Oikeaa tietoa etsimässä: monta herkkupäivää / vko " pitää" olla kun laihduttaa?
Siis kun on dieetillä, jossa päivittäinen energiansaanti on mahdollisimman pieni (mulla nyt 500-700 kcal alle keskimääräisen kulutuksen).
Vai onko herkkupäivän tarpeellisuus huuhaata??!!!
Itse olen pitänyt tämän vasta jokusen viikkoa kestäneen dieettini aikana yhden herkkupäivän per viikko. Mietin josko pitäis toisenkin. Vai kannattaako pitää lainkaan?
Kommentit (6)
joita siis mahtuu tähän dieettiaikaan vasta pari. Kun normaalina dieettipäivänä energiansaanti on ollut max 1100 kcal, noina herkkupäivinä on tullut jopa 2000 kcal.
Mulla tosin on tavoitekin tiputtaa vaan jokunen kilo, ehkä 3-4. Yritän päästä tavoitteeseen syömällä kuten tuossa kuvasin, plus lisäämällä liikuntaa jonkun verran.
-ap-
Silloin ei miettinyt laihduttamista ollenkaan ja söi surutta mitä vain.
Nyt on ollut hoikkana jo seilun pari vuotta ja pitää edelleen kerran viikossa päivän,jolloin saa syödä mitä vain.
Silloin menee suklaata,leivonnaisia ja jäätelöä ilman huonoa omaatuntoa.
Lääkäri sanoi silloin kun rupesi laihduttamaan,että ihan aineenvaihdunnankin vuoksi voi pitää yhden herkkupäivän viikossa.
ja söin silloin rajattomasti!
Se ei mitenkään voi viedä mattoa koko laihdutuksen alta, miettikää nyt vähän. Jos kuusi päivää viikossa syö jotain 1000-1200 kaloria, niin ei sitä yhden päivän syömisellä korvata mitenkään, niin ettei laihdu.
Ei se kalorien saantikaan nyt niin kirjaimellista ole kuitenkaan.
hiilaripitoista herkkua noina herkkupäivinä. Ja niistähän sitä energiaa kertyy...! Muutoin olen välttänyt hiilareita, valkoinen sokeri ja valkoinen vehnäjauho on kokonaan pannassa.
Onkos vielä muita yhden todella kunnollisen herkkupäivän / vko pitäneitä, onnistuneita laihduttajia?
-ap-
Minä kyllä onnistuin laihduttamaan 10 kg pitämällä 1 herkuttelupäivän viikossa. Nyt olen normaalipainoinen, mutta silti haluaisin saada muutaman kilon vielä tiputettua. Ei oikein ole onnistunut, kun olen joka viikko noita herkuttelupäiviä pitänyt vähintään yhden.=(
vaan sellaista, että suo itselleen nyt vaikka jonkin yhden herkun, joka ei ole sieltä pahimmasta päästä. Kannattaa valita se herkku nimenomaan sillä tavalla, että siinä ei vedetä mattoa alta koko dieetiltä.