Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä suuruista Visa-laskua " raahaatte" perässänne?

Vierailija
18.08.2007 |

Vai maksatteko kaiken joka kuukausi pois. Nyt kun on mahdollisuus siihen raahaamiseen ja maksaa vaan vähän kerralla pois. Itselläni on nyt noin 500 euroa siellä plakkarissa, täytyis jouluun mennessä kyllä vähentää se

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovapaalta siirryin juuri töihin ja ensimmäinen tili on tullut. Joten maksan kaiken pois ja sen jälkeen ei ole tarvetta visan käyttöön. Mutta kätevää oli maksaa kaikki kesän reissut ym, kun tilillä rahat oli aika minimissä.

Vierailija
42/64 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on sitten muuttunut. Aikanaan kun oli Visa Electron, eivät ostoksen netissä sillä onnistuneet ja se oli muutenkin hankala. Enpä ole nähnyt mitään tarvetta Visasta sen jälkeen luopuakaan. Myös säästötilikikkailun takia toi on ihan kätevä. Ja eihän sitä koskaan tiedä, jos sitä vaikka " oikeasti" tarvitsisi.

Vierailija:

käy monessa kaupassa myös ulkomailla ja rahaahan sillä saa toki nostettua myös

Vierailija:

verkosta ostaessa ja ulkomaanreissuja maksaessa (joitakin hotelleja tai lentoja on hankala varata ilman.) Lisäksi me ei seisoteta vararahaa normaalilla tilillä, vaan sellaisella, josta sitä on hankalampi ottaa pois. Joten joskus kuukauden kulujen mennessä reippaasti normaalin yli, käytän ennemmin Visaa kuin nostan vararahastostani. Maksan kyllä heti laskun kokonaan pois kun se tulee, tähän mennessä sekin on onnistunut ilman vararahoihin kajoamista, mutta nekin siellä olisivat, jos tarvitsisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visa meillä on, on kätevä esim ulkomailta tilaamisen, koska on turvallisempaa maksaa visalla kuin laskulla. Ja ulkomailla om " vararahana" jos sattuu jotain tosi yllättävää.

Muuten maksetaan käteisellä, isommat kodinkoneetkin jos hajoaa yllättäen. On aina säästössä jonkin verran.

Ei olla mitään superrikkaita, tulot yhteensä normaalisti n 4500e/kk (nyt olen hoitovapaalla) mutta meidät on vana kotoa jo opetettu siihen, ettei lainarahalla kannata elää liian leveää elämää. Enemmin säästetään hieman ensin ja ostetaan vasta sitten. Mistään hyvästä ei olla jääty paitsi, kaikki se on saatu aikanaan.

Tuttavapiirissä on paljon näitä perheitä, jotka elää kädestä suuhun ja visalla/pikavipeillä/osamaksulla ostetaan sitä luksusta elämään ja hups, sitten ollaan taas entistä tiukemmalla... kun ei ne kk-tulot kasvakaan samaan tahtiin kuin kulutus. Ei se nyt ainakaan ole sellaista elämää mitä itselleni toivon, maksuhuomautuksia, perintään menneitä laskuja ja ainaista miettimistä miten saa rahat riittämään.

Vierailija
44/64 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän vain käteistä, mielestäni jotenkin helpompi hahmottaa rahavarat näin!

T:nro45

Vierailija
45/64 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi en käyttäisi. Maksaa mulle vuodessa se kortti muutaman kymmenen euroa, käytin tai en, muita kuluja ei ole.

Vierailija
46/64 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt velkaa sinne n. 500e ja kauhea ahdistus siitä.. Ei näköjään tartte olla yhtään huolissaan kun katselee teidän lukuja!Minä en varmaan nukkuisi edes öitä jos velkaa olisi moneen paikkaan ja monia satoja, ellei tuhansia euroja!

Vierailija
47/64 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä mastercardia, vaikka sellainen minulle lätkäistiin pankkikortin kupeeseen, kun kuulemma enää ei voi saada pelkkää pankkikorttia. Kotiin kun menin, niin kuulin että silloin oli vielä saatavilla tavallisia pankkikortteja... kyllä ketutti! Onhan toi mastercard hyvä olla olemassa jos tulee joku tosi hätä. Periaatteena on että sillä rahalla ostetaan mitä on ja jos ei ole niin ei osteta! Ja ihan tavallisia alapalkkaisia olemme miehen kanssa.

Vierailija
48/64 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on visa ja mulla amex. Kätevää, että on kaksi eri luottokorttia, koska kaikki kortit eivät käy kaikkialla maailmassa. Luottokortti on kyllä ihan ehdoton matkustaessa, monesti esim. hotellivaraukset pitää vahvistaa luottokortilla.

Amexissa on vielä se riemu, että se kerää bonuspisteitä, jotka voi yhdistää vaikka lentomaileihin. Meidän seuraavat lennot Eurooppaan ovat juuri tuossa kastissa.

Amexilla on muuten lisäksi hyvät takuu-ja palautusehdot. Jos kauppa ei suostu palautukseen, niin Amexilta saa rahat takaisin.

Mielestäni on kätevää nimenomaan, että on luottomahdollisuus. Jos joutuu sairaalaan, voi lasku olla yllättävän iso. Samoin voi mennä lennot tai majoitus pieleen niin, että joudut kaivamaan kuvetta. Tavarat saatetaan varastaa. Tokihan kaikista näistä saa vakuutuksesta rahat takaisin, mutta se ei paljon auta Singaporessa jos pitää iskeä käteistä pöytään.

Me maksetaan aina koko lasku kerralla veks. En ollut tajunnutkaan, että olisi mahdollista maksaa osissa. Stokkallahan on se minimimaksusysteemi ollut vuosikaudet ja se oli kyllä opiskelijana välillä pelastus.

Vierailija
49/64 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nyt velkaa sinne n. 500e ja kauhea ahdistus siitä.. Ei näköjään tartte olla yhtään huolissaan kun katselee teidän lukuja!Minä en varmaan nukkuisi edes öitä jos velkaa olisi moneen paikkaan ja monia satoja, ellei tuhansia euroja!

ja nukun ihan hyvin, se on vain rahaa...makselen niitä sitten pois aina välillä ja yritän olla ottamatta enempää velkaa. Mulla on ollut paha ostosvimma ja siksi nää karseat velat, nyt alkaa olla paremmin. Toisaalta mulla on paljon roinaa, alkoholisti olis vetänyt ton summan helposti kurkusta alas...mä voin aina myydä näitä kamoja. Tosin iso osa rahoista on mennyt vaan makeaan elämään. Yritän nyt tulla järkiini. Mutta hyvää yötä :D

Vierailija
50/64 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto meillä on ton verran asuntolainaa jäljellä ja sitten se 500e sinne tilirahaan! Ja säästöjäkin sijotusrahastoissa.. Taidan nyt lopettaa tän meidän murehtimisen! Kiitos kovasti!

Vierailija
51/64 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on Master jonka saldoa en tiedä. Postimyyntitileillä mulla lienee 300...

Vierailija
52/64 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskapa ennen ä-lomalle ja hoitovapaalle jäämistä elin yksinomaan kulutusluotoilla ja Visalla joka oli aina tapissa. Kun budjetti vauvan tulon vuoksi tiukkeni rankasti (olen yh), oli pakko opetella rahan käyttö ihan uusiksi. Pois lehtitilaukset, kuntosalijäsenyydet, turha shoppailu, reissaaminen luotolla ja ulkonasyöminen. Ä-loman loppuun mennessä oli veloista suurin osa maksettu, ja hoitovapaan aikana kuroin umpeen loput (kuukausierä pieneni, joten onnistui). Töihin palattuani ei ollut enää aikoihin ollutkaan mitään velkaa, ja arvatkaa tuntuuko palkkani (1000e/kk, osittainen hoitovapaa) ISOLTA kun jää kokonaan omaan käyttöön eikä ole käytetty jo valmiiksi :) Visa on tallella, mutta enää vain hätätapauksia varten (auto hajoa in the middle of nowhere, lapsi sairastuu ja pitää päästä lääkäriin, jne).

Vierailija
53/64 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetään vain esim. lomareissuilla. Muuten ei tarvitse. Paitsi tietty joissain nettikaupoissa satunnaisesti.

Vierailija
54/64 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan aina kuukausittain pois.

Visaa käytän oikeastaan aika paljon, koska suurin osa rahoistamme on parempikorkoisella tilillä. En pidä niitä käyttötilillä. Käyttötilillä on vain aina joku 2000 euroa ja muuta rahat on korkeampikorkoisella.

Visalasku maksetaan aina heti pois kun tulee. Se vaihtelee n. 200 eurosta 1000euroon.

Jos lähdemme ostamaan esim. uutta telkkaria, en jaksa siirrellä rahoja käyttötilille ja siten ostaa sitä käteisellä. Helpompi maksaa visalla ja maksaa se seuraavassa kuussa toiselta tililtä.

Vierailija
55/64 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole tapana koskaan edes käyttää visaa vaikka mahdollista olisi.

Mielummin säästän rahat etukäteen. Ei tuu niin paljon stressiä.

Vierailija
56/64 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visa Electron kelpaa ihan yhtä lailla hotellivarauksiin.

Vierailija:

Luottokortti on kyllä ihan ehdoton matkustaessa, monesti esim. hotellivaraukset pitää vahvistaa luottokortilla.

Vierailija
57/64 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Master Gold ja miehellä Visa Gold. Pääasiassa kaikki ostokset maksetaan luottokorteilla. Bensa ja pikkukaupoissa pankkikortilla. Käteistä rahaa ei pahemmin käsitellä, olen kai tehnyt yhden automaattinoston tänä vuonna.

Mutta kaikki kertynyt maksetaan aina kokonaan pois kun lasku tulee. Kertaakaan ei ole tästä tingitty, vaikka luottokortilla maksetaan lomamatkat, huonekalu- ja kodinkonehankinnat, ruoka jne. Ja pankista löytyisi aina rahaa maksaa ne menot ihan käteiselläkin. Mutta kortti on käteistä helpompi käsitellä ja kortilla maksaessa saa kotiin listan menoista kätevässä muodossa. Näin on toimittu meillä jo ainakin 5 vuotta.

Vierailija
58/64 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Jos sinulla on pankissa rahaa riittävästi maksaa ostoksia, miksi maksat visalla etkä pankkikortilla?

Vierailija
59/64 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis se summa, minkä verran visalla on ostanut. Voiko sitä muka maksaa pienissä erissä pois? Eli olen visakierteessä siinä mielessä, että käytän sitä, kuitenkin se pitää seuraavassa kuussa maksaa pois, joten palkasta menee heti suuri osa, ja sitten on pakko taas käyttää visaa.

Vierailija
60/64 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kulutetaan, mihin on varaa. Velalla eläminen on vastuutonta ja typerää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä