kysymys yksityisille hoitajille!
miten käytäntö tällaisessa asiassa? olen ollut nyt vähän aikaa yrittäjänä, yksityisenä hoitajana. minulla on työsopimus erään perheen kanssa ja hoidan siis heidän kahta lastaan (+ yksi oma lapsi). palkkani koostuu kolmesta eri paikasta tulevista rahoista. perheeltä tuleva osuus on 388e, joka siis suht sama kuin olisi esim päiväkodissa kahdesta lapsesta. hoidan lapsia heidän kotonaan ja tämä työsopimus on yhdessä hiottu meidän molempien perheiden tilanteiden mukaan. mutta siis nyt yllättäen työni ovatkin näillä näkymin loppumassa tuossa perheessä. jatkoa mietin, että toimisin edelleen ko. hoitajana (omassa kodissani tietenkin). mutta kannattaisiko minun yksityisenä pyytää perheiltä isompaa maksua, vai jatkaa samoilla " taksoilla" , vai miten tällaisessa tilanteessa normaalisti toimitaan? kiitos jos joku jaksoi lukea!
Kommentit (2)
Yksityisen hoidon suositushinta on tällä hetkellä 500e/lapsi (ja summa koostuu siis Kelan tuesta, mahdollisesta kuntalisästä ja vanhempien osuudesta).
Meidän kaupungissa skaala on kuulemani mukaan 480-550e/kk sekä lisäksi vaihtelevasti toiset haluaa koko maksun kesälomakuukaudelta, osa ottaa vain sen kulukorvausosan (92e?) ja toiset ei ota mitään maksua lomaltaan.
kyllä minä ainakin pyytäisin!