Raskautumisgallup: kuinka nopeasti tärppäsi?
a) ensimmäisen lapsen kohdalla ja oma ikäsi tällöin
b) toisen/kolmennen/neljännen jne kohdalla ja oma ikäsi?
Kommentit (40)
Nyt yritetään toista, ei vielä tärpännyt, neljäs kierros menossa, ikäni 29 v
Puolivuotta ensimmäisen kanssa ikää 27v, mutta toinen tärppäsi heti (hiukan ennenkuin toivottiinkaan :) ja ikää 29
1) 1,5v. kuluttua, lapsettomuushoitojen avulla, ei selvinnyt syytä lapsettomuuteen, minä tuolloin 24 ja mies 26
2) esikoisen täytettyä vuoden seksi erittäin satunnaista (kerran kuussa?), imetyksen lopetuksesta oli kulunut 1kk, ei menkkoja, yllättäen olin raskaana, ikää 26v.
Ensimmäistä tehti yli 2 vuotta ennen kuin tärppäsi, toinen raskaus alkoi 1. kierrosta kuparikierukan poiston jälkeen ja kolmas 3 kierrron jälkeen keskenmenosta.
Ikää oli 29, kun esikoista alettiin yrittää ja 34 tuon keskenmenon ja kuopuksen raskauden alun aikaan.
yrityskierto, 24 v.
2) nollas yrityskierto 27 v. (eli ei ollut ehkäisyä käytössä, mutta ei myöskään aktiivista yrittämistä, tulkoon jos tullakseen)
a) esikoista tehtiin tasan kolme vuotta ennen kuin lopulta lukuisien lapsettomuushoitojen jälkeen tärppäsi. Ikää minulla oli tällöin 25.
b) toinen lapsi olisi periaatteessa ollut tervetullut koska vaan (emme käyttäneet ehkäisyä) mutta tärppäsi sitten kolmannesta hoidosta esikoisen ollessa vähän yli 2v. Itse olin siis 27
c) kolmas oli luonnon järjestämä ihme. Olimme toki koko ajan ilman ehkäisyä, mutta yhtäkkiä toisen lapsen ollessa 5 vuotta olinkin yhtäkkiä yllättäen luomusti raskaana. Itse olin tällöin siis 32.
1) Ensimmainen ekasta yrityskierrosta (olin 24v, mies 21v)
2) Toinen ekasta yrityskierrosta (meni kesken) (olin 27v)
3) Kolmas tarppasi yksien menkkojen jalkeen km:sta (olin 27v)
4) Yritysta jo 13kk, ei tarppia??? (nyt olen 32v)
- esikoinen antoi odottaa itseään melkein 4 vuotta. Lapsettomuushoidoilla onnistuimme ja olin 33 esikoisen syntyessä
- toinen lapsi antoi odottaa itseään n vuoden verran. Lapsettomuushoidoilla onnistuimme uudelleen ja olin 36 toisen lapsen syntyessä
- kolmas lapsi pääsi yllättämään meidän ja sai alkunsa luonnon omilla menetelmillä minun ollessani 37 (olin 38 kun kolmas lapsi syntyi)
Eka tärppäsi tokasta kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen, olin 26v
Toista yritettiin 1,5 vuotta. Välissä 2 keskenmenoa, menkat tuli kolmen vuoden aikana ehkä 4 tai 5 kertaa... hormoneilla saatiin oma hormonitoiminta käyntiin. Olin yrityksen alkaessa täyttämässä 28v
Kolmas sai alkunsa vahingossa... Sitä sattuu, kun käyttää sitä hattuu miten sattuu... Näköjään... Olen 32v.
eka lasta odotettiin 13 kk , ikää tuolloin 30 v. Toinen lapsi nopeammin eli tärppäsi jo 5 kk kuluttua, ikää minulla tuolloin 34 vuotta.
b) kakkosen ja kolmosen tärppäsi kolmannella kierrolla. Oma ikä 22 ja 25.
alle vuoden, kun raskauduin. Heti sai tulla kuin oli tullakseen, mutta käytännössä tärppäsi vasta sitten, kun olimme vihdoin samassa kaupungissa. Eli 11 kk: tta eka tapaamisesta olin raskaana. Olin silloin 24 v.
Nyt tämä toinen raskaus tärppäsi neljännestä kierrosta. Eli ihan alussa vasta.Toivottavati kaikki menee hyvin. Nyt olen 28 v.
sai alkunsa 3.kierrolla pillereiden lopettamisen jälkeen. Ikää 33 vuotta tuolloin. Toinen lapsi ehkä sitten joskus, esikoinen kuitenkin on vasta puolivuotias, mutta 2 menkat on jo ollu imettämisestä huolimatta!?!
a) ensimmäisen lapsen kohdalla ja oma ikäsi tällöin. Oltiin molemmat 25, ja lapsi tuli kun ekan kerran kokeiltiin seksiä ilman ehkäisyä (siis yhdestä kerrasta, mies lähti matkoille heti sen jälkeen pariksi viikoksi).
b) toisen/kolmennen/neljännen jne kohdalla ja oma ikäsi? Ei tietoa, kun ei ole suunnitelmissa hankkia enempää lapsia
Toinen tärppäsi samalla tavalla, heti kun sovittiin että ehkäisy jätetään pois. Ikää oli tuolloin 21. Kolmas tärppäsi reilu vuoden vuoden yrityksellä, ikää oli silloin 25v, neljäs tärppäsi heti perään, ikää mulla oli 26. Tämä viides tärppäsi kolmen ja puolen vuoden yrityksen jälkeen. Ikää oli 29v.
Eka tärppäsi neljännestä kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen. Olin varautunut pidempäänkin odotukseen. Ikää oli tuolloin 30 v. Kun olin 33 v sai toka tulla kun on tullakseen, eli ei varsinaisesti yritettykään. Se raskaus päättyi kuitenkin keskenmenoon. Nyt on keskenmenon jälkeen ollut jo neljä kiertoa, yritystä kaikilla eikä tärppiä. Tässä välissä olen täyttänyt 34.
1: 9.yrityskierrosta, olin 19
2. Vahinkoraskaus, kortsu petti, olin 21
3: 6. yk, olin 23
4: Unohdin ottaa pari pilleriä, tulin raskaaksi, olin 27
5. ja 6. raskaus alkoi molemmat 3.ykierrosta, sain keskenmenon rv. 9-10 (32-v)
7. raskaus yk 6 ja nyt menossa rv32.Olen 34
tärppäs heti. jätettiin ehkäsy pois ja ekasta tai toisesta kerrasta tultiin raskaaks. minä olin 24, mies 25.
toisen yrittämistä suunnitellaan. saa nähä käykö yhtä helposti
a) 26v 3 kierto
b) 34v 1 kierto
Pikkuisen jäkimmäinen yllätti, että niin nopeasti vanha akka raskautui.
siis 2 viikkoa siitä päätöksestä, että halutaan lapsi.