Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han, Sampohan taitaa kehittyä aika samaa vauhtia kun Noel. Noel rupesi konttaamaan ja istumaan 5kk4vk ikäisenä, nousi seisomaan aikalailla 6½kk, vähän päälle 7kk rupesi ottamaan askelia sivusuunnassa tuesta kiinni pitäen, ja tänään se täällä mummolassa kiipesi jo useamman portaan ylös, ihan tuosta vain! Että siitä se lähtee!

Vierailija
22/33 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEGATREFFEILLÄ OLLEET HUOMIO!!! Kuka teki sen kasvispiirakan??? Se oli tosi hyvää ja haluisin sen ohjeen... Aattelin, et jos tekis sitä Heidin synttäreille. :) Et jos se joka sen teki viittis sen tänne laittaa, ni olisin TOSI KIITOLLINEN: :D

Jos mä ny laitan muitaki kuulumisia kun kerran tänne poikkesin...

Heidi oppi tänään kiipeemään sohvalle.. Voi jee! Kiva vahtiminen kun se pomppii siellä ku päätön kana ja koittaa kiivetä sinne selkänojan päälle... Sit se roikkuu siinä selkänojassa jalat puolessa välissä selkänojaa... :S

Heidi on oppinu uusia sanoja -> " kissa" , " kirja" , pallon on " pa" , napa on " hapa" , iskä se sanoo kans, mutta sitä en osaa kirjottaa että miten. :)

Mä oon ollu täs pari päivää vähän alla päin, kun se Ylisen sairaanhoitaja-murhaaja osottautu mun luokkakaveriks. Oltiin samalla luokalla sairaanhoitajakoulussa... Vähän kurjaa. :( Ei siis se että oli mun kaa samalla luokalla,vaan se mitä se on menny tekee. Osan jutuista tiesin kyl ennakkoon, mut en näitä myrkytys juttuja.

Mä oon ollu näitä juttuja kirjottaessa vähän kahden vaiheilla, että kerronko, mutta kerron nyt kummiski. Ensin kuiteski haluun kertoo suuret pahoittelut Q:n perheelle keskenmenosta! Ihan hirveetä, että taas kävi näin ja toivon tosissani, ettei niin kävis enää koskaan! Haleja.

Sit siihen mun uutiseen... Tein tänään raskaustestin ja sain siihen aikaseks 2 VIIVAA. :) Sitä tää perjantaista lähtien ollut pahaolo sitten olikin. :) Nyt vaan sit peukut pystyyn, että kaikki menis hyvin. LA olis huhtikuun 6.pv eli viikkoja on 6+jotain.

Heidi on ihan väsy, kun nukku tänään vaan yhet lyhyet tirsat... Tarviis varmaan mennä taas osselle ja typylle kylään, ni se nukkuis 2,5-3H:n unet. ;)

Piirakkareseptiä odotteleva ;), burde ja heidi <11kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Burde!!! Ihanaa!!! :)

Tulinpas tosi iloiseksi tuosta tiedosta. Plussaonnea kaikille muillekin sitä tarvitseville!

Vierailija
24/33 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirmuisesti onnea ja levollista odotusta!!

Tulin pakkaamisen lomassa vähän surffailemaan, meinaa hermo mennä tuohon hommaan....tällaisella ilmalla vois tehdä jotain muutakin kuin kääriä astioita sanomalehteen yms.. Nooh, eipä ainakaan tuu vilu pakkaillessa...

Amylle pakko sanoa, että mäkin aion mennä ringettejäälle tällä viikolla! Pari vuotta ollut taukoa :) Kivaa!!

Nakki on jo yöunilla. Kieltäytyi äsken iltapuurosta ja oli vähän ärripurri - olisko silläkin hampaita tulossa!? (kuulosti melkoisilta nuo Oliverin oireet!!) Äh mutta nyt oon selvästi liukumassa jaarittelun puolelle...MARS MARS TAKAS HOMMIIN...

Makkara

Vierailija
25/33 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia!! Mä vielä pari kk sitten sanoin että tää yksikin riittää meille, kun tuntui tuo vauva-aika menevän niiin hitaasti ja kaipasin töihin. Nyt kuitenkin kun aikaa kulunut ja tuo Poistu kasvanut, tajuan kuinka iiiiiiihana se onkaan ja kuinka paljon se elämään iloa tuo pikku hymyillään ja tempauksillaan!

Eli Kaima, kyllä täälläkin kuume ehkä pikkasen päätään nostaa, mutta sit kun O täyttää 2vee voi vasta antaa luvan tulla. Kahdesta vaippaikäisestä mä en varmaan selviäis... Vannomatta kuitenkin paras;)

Tänään oli 6kk neuvola. 8190g ja 68,5cm. Pituus menee kivasti ylöspäin mutta paino vaan laskee käyrällään=( Siispä meillä 7kk neuvola painon takia, vaikkei muuten olisikaan. Voi kun lähtisi nyt nousuun!

Terkka sanoi että kun O nyt vasta alkanut öisin syödä, kun pienenähän ei sitä tehnyt, niin vettä kuulemma pulloon heti ensi yönä. Eiköhän lopu tavan vuoksi nousut jos ei maitoa saa. Ja sanoi että yösyönnin lopetus saattaisi parantaa päiväsyötiä mikä olisis tärkeää meillä, kun nyt kuitenkin juo yli puolet maidostaan öisin. Saa nähdä nukahtaako veden maistelun jälkeen vai onko todellinen nälkä ja joudun periksi antamaan.. Kauhulla odotan yötä:(

Nyt kiukkupussin seuraan (On tulossa eteen kaksi hammasta niiden kahden juuri puhjenneen seuraksi). Eli neljä hammasta samaan aikaan taitaa olla kiukun syy. Koko ajan narisee kuin ladon ovi ja itkee... Ja sitten on oppinut kiljumaan. Tuntuu että lasit menee kohta kämpästä rikki, sen verran on korkea ääni;)

A & O

Vierailija
26/33 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se Burde meitä kokonaan jättänyt, jee jee! Ja rynnisti takaisin vielä näin mahtavien uutisten kera! ;) Ihanaa, että teitä onnisti näin pian! Ette tainnut vielä ehtiä uusiin hoitoihinkaan? Voi kun sitä aina toivois, että entisille hoidokeille se toinen kierros olis sitten vähän helpompi.

Ja Ull-maij myös, ihania kuulumisia Janilta ja sinulta. Ja ajatella, että teillekin on tulossa jo toinen pikkupupunen! ;) Toivottavasti tosiaan se pahoinvointi ei äidy yhtä pahaksi kuin viimeksi. Muistan, että olit todella huonovointinen silloin. Tsemppiä!

Taidatte mennä Burde ja Ull-maij ihan samaa tahtia, kun eikös Heidi ja Jani ole kutakuinkin samanikäiset?

Ja kyllä se on kuulkaa niin, että ei teidän tarvitse tuntea " huonoa omaatuntoa" omista ihanista vauvauutisistanne. Tulee ihan sellainen olo, että melkein ajattelette, että teidän pitäisi pyytää multa anteeksi tai jotain... Sitä en todellakaan toivo, vaan vilpittömästi toivotan plussaonnea kaikille tonskailusta haaveileville! Kuten siskollekin sanoin, tämä meidän tilanne on ihan oma juttunsa, ja heidän raskaus (la loppuvuodesta) on heidän juttunsa eikä ne liity mitenkään toisiinsa. Pelkkää hyvää toivon heille, ja onneksi meillä on siskon kanssa välit pysyneet ihan yhtä hyvinä kuin ennenkin eikä kumpikaan ole alkanut vältellä toista.

Fiolle vielä suurensuuret huiskutukset - mahtavaa oli lukea pitkästä aikaa sun kuulumisia! Kun keräilin noita viime vuoden kirjoituksia muistoksi talteen, törmäsinkin sun juttuihin siinä samalla ja mietin, minne olet kadonnut. Tulethan taas kertomaan kuulumisia - äläkä pidä näin pitkää taukoa, jookos?

-Q- ja -q- 1v.

Vierailija
27/33 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isot onnittelut!!! Mä oon niin onnellinen teidän puolesta!

Ja kivaa että Viiperon Aleksi nukkuu jo parempia öitä, niitä ootte varmasti odottaneet jo.

Itse oon tullut siihen tulokseen, et jokaisella vauvalla on kiintiömäärä huonoja öitä, ne tulee vaan eri aikaan... meillä ne on alkaneet nyt. Viime yönä tyttö valvoi tunnin itkien aina välillä, kokeiltiin kaikenlaista mut totesin lopulta, et kai se on vaan uskottava, et meidän neiti ei nuku muualla kuin omassa sängyssään ennen aamu kuutta. Sinne jäi sit lopulta kun äiti antoi maitoa ja silitteli ja hyräili. Toivon vaan, ettei tuo yömaito jää tavaksi, tyttö kun ilmeisesti noiden hampaiden takia kieltäytyy nyt myös päivisin maidon juonnista. Noh, tää on nyt tätä ja sen kans eletään. :)

amyn elämä kuulostaa ihanan aktiiviselta, voi kun mäkin saisin jostain intoa taas harrastaa. Oon vaan ihan poikki koko ajan, tänäänkään en päässyt kotipihaa kauemmas.

Onnea kaikille pienille uusista taidoista! Tuo meidänkin typy nousi seisomaan 6,5kk iässä, ja nyt 9kk seisoskelee tukevasti ihan ilman tukea (heh, hassu lause), osaa nyt nousta jo seisomaankin keskellä lattiaa ilman, et ottaa mistään kiinni.

Jeps, mut nyt taidan mennä suihkun kautta petiin.

-Osse ja typykkä 9kk

Vierailija
28/33 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei me vielä isoihin kuuluta niin piti tulla tännekin kertomaan, että äsken tein testin ja kaksi vahvaa viivaa näkyi :) Ja onnea Burdellekin, satuin huomaamaan että samassa tilanteessa ollaan!

Henna, Joel ja maha-otus

Vierailija
29/33 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että, VIIPERO, meilläkin nemo nukku viime yönä koko yön ekaa kertaa sitten helmikuun. silloin 3-kuisena nukkui hyvin,mut sen jälkeen ei oo nukkunu.

Nyt viiminen kuukaus alettu mennä parempaan suuntaan ja viime yö oli ihana.

Nukkumaan käyminen on tosin nyt parina päivänä ollu vähä vaikeeta,ku peuhaa kauheesti sängyssä,mut ei nukaha vaan käy jonku 10min päästä huutamaan suoraa huutoa.. täs muutaman viikon on nukahtanu aina 10minuutin peuhaamisen jälkeen. ensin juonu maidon,sitte peuhannu ja sitte käyny nukkumaan.. mut nyt ei meinaakkaan nukahtaa.

ilmeisesti ei malttais nukahtaa..

istumaan pääs vihdoin ite,on kyl päässy sellasee puoli-istuvaan asentoon,mut nyt kävi ennen unia kunnolla istumaan.. ja sit yritti nousta viel pinnoja vasten seisomaan.. ehkä tää meiänki herra jossain vaihees sit nousee,ku nyt on kovaa yritystä. :)

HANin sampo olikin oppinu uusia taitoja! onnea niistä.

yhden tutun poika alko kävelemään yli kuukaus sitte jo,on nemoa kaks viikkoa vanhempi.. eli silloin oli jotain 8kk.. aika hurjaa.. kun nemo oppi vasta vähän aikaa sitte ryömimään..

mut niinhän nää vaan kehittyy omaan tahtiin.

noni,nyt nukkumaan.. heippa.

Vierailija
30/33 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

burde ja henna ainakin plussannu,joten onnea kovasti. :)

Niin vielä lisään tohon nemon nukkumiseen.. että onhan se nukkunu nyt jo yli viikon koko yön,kun heränny vasta 4.30-6.00 syömään ja sit jatkanu viel unia n.kaheksaan.. mut nyt viime yönä nukku n.21:15-7.30..

tai jonkun aikaa oli kyl touhunnu sängys,ku menin hakemaan..pinnasuojukset oli ihan miten sattuu ja paini nallen kanssa. :D eli varmaan heränny joskus ennen puolta kasia.

(tosin viime viikolla,kun oli nuhaa vähäsen,niin kaks yötä meni tosi huonosti..vähän väliä heräs..)

mut joo,se nemon nukkumisista. :D

moiiii.

Vierailija
31/33 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA BURDE JA HENNA PLUSSAUUTISISTA!!! :) Onpa mahtavaa kuulla tonskauutisia!

AURORA, O on kuitenkin ikäisekseen reilun kokoinen, joten tuskin on mitään syytä huoleen, vaikka paino vähän hitasti nousisikin. Tai ainakin toivotaan niin :) Meidänkin Sampon painon kehitys on hidastunut todella paljon, mutta luulen jatkuvan touhuamisen ja vähäunisuuden olevan suurin syy siihen. Miten energia voi riittää kasvamiseen, kun se menee pääosin siihen, kun heiluu ja hytkyy ja liikkuu :O

OSSE, no on se teidänkin vauva kyllä melko aikaisin alkanut harjoitella tuota liikkumista, voi apua! ;)

Eilen kävi mammatuttuni vauvoineen kylässä ja voi miten hassulta tuntui katsoa vauvaa, joka oli rauhassa paikallaan! :O En edes tiennyt, että sellaisia vauvoja on! Aina pitää olla touhuamassa ja hötkyilemässä jotain.

Tänään tehtiin pikkuinen reissu Tornioon. Käytiin moikkaamassa siskoani ja käytiin myös Ikeassa :D Jos olis ollut enemmän aikaa, olis varmaan tarttunut mukan paljon enemmän roinaa, ehkä hyväkin, ettei aikaa oikein ollut :D

Joops, pitää lopetella. Sampo taas heräs.

Han ja Sampo ~6,5kk

Vierailija
32/33 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnitteluista. Meillä tosiaan kävi niin, että odotin kuukautisia alkaviksi, että voidaan sit mennä kp:llä 11 tutkimuksiin ja hoidon alotukseen, mutta ei ne sit alkanukaan. :) Kiva näin! Ei ne hoidot koskaan kivoja ole, vaikka niissäkin pääsis kuin " helpolla" tahansa.

Q: Ei mulle tullu semmosta oloa, että olis tarttenu anteeks pyytää. Sellanen tuli kyllä, että ei kehtaa heti tulla hehkuttamaan omaa uutistaan toisen surullisten uutisten perään.

Ilmeisesti vieläkään ei kukaan tunnustautunut kasvispiirakan tekijäksi... :)

Burde ja heidi <11kk

Vierailija
33/33 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi miten ihanaa että täällä on vauvauutisia, burelle ihan mega suuri onnittelu halaus, aivan huippua. Mä olen ihan tohkeissani täällä sun raskaudesta.

Hassua sinänsä että ei kuitenkaan tunneta mitenkään erityisen hyvin mutta silti olen aivan huippu iloinen sun puolesta.!!!

Q: Sulle laitan myös halauksia, en valitettavasti ole palstaa kamalan ahkerasti lukenut ja sun suruisat uutimet on jäänyt lukematta, voimia !

Kaima: meillä Aino aloitti myös tuossa iässä yösyömiset joita ei pienempänä ollut, ole vaan kovana sen maidottomuuden kanssa öisin sillä minä en ollut ja nyt Aino herää 1-2 kertaa yössä syömään, vesi ei auta ja tuttia likkahan ei syö. Voisitte tulle O:n kanssa vaikka tänne meille, meillä tosin on lattiassa reikä kun purettiin takka ja ootetaan uutta saapuvaksi, mutta siinä on kyllä pahvi päällä ja monttu ei ole kuin 2 senttiä syvä.

Ens viikolla käy kaikki päivät paitti maanantai, seuraavalla viikolla ei ole mitään, soittele vaikka niin sovitaan.

Amyn päivät kuulostaa touhuisilta, ihanaa että pääset omiin juttuihin, meillä Aino ei oikein muista kuin äidistä välitä ja sehän tarkoittaa sitä että mä en oikein pääse mihinkään.

Kandin Noelkin on tosi hyvin kehittynyt, taitaa noi pojat olla nopsampia tollasissa jutuissa, Aino kyllä seisoi ja istui jo 5-kk vanhana, mutta eteenpäin se ei mee vieläkään. Nyt on alkanut pykimään konttausasennossa silleen ees taas ja luulempa että parin viikon sisällä likka konttaa.

Mitähän sitä vielä olisi, nyt ei tule mitään mieleen, taidampa mennä äkkiseltään suihkuun kun A nukkuu, heräsi tänään jo ennen puolta kasia joten päikkäritkin kutsui aiemmin.

Lauantaina on suuri päivä sillä Ainolle tulee ekaa kertaa hoitaja.

Kannattaisiko sitä häippäistä niin että likka nukkuu vai silloin kun on hereillä??? Vinkkejä Anyone ???

Meillä mummo osti eilen A:lle sellaisen kävelyauton, jossa on kaikkia hienoja nappeleita ja nuppeleita, soittoa kuuluu ja nuket liikkuu siinä etuosassa. Sellainen pieni merenneito systeemi.

Aika muikea ilme oli kun istui illalla kyydissä.

Ai juu Hennallekkin onnittelut masu-asukista !

AA ja AE tänään tasan 8 kk