Minkä suuruista Visa-laskua " raahaatte" perässänne?
Vai maksatteko kaiken joka kuukausi pois. Nyt kun on mahdollisuus siihen raahaamiseen ja maksaa vaan vähän kerralla pois. Itselläni on nyt noin 500 euroa siellä plakkarissa, täytyis jouluun mennessä kyllä vähentää se
Kommentit (64)
Vierailija:
Jopa asunto on maksettu, Visalla on nyt vain tullut vähän hilluttua viimeinen vuosi ja kun otan itseäni niskasta kiinni, maksan sen 6000 pois...
Kesäloma reissulla kertyi... maksan kyllä aina heti pois, vaikka 50e/kk riittäisi.
verkosta ostaessa ja ulkomaanreissuja maksaessa (joitakin hotelleja tai lentoja on hankala varata ilman.) Lisäksi me ei seisoteta vararahaa normaalilla tilillä, vaan sellaisella, josta sitä on hankalampi ottaa pois. Joten joskus kuukauden kulujen mennessä reippaasti normaalin yli, käytän ennemmin Visaa kuin nostan vararahastostani. Maksan kyllä heti laskun kokonaan pois kun se tulee, tähän mennessä sekin on onnistunut ilman vararahoihin kajoamista, mutta nekin siellä olisivat, jos tarvitsisi.
Ei mun tarvitse väen väkisin olla pitämättä Visaa vaan siksi, että kokisin olevani jollainlailla pätevämpi ihmisenä. Nautiskelijoita, monessa mielessä, taidetaan olla me henkilöt, jotka ymmärrämme Visan sellaiseksi normaalielämän hätävaraksi. Itse olen myös aina pystynyt mukisematta makselemaan pikku ylellisyyde tai turhuudet, joita olen itselleni suonut. Ei kai nyt Visa, sen olemassa olo, tee ihmisestä minkäänlaista - puoleen ja toiseen
aika tärkee kortti esim. ulkomailla. Parempi maksaa visalla, kun pitää tuhansia euroja rahapussissa...
euroa, siinä on kaikki mahdollinen myös ruuat. Käytän paljon ebaytä ja paypal laskut tulee tietysti myös visalle. Meillä on ollut Visa yli 20 vuotta, ja todella kätevä kun ei tarvitse pitää käteistä rahaa mukana, ja sillä voi maksaa kaikkialla. Isommilla lapsilla on rinnakkais visat, ja todella vastuuntuntoisesti ovat niitä käyttäneet.
ihan ruokaa ostanut kun khtuella ei muuten pärjää
Näissä yllättävissä lääkärimenoissa mm. visa on ollut tosi tarpeen. Tällä hetkellä ei varaa maksaa sitä yksityisen lääkärin palkkiota ja lääkkeitä tililtä. Onneksi tili tulee ennen visa-laskua.
Käytän visaa muutaman kerran vuodessa, lähinnä juuri äkillisiin ja pakottaviin menoihin just ennen tilipäivää. Ja maksan laskut kerralla pois.
Reissun päällä ehdoton.
Kerralla maksan pois, en edes valinnut mahdollisuutta pienempiin kk-eriin. Ihan sen takia että ostan visalla ruuan. Mä olen niin pöhkö että en osaa ostaa rahalla ruokaa! Jotenkin koen että tiedän tilanteen paremmin kun näen paljonko on ruokaan menny. Aiemmin oli kaupassa tili mutta visa on kätevämpi, ei ole sidottu yhteen kauppaan. Seuraan koko ajan saldoa ettei tule yllätyksiä. Eli alkukuusta leveämmin ostelen ja loppukuusta taas nuukailen..
edellinen lasku oli 340e. Oon opiskelija ja kyllä oli Visa tarpeen kesäkuussa, kun ei tullut opintorahaa ja kesätöiden eka palkka maksettiin kuun lopussa.
En varmaan edes saisi kun olen kotihoidontuella.
Minulla on velkaa n. 200e ellos-tilillä ja noin 100 e olen velkaa miehelle, hm- tilille pitäisi maksaa 50e ja olen näistä ollut tosi ahdistunut.
En ole enää kun muilla on näköjään paljon isompia velkoja.
ulkomailla ja nettiostoksiin. Ja silloinkin maksetaan heti kaikki pois kun lasku tulee.
Maksan yleensä kaiken pankkikortilla, ja sieltä saa tarvittaessa myös tsekattua paljonko esim. ruokakauppaan on mennyt.
mutta maksan kerralla pois. ulkomailla ehdoton. tosin tossa summassa on mukava 400 e kamera.
vajaa 2000 euroa (lyhenee 1000 kun veronpalautukset tulee)
kk-lyhennys on 100 euroa.
2750 euroa... AUUTS !!!
Satasen verran oon kuussa lyhentänyt, paitsi nyt kun olen jäämässä ensi vuoden alusta hoitovapaalle, lyhennän 300 kuussa, on sitten edes jonkinlaisen vararahasto - Tilirahan tonnin, Elloksen 800 egen ja Ikean tonnin lisäksi ;)
Nämä muut mainitut on siis jo maksettu.
Esimerkkinä:olen hoitovapaalla ja muutaman päivän päästä tulee vasta rahaa ja kaupassa olisi käytävä. Mieluummin maksan visalla kuin elämme lasten kanssa nälässä. Pyrin maksamaan visa-laskun kerralla, aina en siihen pysty, mutta en pyri siihen että aina olen velkaa siihen suuntaan.
Muutenkin hyvä juttu, että luottokortti on olemassa. Otetaan esimerkkinä, että pyykinpesukone menee rikki ja tili tulee kahden viikon päästä. En usko että mulla on kaikkien laskujen jälkeen laittaa 600 euroa tosta noin vaan. Voin mennä samantien kauppaan ja maksaa vaikka parissa erässä pesukoneen, mutta käyttää sitä samantien.
käy monessa kaupassa myös ulkomailla ja rahaahan sillä saa toki nostettua myös
Vierailija:
verkosta ostaessa ja ulkomaanreissuja maksaessa (joitakin hotelleja tai lentoja on hankala varata ilman.) Lisäksi me ei seisoteta vararahaa normaalilla tilillä, vaan sellaisella, josta sitä on hankalampi ottaa pois. Joten joskus kuukauden kulujen mennessä reippaasti normaalin yli, käytän ennemmin Visaa kuin nostan vararahastostani. Maksan kyllä heti laskun kokonaan pois kun se tulee, tähän mennessä sekin on onnistunut ilman vararahoihin kajoamista, mutta nekin siellä olisivat, jos tarvitsisi.
Ulkomailla voi rahaa nostaa (ja yleensä tämä on kätevin, sekä edullisin tapa, vert. vaihtaisi käteistä kohdemaan valuuttaa kohdemaassa/Suomessa) Visa electronilla. Tuolla ei voi ylittää tiliään, rahaa saa automaatista niin kauan kun tilillä riittää katetta.
Toki luottokortti on matkoilla kätevä, sillä jos tuo kortti katoaa jää toinen kortti mitä käyttää.
Tai jos vaikka sattuu joutumaan sairaalaan tmv. maassa, jossa pitää ETUKÄTEEN maksaa (yleensä kallis...) lääkärinlasku ja vasta Suomessa saa vakuutus yhtiöstä rahat. Tuolloin luottokortti on hyvä olla olemassa, sillä harva kai hirveän isoja summia makuuttaa käyttötilillä..? Sairaala maksut taas voivat olla tuhansia.
maksan yleensä 100 e/kk, joskus enemmän, mut toi satku on minimi, normaaliostoksiin en sitä käytä, mut sit johonkin ylimääräisiin, viimeksi pojan uuteen turvaistuimeen. Maksan vähintään kerran vuodessa koko lystin pois, nyt on jäänyt roikkumaan kun olen äitiyslomalla.
Tosiaan ulkomailla ihan ehdoton ja muutenkin hätävarana.
Stockkan kortilla 300e...