Mitäköhän super rikkaat tekevät pieneksi jääneillä lastenvaatteilla ja -tarvikkeilla??
Olen tässä miettinyt mitäköhän kaikki sellaiset super rikkaat tekee niillä?
Siis ne, joiden ei tarvitse edes myydä missään huutonetissä tai ebayssä lastensa vaatteita, vaikka olis miten Burberryä tms.
Minneköhän nekin vaatteet päättyy kun eivät niitä enää tarvitse lapsilleen???
En tarkoita pelkästään suomalaisia vaan ihan maailman ympäri, näitä rikkaita ihmisiähän riitää.
Kommentit (22)
tai sitten vienyt ihan näihin keräyslaatikoihin. Jonkun verran annoin myös seurakunnalle, jotka veivät vaatteita Venäjälle.
antavat ystäville ja sukulaisille (monilla vaatteilla on kuitenkin tunnearvoa, vaikka rahallisella arvolla merkitystä ei heille olisikaan), vievät järjestöjen kirpputoreille ja uff-laatikoihin. Superrikas ei tarkoita samaa kuin supertyhmä tai superitsekäs :-)
jos on vähänkään "merkki" vaate, niin hintakin on aika suolanen...mä uskon että useinkin nää työntekijät jotka avaa näitä kasseja, vetää ne parhaat välistä, ja myy ite eteenpäin vaikka huutiksessa tai käyttää omilla lapsillaan." Hyväntekeväisyys" kirppareilta tekee lötöjä vaan jos lajittelija ei ole ymmärtänyt tavaran arvoa. Ennen sai 70- luvun froteita parillakymmenellä sentillä kirpparilta, mut kun ne tuli muotiin, pompsahti hintakin varmaan 20 kertaiseksi...
on, että antavat lahjoituksiin. Itse en myöskään vie kirppareille vaan pelastuskonttiin kaikki ehjät, siistit, myös kalleimmat merkkijutut. Kirppareiden ongelma on, että kun halvalla myy hyvää, niin usein ostaja vain ottaa, jotta voi itse myydä kalliimmalla omalla pöydällään.
Siis on mennyt maku kirppareista kertakaikkiaan. Nettimyyntiinkin uskon enemmän, siinä maksaa kuitenkin postimaksut, niin tuntuis että omaan käyttöön ja oikeeseen tarpeeseen, eikä keinotteluun, menisi.
ja lahjoitan pieneksi menneet vaatteet ystäville, tuttaville ja hyväntekeväisyyteen. Suurin osa tuttavistani ei ole kovin varakkaita.
samoin varmaan kayttämättömät omansa...
..kasaa merkkivaatteita? ;) Miksi aina kuvitellaan että rikas ihminen a.) heittää kaiken hukkaan, b.) tuhlaa tuhlaa tuhlaa eikä kierrätä koskaan?
Hollywood tähden, muistaakseni Rod Stewardin ex vaimon haastattelun, missä hän kertoi olevansa hulluna ebay:n. En tosin tiedä myikö hän siellä vaatteitaan vai ostiko itselleen? Sain tämän haastattelun myötä itsekkin innostuksen huutonettiin.
..kasaa merkkivaatteita? ;) Miksi aina kuvitellaan että rikas ihminen a.) heittää kaiken hukkaan, b.) tuhlaa tuhlaa tuhlaa eikä kierrätä koskaan?
Ei mulla ole mitään super rikkaita kavereita, minua vaan kiinostaa näin uteliasuuttani mitäköhän tekevät niillä lasten vaatteilla ja tavaroilla.
Kyllä mulla on ihan varaa vaatettaa lapseni itse, pärjään vallan mainiosti ilman lahjoittajiakin. :-)
varakkaan perheen, joka vuosia asunut ulkomailla, lahjoittavan joulun alla turhat vaatteet hyväntekeväisyyteen. Kaunis ajatus. Voi onnekasta, joka saa heidän ihanat vaatteet;)
.. vaan annan esim. UFF:lle. Olen vaatteet ostanut, ja lapseni niitä käyttäneet, ei niistä tarvitse enää rahaa saada. Ja jos minä "voin" näin tehdä, uskoisin että ne joiden ei tarvitse miettiä rahojansa lainkaan, tekevät samoin eli laittavat hyväntekeväisyyteen.
lahjoittaa, yrittää käännyttää mainostamaan omia kledjujaan rikkailla, niinku se B tai D tai onhan näitä. Pätee myös silloin, kun superkuuluisuus on saanut lapsen. Hyväksikäyttöä?
Harvat rikkaat antaa vaatteita hyväntekeväisyyteen. Uffen omistaja on rikas joka asuu verottomalla saarella.
Me ei ainakaan olla rikkaita ja ikinä ei ole yhtään vaatetta tarvinut myydä elannion takia. En ole koskaan myynnyt mitään tavaraa huutonetissä tai kirpparilla.
Ja pienet vaatteet on edelleen meillä vaatehuoneessa, en raatsi luopua niistä.
Eiköhän superrikkaissakin ole monenlaisia. Niitä jotka hamstraavat vanhat vaatteet kotiinsa, lahjoittavt sukulaisille, myyvät tai lahjoittavat hyväntekeväisyyteen.
Jotkut ihan suoraankin mutta monet jonkun välikäden kautta. Jotenkin hassu ajatus ettei jonkun "tarvitse" myydä, kyllä ihminen voi arvostaa kierrätystä ja sitä että saa vanhoista tavaroistaan rahaa vaikkei niitä rahoja nyt varsinaisesti mihinkään tarvikaan.
Miksi teksin kun voi myydä kirpputorilla hyvään hintaan.
On ihan peestä. Heitän roskiin, ennenminkuin lahjoitan jollekkin peeaalle.
En voi käsittää nro 13 kaltaista ajatusmaailmaa. Ihan kuin olisi itseltä pois jos turhat tavarat/vaatteet laittaisi hyväntekeväisyyteen. Mulla ei todellakaan riitä ymmärrys noita kohtaan, jotka laittavat ROSKIIN hyvää käyttökelpoista tavaraa. Ja perusteluna jos on tuo, että mielummin roskiin kuin johonkin hyväntekeväisyyteen. Tulee just fiilis, että kun minä olen näistä kamoista maksanut, niin kukaan muu ei saa ilmaiseksi niistä hyötyä. Köyhä on ajatusmaailma joillakin.
Huomatkaa, että kaikki rikkaiden kaverit eivät ole rikkaita. Suvusta ja ystäväpiiristä löytyy kyllä paljon vaatteille ottajia!