Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hän joka kerää raskauskiloja joutuu usein katumaan sitä myöhemmin.

Vierailija
15.08.2007 |

- tulee todennäköisemmin pahat raskausarvet, jotka jäävät pysyviksi

- lantionpohjan lihakset löystyvät enemmän

- löysää vatsanahkaa, joka ei vetäydy jos ja kun laihtuu

- lisäksi tietenkin laidutuksen vaikeus ja elämän raskaus huonokuntoisena ja lihavana

Onneksi itse aloin syömään terveellisemmin raskauden aikana ja liikkumaankin. Ymmärrän, että joillakin on turvotuskiloja, mutta kyllä elämäntavoillaan pystyy paljon vaikuttamaan myös raskaudenaikaisiin muutoksiinsa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on varmaan aika yksilöllistä. Mulla tuli kiloja 6 ja lähti 12, että olin sairaalasta kotiin tultuani kiloa hoikempi kuin ennen raskautta, arpia riittää ja vatsanahkaa. maha oli valtava.

Vierailija
22/37 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vain laihduin raskauden aikana. loppujen lopuksi lähtöpainoon tuli kaksi kiloa lisää ja nyt painan 9kg vähemmän kuin lähtöpaino oli! raskausarpia tuli vain rintoihin, mutta ei niitäkään onneksi paljoa ole

Ja täytyy myöntää, että tunnen itseni paljon onnellisemmaksi, ja pystyn sanomaan, että näytän hyvältä. Ennen vihasin itseäni sen takia kun painoin vähän enemmän (en kyllä koskaan ole ollut mikäään älytön pullukka) ja oli todella pahoja itsetunto-ongelmia. Nyt on paljon helpompi olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa huolehtia silti terveellisistä ruokailutavoista ja jättää herkut syömättä. Ap nimenomaan sanoi karttavansa herkkuja, hän elää terveellisesti joten miksi haukutte häntä, että on henkisesti sairas jne? Minusta sairaampi ihminen on sellainen, joka vetää läskiä ja vaikka tupakkaa ja karkkia koko raskausajan. Kyllä se vitamiinipitoinen ruoka on jotain muuta kuin niitä herkkuja. Eikä ap ole syömättä! Muut ovat vaan kateellisia, kun eivät itse tajunneet sitä minkä itse olet sisäistänyt. Hyvä hyvä! t. terveydenhuollon ammattilainen

Vierailija
24/37 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vauva saa kaiken tarvitsemansa, vaikka äiti syö normaalisti eikä mässäile. Itse liikuin koko raskauden ajan, lopussa tietysti rauhallista kävelyä, ja söin normaalisti ilman ylimääräistä mässäilyä, ja sain lähes nelikiloisen pojan. Vatsa palautuis lähes silmissä eikä arpia tullut.

Minä en sitten voi käsittää, miten ihminen, joka vetää suklaata niin että napa naukuu, joutuu juoksemaan sokerirasitustesteissä ym. on muka järkevä ja lastaan ajatteleva, ja terveellisesti syövä sairas ja itsekäs?

Vierailija
25/37 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että istukan kautta vauvaan menee kaikki kuona-aineet ja ympäristömyrkyt, mitkä muutoin ovat äidin elimistössä (kaikkien). Eli saattaakin haukata paskaa sen salaatinlehden sijaan.

Vierailija:

Kyllä vauva saa kaiken tarvitsemansa, vaikka äiti syö normaalisti eikä mässäile. Itse liikuin koko raskauden ajan, lopussa tietysti rauhallista kävelyä, ja söin normaalisti ilman ylimääräistä mässäilyä, ja sain lähes nelikiloisen pojan. Vatsa palautuis lähes silmissä eikä arpia tullut.

Minä en sitten voi käsittää, miten ihminen, joka vetää suklaata niin että napa naukuu, joutuu juoksemaan sokerirasitustesteissä ym. on muka järkevä ja lastaan ajatteleva, ja terveellisesti syövä sairas ja itsekäs?

Vierailija
26/37 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, asiaan. Olen samaa mieltä ap:n kanssa. Ja syvästi hämmästynyt eräiden ristiriitaisista mielipiteistä. Jos esim. joku julkkiäiti kertoo, että haluaa pitää painonsa kurissa eikä kerätä _ylimääräistä_ läskiä raskauskilojen lisäksi, koska voi paremmin hoikkana ja urheilullisena, hän on sairas, pinnallinen eikä ajattele lastaan (!!??).

Sitten eräs pulleahko ex-missi kertoi, että lääkäri kielsi suklaan mussutuksen, koska raskausdiabeteksen vaara vaani oven takana ja lapsen terveys oli vaakalaudalla, mutta että hän ei ota stressiä kiloista vaan syö vaikka munkin joka päivä jos siltä tuntuu. Ja mikä oli reaktio: voi kun tämä rouva x on niiiin jalat maassa ja fiksun tuntuinen, juuri tuollainen äidin pitää olla...

Ei jummarra.

Vierailija
27/37 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos henkilö on esim. ylipainoinen, hän todennäköisesti jo syö yli oman energiantarpeensa eikä mitään santsiannoksia tarvita.

Vierailija
28/37 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois turhat herkut ja sen verran liikuntaa kuin olo sallii. Minulla on kaikki maha edessä kuten edellisessäkin raskaudessa. Kylkiluut ja lantioluut tuntee hyvin. Tästä syystä mahanahka venyy vaikka en sitä herkutteluilla sellaiseksi ole tehnyt. Asiaan vaikuttaa kenties lantion muoto. Viime raskaudesta ei tullut yhtäkään raskausarpea ja maha palautui normaaliksi. Tosin voihan tässä käydä niinkin kuten kävi 19:lle. Toivottavasti saan takaisin omat muotoni ja mahani. Kaikki 15 kg lähti viimeksi parissa kuukaudessa pelkästään imettämällä. Toivottavasti niin käy nytkin. Silti jouduin syömään ihan hulluna enkä todellakaan paastonnut. Kuunnelkaa omaa järkeänne.

Vierailija
29/37 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juu. On aika perseestä. Niistä eroon pääseminen ei kaikilta suju kovin mallikkaasti. Yritystä on kyllä ja jo hiukan tuloksiakin.

Vierailija
30/37 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

- tulee todennäköisemmin pahat raskausarvet, jotka jäävät pysyviksi

RASKAUSARPIEN SYNTYMINEN JOHTUU IHON KUDOSTYYPISTÄ, EI YLIPAINOSTA

- lantionpohjan lihakset löystyvät enemmän

LANTIONPOHJALIHAKSET LÖYSTYVÄT RASKAUDEN AIKANA HORMONIEN VAIKUTUKSESTA SEKÄ SYNNYTTÄESSÄ VENYMISEN JOHDOSTA. PAINOLLA EI OLE TÄMÄN KANSSA MITÄÄN TEKEMISTÄ.

- löysää vatsanahkaa, joka ei vetäydy jos ja kun laihtuu

VATSANAHKA VETÄYTYY TEKEMÄLLÄ VATSALIHASLIIKKEITÄ. KILOT EIVÄT VÄLTTÄMÄTTÄ KERRY VATSAAN, VAAN TASAISESTI ERI PUOLILLE KEHOA.

- lisäksi tietenkin laidutuksen vaikeus ja elämän raskaus huonokuntoisena ja lihavana

JOILLAKIN KILOT KARISEVAT ITSESTÄÄN, JOILLAKIN IMETYKSEN AIKANA. TOISET TAAS SAAVAT POIS NE DIEETILLÄ. MONI HUONOKUNTOINEN JA LIHAVA EI KOE ELÄMÄÄ OLLENKAAN RASKAAKSI.

Vierailija
31/37 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten, kun ei muutenkaan syö herkkuja? Mulla on varmaan jokainen suupala jäänyt raskausaikana vyötärölle ja reisiin, vaikken herkkuja olekaan syönyt.

Vaikka painoa tulikin paljon, niin sokeriarvoihin se ei ole vaikuttanut.

Alkavatko jotkut äidit vetämään pullaa ja suklaata naamaan positiivisen testin tehtyään vai mitä tämä hössötys nyt on?

Vierailija
32/37 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana tuli 20 kg painoa lisää eikä mikään väittämistä pidä paikkaansa. Vartalostani ei näy millään tavalla raskauteni. Enkä todellakaan ole ainutlaatuinen tuttavapiirissäni.

T. 170cm ja 52kg

Vierailija
33/37 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotus-palstalla usein päivitellään ihan normaaliakin painonnousua ja normaalipainoisetkin kehuvat vähäisellä kilomäärällä.

Mielummiin pari kiloa liikaa kuin liiallinen painon kontrollointi! Varsinkin jos on lähtöpainoltaan laiha ei haittaa mitään jos kiloja tulee reilummin.

Vierailija
34/37 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähtöpaino 57 kg ja parhaimmillaan painoin yli 80 kg raskaana ollessani. Onnekseni mun ihotyyppi on sellainen että arpia ei tullut. Eikä maha ollut mikään kohtuuttoman iso, vauvakin oli suht pieni (3300 g) ja se kaikki paino oli jossain muualla kun mahassa. Turvotusta oli ja siihen ei tuntunut mikään auttavan, kävin vyöhyketerapiassakin mutta se auttoi vain hetkellisesti. Ei mulle siis mitään kummempaa haittaa noista raskauskiloista ollut. Tällä hetkellä vauva on 10 kk ja mun paino 58-59 kg.

Vierailija
35/37 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu... Kaksi lasta olen tehnyt ja kiloja saanut kylkiäisenä. Esikoisesta 24kg ja kuopuksesta 18kg. Molemmilla kerroilla olen imettänyt 6kk täysimetyksellä ja 1,5v ikään osittaisimetyksellä. Kaikki raskauskilot ovat lähteneet jo ennen lapsen 1v syntymäpäivä eikä ole koskaan tullut takaisin.

Äiti on odotusaikana ahminut kasviksia, hedelmiä ja vihanneksia. Hyviä hiilareita, vähärasvaisia lihoja ja nauttinut myös herkkuja. Lapset ovat olleet hyvinvoivia, terveitä, tyytyväisiä ja kaikin puolin kunnossa. Minulle se on ollut tärkeämpää kuin oma vartalon tuijotus. Odotusajan 2 viimeistä kk on liikunta ollut mahdotonta. Mutta normaalisti liikunta kuuluu elämääni läheisesti.

No nyt on sitten löysä vatsanahka ja raskausarpia rinnoissa ja vatsassa. Ne olisivat tulleet joka tapauksessa kun raskauksissa tuppaa olemaan yleistä että VATSA KASVAA ja imetyksessä RINNAT KASVAA...

Ei ole suonikohjuja, ei peräpukamia, ei lantionpohjalihasten ongelmia tms.

Vierailija
36/37 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äiti syönyt liikaa ja rinnat kasvaneet sen vuoksi?

Vierailija
37/37 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleni kertyi 10kg ylimääräistä ja...

- ei arven arpea vaikken edes rasvannut yhtään

- lantiopohjan lihakset kuulemma hyvässä kunnossa (sekä synnytyksessä kehuttiin että myöhemmin lääkäri toisessa yhteydessä totesi)

- löysää vatsanahkaa ei jäänyt kun viimein tänä vuonna laihdutin kilot pois.

- kilot lähti helposti muutamassa kuukaudessa, jahka tosiaan ensin päätin että nyt voisi olla iaka mahduttaa takaisin vanhoihin vaatteisiin.

- elämä ei raskasta enkä myöskään ole huonokuntoinen.