Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuli paha mieli pk:n henkilökunnan toiminnasta : (

Vierailija
13.08.2007 |

Lapseni 3v on aloittanut viime ke päiväkodin.

On eloisa ja vilkaskin, myös puhe on viivästynyt.

Tänään minulle huoneen perältä huikattiin kun kysyin miten on mennyt, että joo " töni pienempää ja pihalla myös" , sanoimme lapselle että ei pienempää saa töniä.

Sanoin siihen , että me ollaan lähdetty siihen että ketään ei saa töniä..

Eivät katsoneet silmiin ja huutelivat nämä asiat sieltä metrien päästä, että muutkin vanhemmat kuulivat.

Ryhmässä on 3 poikaa ja ilmeisesti 15 tyttöä kaikki on erittäin rauhallisia melkein kuin lapösisotilaita. Meidän lapsi on sellainen Eemeli, ei paha mutta vilkas.

En tahdo, että lapsestani tulee silmätikku.

Ryhmä on 1-4 vuotiaiden.

Mitä tekisin? Tuntui niin pahalta kun olen vielä masentunut, että minuako tässä taas syytellään, etten ole kasvattanut, vaikka todellakin olen tehnyt kaikkeni ja pasifistina en hyväksy väkivaltaa missään muodossa.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollainen jatkuu, ilmoitat tietenkin päivähoitopäällikölle. Täysin epäammattimaista käytöstä.

Vierailija
2/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkä heillä oli kiire/huono päivä tms. Ei kannata sen enempää miettiä. Seuraavaksi voit pyytää heitä kunnolla keskustelemaan ja kerrot mietteesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsestasi tulee takuulla silmätikku, jos hoitajien mielestä sinä et saa häntä uskomaan että muita ei tönitä.

Voit olla pasifisti jos haluat, mutta sillä olemisellasi ei ole mitään merkitystä, eikä se auta lastasi jos et saa häntä kunnioittamaan muiden koskemattomuutta. Piste.

Minua sitten raivostuttaa jotkut riiviöt pkodissa jotka eivät tottele äitejään eivätkä hoitajiaan ja jyräävät muita - en halua olla empatiakyvytön, mutta jos jyrää omat lapseni minua ei kiinnosta niiden jyrien tai niiden äitien ajatukset.

Vierailija
4/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauempaa. Jos kysyy huutelemalla kauempaa kait siihen voi vastata samoin. Varmasti olettivat että voi huudella niin kuin sinäkin teit.

Jos lapsesi olisi käyttäytynyt hyvin ja olisi kehuttu et tulisi huutelemaan tänne ollenkaan.

Ei liene salaisuus kenellekään että lapsesi on villi, ei edes muille vanhemmille. Nimittäin lapset raportoivat kotonaan minkälaista päiväkodissa on kuka on kiltti ja kuka tönii ja kiusaa.

Jos olet parhaasi yrittänyt ei sinulta enempää vaadita, muista kuitenkin se että henkilökunnan kuuluu olla rehellinen vaikka olisit kuinka masentunut ja et jaksaisi ottaa vastaan negatiivista kerrottavaa.

Lapsellasi voi olla ylivilkkaushäiriö ja aikanaan saa diagnoosin.

Vierailija
5/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi varmasti testaa päiväkodin henkilökunnan ja paikan rajat, jos on vilkas luonteeltaan. Kyllä hän sinne sopeutuu, eikä varmaankaan tule silmätikuksi. Jos palaute on lapsen kuullen negatiivista, niin ala vaikka kyselemään tyyliin " mitä kivaa on tänään tapahtunut, leikitty, piirretty" äläkä anna mahdollisuutta pelkkään negatiiviseen palautteeseen. Kaikki vilkkaat lapset temppuilevat - se on hoitajasta kiinni, kesitytäänkö metkuihin vai onnistumisiin.

T: 2:n Eemelin äityli

Vierailija
6/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lapsi ei ole ollut vielä viikkoakaan päiväkodissa, niin kyllä on aikuiselta aika hirveää olettaa, että heti on kaikki selvää ja helppoa. Lasta jännittää ja ihmetyttää uudet kuviot ja siinä tarvitaan ammatillista otetta, jotta ikävä käyttäytyminen saadaan loppumaan.

Sinun pitää ottaa asia puheeksi, jos henkilökunnan huono käytös jatkuu. Mene aina vieraan kysymään, miten päivä on mennyt, äläkä huikkaa mitään kauempaa.

Vierailija
7/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin kotona olin koko ajan metrin etäisyydellä ja sain heti tilanteen haltuun, mutten ole vastuussa miten päiväkoti tilanteita hoitaa.

Ja on paha uhma joo, mitä ei helpota ettei pysty sanallisesti ilmaisemaan itseään : (

Kyllä minä olen parhaani tehnyt ja olenkin ihan naatti koska tuo pikkuinen ihana kikkarapää vie minusta kaikki mehut vilkkaudellaan.

Isoveljensä kun oli ihan toista maata, olen ihan neuvoton.

ap

Vierailija
8/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut ovat niin fiksuja että osaavat toimia ryhmässä ihan luonnostaan, kotona nuo kiltit voi saada raivareita yms. osaavat käyttäytyä seurassa.

Vierailija
9/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

He vain toimivat ajattelemattomasti ja epäammattimaisesti. Et ole tehnyt mitään väärin. Kannattaa kyllä ottaa asia puheeksi ja pyytää, että jatkossa lapsen asioista voisi keskustella hienovaraisemmin. Jos työntekijät ovat fiksuja, he ottavat onkeensa huomautuksestasi. Jos eivät ota, niin ota yhteys heidän esimieheensä.

Meillä on samanlainen lapsi kuin teilläkin, kohta 4-v. tyttö. Viime vuonna pk:ssa seurattiin hänen puheenkehitystään ja kykyään hahmottaa kehotuksia. Työntekijät suhtautuivat asiaan hyvin kauniisti, asiallisesti ja hienovaraisesti. Sinun lapsestasi ei ole muutaman päivän aikana edes muodostaa kunnon käsitystä. Onhan tutustuminen puoli ja toisin vasta alussa. Tämänkään valossa en usko, että huutelija(t) tarkoitti mitään pahaa. Ja tosiaan: sinua ei varmasti syytetä mistään.

Meillä työntekijät ovat toimineet siis hienotunteisesti, mutta sellaisen jutun huomasin, että nämä asiat ovat heillekin arkoja. Varmasti monenlaisia vanhempia nähneinä he kokevat, ettei asioita ole helppo ottaa puheeksi ja ehkä he pelkäävät, että vanhemmat kokevat pienimmänkin puuttumisen syyttelynä ja uhkana. Minä koin joskus, että minun luultiin loukkaantuvan, vaikka oikeasti en loukkaantunut. Arvostan rehellistä ja avointa keskustelua, mutta hoitajat olivat selvästi astetta varovaisempia.

Tsemppiä, kyllä se hyvin lähtee sujumaan! Ota asia rohkeasti puheeksi. Vanhempien ja hoitajien avoimet ja hyvät välit ovat paras edelletys lapsenkin hyvinvoinnille. :)

Vierailija
10/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minua sitten raivostuttaa jotkut riiviöt pkodissa jotka eivät tottele äitejään eivätkä hoitajiaan ja jyräävät muita - en halua olla empatiakyvytön, mutta jos jyrää omat lapseni minua ei kiinnosta niiden jyrien tai niiden äitien ajatukset.

Olet empatiakyvytön, jos et ymmärrä 2-3 vuotiaita vilkkaita lapsia. He voivat olla täysin mahdottomia vanhemmista/kasvatuksesta riippuen. Ja parissa vuodessa he kasvavat sen riiviö vaiheen ohi. Mutta enpä minä oleta kaikkien ahdasmielisten sellaista ymmärtävän. Onneksi itse jouduin kokemaan sen - avarsi kummasti mieltäni.

Vierailija
11/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat hoitajat istuivat pöydässä eikä kellään ollut enää tarvetta hakea lisää jne. Toinen olisi joutanut tulemaan eteiseen kertomaan päivästä.

En mene saliin, kun lapset syövät välipalaa. Se saattaisi häiritä.

ap

Vierailija
12/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on muita lapsia,joita pitää vahtia.

Mene itse kysymään hoitajan luokse miten on päivä mennyt?

Teit myös itse väärin huutelemalla toisesta paikasta päivästä, Tottakai sinulle vastataan samallalailla.

Voit muuten olla varma,että lapsesi töniminen ei pysy salassa muilta vanhemmilta. Lapset kyllä puhuvat kotona kuka kiusaa ja kuka mm tönii.

Otathan huomioon,että tarhassa on myös muita lapsia ei vain sinun.

Vierailija
13/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä välitä noista typeristä vastauksista.

Kysyit, miten saat tönimisen loppumaan. Olen kyllä sitä mieltä, että hoitopäivän aikana lapsi on kaikilta osin pk:n työntekijöiden vastuulla, ja he myös määrittävät rajat, miten pk:ssa toimitaan ja miten ei. Olen omista lapsistani huomannut sen, että heidän on helpompi esim. jäädä aamulla hoitoon, kun minä en hössötä ja säädä koko aikaa. Sen sijaan annan hoitajien ottaa lapset " haltuun" , kehottaa heitä käsipesulle, aamupalalle jne. Jos minä lauon siinä vielä käskyjä, niin lapset hämmentyvät.

Myös lasta hakiessa seuraisin siis aika tarkkaan, miten hoitajat tilanteisiin puuttuvat. Teit tietenkin oikein kun kielsit lasta tönimästä, mutta noin yleensä ei hakutilanteessakaan vanhempien kannata hössöttää liikaa. Kun päiväkodin ovi suljetaan, alkaa taas vanhempien " auktoriteettialue" .

10

Vierailija
14/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö itki niin hoitaja siihen vaan, että " minä en sinun itkuja kuunetel joten ole hiljaa" .

Ja tosiaan itsekin usessa päiväkodissa käyneenä ihmettelin, ettei nämä lapset pidä koskaan mitään ääntä, siellä on hiljaista kuin huopatossutehtaassa, joten kai sitten lapseni on vain niin omituinen ilmestys siellä.

Ja sanoinhan, että esikoiseni oli tälläinen " nukke/sotilaslapsi. Eli kokemusta on ihan ääripäistä ja samanlainen kasvatus on molemmilla ollut.

ap

Vierailija
15/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pätee kaikenikäisiin.

Minuakin ärsytti suunnattomasti ne kauhukakarat joita oli muutamia ryhmässä. Sai pelätä milloin on silmäkulma auki tai lapsi mustelmilla.

ps. olisit jättänyt kysymättä jos et kestä vastausta

Vierailija
16/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lukee kirjallisuutta psyykkisesti sairaista sieltä käy ilmi että sairas perheessä sairastuttaa myös muita perheenjäseniä.

Hoidata itsesi kuntoon josko lapsikin siitä tokenee.

Vierailija
17/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

10

Vierailija
18/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään meni päivä ehkä vähän huonosti, mutta huomenna voi mennä paljon paremmin. Pidä oma masentumisesi tästä ulkona, koska nyt on kyse lapsestasi. Jos henkilökunnan käytös on vielä jatkossa epäammattimaista, niin sitten teet siitä heidän esimiehelleen valituksen. Huomenna yritä olla reipas ja mukava, elä ole sellainen " anteeksi kun olen olemassa" -tyyppi.. Sellainen käsitys minulle tuli kirjoituksestasi. Hoitajien kuuluu tulla sieltä huoneen perältä sinua jututtamaan!

Vierailija
19/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on omaksunut sen. Minusta kaiketi aika normaalia lapsen käytöstä jos tullaan liian lähelle. Minusta sikäli ei mainitsemisen asia JOS ei ketään ole erityisesti sattunut.

Sen verran olen lapsia nähnyt ja hoitanut, että tönimistä tuonikäisillä tapahtuu ja toki niihin puututaan mutta ei kaikesta tarvitse raportoida kun lapsi oli 4:ttä päivää tarhassa.

Ja en hössötä, mutta minut on kerran työnnetty ruokasalista pois kun ruokailu oli kesken niin enää en sinne mene. Mielestäni toinen hoitajista olisi voinut tulla yksityisesti kertomaan päivästä. Koska muut lapset istuivat ihan kiltisti pöydissä.

Olin niin masiksessa tänään, että olin ottaa lapsen kotiin takaisin : (

ap

Vierailija
20/49 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella vanhemmalla on oikeus ja velvollisuus olla kiinnostunut lapsensa päivästä niin,että menee hoitajan luokse.

Ap voi mennä hakemaan hoitoa itselleen ja sen jälkeen alkaa hoitamaan lapsensa oireilua.