Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukiko kukaan lapsena Pimeä nousee sarjaa

Vierailija
16.08.2007 |

Yllä meren alla kiven

Pimeä nousee

jne...

Olivat tosi hyviä ja vaikuttavia. Lukevatko nämä nykyiset Potteristit kyseistä sarjaa nykyään ollenkaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oli todella hyviä ainakin silloin, pitäis varmaan lukea uudestaan nyt aikuisena. ;)

Vierailija
2/6 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa luin Yllä meren, alla kiven uudelleen tuossa kesällä (ikää nyt 34 v.). Huomasin kirjastossa, että niistä on uudet painokset, hienoa! Pimeä nousee oli tosi jännä osa, muistan lukeneeni sitä synkkänä ukkosyönä - ei oikein tullut uni enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse asiassa luin Yllä meren, alla kiven uudelleen tuossa kesällä (ikää nyt 34 v.). Huomasin kirjastossa, että niistä on uudet painokset, hienoa! Pimeä nousee oli tosi jännä osa, muistan lukeneeni sitä synkkänä ukkosyönä - ei oikein tullut uni enää.

Pitääpä yrittää jostain etsiä noita.

Vierailija
4/6 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vain kauhistutti että miten ne vanhemmat päästivät lapsensa juoksentelemaan kaiken maailman kallioilla... noh, aika isojahan ne Yllä meren, alla kiven -kirjan lapset jo ovat :-)

Olen kiinnostunut Kuningas Arthurin tarinasta, Merlinistä ja kumppaneista, ja nyt hoksasin että näistä kirjoistakohan se kiinnostus heräsi - näihinhän se eka kirja liittyi. Sittemmin olen lukenut esim. Marion Zimmer-Bradleyn Avalon-sarjaa, jossa seikkailee Arthurkin, mutta pääosassa ovat oikeastaan naiset.

Vierailija
5/6 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kirjoja ihan ahmimalla.

Oliko tässä sarjassa myös se Viheriä Noita - kirja? Jostain syystä se on nimittäin mielessä pyörimässä kirjan nimenä ja monta kertaa olen ajatellut, että sen lukisin uudestaa.

Vierailija
6/6 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muistaakseni viisi kirjaa. Niiden juoni ei ole jatkuva, vaan kussakin kirjassa on oma tarinansa, mutta samoja henkilöitä on, ja - jos mahdollista - ne kannattaa lukea järjestyksessä.

Kirjoissa on kyse ikivanhasta hyvän ja pahan (valon ja pimeän) taistelusta, myös vanhoista legendoista ja mystisestä maailmasta joka on jo unohtunut (vai onko?). Pääosissa ovat lapset ja nuoret, jotka seikkailevat niin omin päin kuin aikuisten auttamanakin. En muista oliko kaikissa sama juttu, mutta joissakin ainakin etsittiin esineitä, joilla on tärkeä (symbolinen) merkitys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme