Voiko valtava maha jo raskausviikolla 7 olla merkki kaksosraskaudesta?
Kyselen vaan ihan mieleenkiinnosta, sillä mahani on todella suuri. Töissäkin kysellään jo, että miten pitkälti yli puolenvälin mennään yms. että tämä ei ole palkkää mielikuvitukseni tuotetta. Suvussamme ei ole kaksosia. Onko kokemuksia?
Kommentit (9)
Mun kaksosmasu oli ihan yksösvatsan kokoinen koko odotusajan. Ei myöskään tullut esiin yhtään sen aiemmin kuin jos olisin odottanut vain yhtä vauvaa.
-Kaksosten äiti jolla oli vaikea raskaus ja jolla ei ole koskaan kakdenkeskistä aikaa lapsilleen ja joiden lapset saivat päiväkodissa vain yhden vaatelokeron koska ovathan ne KAKSOSIA-
Saahan niitä jokainen toivoa ja haaveilla, tuskin sillä on mitään vaikutusta raskaaksi tuloon tai sikiöiden määrään ;)
En näe kaksosia noin pahana kuin mitä nyt annetaan ymmärtää. Onko mitään väliä onko lapsella oma vai yhteinen lokero päivähoidossa?! Jokainen lapsi on ihana lahja, jonka otan mielelläni vastaan. Enkä itse näkisi sitä niin riskiraskautenakaan, sillä olen nuori ja hyväkuntoinen, lisäksi seuranta neuvoloissa yms. on kehittynyttä.
ap
Kai sitä nyt saa haaveilla kaksosista ilman, että heti aletaan syyllistämään riskiraskauden toivomisesta.
Kätilö sanoi, että joillakin mahan sisällä ei ole tilaa vaan pulpahtaa siksi eteen heti ja toinen syy jos kohtu edessä ja vieläpä eteenpäinkallistunut. Mulla kaikki nämä.
tarkoittaa myös kaksinkertaista työmäärää, kaksi ei mene samassa kuin yksikin.
Mietin vaan, että miten pitkälti kaksosgeeni kulkee suvussa, että onko ihan toiveajattelua omalla kohdallani.