Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun ei ole varaa maksaa lapselle lukion kirjoja, mistä apua

Vierailija
16.08.2007 |

kun mitään tukia emme saa. Taloudellinen tilanne erittäin vaikea.

Käytettyjä olemme metsästäneet, mutta eipä ole juurikaan löytynyt. Emme kuitenkaan voineet lasta kieltää menemästä lukioon.

Tämä nyt sitten kiristää hermoja tosissaan.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoivat, että ei voi mitään. Lainoista huomioidaan ainoastaan korot. Edes silmälaseihin emme saaneet mitään. Käskivät säästää ruuasta.

Vierailija
22/49 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä voisit ostaa kirjat siihen kurssiin mihin tarvitsee.

Näin voit ostaa niitä ympäri vouden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaavanlaisissa tapauksissa on perheelle myönnetty harkinnanvaraista vaikka muuten laskelmien mukaan eivät olisi saaneet toimeentulotukea. Harmi!

Vierailija
24/49 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee amikseen, koska: erittäin teoreetikko lapsi ja keskiarvo lähelle kymppiä, joten ei olisi hänelle oikea paikka. Eikö muuten amiksessa joudu itse ostamaan kirjoja?

Joo, sossusta ei herunut ymmärtämystä ja ärsyttää siksi, kun olemme tunnollisesti maksaneet 3 v. toisen ihmisen lainoja 700¿/kk ja kaksi vuotta vielä. Omat lainat päälle. Onneksi sentään on ttyöpaikat meillä.

Vierailija
25/49 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ois?

Vierailija
26/49 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa olla stipendirahastoja tms. Myös joiltain järjestöiltä voi hakea opiskelustipendejä.

Onko ketään varakasta kaveria, jonka vanhemmat voisi esim. työpaikoillaan kopioida kirjoja ( laitonta, mutta hätätapaus)

Eikö sossu myönnä lapselle avustusta, ei kai lasta voi rankaista vanhempien takausvelasta? ( sori, miten kukaan täysijärkinen ei ole taannut kenenkään lainoja enää 90-luvun alun jälkeen? )

Tai käskekää sen, jonka takia olette liemessä maksaa kirjat. Tai mummit ja kummit jne. kolehti kokoon. Seurakuntakin voisi avustaa. Kysykää kaikialta, kyllä jostain apu löytyy!

Vierailija
27/49 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotenkin oikeasti säälittää, laittaa häntä maksumieheksi. Jotain oli ostanutkin jo itse ja oli mennyt 140¿

Vierailija
28/49 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole ihan törkyhintaisia voisin ostaa yhden ja laittaa sen postissa tulemaan =)

Vierailija
29/49 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme saaneet kyllä maksaa. Kehtaisko suvulle vihjaista..ihan hyvä vinkki, en ole edes tullut ajatelleeksi. Kiitos kaikille vastanneille!

Vierailija
30/49 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta jotenkin oikeasti säälittää, laittaa häntä maksumieheksi. Jotain oli ostanutkin jo itse ja oli mennyt 140¿

Kyllä minäkin olen ihan onnellinen, vaikka itse kirjani lukiossa maksoin.

Nyt ei enää harmita, kun on 4000 euron bruttopalkka. Äkkiä sen pienen opintolainan pois maksoi, vaikka valmistumisen jälkeen ei heti huippu hyvää palkkaa ollutkaan. Opiskelu kannattaa! Joten en olisi kyllä kirjojen hinnan takia jättänyt lukiota käymättä.

Vierailija
31/49 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sossulla ei velvoituksia maksaa.

Vierailija
32/49 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjat eri kouluissa eriä.

Riippuu opettajasta ja opetussuunnitelmasta.

Vierailija
33/49 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hommais sille asunnon, maksais vuokran, ruoan ja kirjat... Tätä en tosiaan suosittele sinulle mutta näinkin tiedän joidenkin toimivan.

Vierailija
34/49 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuori on siis jo ostanut joitakin kirjoja

ajattele asiaa positiiviseltä kannalta. Lapsesi oppii että raha ei kasva puussa, ja maksamalla kirjat investoi omaan tulevaisuuteensa. Joten motiivi opiskella pysyy.

viikonloppu toihin ja ostamaan kirjat itse kurssi kerrallaan

vaihtoehtoja ei ole.

Jos haluat olla kova, niin muistuta että hän saa ilmaiseksi asua luonasi.

Sen hän huomaa kun muuttaa pois kotoa

Vierailija
35/49 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sähköpostiosoitteesi tänne niin otan sinuun ap yhteyttä.

Vierailija
36/49 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei meidän talossa raha kasva puussa. Hän ei koskaan pyydä mitään, eikä vaadi mitään ja siksi jotenkin joskus vaan säälittää, kun kaveripiirissä ns. hyvintoimeentulevien lapsia, joilla on kaikki mahdollinen uutuus.

Mutta tiedän, että koskaan hän ei vaadi mitään.

Vierailija
37/49 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ostettiin kavereiden kanssa kimpassa kirjoja, ja jokainen meni eri aikaa kyseiselle kurssille. Kurssimuotoisessa lukiossa toimii hyvin, ja ainakin me jouduttiin itse tekemään lukujärjestyksemme, toisin sanoen voitin päättää itse, milloin millekin kurssille menee. Tosin pienessä lukiossa ei välttämättä onnistu.

Ja kirjastoon tosiaan voi tilata itse kirjoja, käyttäkää ihmeessä sitä hyväksi. Ite oon jotain pääsykoekirjoja sinne joskus tilannu, ku en oo halunnu niitä omaksi ostaa. Ja lukiostakin kannattaa kysellä, ehkä lapsenne voisi saada jonkin stipendin tms. Ja on siellä usein muutama ylimääräinen kirja, ehkä niitäkin voisi lainata, kun tilanne on tuollainen. Ilman muuta tuollaisella todistuksella kannattaa lukioon mennä.

Lukion kirjoihin kyllä uppoaa älyttömästi rahaa ja ne painokset vaihtuu niin tiuhaan, ettei vanhoja kirjoja juurikaan voi käyttää. :P Tyhmää!

Toivottavasti saatte ongelman jotenkin ratkaistua.

Vierailija
38/49 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

empatiasta! En halua kerjätä tai ottaa teiltä vaikka ystävällisiä olettekin, sillä kyllä varmaan jostakin saamme säästettyä, mutta auttaa kun saa purkaakin ahdistustaan, koska monikaan ystävistämme ei tiedä kuinka tiukilla olemme. Emme ole halunneet tästä ihmisestä, jolla itselläänkin kova elämä (kuolemaa) puhua " pahaa" kenellekään.

Monet vain ajattelevat, että kun meillä hyvät työpaikat, niin täytyy mennä hyvin. Ja moni on nauranut, että kun olette niin pihejä luonteeltanne..

No, se pihiys on pakkoa.

Vierailija
39/49 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ilman muuta kirjat kannattaa hommata kurssi kerrallaan, eikä kerta rysäyksellä syksyllä..

Vierailija
40/49 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa käytettynä aika monet kirjat. Älä osta kerralla vaan esim. yhden tai kahden jakson kirjat kerralla. Kyllä ne pitäisi saada köyhemmänkin ostettua!

Vaikka meilläkin oli todella tiukkaa niin kyllä pienellä suunnittelulla takaa, että ne kirjat saa.