Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, kehukaa/haukkukaa robo-imurinne!

Vierailija
17.10.2008 |

Joulupukki saa luvan tuoda mulle sellaisen, nyt valintaa Kärcherin/Electroluxin kesken!

Kertokaa mulle myös säkäkorkeus, mikään noista ei taida tosin siltikään mahtua meidän sohvien alle.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi tyytyväinen laitteeseen.

Vierailija
2/14 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi tyytyväinen laitteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse edes virtuaaliseinää. Kertaakaan ei ole pudonnut portaisiin, kerran jäi kyllä jumiin kun yksi rengas joutui tyhjän päälle.

Vierailija
4/14 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään ei taida olla muista merkeistä kokemusta?

Vierailija
5/14 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hyvät ja huonot puolet? Ei taida itse tyhjentää pölyjään? Mahtuuko miten matalan alituksen tekemään?

t: ap

Vierailija
6/14 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi malli oli varmatoimisempi. Uusi malli jää herkemmin jumiin koska se yrittää ylittää mm. kynnyksiä. Vanhempi myös siivosi "huolellisemmin" koska siinä oli toiminto että sen sai siivoamaan kunnes akku loppui. Uusi siivoaa kunnes se itse katsoo olevansa valmis, eikä jälki aina ole minua tyydyttävää.

Mutta kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen robottiin, koska on niin helppoa jättää se siivoamaan sillä aikaa kun itse on poissa. Sen ansiosta meillä imuroidaan nyt lähes päivittäin. Nyt himoitsen lattianpesurobottia, Scoobaa, mutta sitä ei ole vielä Euroopan markkinoilla.

Sellainen varoituksen sana että Roomba ja villamatot eivät sovi yhteen. Villamatosta irtoavat kuidut tukkivat Roomban hyvin nopeasti. Roomba on täynnä optisia yms. sensoreita, jotka lakkaavat toimimasta kun keräävät tarpeeksi ryönää.

Meillä ensimmäinen Roomba toimi vuoden verran kunnes alkoi vain nykiä ympyrää. Se meni takuuvaihtoon. Toinen kesti pari vuotta (sen verran ettei takuu enää ollut voimassa) kunnes alkoi tehdä samaa. Avasin siitä kaikki kuoret auki ja putsasin sisältä ison nyrkin kokoisen määrän pölyä, että sain sen toimimaan taas.

En tiedä onko uusissa malleissa parannettu sensorien toimintavarmuutta ja sitä ettei pöly pääse niin helposti kuoren sisään.

Vierailija
7/14 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roomba on noin 9 cm korkea.

Ja sekä pölysäiliö että harjat pitää itse putsata mielellään joka käytön jälkeen.

Vierailija
8/14 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vertailla puolia, kun en tiedä muista imureista.

Vierailija
9/14 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos se parin vuoden päästä on vaihtokamaa, niin 500 euroa on siihen vähän paljon. Plussana näkyy olevan että se noista kolmesta on myös matalin.

Voi tätä valitsemisen vaikeutta...

t: ap

Vierailija
10/14 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roomban vanhojen mallien ongelma oli että muistuttivat toimintavarmuudeltaan enemmän harrastusrobottia kuin kodinkonetta. Uudessa mallissa on varmasti tehty parannuksia, ainakin uusi malli on meillä kestänyt kauemmin kuin vanha malli.

Minustakin olisi kiva tietää muiden merkkien kokemuksista. Epäilenpä että ne kaikki ovat vielä vähän lastenkengissä.

Silti automaattisissa kodinkoneissa on mielestäni tulevaisuus, sillä ne helpottavat elämää merkittävästi.

Vierailija
11/14 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuri on todella sinnikäs. Se puskee tiensä läpi ahtaista paikoista ja tämä toinenkin yksilö, joka meillä on, on onnistunut naarmuttamaan kuorensa taistellessaan tietänsä matalan sängyn alla. Puhdasta jälkeä tulee sielläkin.

Kaveri on kovin sympaattinen myös. Se osaa kiivetä n. 3 sentin korkuisten esteiden yli ja pökkii sinnikkäästi tielleen osuvat esineet pois.

Kun robotti-imuria hankkii, tulee tiedostaa ettei sillä voi täysin korvata tavallista imurointia. Jos tiloissa on korkeita mattoja, joiden vieressä vähemmän kuin roboimurin mentävä tila, jää se tila putsaamatta. Akku on kaverin heikoin lenkki. Sellainen automaattinen latausteline lienee kannattava hankinta, meidän yksilöstä loppuu joka kerta akku kesken sen putsatessa 2-3 huonetta kerrallaan.

Parempaa jälkeä tulee, jos roboimuriln laittaa hommiin huone/tila kerrallaan, muuten se surffaa kohtuullisen päämäärättömästi ristiin rastiin isoja tiloja.

Ääni on kova. Lapsiperheissä robotti-imuri on omimmillaan. Lähtiessä ulos, voi imurin jättää puskemaan hommia ja kotona odottavat puhtaat lattiat palatessa.

Vierailija
12/14 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoja tiloja paljon.

Hiivatti kun en tiedä, noi on kuitenkin kolminkertaisissa hinnoissa Roombaan nähden noi muut.

t:ap

Vierailija
13/14 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että etukäteen on kuitenkin raivattava lattialta lelut sun muut ja mahdollisesti nostettava keittiön tuolit pois lattialta yms. Joten sen jälkeen voi yhtä hyvin itse napsauttaa imurin päälle.

Iso tila on Roomballe helpompi kuin useampi pieni huone. Isossa tilassa se risteilee ympäriinsä ja aika hyvin osuu joka kohtaan, mutta pienemmissä huoneissa voi käydä niin ettei Roomba löydä huoneesta toiseen jolloin yksi huone tulee putsatuksi hyvin ja toinen tuskin lainkaan.

Vierailija
14/14 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että etukäteen on kuitenkin raivattava lattialta lelut sun muut ja mahdollisesti nostettava keittiön tuolit pois lattialta yms. Joten sen jälkeen voi yhtä hyvin itse napsauttaa imurin päälle.

Iso tila on Roomballe helpompi kuin useampi pieni huone. Isossa tilassa se risteilee ympäriinsä ja aika hyvin osuu joka kohtaan, mutta pienemmissä huoneissa voi käydä niin ettei Roomba löydä huoneesta toiseen jolloin yksi huone tulee putsatuksi hyvin ja toinen tuskin lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän