Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkkyä ajatella, että moni tuntemistamme pareista eroaa jatkossa :o(!

Vierailija
17.08.2007 |

Olemme kolmekymmpisiä ja juuri avioliiton auvoon astuneita. Lähipiiriimme kuuluu paljon saman ikäluokan pareja, joista osa on naimisissa, osa kihloissa ja osa seurustelee, mutta kaikki ovat olleet yhdessä todella kauan. Nämä ihmiset tunnetaan " pareina" , maija ja matti ja niin edelleen. Ja kaikki ihmiset ovat rakkaita, osa sukua, osa läheisiä ystäviä.

Jos tilastoihin uskoo, on raskasta ajatella, että niiden valossa suurin osa tästä väestä eroaa vuosien saatossa... Se tuntuu kamalalle. Osalla on lapsia ja osa yrittää niitä ja joillakin se vaihe on vasta edessä. Oli miten oli, on vaikea uskoa, että tämä meidän lähipiirimme uhmaisi tilastoja ja pysyisi yhdessä.

Miksi ihmiset eroaa niin paljon? Itse olen ollut kahdesti aiemmi kihloissa aivan väärien ihmisten kanssa ja oppinut läksyni. Nyt rinnallani on aivan ihana mies, joka on ensimmäinen ihminen, jonka eteen olisin valmis tekemään lähes mitä vain. Hänen hyvinvointinsa ja onnensa on minulle niin tärkeää, haluan vain olla hänen kanssaan ja tehdä hänet onnelliseksi.

Toivon niin kovasti, että suurin osa lähipiiristämme kokee omassa suhteessaan samaa onnea ja pysyy yhdessä... Mutta keitä ovat ne jotka sitten eroavat? pahalta tuntuu kun ajattelen, että jotkut niin tekevät jokatapauksessa...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeiseen saakka, kotona voi olla helvettiä :(

Vierailija
2/9 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset on tehty niin siitä se ehtoopuoli alkaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin joidenkin parien kohdalla tiedän jo nyt, että noille todennäköisesti tulee ero. En osaa selittää, mutta joillain on sellaisia ristiriitoja, jotka luultavasti ajan myötä kyllä päättyvät perheen hajoamiseen.

Vierailija
4/9 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monet eroaa ja joistakin sen näkee kauas. Sitten on niitä, joiden kuvittelee olevan yhdessä ikuisesti, mutta jotka sitten yllättäen eroavatkin...

Olis kiva jos tästä sais viriteltyä ihan kunnon keskustelun vastapainona tuolle shortsi-hössötykselle :D!

T. avoliitossa elävä pian naimisiin menevä onnellinen äiti

Vierailija
5/9 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olimme ex-mieheni kanssa juuri se pari, josta kaikki aina sanoivat, että te ette varmasti eroa koskaan. Ja erottiin kuitenkin :( Syynä se, että olimme aivan vääränlaiset ihmiset toisillemme. Harmi vaan, että älysimme tämän aivan liian myöhään. Jotenkin mulla oli aina sellainen tunne, että tämä suhde ei tuu kestämään loppuun asti, mutta silti sitä vain tuli mentyä yhdessä eteenpäin, osittain vanhasta tottumuksesta (olimme yhdessä lähes 15 vuotta).

Näin jälkeenpäin meidän olisi pitänyt tajuta jo monesta jutusta, että suhdetta ei kannata jatkaa, ei mennä naimisiin eikä ainakaan hankkia lasta. Nuorena ja kokemattomana sitä ei vaan tajunnut. Erimielisyydet tärkeistä vaikkakin osittain pienistä asioista olivat liian suuret. Yhdessä näistä pienistä jutuista kasvoi valtavan iso möykky, joka alkoi ahdistaa.

Nyt elän uudessa parisuhteessa ja uskon löytäneeni mulle erittäin hyvin sopivan kumppanin. Suhteemme on ollut alusta asti mutkaton, vaikka toki meilläkin riidellään. Ajattelemme kuitenkin asioista samoin, keskustelemme ja selvitämme erimielisyyksiä niin kauan, että molemmat tajuaa toisen pointin. Ennen kaikkea suhteessamme on valtava tahto saada tämä suhde toimimaan ja kestämään. Edellisessä suhteessa tällaista tahtoa ei ollut.

Vierailija
6/9 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista ajattelitte ex-miehesi kanssa eri tavalla?

Vierailija
7/9 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät eroaa, lapset kasvaa ja lähtee kotoa, tulee sairastumisia ja kuolemia... Mulla on vissiin jonkunnäköinen kriisi päällä, koska olen ajatellut näitä jo jonkun aikaa. Ei nuo ajatukset silti masenna mua, koska se nyt vain on elämää. Mutta on se järkyttävää tajuta, että on itse omassa elämässään siinä pisteessä, että tulevaisuudessa en ole enää puhtaasti " saamapuolella" , vaan se, joka menettää... :/

Vierailija
8/9 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin puolet avioliitoista päättyy eroon. Jep, jos laskee vuonna A solmittujen avioliittojen ja vuonna A myönnettyjen avioerojen mukaan.

En muista ikinä nähneeni tutkimusta, jossa tutkitaan vuonna A solmittujen avioliittojen tilaa TÄNÄ vuonna.

Mä en nimittäin tunne kuin viisi eronnutta avioparia.

Vierailija
9/9 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihmettelin tätä miehelle, hän kertoi, että tämä pariskunnan mies, vaikkakin oikein lupsakka ja mukava seuramies, vaatii kumppaniltaan kuulemma jonkinlaista palvontaa. Jos näin tosiaan on, vaatisi aika paljon keltä tahansa naiselta jatkaa vuosikausia sellaisen miehen kanssa. Pointtini on siis se, ettei ulkoa voi nähdä, millaisia ihmiset ovat parisuhteessa.