näkyykö kaikki entiset aviopuolisot virkatodistuksessa muka? eikö sen pitänyt poistua.
Kommentit (15)
minusta on kohtuutonta jos täytyy loppu ikänsä raahata perässään entisiä puolisojaan omissa henkilötiedoissaan. Minäkänä en edes kunnolla muista mitlä minun exä näytti, erottiin jo kaksikymmentä vuotta sitten ja lapsiakaan ei ole.
En tosin tiedä, onko niin.
Kun exäni meni toisiin naimisiin, vaimo oli maasta, jossa avioerot ovat erittäin harvinaisia ja niitä ei hyväksytä yleisesti. He asuvat siinä maassa. Kjäh kjäh.
entinen/entiset aviomiehet näkyvät, aina.
Ei kyllä tarvis näkyä virkatodistuksessa.
Toinen mieheni sai sitä kautta tietää exäni nimen. Tiesi toki, että olin menossa toista kertaa naimisiin, mutta enpä ollut tuota ennen viitsinyt edes nimeltä ex:ää hänelle mainita, kun emme pidä mitään yhteyttäkään exän kanssa enää. Toinen mieheni ohitti tuon nimen tyyliin aha. Mitä sitä kertomaan exästä enempää ettei ala vertailu.
eli ulkomaalaisten kanssa solmittuja, asuttu ei koskaan yhdessä, molempia vaan kättelin pariin otteeseen :O). Aika kiva jos näkyvät mun papereissa mun loppuikäni...
Että tekevät paperiavioliiton että joku pakolainen saa oleskelupaikan
kyllä tuollaiset saa näkyäkin papereissa
Vierailija:
eli ulkomaalaisten kanssa solmittuja, asuttu ei koskaan yhdessä, molempia vaan kättelin pariin otteeseen :O). Aika kiva jos näkyvät mun papereissa mun loppuikäni...
Eli jos vaikka Maija Meikäläinen ja Keijo Keskiverto saavat lapsen, hänen papereissaan lukee sukunimenä;
-Meikäläinen (äidin sukunimen mukaan, koska äidillä&isällä eri sukunimi)
-Keskiverto (kun lapsi saa nimen)
-Virtanen (kun " lapsi" menee naimisiin)
-Keskiverto (kun " lapsi" eroaa)
-Nieminen (kun hän menee 2. kerran naimisiin)
Sairaalan papereissa näkyvät siis KAIKKI nimet, joita ko. henkilö on käyttänyt. Ensin tulee sotu, sitten etunimet ja lopuksi sukunimi. Ja joillakin ne sukunimet ovat aikamoinen lista, jos on näitä
Mäkimää-Hattaraisia yhdysnimiä ja useaan otteeseen eronneita...
Niin silloin lukee sotu, etunimet ja sukunimi.
Mutta tänä päivänä syntyy moni lapsi avoliittoon, eli he saavat synnärillä " äidin nimen" ja sitten kun isyys tunnustettu jne. nimi useimmissa tapauksissa vaihtuu isän sukunimeksi.
Toki on ihmisiä joilla on vain yksi sukunimi, suurin osa miehistä esim;)
Eikä kukaan tietäis siitä kun sei ole missään paperiessa?
Tottakai historiasta säilyy jäljet....
Mistä muuten tiedettäis kenen ovikelloa tultais soittamaan kun sun exä muutaman viikon päästä erosta katoais mystisesti ja sit pulpahtais pintaan kevään korvalla :D
Sukuselvitysvirkatodistus esimerkiksi perunkirjoitusta varten paljastaa aina kaikki avioliitot.
Miksi yrität peitellä menneisyyttäsi?