Suuri SIIVOUSGALLUP: kuinka usein...
1. Kuinka usein teette ns. viikkosiivouksen tai miten muuten siivoatte? (Kuka tekee sen)
2. Kuinka usein vaihdatte lakanat?
3. Kuinka usein pesette lattiat?
4. Kuinka usein pesette saunan?
5. Kuinka usein vaihdatte käsipyyhkeet vessaan, keittiöön jne...
Perheen koko
Kommentit (37)
Vierailija:
Aina roikkumassa lakanat kuivamassa ja kuka ne silittääkin heti?!? Eikö tuo mene vähän överiksi. Tyynyliivojen vaihtamisen viikon välein ymmärrän ihan ok, mutta että kaikki..t. 15
...mutta kommentoin silti, että kuivausrumpu hoitaa nuo hommat. Ei roiku kuivumassa ja ovat sileitä kun rummusta ottaa.
Vierailija:
1. Kuinka usein teette ns. viikkosiivouksen tai miten muuten siivoatte? (Kuka tekee sen)2. Kuinka usein vaihdatte lakanat?
Perheen koko
1. kerran viikkoon imuroidaan: (isä tai äiti) Kerran kuukauteen: pyyhitään pölyt imuroidaan ja luututaan lattiat sen tekee molemmat isä ja äiti
2. 2-4vk
3. kerran kuukauteen kostealla pyyhdinnällä. kuivapyyhkintä kerran viikko.
4. saunan pesu kerrsn 2 kk
5. wc käsipyyhkeet +kasvopyyhkeet joka toinen pv. keittiöön joka päivä.
Vierailija:
1. Kuinka usein teette ns. viikkosiivouksen tai miten muuten siivoatte? (Kuka tekee sen)Joka toinen viikko kunnon perussiivouksen tekee ostettu siivooja. Välillä pientä ylläpitoa vain.
Aikuisilta parin viikon välein. Lapset käyttävät lakanoitaan usein kuukauden. Ovat siinä iässä etteivät pissaa sänkyyn, mutta eivät vielä murkkuiän hikoiluvaiheessakaan.
Siivooja pyyhkii nihkeällä joka toinen viikko. Pestä ei parketteja koskaan.
Kerran vuodessa. Saunommekin ehkä vain 5-6krt/vuosi kaupunkiasuntomme saunassa.
Kun ne ovat vaihdon tarpeessa. Ei ole mitään ajastinta, jonka kilahdettua pyyhkeet vaihdetaan. Voi olla 1-2pvää tai 2-3viikkoa.
Perheen koko
Vanhemmat + 3 lasta
Vierailija:
1. Kuinka usein teette ns. viikkosiivouksen tai miten muuten siivoatte?Siivooja joka toinen viikko.
Joka toinen viikko.
Kerran kuussa.
Ei koskaan.
Joka viikko.
Perheen koko
3
Vierailija:
hui
mä taas uskon että osa väittää olevansa siistimpiä kuin ovatkaan. tai sit ihan siivoushulluja on PALJON... meillä ei tosiaan vaihdeta viikottain (TAI USEAMMIN!) lakanoita, eikä pestä lattioitakaan joka viikko. ehkä kerran kuussa. molempia.
mun mies on mieletön nipo, joten se varmaan ottais mielellään tollasen lakananvaihtajan vaimokseen, ja koska mua ärsyttää hänessä (myös) toi sairaalloinen kaikesta nipotus, päästäisin myös mielelläni hänet menemään. saisin huvikummun, jossa VIIHTYISIN!!!!
ps. silti en ole erityisen likainen mielestäni - imuroin 1-2 kertaa viikossa ja pesen vessat ja teen muutkin perustyöt silloin kun tilanne näyttää sitä vaativan.
Vierailija:
1. Kuinka usein teette ns. viikkosiivouksen tai miten muuten siivoatte? (Kuka tekee sen)
Kerran viikossa perjantaisin n. 90 % tapauksista. Puoliksi miehen kanssa.
Kerran viikossa, mies vaihtaa.
Kerran viikossa, minä alakerrassa, mies yläkerrassa.
Muutaman kerran vuodessa. Minä yleensä. Me saunotaan tosi vähän, viimeksi kai joskus pääsiäisen tienoilla.
Kerran viikossa viikkosiivouksen yhteydessä. Jos tulee vieraita, niin sitten useammin. Mies yläkerrassa, minä alakerrassa.
Perheen koko
2 +1
Tulikin näköjään aiheelliseksi puolustaa omia rutiinejaan...
Meillä vaihdetaan lakanat viikottain, koska a) mikään ei ole ihanampaa kuin puhtaat lakanat, b) meillä on lemmikkejä, joten eläinpölyä kertyy ja c) kyllä meillä ainakin sen verran hikoillaan, että eivät lakanat puhtaalta tuoksu viikon käytön jälkeen. Ollaan aamusuihkuihmisiä. Sama juttu pyjamassakin, ei se nyt kovin puhtaan tuoksuinen ole viikon käytön jälkeen.
Lakanat viikon välein vaihtoon ja saunan pesu kaksi kertaa kuukaudessa. Olisinpa halunnut nähdä sen huushollin, jossa nuo toimenpiteet olisi tuollaisella aikataululla hoidettu joskus sata vuotta sitten, tai edes 1980-luvulla. Ei kyllä toisaalta yhtään ihmetytä, että allergiat rehottavat.
Ja ennen kuin joku ilmestyy huutamaan " yöks, vaihda sä vaan lakanat kerran vuodessa" niin kerron, että meillä ne vaihdetaan kahden viikon välein ja kyllä, sekin tuntuu paljolta.
Ei ole viikkosiivousta. Siivotaan kun ehditään tai on tarvis.
Kerran, pari kuussa
Parin kuukauden välein
N. 2kk välein
2-3 kertaa viikossa
...kyllä mäkin vaihdan yöpaidan useammin. mutta oon kyllä toisaalta iltasuihkuihminen, joten enpä ihan kamalan likaisena mee sänkyyn. tuuletan lakanat viikottain, mutta vaihdan kerran kuussa.
just mun allergialääkäri sanoi että en ollut lapsena allerginen siitä syystä, että asuin maalla, jossa on bakteereja ja niitä tulee kengissä ja eläimissä sisälle ja ne auttaa vastustamaan.
2 aikuista + 2 lasta.
Minä teen kaiken muun paitsi imuroin ja pesen lattiat.
Meillä on 2 pesukonetta ja 2 kuivausrumpua. Eikä meillä silitetä lakanoita, joskus mankeloin.
Vierailija:
Aina roikkumassa lakanat kuivamassa ja kuka ne silittääkin heti?!? Eikö tuo mene vähän överiksi. Tyynyliivojen vaihtamisen viikon välein ymmärrän ihan ok, mutta että kaikki..t. 15
Tään kodin siivouspaljouteen uskallan ihmetellä kyllä myös itsensä pesemisintoa. Mä käyn suihkussa 2-3 krt/viikossa (ja tiedän että nyt tulee kauhisteluviestejä). En silti haise tai ole epäsiisti. Vaatteet aina puhtaita. Kyllä luonnollinen rytmi itsensäkin puhdistamisessa on hieman maltillisempi, kuin nykytapa käydä joka päivä suihkussa.
t. se alunperin lakanoiden vaihtoväliä ihmetellyt
S80:
Meillä on 2 pesukonetta ja 2 kuivausrumpua. Eikä meillä silitetä lakanoita, joskus mankeloin.Vierailija:
ja joo, mä en kauhistele tota suihkuasiaa (edellisellä), itsekin käyn ' vain' noin 4-5 kertaa viikossa suihkussa, ja hiukset pesen kaks kertaa (tosin onkin sellaset, ettei vois edes useammin)... aina puhtaat vaatteet ja aina tarpeen tullen käyn useammin tai harvemmin. jotkut käy toki kaks kertaa päivässä... ja pesee lähes joka kerta hiukset. kuluttaa ihoa, hiuksia ja vettä!
Vierailija:
1. Kuinka usein teette ns. viikkosiivouksen tai miten muuten siivoatte? (Kuka tekee sen)Siivoan joka päivä jotakin eli imuroin joko alakerran tai yläkerran tai pesen jommankumman vessan. Minä teen meillä kaikki kotityöt, koska mies rakentaa kaiken vapaa-ajan taloa.
noin kerran komessa viikossa
noin kerran kuussa
En melkein koskaan. Ehkä kerran kahdessa vuodessa (lattian toki useammin)
noin jokatoinen viikko
Perheen koko
2 aikuista ja kaksi lasta
Eli n. kerran viikossa. Pölyt pyyhitään silloin kun siltä näyttää eli n. kerran viikossa.
Lakanat meillä vaihdetann kerran viikossa ja näillä helteillä jopa 2-3kertaa! Hui! Onneksi on se kuivausrumpu.. Hikiset ja haisevat lakanat yököttää! Ja käymme kaikki suihkussa iltaisin.
Keittiön ja vessan pyyhkeet vaihtuu muutaman kerran viikossa.
Saunaa ei ole niin sitä ei tartte murehtia.
Mutta jotkut on todella likaisia koteja verrattuna meille. Vaikkakaan meillä ei ole mitään YLI siistiä. Kissa pitää siitä huolen!
Ne eivät mitenkään voi viikossa likaantua normaalissa käytössä niin paljoa, jos joka päivä käydään suihkussa.
Meillä viisihenkisessä perheessä vaihdetaan kahden viikon välein ja siltikin tuntuu, että niitä saa jatkuvasti olla pyykkäämässä.