Lue keskustelun säännöt.
Kärttävätkö teidän kouluikäiset lapset jotain lemmikkiä?
17.08.2007 |
Meillä on ainaiset keskustelut, kun pitäisi saada koira tai vähintään joku hamsteri. Tunnen itseni aina julmaksi, kun meille ei tosiaan hankita mitään. Osa lapsista on allergisia, ei ole tilaa, ei rahaa, eikä minua huvita hoitaakaan. Olen nähnyt jo monta perhettä, joihin otetaan koira, ja lapset vannovat sitä hoitavansa ja äitihän se sitä koiraa sitten ulkoiluttaa joka ikinen päivä.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mutta tähän tilanteeseen ei oteta yhtään lisää hoidettavia. Meillä on jo kani ja kolmas lapsi tulossa. Asumme kolmiossa, mikä sinällään ei ole este millekään, mutta nyt ei silti meille tule yhtään lisää elukoita!
Ja vakaasti olen sitä mieltä että vanhempien pitää myös haluta eläintä, ennen kuin sellaista aletaan harkita perheeseen. Lapset eivät ymmärrä eläimestä tulevaa vastuuta, varsinkaan koiran kanssa, jota pitäisi myös kouluttaa! Mielestäni perheeseen otetaan eläin, jos kaikki sitä haluavat, sehän on perheenjäsen myös tavallaan! Eihän vauvojakaan hankita, jos yksi haluaa mutta muut ei. (Tai ainakaan ei pitäisi hankkia...)