Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuli paha mieli pk:n henkilökunnan toiminnasta : (

Vierailija
13.08.2007 |

Lapseni 3v on aloittanut viime ke päiväkodin.

On eloisa ja vilkaskin, myös puhe on viivästynyt.

Tänään minulle huoneen perältä huikattiin kun kysyin miten on mennyt, että joo " töni pienempää ja pihalla myös" , sanoimme lapselle että ei pienempää saa töniä.

Sanoin siihen , että me ollaan lähdetty siihen että ketään ei saa töniä..

Eivät katsoneet silmiin ja huutelivat nämä asiat sieltä metrien päästä, että muutkin vanhemmat kuulivat.

Ryhmässä on 3 poikaa ja ilmeisesti 15 tyttöä kaikki on erittäin rauhallisia melkein kuin lapösisotilaita. Meidän lapsi on sellainen Eemeli, ei paha mutta vilkas.

En tahdo, että lapsestani tulee silmätikku.

Ryhmä on 1-4 vuotiaiden.

Mitä tekisin? Tuntui niin pahalta kun olen vielä masentunut, että minuako tässä taas syytellään, etten ole kasvattanut, vaikka todellakin olen tehnyt kaikkeni ja pasifistina en hyväksy väkivaltaa missään muodossa.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hoidossa koko vuoden ja mielestäni lapseni on ´normaali vaikkei nukke olekaan.

Ikäviä kirjoituksia, näköjään muillakin paha mieli..

ap

Vierailija
22/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylisi on kuin et olisi kiinnostunut lapsesi päivästä oikeasti ollenkaan jos vaan huutelet kuulumiset.

Ei ne hoitajat syö sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä " normaalitkin" lapset tönivät ajoittain muita. Mutta tietenkin tapaan on hyvä puuttua. Ehkä olisi hyvä, ettet tekisi siitä kuitenkaan liian isoa numeroa.

10

Vierailija
24/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kai olen mennyt lapseni viereen istumaan ja auttamaan syömisessä.

Tuo " Eemeli" ... ärsyttää kun levottomia ja huonosti käyttäytyviä lapsia luonnehditaan " eemeleiksi" . Eemeli ei ketään töninyt eikä halunnut kuin hyvää muille. Eemeli ei ollut levoton tai tehnyt kiellettyjä asioita.

Vierailija
25/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosi huono aika hakea lapsi pois. Meidän päiväkodissa on tähdennetty sitä että lapset pitää olla klo 8 päiväkodissa, jotta saavat aamiaisen ja ruokarauha ei rikkoonnu, jos joku tuo lapsen joka itkee äidin perään.

Voisitko hakea lapsen 15 min myöhemmin.

Vierailija
26/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikaa oli vain ja ainoastaan lapsessamme. Hän myös oli inha ja villitsi kaikkia muitakin. " Aina niin kilteistä" 1-vuotiaistakin tuli kuulemma täysiä riiviöitä oltuaan meidän pojan seurassa.

Aluksi loukkaannuin. Sitten terästäydyin. Päätin olla olematta sokea omalle lapselleni. Puhuimme kotona paljon tönimisestä ym. (Meilläkin tuota puheenviivästymää!) Tilanne jatkui ja jatkui... " Meillä ei ole resursseja" oli henkilökunnan vakiolause lähes kaikkeen; ei onnistunut jäähyt, ei puhuttelut...

Lopulta kiukustuin uudestaan. Vaihdoimme päiväkotia ja ongelmat ovat kadonneet. Lapsella on kavereita, puheen kehitys jatkuu huimaa tahtia, töniminen on jäänyt...

Pointti: Seuraa tarkkaan tilanteen kehittymistä. Älä ole sokea omalle lapselle, mutta älä sulje silmiäsi omalta äidinvaistoltasi. Keskustele rohkeasti asiasta!

Vierailija
27/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mkutta aina se on kesken kun haen. Lapseni tekee 7h tuntia koska itse olen päivät kuntoutuksessa.

En tee tönimisestä asiaa, mutten toivo, että henkilökuntakaan nostaa siitä mitään erityistä meteliä. Tosiaan harmittaa kun oli vasta lapsen 4 päivä : (

Ja Minut on edelleen kerran työnnetty ruokalasta pois kun ruokailu oli kesken joten sinne ei saa mennä! Mutta kun olimme jo lähdössä kysyin että oliko ok päivä niin alkoi tämä avautuminen jonka aikana ei edes silmiin katsottu.

ap

Vierailija
28/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän anteeksi jo etukäteen kommenttiani - tarkoitukseni ei missään tapauksessa ole loukata.

Minusta sinun pitää nyt ryhdistäytyä. Pyydät hoitajaa juttelemaan kanssasi vaikka eteiseen, jos sinulla asiaa on. Elleivät he oma-aloitteisesti älyä sitä tehdä. Jos vaan tyydyt täällä huokailemaan, mikään ei tule muuttumaan. Tökeröä kylläkin tuollainen huutelu, siitä olen kanssasi yhtä mieltä.

Ja useimmat lapset tönivät joskus. Minä ainakin toivon, että minulle kerrotaan, jos lapseni niin tekevät, jotta voidaan asiasta kotona (taas) keskustella.

Vierailija
29/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä tönimisestä on puhuttu tänään ja lapsi elekielellä näyttää että hän meni silittämään sitten kun oli satuttanut tai pelästyttänyt tätä toista lasta, joten oli todella pahoillaan tilanteesta.

Ilmeisesti vaan on niin primitiivinen reaktio hänellä vielä : (

Ei ole ikätasoinen monessakaan asiassa, mutta toivonkin että häntä kohdellaan kehtitystasonmukaisesti. Tästä olen jutellut omahoitajan kanssa joka onkin oikea helmi!

Häntä en vaan tänään nähnyt.

ap

Vierailija
30/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttuu, lyö ja tönii jos asiat ei mene mielen mukaan. Eikä väliä vaikka vastassa olisi isompi lapsi tai aikuinen, sama meno. Ja kasvattamattomuudesta ei kyllä tasan johdu.

Hyväksyn että lapsi on temperamenttinen ja hänen on vaikea hillitä tunteenpurkauksiaan. Tekoja en kuitenkaan hyväksy vaan päivästä toiseen, väsymiseen asti yritän opettaa lapselle oikean ja väärän eroa. Uskon että iän myötä itsehillintä paranee, mutta en usko että lapsesta koskaan tulee viileän harkitsevaa.

Vierailija
31/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen kanssa on ollut jotain ongelmia tulee ne ilmaista vanhemalle siten ettei kukaan asiaan kuulumaton kuule sitä. Vaikka vanhempi huutelisi kilometrin päästä ja kysyisi miten päivä on mennyt, niin silti se ei anna hoitohenkilökunalle oikeutta huutaa hänen asioitaan julkisesti. Henkilökunta voi nostaa oman takapuolensa penkistä ja kävellä sen muutaman metrin vanhemman luo. Jos ajankohta on kiireelinen, ehtii henkilökunta sanoa onelmat vanhemalle myös myöhäisempänä jankohtana!

Vierailija
32/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miua on kielletty menemästä ruokasaliin niin en voinut muuta kun huikata ovelta että kaikki ok? Ja sitten alkoi se palaute : (

Eikä edes silmiin katsottu.

Kyllä pahoitin mieleni lapseni takia!

Huomenna menen juttelemaan sinne miten toivon, että toimitaan.

ap

Vierailija
33/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ap nyt hemmetin vaikea hyväksyä näköjään se,että sinun lapsestasi annettiin negatiivistä palautetta.

Olisitko nostanut tämmöistä tyhjää meteliä jos olisi annettu vain hyvää palautetta?

Ehkä on parempi jopa lapsellesi,että haet hänet vasta viideltä ja pyydät asiat paperille ja se suljettuun kuoreen niin kukaan ei varmastikkaan tiedä mitään.

Vierailija
34/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

istuminen aikuisten pöydässä ja siletä kilpaa kerotminen miten lapseni oli töninyt 2 kertaa sekä sisällä että ulkona oli minusta todella kurjaa LAPSENI takia.

Toki pitää kaikki oleellinen kertoa, mutta intiimisti jos on jotain negatiivista. Menkäähän itseenne, ettekö itsekin näin toivoisi tehtävän?

ap

Vierailija
35/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi ap olettaa,että aina lapsestasi tulee vain hyvää palautetta.

Elämästäsi tulee kovaa ja vaikeaa jos koville ottaa kuulla totuudet lapsestasi.

Miten ihmeessä yritätkään kasvattaa lastasi pumpulissa ilman vastoinkäymisiä. Sitähän tämä juuri on.

Vierailija
36/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas millaisia ihmisiä täällä taas! Toinen kertoo masennuksestaan ja täällä taas muutamat häiriintyneet oikein kiertää veistä haavassa! Menkää itteenne tai hoitoon! Masentuneet sentään huomaa omat ongelmansa, persoonallisuushäiriöiset harvemmin..

Lapsilla on muuten myös temperamentissa eroja. Ei kiltti ja tottelevainen lapsi välttämättä ole minkään hyvän kasvatuksen tulos tai päin vastoin. Lapset ovat erilaisia, joten ite en kauhean helposti menisi arvostelemaan toisen kasvatusta sillä perusteella, miten lapsi käyttäytyy.

Vierailija
37/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä huomaa että tämä aihe vapaa-keskustelu on todella syvältä. täällä normaalisti kohteliaat naiset heittäytyvät todella hävyttömiksi.

Nettietiketti sanoo että kirjoita vain niin kuin kehtaisit sanoa kasvotustenkin! Koittakaa nyt hyvät ihmiset noudattaa sitä. Ainakin näin arkaluontoisissa keskusteluissa! Mitä kiksejä te oikein saatte toisia haukkumalla ja lynkkaamalla???????

Vierailija
38/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tiedän lapseni huonot puolet. Ja olen erittäin hyvä ottamaan negatiivista palautetta vastaan, se riippuu ihan miten se annetaan.

Mielestäni nyt ei vaan menetelty oikein.

ap

Vierailija
39/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuon ikäinen lapsi osaa ajtella että hänen yksityisyyttään on rikottu tai että " meikäläisestä leivotaan tässä koko ryhmän syntipukkia" , hullu ajatuskin.

Ainoa joka on loukkaantunut olit sinä.

Minulla on kaksi lasta samassa päiväkodissa, ja joinakin päivinä kerrotaan (pihalla muiden kuullen) että päivä meni hyvin ja joinakin (pihalla muiden kuullen) että *** heitti hiekkaa Mikon silmiin ja *** tönäisi vauvan nurin 3 kertaa. Siihen vastaan (pihalla muiden kuullen) että " heititkö sinä *** hiekkaa? niin EI tehdä enää, onko selvä? oletko pyytänyt anteeksi Mikolta? hyvä."

Ota rennosti, muillakin on huonosti käyttäytyviä lapsia, lapset kun tuppaavat olemaan melko impulsiivisia.

Vierailija
40/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, unohdin että tehän ette olo täysjärkisiä. Oi anteeksi. Ei voi kauhalla ottaa kun on lusikalla annettu.