Ekaa kertaa vaatetta myyntiin kirpparille, apua tarvitaan
Siivosin taas lasten kaapeista pienet vaatteet pois ja omakin kaappi on pullollaan vaatteita, joita ei käytetä ja muutenkin kaikenlaista tavaraa on tullut säästettyä, nyt haluasin niistä eroon ja mietin kirpparipöydän vuokraamista.
Tavaraa on siis paljon, joten mietin, että parempi ratkaisua olis varmaan pöytä itsepalvelukirppikseltä. Kannattaisko varata heti kaksi viikkoa?
Hinnoitteluista mietin, että laitan ihan hinnaksi 50 sentistä pariin euroon. Omat vaatteet teenkin on jo vanhoja eli ei mitään muitivaatteita. Minulla on esim valtava määrä paitapuseroita. Meneekö kaupaksi eurolla? En siis haluaisi tuoda tavaroita takaisin kotiinkaan, mutta pöydän vuokra pitäis saada takaisin ja olishan ihan kiva saada pikkuisen vaivanpalkkaa.
Kannattaako nyt vielä kaikki vaatteet myyntii vai onko esim. turha yrittää myydä kesävaatteita?
Meneekö nukkaiset vaatteet kaupaksi vai kannattaako suosiolla heittää roskiin? Pitääkö vaatteiden siis olla tiptop-kunnossa. Paljon on hieman kulahtaneita lastenvaatteita, jotka meillä kyllä ovat olleet käytössä, mutta maksaisko kukaan niistä mitään. Vai voi laittaa hinnaksi 0 euroa? Harmittaa toisaalta heitää roskiin, kun kotioloissa kelpaavat ihan hyvin.
Saako kirppareilta esim hengareita lainaan ? Maksaako jotain? Entä jos käyttää omia, niin miten saa ne takaisin?
Minulla ei siis ole mitää kokemusta myynnistä kirpparilla, ostamassa olen kyllä paljon käynyt. Auttakaa siis minua?
Kommentit (9)
Ihmetyttää näin kirpparien kiertäjänä, miten ihmiset kuvittelee huonokuntoisten lumppujenkin menevän kirpparilla kaupaksi. Itse katson ensin minkälaista tavaraa pöydässä näyttää olevan ja jos vaatteet näyttävät olevan nukkaisia ja kulahtaneita, kierrän pöydän kaukaa. Hyvä kuntoiset suht. edulliset vaatteet menee kyllä hyvin kaupaksi, mutta niistäkään ei kannata alkuperäisiä hintoja pyytää..
Tosin itse saatan ostaa lapsille esim paitoja, jotka ovat hieman kulahtaneita, mutta joissa on jokin kiva kuva esim turtlesit yms. Samaten toppahaaleraita tulee ostettua pihakäyttöön, kulahtavat joka tapauksessa melko pian käytössä.
Tuollaisia en viitsis laittaa mihinkään vaatekereäykseen, mutta mietin meniskö kaupaksi ihan muutamalla kymmenellä sentillä tai siis voisko laittaa korin, jossa olis ilmaisia vaatteita? Mutta jos laiatn pöytään kulahtaneita vaatteita, niin karkottaako se mahdolliset ostajat?
Entäs kannattaako sitten laittaa vanhoja hyvin epämuodikkaita vaatteita, siis osa paitapuseroista on esim 70/80-luvulta?
En siis ajatellut pyytää mistää vaatteita paria euroa enempää ja etupäässä hinnaksi 50 senttiä tai euro? Onko ok?
Vierailija:
Ihmetyttää näin kirpparien kiertäjänä, miten ihmiset kuvittelee huonokuntoisten lumppujenkin menevän kirpparilla kaupaksi. Itse katson ensin minkälaista tavaraa pöydässä näyttää olevan ja jos vaatteet näyttävät olevan nukkaisia ja kulahtaneita, kierrän pöydän kaukaa. Hyvä kuntoiset suht. edulliset vaatteet menee kyllä hyvin kaupaksi, mutta niistäkään ei kannata alkuperäisiä hintoja pyytää..
Tampereen lähistöllä asutaan. Paljonko tuollaiset pöydät maksaa? Kuinka pitkä myyntiaika?
Vaikuttaa siltä, että itse myyden pöydän hinta on yhdeltä päivältä lähes sama kuin itsepalvelukirpputorilla 5-7 päivää. Onko näin? Hintoja oli 25 eurosta 40 euroon viikko. Jos vaatteet joita yritän myydä ovat euron kappale, niin saan myydä aika monta vaatetta enenn kuin vuokra on maksettu. Nyt alkoi hieman mietityttämään koko pöydän vuokraaminen. Nuo vaatteet eivät ola mitään merkkivaatteita, joten menevätköhän ollenkaan kaupaksi.
ja siihenkin saa tosissaan tehdä töitä, että saa edes jotain palkkaa itselleen! Ja kilpailu on kova, ympärillä samanlaista kamaa!
Nyt pelottaa se saako noita myytyä edes sen vertaa, että kattaa vuokran.
Onhan joukussa ihan hyvää tavaraa, villahaalarit, ulkoilupuku, tyttöjen mekkoja, hienoja tyttöjen hattuja, aikuisten toppatakki, turvakaukalo ... mutta suurin osa vaatteista on kuitenkin sitä 50 sentin luokkaa.
Kannattaako siis nähdä vaivaa, ja sitten ehkä vielä jäädä miinukselle? Kommenteista päätellen vain priimatavara käy kaupaksi ja ehkä ei kannatta tupata koko myyntipöytää täyteen tavaraa.
pistä vaikka lähtöhinnaksi 0¿ ja minimikorotukseksi tarpeeksi vähän, niin pääset kyllä varmasti tavarasta eroon ja sitten se lähtee sillä hinnalla mitä ihmiset ovat valmiita maksamaan. itsepalvelukirppiksellä on paha tinkiäkin, kun myyjä ei ole paikalla ja kuulemani mukaan tavaraa varastetaan myös paljon.
eikös ne sitten tule halvoissa tavaroissa aika kohtuuttomiksi ja sitten kun vaatteita on paljon, niin siinä on kamala homma myydä ne yksitellen ja pakettimyynnissä voi tulla pettymyksiä. Täytyy ehkä odotella, jos jossain lähistöllä olis jotain tapahtumia, joihin pääsis itse myymään ja pöydän hinta ei olis mikään kamala.
Ja mulla on tosi hyviä vaatteita ja ei tahdo mennä kaupaksi, joten suosittelen että raakkaat pois kaikkein nuhrusimmat. laita tarpeeksi alhainen hinta. Käy usein järjestelemässä paikkaasi. Seuraa mikä menee kaupaksi ja panosta niihin.