Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö kukaan enää suklaapuuroa?

Vierailija
17.10.2008 |

Mietin vain, kun ei missään kokkausketjuissa koskaan tule esille. Meillä oli nimittäin tänään lounaaksi lapsuuteni herkkuaamiaista, suklaapuuroa ja hyvää olikin. Jälkkäriksi kiwihedelmä ja kaksi mandariinia.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mä olen oppinut että suklaapuuro on kai lähinnä suklaakiisseliä. Tehdään maidosta, kaakaosta ja maissijauhoista... Mannapuuro meillä syödään mannapuurona

Vierailija
2/23 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-2-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tyttöpuuron" (sanoin sitä pienenä noin, koska paketissa oli tytön kuva)?

Onko sitä edes olemassa enää?

Miten sä ap teit suklaapuuron?

Vesi tuli kielelle tästä aloituksesta :)

Vierailija
4/23 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lapsena voinut sietää suklaapuuroa tosin en tykännyt mannapuurostakaan. Nykyään menee kumpikin.

Minä teen suklaapuuron seuraavasti normaali mannapuuro johon lisään kaakaojauhetta sekaan.

Vierailija
5/23 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta loytyy edelleen se sama tuttu Suklismanna, sama tytto paketin kannessa, huomasin vain viimeksi, etta se on muka "uutuus" eli varmaankin valmistaja vaihtui tai jotain, mut paketin kyljessa siis lukee nykyaan: Nalle Manna.

Vierailija
6/23 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-2-

Vierailija
7/23 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vispipuuroa eri marjoista ja eilen tein omena-riisipuuroa. Puurot on hyviä, helppoja ja halpoja ja nuo herkkupuurotkin kuitenkin suht terveellisiä

Vierailija
8/23 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltapalaksi, lapset rakastaa sitä. Ja suklaa mannaa löytyy kaupastakin. Tosin joskus kun on loppunut olen lisännyt tavalliseen mannapuuroon heti alkuvaiheessa kaakaojauhetta esim. oboy eikä yhtään huonompaa:)

Vierailija
9/23 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1l maitoa

1,5dl mannasuurimoita (käytän täysjyvä-spelttisuurimoita, luulen että määrä oli tuon verran, heitin pussin roskiin:-/)

1,5rkl tummaa kaakaojauhetta

1 rkl sokeria

Maidon kiehuessa vispaa mannasuurimo-kaakaojauhe-sokeri-seos sekaan, anna kiehua n. 8 min välillä sekoitellen. Nosta pois liedeltä ja anna vetäytyä vielä n. 5-10min - valmista!

t. ap

Vierailija
10/23 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on tehty tuolla reseptillä, vaikka kaupan puuro olisi ollut nii-in paljon hienompaa;-)

(näin siis ajattelin kun olin pieni, muutenkaan kaupasta ei saanut juuri mitään "hienoa", kun vanhemmat venytti penniä...)

Hauska lukea ettei suklaapuuro ole ihan unohtunutta, luulin jo olevani kummajainen!

t. ap

Vierailija
11/23 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teen sen niistä ihan oikeista suklaapuuroruurimoista, koska omasta mielestäni mannapuuroon sekoitettu kaakaojauhe ei tee suklaapuurosta läheskään yhtään hyvää. Lapsille se maistuisi varmaan niinkin, mutta ei toi 2 krt/kk "kaupan" suklaapuuroakaan varmaan haitaksi ole =)

Vierailija
12/23 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-2-

Vierailija
13/23 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sen lapsuudestani, oli suurta herkkua!

Vierailija
14/23 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt jäänyt vähiin. On se muuten hyvää, kun tekee kulutusmaitoon... :P

Vierailija
15/23 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Nyt mun on ihan pakko saada suklaapuuroa

t. ap

Vierailija
16/23 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistuuko? tai kauramaitoon? voiko maitopohjaisista puuroista noin yleensäkään tehdö maidottomia? Suklaapuuro olisi lapsille kivaa vaihtelua, mut ovat maitoallergisia...

Vierailija
17/23 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meidän 3v. ja 5v. tykkää!

Ihan tavallisia mannasuurimoita ja sekaan kaakaojauhetta. Mulla on jotkut lapsuudentraumat suklaapuurosta, mutta hyvä että mummi sitten tekee.

Vierailija
18/23 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

venynyt tosi nopeasti, niin ajattelin heti että täällä on kauhea haukkuminen käynnissä, että epäterveellistä moskaa! Sokeria! Kaakaota! Valkoista viljaa! Eipäs ollutkaan...

Heheh ;)

Vierailija
19/23 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallinen mannapuuro mutta maitoon sotken kaakaojauhetta. Tykkää sekä lapset että aikuiset.

Vierailija
20/23 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai laitatteko voisilmän tms. ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi