Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairauspoissaolot koulusta ja läksyt?

Vierailija
13.08.2007 |

Täällä ekaluokkalaisen äitinä tulee mietittyä kaikkea.

Kertokaahan kokeneemmat mikä on käytäntö läksyjen suhteen kun lapsi on sairauden takia poissa koulusta? Pitääkö läksyt olla tehtynä kun lapsi palaa parannuttuaan kouluun eli pitääkö läksyt selvittää sairaana ollessa jostain, opettajalta tai luokkakavereilta?

Vai kertooko opettaja sairauden aikana tehdyt tehtävät lapselle sitten kun tämä palaa kouluun?

Entä sitten jos tulee poissoloja jotka ovat ennakolta tiedossa (esim. meillä lapsella krooninen sairaus jonka takia joutuu käymään aika paljon sairaalassa polilla kontrolleissa), kertooko opettaja tuolloin tehtävät läksyt etukäteen lapselle jotta tämä voi tehdä ne poissaollessaan?

Voivat vaikuttaa tyhmiltä kysymyksiltä mutta tämä kaikki on uutta niin lapselle kuin äidillekin:=)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhemmat pitävät huolta, että lapsi ei ole jäänyt jälkeen kouluun mennessään. Viimeisenä toipilaspäivänä jaksaa mainiosti tehdä useammankin päivän läksyt!

Muistan itse, kun olin sairaana silloin, kun koulussa opetettiin jakokulma. Olin aivan puusta pudonnut ensimmäisillä matematiikan tunneilla, en ymmärtänyt yhtään mitään. Tätä kokemusta en halua lapsilleni!

Vierailija
2/3 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka koulussa ja joka opettajalla on hieman eri käytäntöjä, etkä kyllä täältä saa mitään " oikeaa" vastausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tietysti tehdä, jos jaksaa, mutta mitään stressiä asiasta ei tarvitse ottaa. Läksyt tehdään sitten tunneilla ja kotona, kun on taas terve ja tarvittaessa käydään vaikka parilla tukiopetustunnilla, jos on jäänyt jotain epäselvää. Ensimmäinen vanhempainilta on yleensä ekaluokkalaisilla heti koulun alettua. Siellä voi kysyä, mikä on tapana, ellei opettaja sitä itse ota puheeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi