Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli sitten maaginen 6kk täyteen ja päätinkin heti olla kunnon " Iso" ja avata uuden pinon tälle viikolle. Sen verran oli pinolle pituutta tullut viime viikolla että avasin vain puolikkaan viikon pinon=)

Täytyy käydä lukemassa kaikki läpi ja palata sitten paremmin. Viikonloppu meni niin hujauksessa, etten edes nettiin ehtinyt. Mutta hyvä että muutakin elämää löytyy;)

Liia ja q oli kuitenkin saavuttanut täyden vuoden, Onnea!=)

Meillä on nyt muutaman päivän ollut kuumettä/lämpöä hitusen yli 38. Voiko johtua neljästä ylhäälle tulevasata hampaasta vai kannattaako käydä lekurissa? Huomaa kyllä Oliverista että jotain mätää on, kun väsynyt on=(

Mutta nyt aamupuuroa pojalle laittamaan, mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Aurora & Oliver 6kk

Vierailija
2/33 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vitsi aurora, joko tekin tänne puolelle tulette! tosta kuumeesta. ronjalla on ollut kaks kertaa, toinen tuli rokotteesta ja toinen vauvarokosta. mut jos oliverin yleiskunto on ok (tai no väsymys kai kuumeeseen usein liittyy), mutta ei esim hiero korvia tms niin en välttämättä ihan heti menis lääkäriin. silloin kun ronjalla oli se vauvarokko, niin kolmantena päivänä kun kuumetta oli yli 39 niin mentiin lääkäriin, ja just sinä iltana se kuume tietty loppu. mut aluks kannattaa vaan koittaa kotona helpottaa oloa, suppoja tms ja sit mä oon käyttänyt kosteeta, viileetä harsoo otsalla. toivottavasti pojun vointi paranee!

hermionekin on taas palaillut linjoille. kiva kuulla susta ja milosta:) tässä kuussa jäi treffit pitämättä kun kaikilla oli kaikkee ohjelmaa siinä, mutta ehkä nuokin taas alkaa pyöriin kun syksy etenee, vai mitä muut on mieltä?

onko sulla muuten sellaista mailiosoitetta jonka pystyisit tänne laittamaan?

han: kyselit onko imetys vähentynyt kun on alkanut kiinteet menemään. sillon ennen kiinteitähän meillä meni iltapäivästä iltaan niin että tunnin välein lojui tyty tissillä. nyt tissitellään päivästä riippuen ehkä 2-4 kertaa. korviketta menee ruokien seassa, joten sitä kautta hän saa nestettä ja illalla myös maissivelli nukkumaan mennessä.

jaa, nyt välissä omat kuulumiset. kävin hakeen tytön päikyiltä niin siellähän hän seisoskeli pinnoja vasten:) eli istuminen on nyt ihan out! pitäs vaan saada seisoo tai sit jonkun pitäisi kävelyttää koko ajan. pöytää vasten ottaa itse joitakin askelia.

mä voin ensi viikoksi ilmoittautua teidän " leskien" joukkoon. mies lähtee lauantaina viikoksi reissuun. mut eiköhän se siitä kun vaan puuhaa kehittelee:) anoppi lupaili lähteä kaveriksi vauvauintiin.

osse; mites teillä on tytön kanssa mennyt?

bejpi; teilläkin äitin tyttö? meillä on kans pikkuisen. jos olen lähistöllä niin hätä tulee jos ei äitiä näy. mut sit taas hoidossa ollessa ei tunnu vaivaavan, ei siis itke äitin perään mummuloissa tai isin kanssa. mut sit kun äiti tulee niin naama menee ihan näkkärille:) hassua jotenkin ajatella että on niin tärkeä jollekin:) ja vaikka kuinka räjähtäneeltä näyttäis niin tuo pikku-fani katsoo ihaillen " tuo on mun äiti" :)

kandi; meillä on kans yöt vaihtelevia. toisina öinä kuten nyt nukkui klo 21-2.30 ja sitten 2.45-6.30 ja sitten herättiin. mutta joinain öinä alkaa heräämisrumba jo ennen puoltayötä ja sit pitää käydä tuttia antamassa jne.

ooh, makkarakin oli piipahtanut. pian tekin tosiaan tänne jo tulette. apua;)

jaa jaa, pian syöttämään tyttöä. sitten kun seuraava uniaika iskee niin lähdetään ajeleen kohti miamikin entisiä kotiseutuja katsomaan työkaverin 2,5kk ikäistä tyttöä:)

terkuin tikru

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kysymystä jotka vaivaa mieltä, palaan kommentoimaan kun neiti nukkuu...

Mut Auroralle ja Oliverille onnittelut! Ja tervetuloa isoihin!

Kysymys 1: Ollaan ruettu kiinnittämään huomiota Even jalkoihin kun on seisotettu sitä, eli se ei onnistu.. Ensinnäkin vasemman jalan varpaat menee kippuraan (niin kuin heijasteena jota neuvolassakin tutkitaan, mut eikös sen olis jo pitänyt mennä ohi..?) ja sit vielä nousee niiden kippura varpaiden päälle. Sit oikea jalka harvoin varaa maahan, yleensä nostaa sen ylös ja siirtää kunnon haara asentoon. Ja sit ongelmana on vielä toisnaan varvistus..

Eli lyhennettynä Eve on yhdellä jalalla seisova kippuravarvas.. Neuvola on vasta 31.pvä..

Kysymys 2: Hikoileeko muut pikkuiset nukkuessaan? Eve kun on nukkunu vaikka vaan puoli tuntia, lakanassa on iso märkä läntti. Huoneessa tuuletin päällä, neidillä korkeintaan lyhyt lahkeinen ja -hihainen yökkäri.. Vaikka päivällä riehuu miten paljon, ei oo pää märkänä.. Outoa.. :)

Neiti tutkii kämpää turhan innokkaana, palataan myöhemmin!

Huolestunut Bejpi ja koneen piuhoja repivä Eveliina 7,5kk

Vierailija
4/33 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niamey: jup jup :) niinhän me ollaan ja viime aikoina täällä meillä päin olen alkanut tuntemaan itseni muka kovinki vanhaksi ku minua paljon nuoremmatki jo odottelevat esikoisiaan.. Outoa :)

Vilkutuksia myös Auroralle ja laraleille! Teistäkään en ole kuullu aikoihin! Tässä tulee ihan nostalginen fiilis ku " tapaa" vanhoja tuttujua :)

Bejpi: En olis siitä seisomisesta vielä tässä vaiheessa kovin huolissaan, tosi useat yrittää varvistella tuon ikäsenä ja vanhemmatki. MItä tulee kipristelemiseen ja yhdellä jalalla seisomisesta niin eiköhän se harjoitus tee mestarin.. Ja sitten siitä hikoilusta, meillä myöskin hikoillaan nimenomaan nukkuessa, toisinaan on jopa hiukset litimärät :) Ei varmaan sekään mitenkään erikoista, nukkuessa selvästikin tulee kuuma :)

tigger: minkäs ikäinen se teidän lapsonen oikein oli? Meillä kanssa tyty nousee pinniksessä seisomaan ja repii kaiken viereisen lipaston päältä alas :) Pitää varmaan vähä tyhjentää sitä :)

Kandi: Meillä nukutaan n. 20-21->7-8, mutta siis tosi monella heräyksellä, ja kun meillä ei sitä tuttia huolita niin pulloa pitää hakea jatkuvasti... :( Joskus kyllä tosin riittä pelkkä selästä silittelykin. Lisäksi sitte päikkäreitä 2-3 riippuen pituudesta ja ajoituksesta ;) siis tosi vaihtelevasti on nukuttu..

Pitäisköhän tuohon muka sitte alkaa puuttumaan... ?

Vitsi, meille tuli tänään postissa tosi makeat matkarattaat! Aivan ihanat ja huomattavasti paljon kevyemmät kuin nuo brion kombit.. :) Kyllä kelpaa lähteä ensi viikolla etelänreissulle niitten kanssa :)

Eipäs tässä kai muuta, Eveliina nukkumassa ja mie poukkoilen taas ees takasin :)

Terveisiä kaikille muillekin joita en nyt sattunut tässä huomioimaan :)

Fiorella Ja Eveliina

Vierailija
5/33 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö on jo kohta taas tunnin vedellyt päikkäreitään, kohta tuo varmaan herää, ellei sit toista eilisen 2x2,5h päikkäreitä. :) Tosin sitten yöllä itketään ja heräillään siitäkin edestä, ilmeisesti tuo eroahdistus nyt tosissaan pukkaa uniinkin. Viime yönäkin rauhoittui vasta kun otin meidän sänkyyn nukkumaan, makasin vieressä kunnes nukahti uudelleen ja sitten vasta sain lähteä huoneesta. Omassa sängyssä rupes itkemään heti, kun olin yli metrin päässä pinniksestä... :) No, mikäs meidän tyttöjen oli nukkuessa kun iskäkin on edelleen siellä reissussa.

Tikru, ihan hyvinhän meillä on mennyt, kun viime yö oli vasta ensimmäinen " yksinäinen" yö - eka typyn kummi oli yötä ja sit pe tuli mun äitini kahdeks yöksi. Vielä yks yö edessä ja sit ollaan taas koko perhe paikalla! Eilen illalla olin kyllä tosi väsynyt, joten vetelin pikku torkkuja sohvalla kun neiti leikki itekseen ja levitteli kaikki tavarat ympäri olkkaria. :D

Käytiin sit vielä illan päätteeks vuokraamassa pari leffaa ja pyörälenkillä. Mun täytyy häpeäkseni tunnustaa, että me oikeesti oltiin vasta eilen ekaa kertaa pyöräilemässä, vaikka se istuin on ostettu jo melkein kaks kuukautta sitten... aina on muka ollut jotain, miksei olla menty, mut eilen mentiin ja oli tosi kivaa! Typykin ilmeisesti tykkäs istua kyydissä ja katsella maisemia, vaikka vähän kypärää inhosikin.

Niin, meilläkin on tosiaan alkanut hirmuinen eroahdistus, pe mun kaveri oli käymässä ja jätin typyn alakertaan hoitoon et voisin tehdä yhden kirjoitushomman koneella rauhassa. Ihan hirvee huuto! Ei rauhoittunut kaverin sylissäkään vaan tähys vaan ylös ja heti kun kurkkasin tosta kaiteen yli ja näki mut, rupes hymyileen... Ja sama homma meidän äitin kans, huuto alkoi kun minä hävisin näkyvistä eikä mikään auttanut. Onhan se ihan kiva olla tärkeä, ei mua oikeesti hirveesti haittaa, mut kun joskus on pakko tehdä jotain ilman typyä, niin kyllä siinä huudossa on kestämistä mulla ja muilla.

Aurora, mä olen vähän yliherkkä reagoimaan kaikkiin sairausoireisiin, mut mä soittaisin ainakin johonkin terveyspalveluun (terkka tms) ja kysyisin et kannattaako huolestua kuumeesta. Toivotaan, et se olis ohimenevää.

bejpi, samoin, jos sua huolettaa tuo Even " kippurajalka" , niin soita neuvolaan ja kysy asiasta. Todennäköisesti siinä ei oo mitään outoa, ehkä Eve vaan haluaa kokeilla noin seisomista, mutta aina voi kysyä. JA tosta hikoilusta, meidän typy ei hikoa lakanaa märäksi, mutta kyllä hikoaa etenkin öisin tosi herkästi.

Jaahas, tuli vieraita (MM ja Ida!) joten täytyy lopettaa.

-Osse ja typy 9kk

Vierailija
6/33 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Meillä oli aika tänään lääkärille Aleksin allergia-asioiden takia, oltais saatu lausunto siihen erityismaidon kelakorvattavuuteen, mutta piti sitten perua se heti aamusta.. Nimittäin oon alkanut miettimään että voiko kaikki tämä yöhulinointi ja -itku johtua vain levottomuudesta, taidosta ym. vai olisiko jotain allergista kuitenkin. Mehän ollaan käytetty tuota maitoa jo yli kuukauden ajan, ja en oo pitänyt sitä syyllisenä noihin öihin. Illalla siis ollaan usein annettu n.80ml maitoa vielä tissimaidon lisäksi. No nyt sitten viime viikolla ajattelin, että täytyypä vielä kokeilla mennä muutama yö ilman korviketta ja katsoa miten menee. Ja yllätys yllätys - 3 yötä on mennyt paremmin kuin pitkiin aikoihin. Eilen illalla sitten sai sen 80ml maitoa - ja yöllä itkettiin taas lähes tunnin välein. Oon taas ihan epätoivoinen että voiko olla totta ettei tämäkään maito sovi... Almiron peptihan ei sopinut Aleksille myöskään. No me kokeillaan vielä pari iltaa antaa tuota Profylacia ja sitten taas jätetään pois. Jos yöt taas paranee niin eiköhän se sitten ole selvä ettei se sovi. Rasittavaa tällainen salapoliisityö.....

Oliverille puolivuotisonnittelut, ja tervetuloa tälle puolelle :)

Tuosta kuumeesta, jos lapsella on yli kolme päivää kuumetta niin kannattaa käydä lekurissa. Ja ylipäätään jos ei kuumeeseen liity mitään muuta (esim. hampaiden puhkeaminen, flunssa), niin kannattaa kuumeen syy selvittää.

Tikrun tyttökin jo tukia pitkin, niin ne pienet äkkiä kehittyy.

Bejpi, Aleksi oli myös tuossa iässä aikamoinen varvistaja, oikea ballerina. Mietin jo että pistävätkö 8kk neuvolasta lähetteen fysioterapiaan. Mutta niin vaan kun nousi itse tukea vasten seisomaan viikkoa ennen 8kk täytettyään, niin varasi ihan kunnolla koko jalalle. Uskon että kyllä se koko jalalle varaaminen sieltä Evellekin vielä tulee.

Tuohon hikoilemiseen en oikein osaa sanoa.. Aleksikin hikoilee touhatessaan mutta ei pahemmin yöaikaan. Mutta ajattelisin kuitenkin että normaalia on.

Jeps, eipä mulla muuta tällä kertaa.

Viipero & Aleksi 9kk[/color]

Vierailija
7/33 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan kaikille, ompas ollut kiireinen kesä. Taloa on maalattu, autokatosta samoin. Pihaa on laitettu kuntoon ihan urakalla. En ole yhtään ehtinyt täällä kirjoitella.

muutaman kerran olen käynyt lukemassa juttuja, mutta en sitten ole ehtinyt kommentoida mitään.

Nyt siis teen parannuksen ja palaan kehiin !

Kaima on liittynyt isojen joukkoon, kyllä ne pienet kasvaa niin vauhdilla Oliverkin on jo ¿iso¿ poika.

Kuumeilu voi johtua hampaista tai sitten ei, paha noihin on mitään tarkkaa vastausta antaa, jos kovasti kitisee niin suppo kannattaa laittaa se helpottaa yleensä oloa, 4 hammasta on jo aika iso juttu joten ainakin väsy ja kiukuttelu johtunee siitä.

Tikrun Ronja nousee jo itse seisomaan pinnoja vasten, hurjaa ! meilläkin noustaan kovasti äitiä vasten ja niin että pitää käsistä kiinni, mutta vielä onneksi pysyy sängyssä makuuasennossa.

Bejbi: meilläkin Aino nousee joskus varpaisilteen ja laittaa varput kippuraan, mä en usko että mitään hätää on, luulen että loppuu kun rupee enempi jaloilleen varaamaan.

Mutta jos kovasti huyolestuttaa niin soita ihmeessä vaikka neuvolaan, eipä sitä kannata turhaan murehtia.

Aino hikoilee äisin, mutta on lähinnä sellainen nihkeä, märkää länttiä ei kyllä oo jääny, taitaa olla tää hiostava kuumuus mikä tuon aiheuttaa.

Sitten omia kuulumisia:

Aino kasvaa kovasti ja harjoittelee jo ylösnousemista, ryömiminen ei maistu vieläkään, mutta eipä tyttö ole kauheesti mahallaan koskaan tykännyt olla. Kovasti yrittää konttausasentoa hakea, mutta toinen jalka jää vielä jumiin persauksen alle.

Mulle on tullut vauvakuume ja kovasti tekisi mieli uutta perheenjäsentä, mies ei vain ole ihan vielä samaa mieltä se haluaa ensin aloittaa talon laajennuksen, mikäli se rakennuslupa saadaan. Hyvältä ei tosin näytä tulee aikamoinen tappelu rakennuslautakunnan kanssa, ne kun haluaa että me laitetaan jatko alemmas kun tämä uudisosa, näissä hirsitaloissa sellainen ei vaan ole ihan yksinkertainen juttu kun nämä painuu kasaan muutaman vuoden rakentamisesta. Muistelisin 5-8 senttiä.

Yhdet piirrustukset on talotehtaalta jo saatu ja jos ruvetaan uusia tekemään se on taas 1600 ¿, ei hirveesti hotsittaisi, varsinkin kun tuli tuo hoitotukipäätös viime viikolla.

Saan sen perusosan lisäksi kokoneista 8 ¿, laskin että 240 ¿ jää verojen jälkeen, meillä kun täällä sipoossa ei ole mitään kuntalisääkään.

Sellaista siis tänne, lupaan nyt aktivoitua ja kirjuutella useammin, jospa pääsisin taasen kärryille siitä mitä teille kaikille kuuluu !!!

AA ja AE

Vierailija
8/33 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiolle takas huiskutuksia!! on kyl kiva lukee taas kaikkien kuulumisia,kun ei oo pitkään aikaan ollu linjoilla.

mua potuttaa.. kirjotinkohan jo eilen,en muista, että hävitin pyörän avaimen. just sain " uuden" vanhan pyörän. se on siis mulle uus,sellain vanha helkama,tosi kivasti kulkee ja ollaa nyt innostuttu pyöräilemään,ku saatiin nemolle istuin ja kypärä. :) nyt muuton yhteydessä avain putos johonki ja en oo löytäny sitä. sniif. pyörä on siis tietenki lukos.. huoh.

varmaan pitää sit jollain ihmesahalla hajottaa se lukko. mä oon kyl yks sählä,ei voi muuta sanoo..

ennen mul oli lainas äipän pyörä ja hävitin senki avaimen.

ja sit myin mun toisen pyörän miehen veljelle,ku siin ei ollu tarakkaa enkä tee sil mitää.. (ja se on ihan kamala ajaa).. ni siitäki oli hävinny avain. oon kyl yks huolimattomuuksien kunkku.

ihana ilma taas! mittari hipoo 30..

bejbi: en olisi huolissaan. nemokin varvisteli viel jokin aika sitte,mut nyt varaa jo jaloille.. välil silti edelleen seisoskelee varpaillaan.

ja nemo ainaki hikoilee. hereillä ollessaan varsinki. olin ekan itekki huolissaan,et onko normaalia, kun hikoilee niin kovast, mut kyl se näköjään on,ku monien muidenki vaavat hikoilee.

kouvolassa yritetään karaoken maailman ennätyst,ne on jotain 100tuntii nyt laulanu siel.. iskä just soitteli,et lähe laulamaa.. en oo ikinä käyny karaokes,paitsi äipällä,ku niil on ne karaokevehkeet. täytyy kattoo jos menis. oon esiintyny kyl ennen ja laulanu bändissäki,mut en oo silti ikinä uskaltan mennä karaokee laulaa.

juups. nyt pihalle..

lara ja nemo 9kk

Vierailija
9/33 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille Sampon lakkoasiaan kommentoineille :) Taisi olla hampaita tulossa tai jotain, kun nyt jo taas syö ihan normisti. Meinas vaan hätääntyä, kun Sampo rauhoittuu aina sylissä, mutta silloin ei kelvannut edes syli itkuun :/

Sampo oppi pari päivää sitten nousemaan istumaan ja nyt ei muuta teekään, kuin punkee itseään istumaan koko ajan. Ja konttaakin jo. Pää kolisee koko ajan, kun pitää istuessa heilua niin paljon eikä reppana vielä tajua, että kun istuessa heilahtaa taaksepäin, niin kaatuuhan sitä :p Mutta jos malttaa olla heilumatta ja riehumatta, niin hienosti istuu :)

LARA, kiva kuulla susta ja Nemosta! Voi kun Nemokin on jo iso poika, hirmu nopeasti menee aika! :)

AURORA, Oliverille onnittelut puolivuotispäivän kunniaksi! :)

VIIPERO, voi itku jos Aleksille ei tuokaan maito passaa :/ Ei oo kyllä helppoa teillä.

AA, vai pukkaa siellä jo vauvakuume päälle ;) Mulla oli vauvakuume vielä joku kuukausi sitten, mutta se on kummasti laantunut, kun loputkin osat niistä vaaleanpunaisista laseista hajosi ja hävisi :DD No kyllä vauva-aika on ihanaa, vaikka helpompaakin vois olla ;) Ja kyllä sitä välillä haaveilee, että pitäiskö alkaa toista vähitellen yrittämään........

No joo, enpä taas ehdi enempää.

Han ja Sampo 6kk+

Vierailija
10/33 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huiskutukset Kaimalle, koskas nähtäis ja teillä vai meillä?=)

Han, Sampopa on oppinut uusia juttuja, koskakohan meillä hoksataan tuo liikkumisen jalo taita?!

Apuva!!! Eli toi Oliverin itkuisuus ja lömpöisyys jatkuu. Nytkin vaan itkenyt pari tuntia putkeen, mikään ei auta. Ei ruoka, juoma, syli, lelut .....=( Voiko hampaat oireilla noi, kun eteen ylös pukkaa niitä, Kaksi jo näkyvissä vähän ja kaksi vasta puhkeamassa kaiketi??

Vai pitäiskö meidän lähteä Jrviin sitä pissanäytettä antamaan jos onkin sittenkin se tulehdus.

Auttakaahan, onko teillä ollut hammasitkut miten pahoja. Panadolia annettu mutta ei rauhoitu!

A & O

Vierailija
11/33 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit vielä lisäys. Eli tänäänkin nukkunut jo kahdet 2,5h päikkärit ja nyt aloittamassa ilmeisesti kolmansia. Ainakin huuto loppui kun sänkyyn laskin äsken! Eli on tosi väsynytkin?!

Vierailija
12/33 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanin sampo nousee jo istumaan ja soisomaan ja konttaakin, on siinä toimelias ja taitava poika !

Kaima, meillä hampaittentuleminen otti koville, lämpöä oli viikon verran 37 päälle, kiukuttelu oli aivan tolkutonta, varsinkin kun Aino on normaalisti tosi iloinen ja hymyilevä tyttö. Panadolia annoin aina yöksi että sai unen päästä kiinni. Mä muistelen että nukkuikin tavallista enemmän.

Nyt on ylös tulossa hammas ja on tavallista herkempi kaikelle, itkee helposti ja kiukuttelee, ruokakaan ei maistu samalla tavalla kuin ennen.

Ei kannata menettää uniaan toisen kipuilun takia vaan jos tuntuu niin vie ihmeessä lääkäriin, parempi kuitenkin niin !

Meillä Ainolle tulee ekaa kertaa hoitaja lauantaina, kummitäti tulee muutamaksi tunniksi katsomaan että päästään miehen kanssa ulos syömään ja kaverin tupareihin, ne alkaa jo klo 15 päivällä joten ei tarvii kummitädin iltakitinöitä kuunnella.

Jahas, neiti kärttyilee tuossa lattialla ja volyymi nousee koko ajan, tarvii vissiin koittaa ruokailua.

AA ja AE

Vierailija
13/33 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sampo nousi äsken tukea vasten seisomaan. :) Jep, ja ikää oli pian 6,5kk :p No, ehkä se ei VIELÄ ota tuota tavaksi, mutta varmaan jonkun kuukauden päästä nousee jo kuin vanha tekijä. Nyt se istuukin niinkuin olis aina istunut.

Noniin, olipa taas tärkeä uutinen, mutta kyllä täällä on yksi hämmästynyt ja ylpeä äiti :) Ja isä tietty myöskin :D

Han ja Sampo ~6,5kk

Vierailija
14/33 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas täällä pyörähdän...

Meillä Eetun kanssa tänään kotipäivä, sain eilen töihin soiton että Eetu kuumeessa 37,7, ja nyt sitten ollaan tää päivä kotona, että saa rauhassa " parantua" ... (siis musta toi ei oo kuumetta, mutta minkäs teet kun eivät ota sitä hoitoon...)

Miamikiä, tulin huhuilemaan! Oottekos jo saaneet tavarat paikoilleen? Ja ilmeisesti ei netti vielä kulje, kun en oo huomannu sua ees mesessä, mutta siis enhän mäkään siellä enää paljoo oo... jostain kumman syystä...

Ja onpas tänne puolelle tullut paljon " uusia" ...

Ja tikrulle onnittelut Ronjan seisoskeluista! Hienoo! Kohta se jo kävelee...

Mutta eipäs tässä muuta, vilkutukset kaikille!!!

napero ja Eetu 1½vee

Vierailija
15/33 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han:lle onnittelut Sampon uudesta taidosta! Meidän tyttö nousi kans puolivuotiaana seisomaan, ja se ei todellakaan jäänyt siihen...=) Nousi seisomaan koko ajan ja joka paikassa, pian se jo seisoi ilman tukea ja käveli puita pitkin! Varautukaa " nostamaan elintasoa" , eli kaikki alimmat hyllyt putsataan kohta pikkuihmisen toimesta! CD:t sun muut napataan telineistä ja tutkitaan ja muuta mukavaa=)

Ja mukavaa viikonjatkoa kaikille!

NapNap + tyttö 1v5kk

Vierailija
16/33 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]On taas pari päivää jäänyt väliin..mun kone on sekoillut ja eilen ei näppäimistö sit toiminut.. Yritän olla nyt tosi nopsa, ettei taas ala osoittaa mieltä..=)

HAN: voi apua! Sampohan kohta kävelee! =D Emiliina on vasta nyt tajunnut tunkea polvea pyllyn alle ja pääsee muutaman sentin eteenpäin..=) Kommunikointi on kyllä sitten sitäkin vilkkaampaa. Juttelee ja näyttää leluja, odottaa, että jutellaan ja selittää ihan homppelina..=D

AURORAlle tervetuloa isojen puolelle! Mitenkäs Oliver nyt jakselee? Onko hampaat puskenu läpi kun oli niin väsykin?

TIKRUN Ronjakin ottaa jo askelia tukea vasten! Ihanaa! =)

BEJPIn jalkajuttuun en osaa sanoa mitään..Emiliina ei hikoile nukkuessaan, mutta syödessä hiukset kastuu hetkessä ja koko naama helmeilee..=)

OSEEN tytsällä on eroahdistusta..Voi pikkuista..=) Meillä on menossa " iskä on ihan pop" -kausi, mutta kyllä se silti aina vilasee missä se äitikin luuhaa..=)

VIIPERO selviskö mitään allergian tiimoilta?

AA kiva kuulla teistäkin! =) Varmaan hienolta näyttää teidän mökki ja piha..=)

Kävikö LARA laulamassa karaokea? =)

Nyt pitää mennä keittämään puuroa! Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

t. poppis ja Emiliina 6,5kk

Vierailija
17/33 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli uusi yritys!

Sampo on nyt ottanut kunnon spurtin taitojen suhteen. Täällä ei kans vielä mennä edes eteenpäin. Mut eipä meillä ikinä treenattu kääntymistäkään, vaan aina oli selällään ilman kyljelle menoa. Sit vaan yks kaunis päivä kääntyi. Elis joko eteenpäinkin mentäis sit suoraan?!

Kaima, kiva kuulla että teilläkin johtunut hampaista kiukuttelu. JOsko meilläkin kuitenkin...

Lämpöä ei enää ole ja molemmat ylähampaat on tullut kunnolla ikenen läpi. Silti täällä on niiiiin kiukkuinen lapsi että=( Aina normaalisti herättyään hymyilee korviin asti sängyssä ja muutenkin ei itke oikein ikinä paitsi silloin kun rattasiiin laittaa (inhoaa edelleen siellä oloa). Ja nyt on itku herkässä koko ajan, annoin äsken Panadolia varmuudeksi, mutta onko sekään viisasta kun ei tiedä mikä on?? Ajattelin kuitenkin antaa jos vaikka hampaat vielä kiusaa. Kuinka kauan voi hampaat vaivata, kun luin netistä että pari päivää voi olla kipeä kunnes tulee ikenen läpi. SIIS pari päivää!! Meillä kiukuteltu jo kauan (ainakin äidin mielestä).

Ja sit semmonen juttu, kun O ei suostu yrityksistä huolimatta juoda maitoa kun selällään tai kyljellään. Istuvat ja puoli-istuvat asennot on OUT=) Ja jos yritän istualleen syöttää, valuu maito suusta ulos. Onko muita jotka jämähtänyt " vauva-asentoon" vaikka koko ajan yritän pystyasentoakin? Vinkkejä! Samoin kun siihen ettei juo huoneenlämpöistä ta kylmää maitoa, pelkästään lämmintä=(

Sori kun omanapaista, mutta palaa paremmin kun ollaan käyty tänään 6kk neuvolassa. Toivottavasti on paino noussut. En s viikolla onkin aika ravitsemusterapeutille vihdoin!=) Nyt kitinää kuuntelemaan....

Aurora & Oliver 6kk

Vierailija
18/33 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään se sit kävi, Eveliina tippui meidän sängystä.. Ja vain siks et mua väsytti ja yritin nukuttaa Eveä viereeni kuten ennenkin. No, tänään minä nähtäväsi nukahdin ja Eve ei.. Rauhoittui melko nopeasti ja on ollu oma iloinen itsensä, mitä nyt väsy tuli yhdeksän jälkeen kuten normaalistikin.

Eikös se ole niin et jos ei ole mitenkään väsy tai muuta outoa ni ei tarvii mennä lääkäriin?

Seisomisesta, kiitos kaikille kommenteista, ja kuten normaalia, heti kun olin asiasta kysynyt niin neidin seisominen parantui heti. :) Tuossa aamullakin seisoi tuetusti niin hienosti!

Viljoista, Eve on nyt syöny kauraa jo pidemmän aikaa eikä mitään oireita ole tullut, alussa vähän kakka haisi mut meni ohi. Toivottavasti ei olis siis mitään. Tänä aamuna tein ohrapuuroa, mut väsymykseltä ei sitä mennyt paljoa.

---------------------------------------

Neiti heräs 20min päikyiltä, ruettiin syömään puuroa uudestaan, käytiin tekee kakka pottaan, syötiin vähän lisää ja nyt taas leikkii tyytyväisenä lattialla. :)

Mulla menee kohta hermot ylen kanaviin jo useampana päivänä ykkönen on pimentynyt kokonaan (yleensä serranon perheen aikaan!) ja samalla kakkoselta menee äänet.. Hermot menee.. Pitää vissiin kysyä Elisalta missä vika..

Että jalat voi olla jumissa! Kävin maanantaina tunnin TKD-treeneissä ja nyt on jalat niin jumissa kuin voi vain olla..

Ai nii, Eve alkoi eilen harjoitella kovasti päristelyä. :) Hauskan näköstä ja kuulosta. :)

Kommentointi jää taas.. Pitää lähteä siivoamaan keittiötä, mies lupasi että saan sen jälkeen tilata uuden korun kieleen. :D

Bejpi ja pärinä-Eveliina 7,5kk

Vierailija
19/33 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on kylässä, joten nopsaan vain jotain...

Aleksi nukkui viime yönä KOKO YÖN ekaa kertaa!! Tai no ainakin melkein. Klo 22 nukahti, klo 23 nousi istumaan mutta taintui heti tutilla, seuraavan kerran nousi istumaan 06 (kelloa katsoessani meinasin pudota hämmästyksestä) mutta taintui taas heti tutilla, klo 7.30 heräsi ja sai tissiä mutta nukahdettiin uudelleen, klo 8.30 heräsi pirteänä. Aika uskomatonta, ei meillä oo totuttu tällaseen.. Voi kun tulisi tavaksi!

Ja ihan pihalla ollaan taas sen maidon suhteen - kerroin aiemmin että kolme yötä oli suht hyviä kun ei annettu sitä korviketta illalla, ja seuraavana iltana kun oli annettu sitä niin vastaavasti oli yö ihan kauhea. Mutta annettiin korviketta se sama 80ml myös eilen illalla, ja näköjään nyt sitten ei yöllä ollutkaan minkäänlaista vaivaa. Ota tästä nyt sitten selvää.. No, kokeilu jatkuu.

Bejpin Eve oli pudonnut sängystä, niin Aleksikin toissapäivänä.

Oon aina mielessäni vannonut olevani niin huolellinen ettei Aleksi sängystä tule putoamaan, mutta niin vain kävi. Touhailtiin meidän sängyllä, ja yhtäkkiä toinen vain kopsahti päädystä alas. Yritin ottaa jalasta kiinni kun oli menossa laidan yli, mutta ote lipesikin. Huusi hetken, mutta oli sen jälkeen kuin mitään ei olisi tapahtunut. Näköjään se on lähes sääntö että jokainen vauva todellakin putoaa sängystä :)

Sampo oli noussut jo seisomaan, vau!! Onnea ylpeille vanhemmille ja taitavalle pikkumiehelle :) Koitan laittaa sulle pikapuoliin mailia kun kerkeä paremmalla ajalla koneelle, niin sovitaan treffeistä.

Myöhemmin lisää, nyt kahvinkeittoon.

Viipero & Aleksi 9kk+

Vierailija
20/33 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti hikistä omaa napaa... ;o) Mä olin maanantaina haistelemassa tulevan työpaikan ilmapiiriä. Taidan mä tykätä työstäni, kun vähän tuli sellainen mieli, että olis sitä voinut jo mennä töihin. No, ennättäähän tuota ja tää reilu kaks kuukautta menee varmaan ihan hurahtamalla.

Emmi nousi eilen ekaa kertaa lelulaatikon reunaa vasten seisomaan. Eli tästä se siis taitaa lähteä... Uusia hampaita on vissiin tulossa, sillä ikinä en ole nähnyt tuollaista kuolan määrää meidän neidillä. Ruokakaan ei maistu ja on kiukkuinen kuin ampiainen. Vähänkin jos ei asiat mene kuin hän haluaa, niin tulee karsee huuto.

Mutta onpa tuo keksinyt hauskan leikinkin: konttaa eteiseen ja kulman taakse. Kun häntä kutsuu nimeltä, tulee kurkkaamaan ja virnistelemään kulman takaa. Sitten käy taas piilossa ja kurkkii uudelleen. Kun leikki ei enää huvita, konttaa esim. mun vaatekaapille ja tyhjentää alimman hyllyn. Tai kiskoo dvd:t ja cd:t alas tai jotain muuta yhtä kivaa. Noita oon antanut tutkia, mutta kirjahyllystä olen ollut aika tiukka, ettei sinne mennä.

Nyt kuitenkin vetämään ratsastushousuja jalkaan ja kohti hikistäkin hikisempää kenttää. Ai niin ja perjantaina pääsen taas ringettejäille. Jes! Nyt lähtee tän mamman kesäkilot!

Vilkutuksia kaikille! Palaan kommenttien kanssa taas joskus ajan kanssa...

-Amy ja Emmi, kohta 10kk