MITEN SÄÄSTÄT?
Kommentit (3)
mm. ravintolasyömiset on jääny pois: niillä rahoilla eletään monta päivää ihan perusruoalla!
- käyn lidlissä ja sielläkin ostan harkiten. esim limsan korvike: lildlin kivennäisvesi+tilkka mehutiivistettä (mehu halvinta kaupan tai omatekoista)
- käyn ahkerasti kirppiksella ja sieltä on peräisin lähes kaikki lapsen vaatteet. itselle löysin maanantaina jakkupuvun hameella ja housuilla yhteensä 5e. tosin on harvinaista, että löydän itselleni mitään.
- käytän alet aina hyväksi ja olen ajoissa asialla. en silloinkaan osta mitään muuta kuin tarpeeseen. postimyynneistä ostan vasta sitten 70% alennuksella.
- tällä hetkellä huhkin hulluna metsässä. mustikkaa on jo mennyt myyntiinkin, seuraavaksi sitten sieniä ja puolukkaa. teen myös " vaihtareita" : saan sangollisella perattua mustaherukkaa koko vuoden perunat.
- teen itse. leivon vaalean leivän eli sämpylät itse. ei kaupan pullaa ja keksejä, vaan kotitekoista marjapiirakkaa ja kuivakakkua.
-meillä on laadukas ilmalämpöpumppu. lisäksi lämmitetään takalla. puukiuas (polttopuu meille ilmaista, kun mies käy sukulaisilla risusavotassa)
Näillä keinoilla pystyn kotihoitamaan lasta, vaikka miehen tuntipalkka vain 9e...
Mutta siis, mä säästän ostamalla korvaavia tuotteita; joku merkki mehu maksaa enempi kuin joku kauppojen oma Rainbow tai Pirkka tai joku ja ajaa ihan saman asian. Joskin enemmän säästää kun jättää ostamatta koko mehun ja juo vetä :) Mutta siis ilman että tavallaan tarvii olla ilman mitään, mutta korvaa kalliin halvemmalla.