*+*+*PikkuEnskat alkuviikkoon*+*+*
[color=#8B008B]Aloitetaas taas pino jo näin hyvissä ajoin.. ;) Tuossapa linkki edellisiin
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10978210&p=&mpage=1&tmode…
Mammis & Oona 4kk [/color]
Kommentit (38)
[color=#8B008B]Viime yö meni sitten ihan harakoille.. Oona nautti illalla kylvystä ¿ raukka oli koko päivän ihan nihkeä ja hikinen, mutta sitten yö olikin yhtä hulabaloota. Nukahti 23 aikaan, heräsi seuraavat 2,5h aikana 30min välein itkemään.. :( Loppujen lopuksi otin meidän väliin ja syötin joskus 1.30. Vähän aikaa neiti kukkui vielä ja rupsutteli ennen kuin sammui ihan kokonaan. Nukkui sitten 8 asti kunnes heräsi taas syömään. Ihan hyväntuulinenhan tuo näyttäisi olevan. Väsähti puuhikseen kun leikittiin kovasti koko aamu ja harjoiteltiin kääntymistä. :)
Eilen kun ihmettelin Oonan painoa niin nyt se oli aamulla sitten 7,5kg.. Eli ehkä Oona ei olekaan ihan hirmuna ¿lihonut¿.. ;) hihi! No, maanantainahan se sitten nähdään kun mennään neuvolaan. Oonan isukkikin tulee neuvolaan kun hänellä on vapaapäivä. Kivaa! Ja minä menen sitten sen jälkeen kampaajalle. AH! Vähän jotain hemmottelua mammallekin.
PI-KI ¿ th:n vinkki sitten tepsi teillä niihin yösyömisiin.. Onnistuiko viime yönä myös? :) Mä olen toistaiseksi yrittänyt hoitaa nuo yöheräämiset, jos mies on menossa aamulla töihin. Se on raasu niin kova unen tarvitsija että on ihan töttöröö sitten töiden jälkeen jos ei edellisenä yönä ole nukkunut kunnolla. Ja minä nyt pystyn torkahtamaan päivälläkin jos tarvitsee.
IIDA-LINNEA ¿ meillä on muuten sujunut TOSI hienosti nuo autoilut, en tiedä oisko eilinen ollut sitten tosiaan niin kamalan kuuma ja hiostava päivä että vaikka autossa tosiaan on tosi hyvä ilmastointi niin se peppu & selkä paistuu siinä istuimessa.. =S
PIKKU-JUSKA ¿ kyllä meilläkin on yleensä tullut kakat joka päivä/yö, mutta nykyään saattaa jäädä päivä väliin. Oona on tosin saanut nyt kuumilla keleillä vähän vettä juotavakseen ja se on ihan selvästi helpottanut oloa ja kakan tuloa. Mukavaa bussimatkailua ja syöntikeikkaa!
Kiitos muuten kommenteista siinä airbag-asiassa kaikille (BEJPI & muut)! Kallistun kyllä edelleen siihen että en taida uskaltaa laittaa etupenkille, vaikka sen bagin saa kytkettyä pois päältä. Eihän sitä koskaan tiedä.. Täytyy vaan koittaa kestää. Mietin sitä peiliä minkä vois asentaa sinne taakse, mutta auttaako se sitten kun näkee sen vauvelin joka itkee pää punaisena..? ;)
Jepulis, nyt taidan mennä viikkailemaan neidin uudet pestyt kesävaatteet. Ja pitäisi käydä läpi vaatekaappi + poistaa sieltä sellaiset jotka ei mahdu päälle tai joita ei syystä tai toisesta käytetä. Mukavaa päivää kaikille!
Mammis & Oona [color=red][size=3]♥[/size][/color] [/color]
[color=hotpink]
Viittä vaille valmiina DI:nä mun on pakko tota asiaa kommentoida. Itse en nimittäin laittaisi vauvaani etupenkille, vaikka airbag olisi pois päältä kytkettykin. Niin kauan, kuin patruuna on paikallaan, ei tuo sulkukytkentä ole pommin varma. Tästä nimenomaisesta aiheesta olen kuunnellut kahden tunnin luennon räjähdystekniikan kurssilla (kaikkea sitä nainen opiskeleekin...) ja päädyin siihen, että omat lapseni kulkevat takapenkillä.
Nyt peiton alle piiloon ukkosta :-)
Kesis
[color=red]Huh, olipas pino ehtinytkin kasvaa :) Eilen piti iltapäivästä sulkea kone kun ukosti niin hurjasti ja valot vaan räpsyi.. Eihän sitä voinut ottaa riskiä että tietokone olisi räjähtänyt, miten sitä kestäisi ilman päivittäistä Enska-annosta..
Eilen lähdettiin Zeppeliniin (kauppakeskus) ja meidän AINA iloinen ja kiltti Mimosamme sai tietenkin mielettömän itkuhuutokohtauksen. Masusta kait hällä otti, raukka :( Kyllä sai iskä aika hellyttäviä katseita osakseen varsinkin täti-ihmisiltä, kun pientä punaisena huutavaa tyttöä rauhoitteli ja hyssytteli olkapäällään, mies kun on tyyliltään semmoinen goottimetallisti. (Suloinen vauva tuo hieman kontrastia ¿rajuun¿ olemukseen ;) ). Mun oli tarkoitus eilen shoppailla oikein kunnolla, alusvaatteita ainakin kun on vihdoin ja viimein tuo megakuppikoko hieman pienentynyt, mutta äkkiä saatiin tehtyä vaan ruokaostokset ja kotiin. No, sitähän se vauvaperheen elämä on :)
Kiitos kaikille kommenteista ja vinkeistä noihin kiinteisiin. Eilen Mimsku sai omenasosetta, ja se ei aiheuttanut ihan yhtä suurta puistatusta kun esim. kuningatarsose. Jopa hieman hymyäkin tuli kun sen soseen kanssa siinä värkättiin (joka paikka oli omenassa). Tänään taas lisää harjoitusta!
NINCA oli aloittanut jo koulun, hienoa :) Ja kiva että Joona pärjäilee, ihana tuo ¿miesten juttu¿, rautakaupassa käynti jne.
MERIHEPPA, tervehdys pitkästä aikaa! Kyllähän kesällä mökkeillä pitää jos kerta semmoinen mahdollisuus on olemassa!!
LEENIS, hello sullekin! Aktiivista kesäelämää olette tekin viettäneet :) Kesällä on tosiaan kiva nähdä ystäviä just grillailun merkeissä jne. Ja minkä ihmeen takia te kaikki valitatte helteestä??:) Ei vois ihanampaa olla kuin kuuma kesä :D Vai onko siellä etelässä tosiaan niiiin paljon kuumempaa kuin täällä pohjoisessa? (Asunto meillä on onneksi inhimillisen viileä, yöt nukutaan hyvin jne.)
MAMMIS, tiedän tunteen :( Siis kun ajaa autoa ja pieni itkee takapenkillä.. Me oltiin lauantaina muuttoapuna kavereille, ja tulomatkalla Mimosa alkoi huutaa juurikin moottoritiellä. Olin yksin autossa, ja mun piti vielä ajaa miehen perässä (se palautti muuttoauton, ja piti ottaa se sitten kyytiin) en siis päässyt edes suorinta reittiä kotiin. Mimosa huusi niin kovaa ja voimalla että oli ihan hiestä märkä ja punainen ja nuutunut kun vihdoin ja viimein pääsin syöttämään hänet. Sitten ei muuta kuin autosta lämmitin täysille ja pullo siihen ilmavirtaan lämpiämään! Ja toivottavasti löydät avun Triple Drystä ;)
PI-KI, hienosti mennyt teillä yö! Toivottavasti jatkuu samaan malliin!! Ja kyllä sinä saat vielä tämän viikon lykätä sitä pointseilua, pitäähän elämästä (ja miehen lomasta!) nauttia ;)
PEIPPOSKA, juu, koostisjuttuja taitaa nämä sosehommelit olla. Kun velli, joka on melkein kuin maito ja nautitaan tutusta pullosta, menee alas ilmekään värähtämättä, niin taitaa se maku olla sivuseikka (Mimosa kun tykkää juoda kylpyvettäkin ;) )
IIDA-LINNEA, kiva että oot saanut kavereita tapailla :) Se on kuitenkin tärkeää.. Ja teidän pikkuneidillekin ikäistään seuraa.
P-JUSKA, hauskaa reissua teille!
HAN, treffit milloin vaan!! :) Ja kyllä meillä jää Jalometallit väliin, just tuon lippujen hinnan vuoksi. Enkä oikein vielä haluais jättää tyttöä hoitoon niin pitkäksi aikaa, kun koko ilta/yö siellä menisi. Harmi sinänsä, oisin niin kovasti halunut nähdä Eternal Tears of Sorrow´n, mutta ehkä joskus toiste.. Ehdota aika ja paikka niin me tullaan täältä naapurikunnasta :)
Meidän koira, 8 vee, on vissiin saanut dementian tai jotain. Se on ihan pihalla koko ajan. Päästetään se ulos, se seisoo terassilla ku idiootti ja haluaa takas sisään. Ei siis tajua tehdä tarpeitaan, tai luulee just tehneensä ne tms? Eilenkin oli pissimättä varmaan 12h kun ei ulkona ymmärtänyt kusasta.. ja muutenkin alkaa olla semoinen seniilin oloinen, kattelee ihmeissään ympärilleen tyyliin ¿misä mää oon¿. Ei oo kuitenkaan vielä mikään ikäloppu, joten ei nyt ihan vielä pitäs viimesiään vedellä.
Nyt omenasoseelle!
Serenity ja Mimosa 4kk
Anteeksi, etten taaskaan kerkeä kommentoimaan...tultiin mökiltä eilen ja matka jatkuu taas. No, talvella sitä voi sitten möllöttää kotosalla:=)
Torstaina meillä on tytön vatsalekuri ja toivon lupaa aloittaa kiinteät...pikkuhiljaa korvikemäärät kasvavat eikä ole neuvolan mukaan järkevää lisätä korvikkeen määrää. Sitäpaitsi, taidan olla ainoita, joille imetys ei ole niin luontevaa, vaikka hyvin on sujunutkin. Nyt sinnittelen 4 kk asti ja katson sitten taas tilanteen mukaan...
Terkkuja vaan kaikille!
-mooli ja tyttö 3,5 kk
Nonnih.. josko sitä sitten kerrankin sais kirjoitettua ihan kunnolla ja oikein sais liityttyä keskusteluun kunnolla..
Mutta aloitetaan nyt kuitenkinmeidän kuulumisilla. Taas jatkuu kakkalakko, en ymmärrä mikä tuota pikku-miestä vaivaa. Kauhealle se haisee, siis ilma kyllä tulee massusta pois, mutta kakkaa ei ole kuulunut taas. :( kauheaa ähinää pitää ja yritystä löytyy mutta tulosta ei vaan synny. Kai sitä odotellaan vielä pari päivää ja siirrytään syöttämään tai paremminkin juottamaan luumumehua. Kaiken lisäksi Karin ääni on kadonnut jonnekkin. Eilen kun otin Karin päiväunilta vaunuista huomasin että itku ja kaikki muukin mölinä kuulostaa ihan hassulta, ihan kuin olis kauhea kurkkukipu, siis ääni on käheä ja itku kuulostaa lähinnä variksen raakkumiselta... tai sen suuntaista siis.. toivottavasti ei nyt oikeasti ole kipeä. Tissi kyllä maittaa ja touhuaa ihan normaaliin malliin joten ei tässä kai mitään syytä huoleen ole. Täytyy varmistella huomena kun menen vihdosta viimein jälkitarkastukseen. On meinannut mennä hermot tähän meidän neuvola systeemiin tässä odotellessa, lääkärit vaihtuu kokoajan ja kukaan ei tiedä mistään mitään.. ja kaiken lisäksi meidän terveysasemalla kohdellaan välillä tosi töykeästi, johtuneeko siitä että meidän terveysaseman alueella asustaa aika paljon juoppoja/muita vastaavia ja maahanmuuttajiakin löytyy riittävästi. Silloin kun odotti niin katsoivat ihmeissään neuvolassa kun en halunnut suunnilleen heti jäädä saikulle. Lääkäri ja th tarjosivat usemapaan otteeseen sairaslomaa tyyliin että ehän sun tartte käydä töissä jos sä et vaan halua. Meinasin sillon sanoo että ei raskaus ole sairaus ja että käyn töissä niin pitkään kun vaan voin. No 2viikkoo ennen äitiysloman alukua sitten jouduin jäämään pois kun teen(tai siis sillon tein) fyysistä työtä ja alkoi supisteleen töissä vähän turhan paljon. Hauskinta tässä on se että kun ennen kuuluin eri terv.aseman piiriin(samassa kaupungissa)niin siellä kohdeltiin aina asiallisesti, mutta sen aseman piiriin ei kuulukkaan kovinpaljoa maahanmuuttajia/juoppoja.. kaippa se vaikuttaa noin paljon kun iso osa asiakkaista on mitä on, niin sitten kohdellaan kaikkia välinpitämättömästi.. No se siitä vuodatuksesta tästä meidän terveysaseman toiminnasta. Peipposkalla saattaa olla erilaiset kokemuksen samasta paikasta..
Aurora@ kyseli tuolla viime viikolla kuinka kauan aikoo kukin olla kotosalla. Itse haluaisin olla ehdottomasti sen 3vuotta, mutta näyttää ikävästi siltä että joudun palaamaan töihin jo ensi keväänä. :( ollaan meinaan omakotitaloa tässä ostamassa tai reilusti isompaa rivitaloa ja jos niin käy niin pakko se on kai töihin raahautua. Toisaalta uskon että sitten joskus on kiva palata kun asiakkaat on mua jo kovasti kaipailleet ja kyselleet koska palaan töihin. :) toisaalta taas olen miettinyt vaihtoehtona sitä että rupeaisi perhepäivähoitajaksi useammaksi vuodeksi ja saisi näin olla kotona, mutta silti tekisi töitä..ja sitten voisin vaikka kerran/kaksi kk ottaa asiakkaitani vastaan. Ei meinaan haluaisi sitten joskus kun töihin palaa aloittaa aivan alusta asiakkaitten keräämistä. Olen siis urheiluhieroja ammatiltani jos joku ihmettelee.
Onko muuten muitten pikkuiset saaneet unissaan huuto/itku kohtauksia? Saatiin miehen kanssa eilen illalla kunnon sätky kun Kari päätti ruveta huutamaan oikein kunnolla, ei ole pikkuisesta koskaan ennen tuollaista ääntä lähtenyt kuin nyt unisssaan huusi. Välillä hän on vähän nyyhkyttänyt mutta ei tuollaist koskaan ennen. Ei kestänyt kauaa eikä Kari edes herännyt. Unissaan siis itki. Uskomaton ääni..
On ollut puhetta vauva uinneista. Meikin ilmottauduttiin vauvauintiin ja aloitetaan jo 25.8 vaikka ei Kari olekkaan vielä 3kk. (Näköjään on eri kätyäntöjä eri järjestäjillä jos kerran Fay:lle on sanottu että saa aloittaa vasta 4kk iässä). Sanoivat että tulkaa vaan kun painoa on kuitenkin yli 5kg ja kun ei ole kovinkaan paljoa vajaa tuo 3kk. On kuulemma kovi yksilöllistä että minkä ikäisenä voi aloittaa. Toivottavasti sujuu hyvin. Sillä jos ei nyt aloitettais seuraava ryhmä olis kai vasta joulukuussa. :( ja siihen on jo liian pitkä aika mun mielestä.
Itse haluaisin viedä Karin joskus johonkin värikylpy-juttuunkin, mutta eipä täällä Hämeenlinnassa sellaisia kaiketi järjestetä.
Herttinen sentään kun vilkaisin mitä olen kirjoitellu viimeksi.. kovasti olen pahoillani kaikista kirjoitusvirheitstä..pitäisi varmaan lukea välillä mitä kirjoittaa ennekuin lähettää..
Pikku-Juska oli hankkinut hulinoilta sellaisen kantopussin mitä itsekkin olin miettinyt, mutta päätin kuitenkin jättää ostamatta. Nyt vähän harmittaa, täytyy varmaankin tilata jostain sellainen.
Ai että meidän Kari näytti kuvissa teidän poitsulta paljon. Kuvissa Kari on joku kai 7vk ikäinen. Olis kiva nähdä jotain kuvia teidän pikkuisesta että näkee kuinka samalta poitsut näyttää. :)
Ukkosista puheen ollen.. Minulle alkaa ukkoset kohta riittää. Ei niissä mitään muuta vikaa ole kuin se että miestä ei näy kotona ollenkaan.. harrastaa myrskybongausta.. tänäänkin lähti 11 aikaan johonkin hyvinkään suuntaan ja soitteli että tulee joskus yöllä/aamuyöstä kotiin. :( tylsää tämä on kun ei sellaiselle reisulle oikein Karin kanssa voi lähteä, kuin reissut saattavat venyä ihan tolkuttoman pitkiksi. Tällä viikolla olen kyllä antanut miehen mennä myrskyjen perässä ihan kaikessa rauhassa koska tekevät ylen? kanssa jotain juttu myrskybongauksesta.Onneksi ei enää kovin montaa kertaa tänä vuonna pitäisi ukkosia tulla.
Mammikselle tuosta korvien putsauksesta. Itse en ole Karin korvia putsannut muutenkuin ihan tuosta ulkoa, sillä korvasta pitäisi vaikun tulla itsekseen pois ja jos sinne esim.punpulipuikolla tökkii niin saattaa lika mennä vaan syvemmälle.
Ja siitä autoilu jutusta.. olen kuullut myös tuosta että airbag saatta laueta vaikka olis pois päältyä, mutta myös kuullut sellaista että joissain automerkeissä se on täysin mahdotonta, siis että asia on jollain konstilla ratkaistu..
Oliverille onnittelut myös meiltä! Jotenkin tuntuu että tuo 6kk on meiltä vielä uskomattoman kaukana, mutta samalla ihmettelee että mihin nämä 2kk on hävinnyt??
Kiva että peipposkalla oli häät sujuneet hyvin. Ei olla vielä vaunuillessa törmäilty.. Toisaalta näillä säillä ei kyllä kauheasti tee mieli lähteä kävelemään kovin pitkää lenkkiä..
Kesis osaa olla ovela asunnon vaihdon kanssa. ;) Kaikki keinot on sallitttuja!! Meillä on kovaa vaihtia itselläkin asunnon vaihto mielessä.. Kunhan ensin saadaa myytyä omamme pois.. Jos jonkun tuttu kaipaa kaksioo hämeenlinnasta täällä olis tarjolla! Muuten kiva, mutta Karin kanssa alkaa tulla ahdasta kun on vähän liian isot huonekalut tähän asuntoon muutenkin ja kaiken lisäksi osa mun huonekaluista on äitilläni säilössä, kuten esim.piano. Sen takia tulee mummolass aravattua Karin kanssa suhteellisen usein.
No johan tässä juttua tuli.. mä tästä Karin kanssa lähden vaipan vaihtoon ja sitte mummolaan taas kerran.
Emka ja Kari
Huh, huh! Reissulta on palattu! Kyllä on tuon vauvan kanssa liikkuminen vähän erilaista, kuin ennen. Päästiin kuitenkin bussilla perille juuri ennen ukkoskuuroa. Perillä sitten juuri, kun oltiin menossa syömään, poitsu alkoi vinkua, mutta tyyntyi sitten, kun otin hänet kantoliinaan. Siinä pikkumies torkkui koko lounaan ajan ja minä yritin tasapainotella haarukalliset huolellisesti liinan yli. Taisin jopa onnistua siinä, ainut vahinko tipahti hameelle ;-). (Onneksi oli kirjava hame...) Kun sitten satoi kaatamalla, en jaksanut lähteä suoraan kotiin, vaan menin treffaamaan työkavereita työpaikalle. Aika moneen onnistuin törmäämäänkin, huolimatta siitä, että oli lounasaika ja että koko porukka oli menossa yhdeksi väitöstilaisuuteen. Miehet olivat kyllä hieman hämillään, kun imettelin poitsua aulan sohvalla, mutta minkäs teet - aika vaikea on löytää imetykseen soveltuvaa paikkaa TKK:lta, varsinkin, kun paikka on ihan täynnä portaita, joista ei vaunuilla pääse. (Ja hissit on ihan minikokoisia - juuri ja juuri mahtui vaunut sisään.)
Emka: Pitää ottaa tuore valokuva meidän poitsusta. En ole tuohon meidän digipokkariin jaksanut paneutua, joten taidan pistää miehen hommiin. Yhden kuvan jo laittelin Odotus-palstalle, mutta poika on siitä muuttunut jo kovasti.
Meilläkin on mietitty jo vauvauinteja, vaikka poitsu on vielä kaukana 4 kk iästä. Mies on sitä varsinkin ehdotellut, kun pikkumies rakastaa kylpemistä.
Nyt kuuluu taas kitinää :-(. Poika ei taida paljoakaan välittää siitä, että äidin päätä särkee...
t. pikku-Juska ja parkuva poitsu 5vk+
pikku-juska olit miettinyt vauvauinteja kanssa.. kannattaa ottaa selvää oman alueen uinneista ja ilmoittautua ajoissa! sillä ainakin meilläpäin kävi niin että kun päivän lehdessä oli ilmoitus ja soitin samana päivänä klo15 niin aloittavien vauvojen ryhmässä oli enää 2paikkaa vapaana! eli täällä suunnalla taitaa kysyntää olla enemmän kuin tarjontaa..
MAMMIS, meilläkin Roope välillä ottaa kilarit kun ajan yksin autoa pojan ollessa takapenkillä, eikä voi tehdä mitään. Mä vaan puhelen sille vaikka ei sillä suurta vaikutusta olekaan. Jossakin vaiheessa itku kuitenkin itsestään loppuu ja uni tulee. Näin kävi juuri vkl:na kun kävin Tampereella veljeni luona. Onhan se ikävää kuunnella kun toisella on paha olla, mutta lohduttavaa on tietää että ei se itku itsessään vauvaa satuta tms. ja kun tietää että kaikki on periaatteessa hyvin. Mä oon varmaan myös kuunnellut tuon meidän pojan itkuja niin paljon että oon puolksi turtunut sen kuunteluun, oli se sitten autossa tai jossakin muualla. Siihen peiliasiaan, yhtäkkiä aatellen ehkä se tuntuis susta vain kamalammalta jos vielä näet kun Oona itkee... tai en tiedä, mutta niin itse aattelen.
PIKI, oon ihan koukussa siihen unelmien poikamies- sarjaan! En yleensä seuraa juuri mitään sarjoja, mutta tää on ihan must! ;) Pääsin muuten pyöräilee, ja kiskon sellaisen 45 min. ulkoilma spinningin :) En tosin kiertänyt järveä tällä kertaa. Oon nyt vähintään sen kerran viikossa käynyt kiskomassa pyöräillen kunnon hikilenkin 45 - 90 min. Ah kun tekee hyvää! Pitää tehdä joskus treffit sinne jägen päähän niin lähdet mun kanssa pyöräilemään siitä Tusbyn suuntaan - on puoleksi matkakasi seuraa!
BEJPI, moikkis teillekin ja konttailevalle tyttöselle =) Ostin muistaakseni niitä ' pallotopseja' tuosta Tusbyn Sulan Tarjoustalosta mistä raijasin kaikenlaista muutakin kamaa jo ennen pojan syntymää. Oon nähnyt niitä joissakin isommissa marketeissakin. Aika hassua että ei löydy. Jos on joku tuollainen Tarjoustalo, Honkkari, tms. halpis-kauppa lähistöllä, käyppä tsekkaamassa jos niiden valikoimista löytyy.
SERELLÄ oli siellä kauppareissu mennyt toisin kuin odotukset oli... :/ Noh, niitä sattuu. Voin kuvitella että on ollut aika huomioita herättävä (=hellyttävä) näky kun " ronskimpi" kundi hyssyttää sööttiä tyttövauvaa :) Joo, kyllä se kuule niin menee että Oulun leveysasteilla sen helteen on oltava jotakin muuta kuin täällä etelän polttavan auringon alla ! :D No joo... ei siis, mähän nautin itse helteistä - ottaisin arskaa ihan kybällä jos vain voisin, mutta säälittää tuo pikku-ukko kun sen on niin kuuma. Eikä sitä sitten itsekään ehdi näistä nauttia kun hikoilee vain rattaiden tms. kanssa. Ehkä ens kesänä jo nauttii helteistä enemmän kun pystyy tuon pojan kanssa olla ulkona kun se pärskii jossakin Etolan hienossa puhallettavassa uima-altaassa ja mama röhnöttää lepotuolissa vieressä... saahan sitä ainakin haaveilla! =)
MOOLI, ei meilläkään se imetys niin autuasta ole koskaan ollut. Nyt tulee kuitenkin 4 kk täyteen ja edelleen imetän. Mutta katotaan nyt kuinka pitkään. Tuuhan kertomaan kuulumisia lekurista! Tsemppiä =)
EMKA, meillä Roope saa välillä samanlaisia itkukohtauksia, ei siis herää kunnolla itse, mutta huutaa hetken tosi lohduttomasti. Itse oonkin todennut että ei kannata edes liian äkkiä mennä hyssyttelemään, ettei siihen sitten herää.
Tuosta tulikin mieleen, tietääkö joku, onko niin että vauvat näkee heti unia? Oon kuullut kahdenlaisia mielipiteitä, 1) vauvat ei näe kunnon unia kuin vasta joskus n. 2 v ikäisiä ja 2) vauvat näkee unia jo sikiöinä - mikähän pitää paikkansa? Vai tarkoitetaanko tällä sitä että 2v. ikäisenä alkaa mielikuvitus kunnolla jotenkin kehittyä ja sitä kautta unista tulee " todellisempia" ja vilkkaampia..?!
Kesis heitti aikaisemmin ilmoille tuon ' vauva omaan huoneeseen = enemmän seksiä' keskustelun... Mä oon miettinyt itse samaa kun ne kerrat, jotka voi muuten laskea yhden käden sormin (ja siinäkin on liikaa!!!), kun ollaan miehen kanssa mitään harrastettu pojan syntymän jälkeen, poika on herännyt ja siinä onkin koko hommasta mennyt maku. Sohvaseksi ei taas kauheesti kiihota kun rinnat valuu ja se on sellaista säätämistä. Suihkukaan ei innosta sen enempää - meillä on ihan törkeen kirkkaat halogeenit siellä ja kaikki selluliitit ja löllöt oikein korostuu. Oo nyt siinä sitten kauheen seksikäs ja puoleensa vetävä... ;) ei sillä, onhan tuo mies mun figuurini näynyt miljoonaan otteeseen, mutta jotenkin itseltä se tietoisuus muodottomasta olemuksesta vie halut. Paras paikka olis ehdottomasti se oma sänky (tylsää ja perinteistä, mutta niin se vain on!), joten oon kyllä aatellut miehelle ehdotella että nyt kun aloitellaan vellit sun muut ja kun nähdään miten rymit alkaa asettua, siirretään kyllä poika hetimiten omaan huoneeseen että saadaan omaakin rauhaa! Odotan sitä kuin kuuta nousevaa jo nyt... ;) Jotenkin mä en osaa pojan nukkuessa samassa huoneessa kokea itseäni mitenkään seksuaalisena olentona. Sitä on vaan äiti...
Noin.. vieraat lähti ja pöytään jäi avattu valkkaripullo. Arvatkaas kuka aatteli nauttia yhden ison lasillisen sitä nyt kun poika on nukkumassa ja mies lähti rangelle... =) Huomenna sitten taas urheillaan.
Leenis & Roope pian 4 kk
[color=green]Ohhoh, mikä yö! Arttu ei syönyt KERTAAKAAN yöllä!!! Nukahti klo 19:15, ja heräsi klo 6:50. No, ihan täydellinen tuo yö ei kuitenkaan ollut, mutta melkein :) Ukkosen takia Arttu heräsi klo 01-01:30 kaksi kertaa, mutta rauhoittui tutilla ja tassuttelulla + hetken sylissä pitämisellä ¿ ja vieläpä äidin toimesta!!! =D Saatte uskoa, että itse heräilin kuitenkin säpsähdellen yöllä¿ Ensin klo 04: ¿mitä! Arttu ei ole herännyt vielä syömään! ..noo, kohta se herää¿¿ Sitten klo 04:50: ¿ei hitto! nyt on jo pakko mennä kattomaan hengittääkö se!¿ Ja sitten nousin ylös ;) Ei tosin tarvinnut kuin vähän raottaa A:n huoneen ovea, niin tasainen tuhina jo kuului. Suljinkin oven sitten heti, ja painuin takaisin pehkuihin. Aamulla siellä sitten iloinen poika huuteli sängyssä =)
Luulen kyllä tuon olevan vaan joku poikkeus. Mun puolesta sais kyllä herätä sen kerran yössä syömään, kun maitoa menee päivällä niin vähän. Mutta se olis kyllä kiva, jos toinen yösyöttö jäisi jo pikku hiljaa pois. No, jospa ne puurot sitten tosiaan tähän auttaa :)
I-L oli päässyt nauttimaan tyttösen naureskelusta :) Se on oikeesti aivan ihanaa, kun toinen nauraa sydämensä kyllyydestä¿ Siinä rupeaa itseäkin naurattamaan kahta kauheammin, hih!
BEJPI, mä ainakin löysin niitä Leeniksenkin mainitsemia vanupuikkoja ihan Prismasta, vauva-hyllystä. (Eli sieltä, missä kaikki tutit, liivinsuojukset ym. on.)
Kappas, p-JUSKALLAKIN oli ollut edellinen yö saman moinen, kuin täällä :) Heräilitkö yhtään silloin yöllä, että ¿miksei poitsu ole syönyt¿-fiilikseen?
MAMMIS, joo, sama juttu ¿ myös meillä minä herään joka yö, että mies jaksaa sitten aamulla mennä töihin. Nyt sillä tosin on vika viikko toisesta lomapätkästään menossa, joten siksi pystyy tarvittaessa yölläkin menemään :) Mutta parhaiten toimii lomallakin se, että minä herään öisin, ja nukun aamulla sitten piiiitkään. Aamu-uninen kun olen.
Ja voin kyllä hyvin kuvitella tuon ikävän tunteen, kun Oona on huutanut takapenkillä. Muistan itse Artun ollessa pienempi, kun se ehti kauppamatkalla huutaa sen 3min ennen kuin olin kotona¿ Sekin oli jo ihan hirveetä, ja autosta noustessa oikein juoksin Artun luo (on vänkärin penkin takana takapenkillä). Joten tuo 25min on ollut varmasti melko he*vettiä :( Mutta kuten Leeniskin sanoi, onneksi se itku ei itsessään vauvaa satuta!
Kävin muuten Artun vaatekaappia (taas) myös läpi, ja sai hirmuisen läjän jälleen pakata pieniä vaatteita laatikkoon¿ Miten se kasvaa hurahtaakin noin nopeasti! Harmittaakin, kun jää osa kivoista vaatteista kokonaan käyttämättä, kun ehtii mennä pieneksi¿ Kohta täytyykin varmaan lähteä vaatevarastoa täydentämään. Ainakin uipukuja pitää varmaan ostaa suurempia, kun ilmat kylmenee. Nythän Arttu nukkuu pelkässä vaipassa, kun hikikirnu on ;)
SEREN omista (alus)vaateostoksista tuli mieleen yleinen gallup-kysymys: Ne, kellä kuppikoko kasvanut synnytyksen jälkeen normaalista (eli varmaan me kaikki :D), niin ketkä kaipaa pienempiä rintojaan takasin??? Nimittäin minä ainakin! Ei kai siinä mitään, jos ois kiinteät ja napakat vähän isommat tissit, mutta kun ne on nyt roikkuvat ja höllyvät¿ :( En tykkää, en sitten yhtään! Mielummin ottaisin a-kupin tissit¿ Ei voi enää mahallaankaan kunnolla nukkua, kun sattuu!!! Ja jotkut ihan haaveilee isommista, huh¿ (Nyt siis koko 75D, tai jotkut ehkä 80 C, ennen raskautta 70C/75B.) No, jospa sitä painonpudotusta alkaisi kohta tulla, niin tissithän ne ekana lähtee ;)
Mikäs muuten SERE on Mimosan sose-tilanne tänään? Onko lisää edistystä tapahtunut? :)
EMKA, Arttu ei ole saanut unissaan tuollaisia itkuhuuto-kohtauksia, ainakaan vielä. Mutta jostain luin, että ovat tavallisia pienillä lapsilla, ja jäävät ajan myötä pois. Kai se kuuluu sitten samaan sarjaan, kuin unissa puhuminen tai käveleminenkin..?
Heh, hassulta kuulosti tuo sun miehen harrastus (myrskybongaus)! En olekaan ennen kuullut moisesta :) Viime yönä oli ainakin meillä päin kunnon ukkonen, joten jos asutte jossain lähellä, niin oli varmaan hänelle hyvä yö, hih!
LEENIS, muistanko sitten väärin, mutta jotenkin muistelen lukeneeni vähän aikaa sitten jutun, että vauvat alkavat nähdä unia n. ½-vuoden iästä¿ Mutta en kyllä tiedä sitten.
Ja toi seksi-aihe oli kyllä kuin mun kirjoittama! Kyllä se sänky vaan on paras paikka, ja noi sun kertomat kirkkaat halogeenit on myös mulle sellanen erotiikan tappaja, että huh huh¿ Vaikka mies sanois mitä, niin en mä voi olla ajattelematta, miten kamalalle sitä näyttää kaikkinen selluliitteineen ja raskausarpineen¿ (Unohtamatta näitä 20 ylimääräistä kiloa¿) Kun itteä kattoo peilistä, niin väistämättä sitä ajattelee, että jos olisin mies, niin en itsekään haluais tuon näköistä naikkosta¿yäks! Miestä ei kyllä halujen määrästä päätellen se kamalasti häiritse (s-elämä ollut synnytyksen jälkeen aktiivisempaa kuin ennen!), mutta mua sitäkin enemmän. Ja se ärsyttää! Aina ei pysty kunnolla nauttimaan koko touhusta, kun se menee siihen ajatteluun, että ¿hyi, mille mä näytän¿¿ :( Päänsisäinen juttuhan toi on, mutta kuitenkin. Toivottavasti siitä pääsee ajan kanssa eroon, ja jos saan painoa pudotettua, niin luulen sen auttavan aika paljon asiaa¿
Ja pitää tosiaan joskus tehdä ne treffilöt, niin voisin kokeilla omaa kuntoani, mihin asti järveä se riittää ;) Kauan sulla muuten siinä menee, kun sen ympäri polkaset?
Menkatkin menossa¿ Ekat e-pillereiden aloittamisen jälkeen, ja SAIRAAN kivuliaat! Alamaha melkein yhtä kipeä, kun synnytyssalissa supistusten tullessa :( Ei oo ennen ollut¿ Mur!
Mutta joo¿ Ei kai tässä kummempia. Lähden kotitöiden pariin, ennen kuin A herää aamupäikiltä.
Pi-Ki ja Arttu 5kk+
Mammis, piti siis kirjoittaa UNIPUKUJA, ei uipukuja... heh! Pakko tuo korjata, kun ei siitä ehkä olisi muuten tajunnut... Uipukuja...jep jep :)
Viime yö meni sitten yhdelle yösyötöllä. Aamulla olikin sitten kiire nostaa vauva tissille, kun vasempaa ylitäyttä rintaa pakotti. Pi-ki: En ole heräillyt tarkistamaan vauvan syöntitilannetta. Toissayönä vauva kyllä heräsi kerran ja nostin hänet rinnalle, mutta ruoka ei vain maistunut. (En siis säästynyt heräämiseltä.) Vauva nukahti, kun laskin hänet sänkyyn ja tuin kyljelleen.
Eilen oli niin kamalan tukala päivä, että sekä äiti että vauva olivat ihan hermona. Lopulta keksin kastella harson ja pistin sen vauvan päälle ja vielä tuulettimen puhaltamaan, niin vauva nukahti siihen tyytyväisenä. Suosittelen, vaikka liikkuvaisemmilla lapsilla ei varmaan toimi niin hyvin.
Tietääkö kukaan Espoon vauvauinneista? Missä vaiheessa sinne kannattaisi ilmoittautua? Missä vaiheessa vauvalta ylipäätään katoaa tuo sukellusrefleksi? Ts. voiko aloittaakin vasta puolivuotiaana (eli tammikuussa)?
t. pikku-Juska
[color=red]EMKA, mielenkiintoinen on munkin mielestä tuo ukkosi myrsky-harrastus :) Oikeesti kuulostaa jännältä, mutta ymmärrän että sulla ottaa päähän kun ei miekkosta kotosalla näy.. Mimosa ei oo saanut unissaan sen kummempia huutokohtauksia, joskus on vähän itkeskellyt tai päästellyt epätyytyväisiä ääniä, mutta ei siis mitään kunnon konserttia. Ja eipäs kuulosta hääviltä tuo sun neuvolatilanne, tai siis työntekijöiden käyttäytyminen :(
LEENIS, joo, otan vähän takas tuota helteestä hehkuttamista :) Vauvallehan se on tukalan kuuma, mekin eilen ulkoiltiin ekaa kertaa vasta illalla. Vaunuissa se lämpötila kohoaa ihan mielettömäksi, ja silti on pakko olla se ihme jalkasuojus paikoillaan, ettei vauvan kintut kovin paistu auringossa. No, Suomen (lyhyt) kesä on kohta ohi, voidaankin sitten tuskailla kurakelejä ja pakkasia ;) Ja myös minä pyhästi allekirjoitan mietteesi seksistä.. Ei oo hääviä ei, kun tämmöinen plösö yrittää sohvalla vääntäytyä johonkin asentoon ja yrittää olla rusentamatta ukko-parkaa allensa. Kaikista parasta mustakin ois hoitaa hommat makkarissa mielellään pimeässä, kun on vähän näitä paino/itsetunto-ongelmia. Eihän se kuulemma ukkoa haittaa, mutta kyl mää veikkaan, että mieluummin se duunais jotain hoikkaa kiinteää tytsyä kuin tällaista supermahareppuäiskää¿. :)
PI-KI, ai että kaipaanko takaisin entistä kuppikokoani!? Voi kyllä, kyllä!! Mullahan kasvo kuppikoko ihan järkyttäviin mittoihin, nyt on onneksi hieman pienentynyt, ollen enää vaatimaton E-kuppi *mrrrr* Ennen raskauttakin oli D, ja sen kanssa oli oppinut pärjäämään jotenkuten. Ja lötköthän nämä patalaput on kuin mitkä, voi olla ettei tästä lähin tarpeeksi tukevia/kohottavia liivejä ihan lindexin aletangosta löydy.. Just eilen suihkussa märisin miehelle, kuinka kohtuuttoman julmasti raskaus koetteli mun kehoa. Siis minähän olin hoikka, jopa laiha ennen raskautta, aivan todella vaikea suhtautua tähän täysin uuteen kehoon (varsinkin löysä mahareppu on aivan järkyttävä..) Menipäs taas ¿olen läski¿-valitukseksi :)
Melkoisen pätkän on Arttukin vetänyt syömättä, hienoa :) Mimosahan ei ole varmaan pariin kuukauteen herännyt yöllä ollenkaan, tänäänkin nousi ¿yösyötölle¿ vasta joskus puoli 8n maissa.
JUSKAkin siellä on selvinnyt yhdellä syötöllä. Muistan sen tunteen kun sitten rintaa pakotti ja oli hirveä hätä syöttää vauvaa :) Meillä ei valitettavasti toimisi tuo harso-juttu, Mimsu on sen verran sätkiväisempi tapaus.. Potkii aina peitotkin poissa. Mutta hienoa että teillä toimi ja toi kaivattua helpotusta pikkuiselle!! Ja vauvauinneista, muistaakseni täälläpäin aloitusikä on 3-6kk, jonka jälkeen sukellusrefleksi alkaa pikku hiljaa kadota. Löytyiskö Espoon kaupungin webbisivuilta jotain infoa? (jostain liikuntajaos-osastolta?)
Omppusose alkaa Mimsulle jo maistua, tänään ois tarkoitus laajentaa johonkin toiseen makuun. Ruusunmarjaa ois valmiina ja omena-pärynää, ehkä päädyn tuohon jälkimmäiseen kun kerta omena on jo tuttu maku, päärynä tulis siinä sitten vaan uutena. Saa nyt nähdä mille ruvetaan.
Jahas, nyt kuuluu sitteristä kitinää, pitää lähteä vellipullon lämmitykseen! Palaillaan, siskot!
Serenity ja Mimosa 4kk
Huh, onpa taas ollut parina päivänä touhuamista, ollaan oltu kahtena päivänä mattopyykillä, täytyy ottaa loppukiri, kun tällaisia päiviä ei kauan enää voi riittää ja muutenkin ollaan ulkoiltu kovasti, ollaan paettu tätä sekasortoa täällä kotona :0)
JUSKALLA JA PI-KILLÄ ollut loistavat yöunet, hienoa!
Meilläkin ne on onneksi jatkuneet, silti vielä on epävarma olo, että voiko ne näin hyviksi yhtäkkiä muuttua, että koska palataan normaaleihin uniin :o) no toivottavasti kuitenkin jatkuisivat tällaisina¿
PI-KI mä olen yhä edelleen öisin ainakin kerran kurkkaamassa eemelin huoneessa, että hengittääkö se¿ olen laittanut tyynyn ja toiselle puolelle peiton estämään eemelin kääntyilyä sängyssä ja sitten öisin pelkään, että se vetää jommankumman naamansa päälle ja tukehtuu eli pakko on käydä kurkkailemassa, kertaakaan ei ole ollut kumpakaan lähelläkään naamaa ja taitaa olla jo sen verran iso, että osaa huitaista naaman päältä ylimääräiset pois, mutta täytyyhän sitä käydä varmistamassa :o)
Ja tosta rintavarustuksesta, en tiedä onko se enää suurempi kuin ennen, mutta löllöt ja roikkuvat kyllä, tuntuu, että missään liiveissä ei pysy kurissa, kun ovat roikkuvat kuin puoliksi täynnä olevat hernepussit, yök! inhottavat nuo menkkakivut, koita kestää ja jaksaa niitten kanssa!
I-L siinä saa kyllä itsekin tosi makeat naurut kun pikkuinen oikein hököttää ja kikattaa, on se vaan niin mukavan kuuloista :o)
EMKA: eemeli kanssa välillä saa unissaan oikein lohduttoman itkuhuutokohtauksen ja kun menee katsomaan niin siellä se on täydessä unessa, en tiedä mistä moinen sitten johtuu¿
LEENIS: täällä kanssa yksi joka painiskelee itsetunto-ongelmien kanssa tuossa seksiasiassa, jotenkin halutkin ovat pahasti hukassa, kun ei ole itseensä tyytyväinen, mutta miehellä ne silti tuntuu olevan kohdallaan¿hyvä kai niin, mutta olisi se mukava olla kun tuntisi itsensä edes hiukan haluttavaksi ja ehdottomasti meilläkin paras paikka on tuo pimeä makkari, vaikkakin välillä kaipais jotain piristävääkin, eikä aina sitä tuttua, turvallista ja toisaalta myös tylsää sänkyä, mutta nää makkarat¿
SERE: me aikoinaan aloitettiin tuolla päärynällä ja se on yhä edelleen eemelin herkkua, ett suosittelen kokeilemaan sitä omena-päärynää, jos omenakin tekee jo kauppaansa¿
Nyt tarttis valmistautua kyläilyreissuun, mennään katsomaan isoveljen entisen avovaimon reilun kuukauden ikäistä pientä tyttöstä, jospa eemeli sais siitä tyttöystävän :o)
Hei ja kaikki turun suunnalta olevat, oletteko tulossa huomenna babybioon? me meinataan uskaltautua, vaikka tuo eemelin puheripuli saattaa olla sinnekin liikaa :o)
Mutta nyt hiukka laittautumaan¿
Pajuska+ eemeli lauantaina 6kk.
Ollaan Oonan kanssa mummolassa (Oona on pari tuntia hoidossa kun menen jumpille) eikä ehdi kommentoida, tulen sitten taas " yökyöpelöimään" kunhan kotiudutaan & saadaan neitiä unten maille..
Piti vain tulla kiittämään KESISTÄ & Lenniä ja IIRISTÄ & Elliä mukavasta minilattarista!!! Selvittiin jopa automatkoista mallikkaasti, oli muuten hyvä ettei tultu lounaalle, neiti nukahti saman tien ja on ollut hyvin tyytyväinen tytteli täällä mummolassa. :) Oona tosiaan nautti liikkumisesta ja musiikista! Treenattiin juttuja jo uudestaan neidin ruokailun jälkeen ja kyllä oli hauskaa.. ;) Ensi viikolla täytyy sitten kuljailla sieltä minilattareista sinne Jumboon treffilöille.
Ok, nyt menen viihdyttämään neitiä joka tuolla puuhiksessa kujertaa. Huiskutukset,
Mammis & Oona aurinkoinen :)))
Jo oli pikku-enskojen pino pudonnut kauas..
Tänään oltiin toisella mummilla kylässä ja Kari viihtyi erittäin hyvin. naureskeli mummille ja papalle. :)
Sitten sieltä vauvauinti-infoon jossa poitsu käyttäytyi myös ihan mallikkaasti.
Kotiin tultua mentiinkin sitten kylpyyn eikä herra hetkahtanutkaan vaikka kylpyvesi oli normaalia viileämpää.Koitetaan tässä reilussa viikossa totuttaa poitsu siiihen 32asteiseen veteen. ei ainakaan tuosta 2astetta viileämmästä vedestä sanonut mitään. Puklu kylläkin tuli kylvyn alkuvaiheessa jo ja vesi olisi mennyt vaihtoon,
mutta ei jaksettu odotella veden valumista joten samaan syssyyn sitten harjoiteltiin suihkussa käyntiä.
Ihmeissään kaveri oli, mutta mukavaa taisi olla ja kunnon hymyt irtosi kun köllötteli hoitopöydällä pyyhkeeseen käärittynä.Nyt nukkuu tuossa vieressä tyytyväisenä vaippa päällä epämääräisesti pika kapaloon käärittynä..
jälkitarkastuksessa tuli vihdoin käytyä ja sen ajan oli Kari isän kanssa kotona kaksistaan. ensimmäistä kertaa olivat kaksistaan niinkin pitkän ajan kuin 2h. :) kohtalaisesti olivat pärjänneet, kari oli vaan herättänyt erittäin väsyneen isin kun oli halunnut seuraa. :)
Jäkitarkastuksesta mieleeni tulikin että onko kellään kokemusta tuollaisesta pistettävästä ehkäisy systeemistä?nimeltääön depo-provera. Mahtaakohan vaikuttaa äidinmaidon luovuttamiseen? Yritin soitella maitokeskukseen mutta ei siellä tiedetty ja lupasivat selvittää, mutta ei ainakaan tänään kuulunut mikä on kohtalo. Harmittaa jos joutuu luovuttamisen lopettamaan tuon takia.
tuosta rintagallupista.. itse olen ihmeissäni enimmäkseen ja toistaiseksi vielä tyytyväinen. Ennen olin kokoa 75C ja nykyään on tuossa 75(-80) C-D. eli ei mitään suurta muutosta, tai siis on palautunut tuohon, mutta alkuun teki kyllä tiukkaa riittäkö 80D.Elikkäs en ainakaan vielä kaipaa niitä pikkaisen pienempiä rintojani.. ainoa mihin menee hermot on maidon tihkuminne, ei voi olla hetkeäkään ilman liivejä ja liivinsuojia. :(
Mutta eipä tässä kummempia. Nähtävästi pitää mennä iltasyötölle. Ja kurkkaan joko ollaan saatu uusi naapuri, metelistä päätellen ollaan. Huomenna lähdetään ostamaan poitsulle uikkareita. :)
Tosin tiedän jo minkälaiset haluan. :) Onko suosituksia millaiset kannattaisi hommata? vielä voi vaikuttaa jos on joku malli millaiset on ehdottoman hyvät.
Emka ja Kari
Pikaisesti vain Emkalle tulin tuosta ehkäisypiikistä vastailemaan mitä muistan koulun tunneilla puhutun..
Positiivisia puolia se, että pistosten pitkä väli ja ei tarvitse siis muistaa muuta ehkäisyä. Negatiivista (jos näin voi sanoa) ehkäisyteho saattaa pysyä pitkäänkin vaikka piikitykset olisi lopetettu. Ei varmaan päde taas 100-varmasti, mutta näin muistelen. Mitä pidempään ehkäisypiikkiä käyttää sitä pidempään vie uuden raskauden alkaminen. Tällaista oppia me ainakin saimme viime vuonna kätilöopiskelun yhteydessä.
Joo, kaivelin sitten ihan meidän opiskelukirjan ja sieltä löytyy seuraavaa tekstiä: Ruiske sisältää vain progestiinia ja ongelmana tässä ehkäisyssä ovat lähinnä vuotohäiriöt ja kuukautisten poisjääminen. Myös painonnousu, lähinnä nesteenkeräytyminen voi häiritä käyttäjää. Ongelmana voidaan pitää myös hidasta hedelmällisyyden palautumista, joka kestää keskimäärin 6-8kk lääkkeen käytön lopettamisesta. (kirja: kätilötyö)
Tuossa ei näköjään puhuta tuosta verrannollisuudesta käytön pituuteen vs. hedelmällisyyden palautuminen, mutta muistelen (imetysdementia huomioon ottaen) opettajan sellaista maininneen.
Jeps, nyt koiria pissittämään ja sit suihkun kautta nukkumaan.
Eipäs kun kysynpäs vielä, että onko kukaan antanut Nutrician(?) perunaporkkanavelliä? Suositushan siinä on se 4kk+. Mutta lueskelin tänään kaupassa sen selostetta niin siinä on kermaa?? Tarkoituksena on kyllä tehdä suuri osa soseista ym. itse, mutta matkoja ajatellen voisi valmiitakin käyttää. Tuo kerma vain arveluttaa..
ja nyt sinne ulkoilmaan.
-Ninca ja Joona 3+kk-
Tänään sain vihdoinkin sen testin haettua ja ihan selvä plussa tuli :) Pakko oli heti tulla hehkuttamaan, vaikka kaikki jo varmaan nukkuu. Jännittää miten sitä kahden kanssa pärjää, mutta se jää nähtäväksi. Huomenna pitää soitella neuvolaan, jänskättää niin kovasti. Nyt pitää ruveta suunnittelemaan tuplavaunuja ym. Tänään ei pysty kommentoimaan, liian iloinen tunnelma ja pakko mennä miehen kanssa juhlimaan.
Pakko kuitenkin sen verran sanoa tuosta rokotteesta, että itse sitä kysyin ja ei kuulemma neuvolassa ainakaan suostuta antamaan vaan kuin ihan viimeisenä vaihtoehtona. Itse olisin sen halunnut, mutta vaikka kuinka pyysin niin en saanut. Yksityiseltä varmaan saa, sitä en sillon tajunnut itse miettiä.
Mutta nyt miehen kainaloon, öitä!
Henna, Joel ja pieni maha-otus
Jee! Poika ei syönyt kertaakaan viime yönä! No, toisaalta tankkasi kaksi tuntia (!) illalla ja heräsi kyllä kolmelta, mutta maito ei maistunut. Lykkäsin pojan takaisin pinnikseen ja käänsin kyljelleen ja poika nukahti heti. Kuudelta sitten heräiltiin ja silloin maito jo maistui. Nyt on sitten kyllä aamun kitisty, kun yövaipassa ei ollut kuin ihan pikkuinen kakkatahra! Normaalisti yövaippa on täynnä kakkaa (?). Mikähän tätä poikaa viiraa...
Tuo Fayn liina ei ole varsinainen kantopussi vaan rengasliina. Kieltämättä se on varmaan monikäyttöisempi, mutta jostakin syystä en tykkää noista renkaista ja roikkuvista liinanpäistä. Ihan ulkonäkösyistä suosin tuota kantopussia... Btw. nicki meni väärin: Jushka on se kaimani, jonka kanssa meidän nickit menee koko ajan sekaisin ja meillä oli sama laskettu aikakin! (Nyt alkaa jotenkin tuntua hassulta nickin vaihtaminen, joten koettakaa kestää...) Siksi juuri lisäsin, tuon " pikku" -etuliitteen, kun olen meistä kahdesta nuorempi. Et ole ensimmäinen sekaisin mennyt.
Nyt pitää mennä valmistautumaan lähtöön. Päätin lähteä tänään kavereiden kanssa syömään ja pitää varustautua bussimatkailuun...
t. pikku-Juska ja poitsu 5vk+