tänään äitiysneuvolassa (painoni 116.6 kg)
Pyysi käymään vaaalla. Heitin, että tämä on se kauhea paikka. sano vaan, että lukema on mitä on siihen ei puututa, tietysti toivotaan molemmat, ettei se paljoa raskauden aikana nousisi. Mutta ainahan niitä kiloja yleensä muutama tulee, mutta toivottavasti ei jää pysyviä kiloja yhtään enää.
Minusta kaikista positiivisin tapa suhtautua painoon. Veikkaan, että jos olisin saanut saarnan painostani. Olisin kotimatkalla jo hakenut jotain lohtu syömistä.
Nyt hyvillä mielin kävelin 4 km kotia... vaikka 5 minuutin päästä ajan loppumisesta (melkein neuvolan ovelta) lähti linja-auto kotiovelle asti
Kommentit (28)
Itse täällä kauhulla odottelen maanantaista neuvolaa, lähes samoilla lukemilla!!
Lisäksi minua on aina jännittänyt kauheasti verenpaineenmittaus ja joka kerta kun se otetaan, on luvut hurjia!! Ja aina saan siitä paasausta! Kotona sitten normaalit paineet.. Viime raskauden raskausmyrkytys ja sen seuranta ei auttanut kyllä tätä " pelkoa" !! Oikeassahan noi olivat sitä seuratessaan.. Tosin vasta päivän jälkeen lasketun ajan myrkytys iski.. Mutta se pelko, että se näyttää hurjia, saa paineet ylös..
Saako muuten jonkun lääkityksen jos on korkeat paineet..?
Ja lisätäkseni vielä, että suvussani on korkeat verenpaineet, jopa aivan normaalipainoisilla!
Et jännitä ainakaan ihan niin paljoa kun terkkakin tietää mistä normaalia korkeampi paine johtuu!
Mä muuten kans kiitin hengessäni meidän neuvolantätiä siitä, että hän suhtautui tosi asiallisesti tällaiseen valaaseen.. (painoa tasan sata) Hän siinä sanoi muun muassa, että ei susta koskaan uskoisi, että painat noin paljon, että se on hienoa että kantaa itsensä ryhdikkäästi vaikka on minkä kokoinen.. Kiitteli sitä, että mulla muut arvot täysin normaalit, ja että elämäntavat ovat kunnossa. Mainitsipa jopa, että monella normaalipainoisella on huonommat edellytykset olla raskaana, kuin terveesti elävällä (liikkuu, ei tupakoi, käyttää alkoholia kohtuudella, syö monipuolisesti) lihavalla!
Tsemppiä vain raskauteen, ja onnellista odotusta!
Terveisin: Tuplat tulossa rv16
Vierailija:
Mainitsipa jopa, että monella normaalipainoisella on huonommat edellytykset olla raskaana, kuin terveesti elävällä (liikkuu, ei tupakoi, käyttää alkoholia kohtuudella, syö monipuolisesti) lihavalla!
Pointti olikin se, ettei lihava äiti ole ainoa ' huono' odottaja! Sä voit kompensoida liikapainoasi sillä, että elät muuten terveellisesti..
Mutta esimerkiksi tupakoinnin aiheuttamia haittoja ei sitten noin vain kompensoidakaan..
Tottakai jokainen lihava olisi mielellään kevyempi, ja yhtälailla jokainen lihava tiedostaa sen, että raskaus on huomattavasti raskaampi, jos painoa on muutenkin kuin vain vauvan takia. Kuitenkin mielestäni on outoa se, että lihava odottaja on automaattisesti tosiaan jotenkin ' huono' . Terveyteen kun vaikuttaa niin moni muukin seikka kuin pelkkä paino.
..olinkohan nro 3
Toi on muuten ihan totta että neuvolan ja muun hoitohlökunnan suhtautuminen vaikuttaa siihen miten suhtautuu raskausajan syömisiin ja kiloihin. Mulla kanssa reippaasti ylipainoa ja pelkäsin etukäteen kuinka suhtaudutaan asiaan. Kuitenkin terkka on kannustanut vain eikä saarnannut ollenkaan ja olen paremmilla mielin itsekin seurannut syömisiä ja liikuntaa. Paineet hieman koholla, kuitenkin pysyneet tasaisina ja vielä rajoissa. Jos aina paasataan niin eihän se ketään kannusta muuttamaan asioita.
Millaiset ovat olleet synnytyksesi? Alatie- vai sectiosynnytyksiä? Tuliko komplikaatioita ylipainosta johtuen, ja jos Sinulle laitettiin epiduraali, kuinka sen laitto onnistui? Esim. yksi gynekologi kertoi minulle, että supistuksista saattaa mennä teho " läskien myötä" , eli alatiesynnytys ei onnistuisi....Minut on kyllä peloteltu niin pahasti ylipainoisen raskaanaolevan komplikaatioista ja ongelmista että todella harkitsen ryhtyäkö koko hommaan... :(
Kyselee nimim. " samoissa lukemissa raskaudesta haaveileva..."
Vierailija: