*+*+*PikkuEnskat alkuviikkoon*+*+*
[color=#8B008B]Aloitetaas taas pino jo näin hyvissä ajoin.. ;) Tuossapa linkki edellisiin
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10978210&p=&mpage=1&tmode…
Mammis & Oona 4kk [/color]
Kommentit (38)
Nyt aamusta vasta tultiin takaisin kotiin vkoloppureissulta. Häät oli lauantaina, ja sujuivat hyvin! Olin poitsun kanssa siellä kaksin, kun mies oli viettämässä viereisessä kunnassa festareita. Kantoreppu oli ehdoton juttu! Kiitoksia siis vinkkauksesta. Kirkossakaan ei tullut mutinoita. Tulen kirjoittamaan lisää kun saadaan kamat purettua ja pesukone päälle ja poika unille.
Peipposka ja poitsu 5vko ja 5pvä
Tänään siis tupsahti viisariin virallisesti 6kk, joten liukenen tuonne Isojen puolelle. Tottakai täällä käyn myös lukemassa ja kommentoimassa välillä:=)
Mammis, mäkin mietin tota korva-asiaa kun Oliverille kertyy ainakin ihan älyttömästi " töhnää" sinne=( Olen kanssa putsannut ulkoa vaan, lääkäri sanoi ettei korvakäytäviä vielä ton ikäiseltä saa putsata kun käytiin silloin vastaanotolla. Se kun tutki korvat, niin puitsasti ne, joten nyt on röörit auki ainakin vähän aikaa;)
Mutta nyt ei muuta, O pistämään päikkäreille ja sit lähdetäänkin rengasliikkeeseen kun mun toinen eturengas on TYHJÄ=( Siihen oli ruuvi mennyt... Nyt mulla talvirengas alla ja toivon et saavat paikattua sen kesäkumin!
Mukavaa alkanutta viikkoa,
Aurora & Oliver 6kk
[color=#8B008B]Käytin Oonaa vaa' alla ja en ollut uskoa silmiäni, 8,3kg!!! Eli ois neuvolan jälkeen tullut 3 vkossa 1,5kg.. Ääk.. Voiko tuo olla mahdollista? Ei Oona ole mun mielestä syönyt enempää, päinvastoin, vähemmän.. tai siis harvemmin ja vähemmän aikaa.. ja on tietty eri vaaka kuin neuvolassa, mutta silti aika moinen painon kerääjä.. ;)
AURORAN Oliverille onnittelut 6kk etapista!!! :))) Kiitos korvakommentista..
Nyt leikkimään neidin kanssa!
Mammis & Oona 4kk [/color]
[color=red]Aah, Mimosa nukkuu vielä ja minä saan nautiskella rauhassa aamukahvista ja eilisen kotitekoisen pitsan jämistä :) (tuhtia pitsaa, mutta aamiainenhan on päivän tärkein ateria ;))
MAMMIS, minä oon hyvin varovaisesti kans puhdistellut Mimsun korvia joko kosteuspyyhkeen reunalla tai ihan kylpypyyhkeellä. Korvakäytävään en kyllä uskalla mitään työnnellä! Meilläkin tuo tytär on niin aktiivinen liikkuja siinä hoitopöydällä, että vahinkohan siinä tulisi.. Ja on muuten melkoisen hyvä paino Oonalla! Ei kait siinä mitään jos tosiaan ihan normisti ruokailee, eikä nyt näytä miltään yliläskivauvalta..
AURORA, onnea Oliverille puolivuotisetapista!! Älä tosiaan meitä junioreja tänne ihan kokonaan hylkää :) (vaikka perässä tullaan!). Mihin kummaan tämä aika menee, muistan sen päivän kun olit Oliveria synnyttämässä, ja palstalla odoteltiin jännittyneinä uutisia.. :)
PEIPPOSKA, tervetuloa kotiin. Kiva kuulla että hääreissu meni hyvin ja kantoreppu osottautui hyödylliseksi. Missäs festareilla miehes kävi?
Soseet ei selvästikään ole meidän Mimskun juttu :) On nyt parina päivänä saanut ihan pieniä makuannoksia, mutta ilmeisesti nekin on jo liikaa. Tyttö alkaa välittömästi kakoa ja yökkiä ja katsoo meitä aivan todella onneton ilme naamallaan, ikäänkuin apua pyytäen. Ja aina kielellä työntää soseet ulos suustaan. Pe-povelli sen sijaan menee alas tuosta noin vain, joten ehkäpä pysyttelemme siinä sitten tulevaisuudessa :) Tietty vois kokeilla pe-pososetta, kun kerta on makuun tottunut. Sääliksi vaan käy pikkainen, kun kamalat vanhemmat työntää suuhun jotain niin pahaa :)
Eipäs tämän kummempia, tulkaahan Enskat ilmottautumaan!
Sere ja Mimosa 4kk
Onnittelut Oliverille puolen vuoden iästä.
G korvakäytävistä, eli eikö sitä sanota (ainakin minä olen kuullut), ettei mitään kyynärpäätä pienempää saisi korvakäytävään työntää. Joten minä olen jättänyt Annin korvakäytävät rauhaan. (Omia kyllä kaivelen, mutta niille ei olekkaan niin väliä ;) ).
Me ilmottauduimme Annin kanssa vauvauintiin, mutta nykyisin sen saa aloittaa vasta 4 kk iässä, joten odottelemme kutsua infotilaisuuteen lokakuussa. Onpahan nyt kuitenkin ilmottautuminen hoidettu ;).
Anni heräsi, joten täytyy mennä...
Fay ja Anni 2,5 kk
[color=red]Kyselit tuossa loppuviikon pinossa Triple Drysta. Eli sehän todellakin on astetta ärmympi dödö, jota saa apteekista. Hajuton, ja ainakin mulla toimii, tai siis en haise enää viikon ryypänneelle merimiehelle ;)
Sitä laitetaan iltaisin pesun jälkeen, ja aamulla ei tarvitse enää lisätä. Itse kyllä suihkautan aamullakin pikku suhauksen, kun jotenkin tuntuu hurjalta olla aamulla laittamatta dödöä.. Mutta suosittelen kaikille joilla yhtään (hormoni)hikoiluongelmaa!
S
Serelle piti vai sanoa, että vauva saattaa tarvita 30 maistelukertaa uuden ruoan hyväksymiseen. Eli älä ihmeessä lopeta kesken maistelua, kaikki uusi saattaa pistää vauvan yökkimään. Meillä oksennettiin jopa muutaman kerran puurot pihalle ja kakominen oli kovaa, mut nyt totuttu siihen ja suu auki innolla puurolusikallista odotetaan:=)
Soseet meillä meni heti hyvin, mutta toi puuro olikin pahempi juttu ja sitä tosiaan maisteltiin lähestulkoon pai viikkoa aamuin illoin ennenkuin totuttiin!;) Normaalia siis...
Nyt on auto pakattu aj odottelen vain Oliverin heräämistä niin lähdetään rengasliikkeeseen, Tsau!
No niin nyt pääsee taas koneelle, oli mennyt virusohjelma vanhaksi ja kesti aikansa ennen kuin kone hyväksyi uuden ohjelman¿ reissussakin tuli käytyä, ei oltu tosin kuin pe-la, mukavasti meni reissu eemelinkin kannalta ja automatkatkin eemeli oli suurimman osa ajasta unessa (yhteen suuntaan ajettavaa vajaa 3h) kylpyhuonekalusteita lähdettiin ostamaan, mutta eipä löydetty sopivia, on niin ongelmallisen kokoinen toi meidän toisen vessan allaspaikka¿reissusta eemeli sai serkkupojiltaan hyppykiikun lainaan ja se onkin hauska paikka ja heti eemeli tajusi mitä siinä kuuluu tehdä :o)
Eilinen päivä meni myllyssä shoppailemassa, pikkusisko tarvitsi uudet vaatteet ja repun kun koulut huomenna alkaa ja tänäänkin tarttis lähteä vielä ostamaan sille mp3-soitinta¿
Yöt on sujuneet onneksi vieläkin hyvin viime yötä lukuun ottamatta, epäilen, että johtui kuumuudesta, ei saatu miehenkään kanssa nukuttua, kun oli niin kostean hikistä¿
Meillä kanssa ollaan tähän päivään saakka jännätty, että onko meille tulossa perheenlisäystä, kun menkkoja ei pillereistä huolimatta kuulunut, olen kyllä unohdellut ottaa pillereitä sillin tällöin, mutta aamullahan ne alkoi¿koko ajan pelkäsin, että joko meille se toinen pikkuinen tulee ja eemelikin on vielä noin pieni, että miten sitä sitten jaksaa, kun eemelin kanssa tämä alku on ollut aika väsyttävää ainakin öiden kannalta, mutta kun menkat alkoi oli se kuitenkin pettymys, kumma juttu! mieskin soitteli töistä ja sanoin, ett nyt alko niin oli kovin pettyneen kuuloinen ja meinasi, ettei meille tullutkaan toista pikkuista vielä, olisi kuulemma tietenkin halunnut, vaikka oli vielä juhannuksen aikoihin ainakin sitä mieltä, että meille ei tule muuta kuin yksi, ehkä on muuttanut mielensä, kun on huomannut kuinka nopeasti eemeli on kasvanut¿eli saapi nähdä miten toimitaan tästä eteenpäin, olin ajatellut, että ensi keväänä jätän pillerit pois ja sitten saa toinen tulla, kun on tullakseen, mutta saapi nähdä jätetäänkö pillerit jo aiemmin pois :o)
AURORA: hauskan hupaisat puolvuotis-onnittelut oliverille, me tullaan vajaan viikon päästä perässä :o) älä kuitenkaan ihan kokonaan meitä vielä unhoita..
KORVIA olen eemeliltä putsannut varovasti pumpulipuikolla, mutta korvakäytävään en ole mennyt koskemaan, kovasti sitä töhnää sieltä korvista tosiaan tuntuu tulevan, vaikka ihan näkyvän lian vaan putsailee eikä mene lainkaan syvyyksiin¿meilläkin eemelin mummi aina sanoo, että pienen lapsen korvaan ei saa mennä kuin kyynerpää edellä :o)
PEIPPOSKA mukavaa, että häät oli mennyt kivasti!
SERENITY: kyllä se teidän mimosakin jossain vaiheessa alkaa soseista tykkäämään, alku taitaa kaikilla olla vähän harjoittelua ja maistelua vaan ja eihän sitä tartte kun puolen vuoden iässä alkaa syömään enempi, teillä on vielä hyvä aika harjoitella :0) ja hyvä kun pe-po velli maistuu, siitä se alkaa¿ei se kyllä äidistä varmaan kivalta tunnu, jos toinen on ihan kauhuissaan, että mitä sitä suuhun tungetaan, mutta onhan se tietysti maidon jälkeen melko ihmeellistä ja outoa¿
FAYFIORINA: kivaa, vauvauintiin pääsette! mun tarttis kanssa saada aikaiseksi ilmoittautua vauvauintiin, toivottavasti en ole taas liian myöhässä ja eemeli on jo melko vanha aloittamaan, kun kohta jo 6kk, mutta jostain luin, että yläikärajaa ei ole, refleksi voi kyllä hävitä, mutta se pystytään harjoittelemaan takaisin, eemelillä se vielä ainakin on tallessa ja olenkin kylpiessä yrittänyt sitä pitää yllä¿
Eipä ole v.loppuna paljon tultu oltua kotona, joten kotitöitä on rästissä, jospa menis niiden pariin, kun eemelikin on päikkäreillä¿palailen taas¿
Pajuska+eemeli 18.2
[color=hotpink]
MRRRR!!! Alkaa pänniä ihan tosissaan tämä helle. Meillä on sisällä tasan 30 astetta (tarkistin just äsken) ja alkaa olla mulle vähän liikaa. Arvatkaa, nukkuuko Lenni tosin hyvin tällä kelillä? Mä ajattelin ensi yöksi pistää teltan parvekkeelle ja nukkua siinä. Meillä on kätevästi parveke makkarista, joten kun ovi on muutenkin aina auki öisin, niin Lenni voi kätevästi nukkua omassa sängyssä ja mä metrin päässä ulkona. Kannattaa kokeilla?
Eilen käytiin pikavisiitillä anoppilassa ja kun tultiin kotiin, oli poliisit pihalla pidättämässä meidän naapuria. Siis oikeasti, me asutaan helvetin esikartanossa (ainakin lämpötilan puolesta) keskellä kriminaaleja ja kaiken maailman urpoja (eli opiskelijoita...). Mä olen nyt _HYVIN_ aktiivisesti markkinoinut miehelle asunnon ostoa. Ihan järkevästihän se mies ajattelee: Kun on vuokra 400e/kk ja hänellä hyvät tulot, saadaan tässä asuessamme kerättyä hyvä alkupääoma. Mutta mutta mutta... No, kaikille on varmaan jo selvää, kuinka tympiintynyt olen tähän nykytilaan. Mä kyllä oon muutamaan otteeseen " ääneen ajatellut" kuinka meillä olisi paljon vilkkaampi seksielämä jos saataisiin rauhassa sekstailla omassa sängyssä ja Lenni ois omassa huoneessa. Taisin vetää oikeesta narusta, eilen mies jo täyttä häkää luki asuntoilmoituksia. Miehet on NIIN helppoja... ;-)
Jee, tänään on vauvauinti. Mua jo vähän jänskättää, miten selviän Lennin kanssa pukuhuoneessa, kun mies ehtii töistä vasta nippa nappa ajoissa altaalle. No, äidit osaa mitä vaan, eikös?
[b]Mammis ja Iiris[/b], mä ilmoittauduin kanssa sinne Espoon minilattareihin! Nähdäänkö keskiviikkona vaikka Ompussa, kun mä en osaa tulla sinne paikalle?
[b]Juskalle[/b] kiitos linkkivinkistä! Turhamaisena ihmisenä joudun varmaan ostamaan tollasen designerin, ihan vaan koska ne kuosit oli ihania! Ja onhan se ihan kätevä ton huggan kaveriksi. Patapumia oon kanssa harkinnut - varsinkin siksi, että mies ei suostu mitään liinoja tai pusseja virittämään ylleen ja mä en jaksa yksin olla aina kantamassa Lenniä, varsinkaan kun tosta vähän kasvaa.
Mitähän muuta... Ai niin, viime neuvolassa totesi, että Lennin painonnousu on hidastunut (on kuitenkin ihan sopivasti tullut). Voi johtua siitäkin, että eräs nuori herra on reilut pari viikkoa kakannut n. 100 kertaa päivässä. Ei kuitenkaan vielä tarvii alkaa mitään soseita syöttää. Sitten se vielä totesi, että tässä vaiheessahan vauvat alkaa syödä enää kerran yössä. Mä vaan hiljaa totesin, että entisen kahden sijaan Lenni syö 3-4 kertaa yössä nykyään...
Jotenkin musta tuntuu, että joka suunnasta koitetaan tuputtaa niitä soseita. Juuri viime viikolla kolahti postin mukana Nestlen mainos, jossa esiteltiin alkaen 4 kk soseita ja vielä lusikkakin oli mukana. Ja eilen viimeksi anoppi ihmetteli, enkö mä vieläKÄÄN anna Lennille muuta kuin maitoa. Ja koko ajan se on tuputtamassa, tyyliin " kyllähän me nyt keitetään Lennille perunaa ettei tarvii olla nälissään" . Voihan katin kontit sanon minä, ei Lenni mun mielestä vaikuta nälässä pidetyltä. Ihan tyytyväinen se on syötyään hyvät rintamaidot. Olenko mä jotenkin friikki, kun elätän yli 4 kk lastani pelkällä rintamaidolla (+ iltaisin 2 dl korviketta)????
Jahas, nyt rupeankin tutustumaan noihin hotslingseihin, jotta osaan tilata kivoimman värin! Voiko poikaa kantaa tyttövärisessä pussissa? Kun sehän on tavallaan äidin vaate, ei pojan.
Kesis ja Lenni 4+ kk
Meiltä löytyy lähes tuollainen, minkä Jushka (menikö nick oikein?) oli hankkinut. Saatiin se siskolta lainaksi ja vielä en ole hirveesti kokeillut (pyörii tällä hetkellä pesukoneessa, joten eiköhän kohta päästä testailemaan ;) ). Mutta sen nimi on vitmi http://personal.inet.fi/koti/vitmi/vitmi.htm ja tässä siis linkki sen sivuille. Vaikuttaisi äkkikatsomalta monipuolisemmalta (ja sisko oli käyttänyt sitä vanhemman lapsen kantamiseen kun pienempi oli vaunuissa).
Lisäksi meiltä löytyy rintareppu (eniten käytössä) ja trikoinen kantoliina. Eli kantohommeleita löytyy (kun vain tulisi käytettyä ;) ).
Fay ja Anni
KorvakäytäväG: En ole sen kummoisemmin poitsun korvakäytäviä putsannut, vaikka töhnäiseltä vaikuttavatkin. Vain aivan näkyvää osa puhdistellut. Itsekin oppinut sanonnan ettei kyynärpäätä pienempää korvakäytävään laiteta ei lapselle eikä aikuiselle. Käytännössä nähnyt, että vanupuikko ei puhdista korvaa vaan itse asiassa työntää vaikun vain syvemmälle.
Hups, kuullostaapas se saarnaukselta, joka ei ollut tarkoitus.
[color=aquamarine] Auroran [/color] Oliverille Isot onnittelut ½-vuotis virstanpylvään saavuttamisesta (että oli vaikea sana kirjoittaa tuo virstan, meinas väkisin tulla ihan jotain muuta :-) )
[color=aquamarine] Mammiksen [/color] Oona se vain kasvaa hyvää vauhtia. Kirjoituksistasi päätellen Oona on oikea ilopilleri (hmm, kirjoitin ensin ilotyttö, kunnes tajusin ettei sovi oikein kuvaan..Näin koulupäivän jälkeen aivot on jossain ihan muualla kuin päässä..) Niin, piti kysymäni, että kiukkuaako hän laisinkaan :-)
[color=aquamarine] Peiposka [/color] kiva, ett häät on mennyt mukavasti :-)
[color=aquamarine] Pajuskan [/color] Eemeli on löytänyt uuden harrastuksen hyppykiikusta. Voin hyvin kuvitella sitä iloa ja riemua, kun saa pomppia. Taitaa olla pienille niin luonnollista.
[color=aquamarine] Kesis [/color] aivan rauhassa vain syötä maitoa ja anna soseita vasta sitten, kun itsestäsi hyvältä tuntuu. Mä olin itse ensin arvellut, että sinne puoleen vuoteen mennään maidolla. Mutta, mutta..tuo imetys ei ole mennytkään ihan kuten oli ajatellut (rintakumilla imetellään) ja muutoinkaan ei ole todella runsasta tuo maidontulo. Nyt sitten kun aloitin vielä tuon koulun, niin arvelin järkevyyden kannalta aloitella kiinteiden maistelua pikku hiljaa. Ja maistelua se vielä todellakin on. Voin kyllä sanoa, että ruokana edelleen on rintamaito.
Tänään olikin sitten isi ja poitsu kahdestaan, kun olin itse koulussa. Miehellä vapaa viikko, joten katsoo sitten poikaa. Hyvin olivat pärjänneet, vaikka varsinaisesti ihan kahdestaan eivät ole paljoa olleetkaan. Ei sillä etteikö poikaa olisi hoitanut, mutta olen tainut itse olla pitkälti myös kotona. Olivat kuulemma puuhanneet miesten juttuja käymällä rautakaupassa ja talon raksalla työskentelemässä. Poitsu pääasiassa työnjohtajan ominaisuudessa ;-)
Jahas pitäisi varmaan jotakin kotitöitäkin puuhata ja ei ne varmaan itsekseenkään tekeydy, joten hommiin vain.
-Ninca ja Joona 3+kk -
Ollaan oltu aika paljon mökillä tässä viime aikoina (ja mikäs on ollessa tällaisilla keleillä!) eikä ole tullut siellä juurikaan palstailtua kun aika hidas on meidän mökkinetti. Hengissä kuitenkin ollaan ja kivasti meillä menee. Kaveri on edelleenkin tosi kiltti vauva, nukkuu öisin tosi hyvin ja päivisinkin aika paljon (joinakin päivinä tuntuu että herää vaan suurin piirtein syömään ja menee taas päikkäreille¿). Tänäänkin mentiin vielä kahdeksan syötön ja vaipanvaihdon ja pikku jutustelujen jälkeen uudestaan sänkyyn ja herättiin kumpikin vasta puoli yhdeltätoista. Luksusta! :)
Aika moni tuntuu olevan menossa vauvauinteihin. Mekin ilmoittauduttiin syyskuun alusta, eli ehditään just sopivasti täyttää kolme kk ennen ekaa kertaa. Mietin tässä kyllä että olisiko parempi odottaa pikkuisen vanhemmaksi ennen kuin aloittaa, kun täälläkin joku taisi sanoa ettei heillä oteta edes kolmekuisia vielä uimaan¿ Olisiko jollain kokemuksia tai tiedättekö miksi tuota ikärajaa olisi nostettu? Painorajathan ei meillä ole ongelmana kun neiti painaa nyt jo melkein 6 kiloa. Ja minä kyllä jo kovasti odotan että päästäisiin kokeilemaan, kun itse tykkään kamalasti uimisesta ja kaikesta veteen liittyvästä!
Kivaa viikkoa kaikille!
T: Meriheppa ja Kaveri 2+kk
Kesiksen kanssa samoilla linjoilla, vois nää helteet loppua niinku n y t nyt!! Vaikka meillä ei kämppä onneksi kuumene, ei tää oo enää nautinnollista kenellekään... eihän tuonne pihalle voi poitsun kaa lähteä kun se raukka parka about tukehtuu rattaisiin.
MAMMIS, Oona varmaankin voi helpostikin painaa sen 8.3 kg. Me punnittiin omalla vaa' alla vkl:na Roope niin että oli kummisetänsä sylissä ja saatiin Roopen painoksi noin 9 kg!!! :) Tokihan tuolla meidän pikku makkaratehtailijalla on kunnon michelinit reisissä, mutta ei ole mitenkään vetelän lihava tms. Eli kait tuo rakennekin vaikuttaa... hyvässä lihassa lapsukaiset siis edelleen! ;) Ja HENNA siis myös - ei teidän Joel kuulosta ollenkaan isolta kun vertaa tähän meidän PIKKUpoikaan :D
ja MAMMIKSEN G: oon itseasiassa sellaisella erilaisella topsilla putsannut Roopen korvakäytävät. Topsissa on sellainen " pallo" siinä jatkona (vähän vaikee selittää) joten se ei voi mennä kovin syvään korvaan. Ja toki oon tosi varovasti putsannut. Ihan ok mennyt ja saatu ne hirveet määrät keltaista köntsää pois korvista... ugh!
AURORA ja Oliverkin siirtyy jo isoihin. Oliver on kyllä tosi ihanan suloinen poika! Kuvissa jo niin " isokin" että :)
SERE ja Mimosa siellä maistelee soseita. Niinkuin Aurora jo kommentoikin, itekin oon kuullut että sitkeästi pitäis vaan maistattaa vaikka se pikku suu ihan hirveeseen irveeseen vetäiskin... me aateltiin ootella Roopelle tuo 4kk neuvola ja sen jälken aloitellaan maistelemaan soseita. Aattelin aloitella bataatilla ja ehkä tuota riisivelliä annan, kun tuntuu että se maissivelli ei oikein Roopen vatsalle sopinut. Tsemppiä teille maisteluihin ja toivotaan että alkaa tippua! =)
PAJUSKA oli siellä jännännyt menkkoja... niinhän se menee että äkkiä unohtaa sen hankalan alun ja alkaa vauvabuumi iskeä :) Luonto hoitaa hyvin homman! No... itsellä on kyllä ihan tuoressa muistissa tuo alku, mutta siitä huolimatta sitä toista funtsitaan... mutta tosiaan vasta funtsausasteella! =)
JUSKA ja FAYFIORINA oli laittanut katopusseista linkkejä. Oli molemmat tosi kivoja! Kiitos niistä. Oon itsekin aatellut että pitäis hankkia joku tollanen rintarepun lisäksi kun se on vähän kuuma ja ei varmaan jaksa tuota meidän 9 kg poikaa siinä pitkään kantaa...
KESIS, ihan teet soseiden ja vellien kanssa niinkuin itse parhaaksi näet! Oon myös kuullut kaikenlaista päivittelyä, ja antanut mennä toisesta korvasta pihalle..
Joops, mies tuolla puuhaa Roopen kanssa. Meinasin lähteä pyörälenkille, mut oottelenkin niin pitkään vielä, että mies saa pojan nukkumaan seiskan maissa. Oon itse niin pitkään nukuttanut nyt pojan yöunille et jään " henkiseksi tueksi" kotiin jos poika päättää pitää raivariprotestin tms.
Huomenna tuleekin taas vieraita =) Ollaan kyläilty ja meillä on ollut vieraita ihan jatkuvalla syötöllä koko tämän kesän. Mutta ei se mitään, kivaahan se on! Tätäkään perhettä ei olla nähty piiiiiitkään aikaan. Laitetaan grilli taas kuumaksi ja nautitaan terdellä kesästä. Huh, no se kesä kyllä sais jo helteiden osalta tosiaankin pian hellittää....
Leenis & Roope 5 pv vajaa 4 kk
[color=#8B008B]Tultiin juuri siskon luota ja Oona itki about 25min putkeen autossa.. :¿( Ja äitikin vollotti ajaessaan.. Mikään ei auttanut. Laulu, vihellys, vinkulelu.. Ei voinut moottoritiellä paljon pysähdellä hyssyttelemään neitiä tai edes tuttia laittamaan. Laitoinkin pinon pystyyn että uskaltaisiko sen kaukalon laittaa etupenkille uudemmassa autossa, kun sen airbagin voi kytkeä pois päältä..? Huomenna pysytään kyllä visusti kotona, nimittäin keskiviikkona pitää autoilla sinne minilattareihin jollain konstilla..
PEIPPOSKA ¿ kiva kun häät meni mukavasti! :) Niin ne reput ja liinat vaan meidät aina pelastaa..
SERE ¿ saa nähdä onko meidän Oona samanlainen kuin teidän Mimsu kun saa ekat soseet maistettavaksi.. ;) Kävin muuten ostaan sitä Triple Dry:ta, täytyy testata. Kiitti vinkistä!
FAY ¿ teilläkin alkaa sitten vauvauinnit ja pääsette polskimaan! :) Toivottavasti teilläkin siitä tykätään.
PAJUSKA ¿ shoppailtukin on! Ja jännitystä elämään niiden pillereiden kanssa.. ;)
KESIS ¿ aivan loistava idis sulla oli vinkata siitä oman makuuhuoneen hyödystä ja ilosta miehelle! ;) Siitä se vimma alkaa, siis asuntovimma! Miten meni vauvauinti? Laitoinkin sulle viestiä minilattareista, toiv tuli perille.. Täällä muuten toinen ¿friikki¿, nimittäin meillä myös mennään edelleen pelkällä rintamaidolla (ja edelleen plärään sen rintakumin kanssa) ja todellakin hyvin on kasvettu. :)
NINCA ¿ sun ei ois pitänyt kysyä kiukkuaako Oona lainkaan kun sitten heti tänään tuo autoilu oli noin tuskaista! ;) hehe! Ei suinkaan, yleensä ottaen hän on kyllä erittäin aurinkoinen neiti. :)
MERIHEPPA ¿ se varmasti riippuu järjestäjästä minkä ikäisenä voi aloittaa vauvauinnin. Oona oli 3,5kk kun aloitti ja ihan tuo on 2 kerran huimalla kokemuksella ollut ihan passelin tuntoinen ikä. Tosin kaikki muut vauvat siellä on jo paljon isompia!
LEENIS ¿ meillä on myös Michelinit! :) Kaikki vaan ihastelee yleensä että ¿miten ihanat makkarat¿! Että ehkä en vielä ainakaan huolestu moisesta painonnoususta..
Jep, nyt on pakko mennä ¿lepäämään¿ hetkeksi ennen kuin Oona taas haluaa ruokaa.. (Eipä ole 3 tuntiin syönytkään) Öitä jos en jaksa tulla surffailemaan enää tänään..
Mammis & Oona uupuneena märsyämisestään torkkumassa [/color]
[color=green]Voi voi voi tätä hellettä¿ Kohta valitan sitten pakkasia, mutta kun liika vaan on liikaa molemmissa! Arttukin juo vettä ihan desi-tolkulla¿
EMKAkin oli laittanut Karista kuvia ¿ olipa hurmuri-poika!!! :) Ja hyvä, että kakka tuli!
HOYT oli ehtinyt piipahtamaan ¿ tervehdys, ja onnittelut vielä pienokaisesta, jollen ole jo onnitellut! =D Onko oma olo huono väsymyksen takia, vai onko jotain muutakin..? Onneksi se väsymyskin alkaa sitten pikku hiljaa vähän helpottaa ¿ tai ei ainakaan ole enää ihan joka päiväistä ;)
Piristystä sinne!
MAMMIS, olipa kiva, että löysitte Oonalle reissu-vaatteita! Korvia olen kanssa putsannut välillä niillä LEENIKSENKIN mainitsemilla topseilla, missä on sellanen tuppo suipon pään jatkona ¿ ei siis mene vahingossakaan liian syvälle korvakäytävään, vaan saa siististi siitä ¿suulta¿ vaikut pois. Ja kiva kuulla, ettei Arttu ole ainoa, joka komeasti painoaan kasvattaa, heh! :)
p-JUSKAN hankinnoista täytyy kyllä sanoa, että seuraavan lapsen kanssa (jos suodaan) aion myös ostaa tuon imetystyynyn. Mulla kun meni synnytyksessä häntäluu (joka vasta nyt alkaa olla pikku hiljaa normaali) oli istuminen ja istualtaan imettäminen jo senkin takia vaikeaa, joten se on yksi uusi ja varma hankinta :)
AURORALLE ja Oliverille vilkutukset sinne isojen puolelle, ja O:lle onnittelut 6kk iästä! =) Perästä tullaan¿
SERE, samaa mieltä minäkin, että jatka vaan sitkeästi yrittämistä kiinteiden kanssa. Artulla alkoi neljännellä syöttökerralla mennä jo kunnolla alas, toisilla se ottaa enempi aikaa. Mutta siis normaalilta kuulostaa, jatkakaa harjoittelua! :)
PAJUSKA, mulla oli kanssa menkat päivän myöhässä! Nyt loppui eka liuska e-pillereitä, mihin mineistä vaihdoin, niin kai ne hormonit heittää vähän häränpyllyä¿ Toisesta mekin siis haaveillaan, mutta työjuttujen takia sitä yritystä pakko siirtää vuoden päähän.
KESIS, hih! Kyllä löysitkin oikean narun mistä vetää! =D Nauroin katketakseni, heh! Mutta kieltämättä seksielämän kannalta on siinä mielessä ¿helpompaa¿, ettei ainakaan tarvii pelätä herättävänsä lasta, kun Arttukin nyt nukkuu jo omassa huoneessa. ;) Vaikka onhan niitä muitakin paikkoja talossa..hihhih¿ *virn* Ja kaikkein ihaninta Artun omassa huoneessa olemisessa on se, että mä saan nukuttua paremmin! Ei tarvii enää herätä joka ähinään¿
Ja ole kuule vaan ylpeä, että vielä imetät pelkästään! Sehän on vaan mahtavaa! Ei niillä kiinteillä kiire ole.
MERIHEPALLA arki kuulostaa pyörivän tosi kivasti, hienoa! =)
Pääsitkös LEENIS pyöräilemään???
Mä taidan mennä kattomaan Unelmien poikamiestä ja syömään pizzaa¿ Päätin sittenkin lykätä vielä viikolla sitä PV-pisteiden laskentaa, kun tuolla miehellä kun on nyt loma, niin tulee herkuteltua enempi ja vähempi¿ Painostakaa mua, jos vielä viikon päästäkin olen keksinyt jonkun verukkeen tuolle lykkäämiselle!!!
Ai niin, YÖSYÖTÖSTÄ! Eilen kokeiltiin vielä th:n yhtä vinkkiä, että jospa isä meneekin yöllä, kun Arttu herää ¿ kun äidin tuoksu kuulemma tuo usein ruoan lapselle mieleen, ja siksi vaatii ehkä maitoa. No, en olisi uskonut, mutta kun A klo 23 heräsi, niin mies meni, nosti hänet hetkeksi syliin, tuli röyhti, laski sänkyyn ¿ ja TADAA!!! Uni tuli! Arttu heräsi siis viime yönä syömään vain kerran, klo 04. Eli ehkä hän ei sittenkään nälkäänsä syö, vaan on tottunut siihen. Eikä kyllä vielä nälkä pitäisikään ennen puolta yötä olla, kun syö illalla kaurapuuroa ja päälle pullon vellimaito-seosta¿ Mutta ihme on tapahtunut! Aiotaan koittaa tänäänkin, jos sama kikka onnistuu. Jos ei, niin maitopullo on lähellä ;)
Nyt telkun ääreen!
Pi-Ki ja Arttu 5kk+
Pikkumies on pitänyt siis äitinsä aktiivisena, ja tänään on kukkunut hereillä oikein urakalla. Kantoreppussakin vaan zoomaili mun tekemisiä, kun yleensä siihen nukahtaa. Meillä on siis tuo reppu käytössä, kun ei siitä liinailusta oikeen ole mitään tullut. Poika ei viihdy liinassa ja äippä ei oikein osaa sitä sitoa... Juuri sain äsken pojan yöunille. Poitsu oli kyllä tosi väsy kun kuukahti tissille ja ei herännyt edes röyhyttelyn aikana - yleensä edes hiukan ynähtelee ja möyrii olkapäällä.
Auroralle onnittelut puolen vuoden etapin saavuttamisesta!
Serenity oli kysellyt missä festareilla mieheni oli. Ne oli sellaiset pikkufestarit Turun vieressä saaristossa. Vai ei teidän neidille soseet maistu. Noh - eiköhän ne pian ole hänen mielestään tosi namia, kunhan tottuu koostumukseen. Eikös se lähinnä siitä erilaisesta " koostiksesta" kiinni ole?
Jahas nyt kuuluu sängystä ähinää - ei vissiin se uni enää maistukkaan... pitää mennä!
Huomiseen :)
peipposka ja poitsu
SERE JA MUUT OULUN ENSKAT, passaisko treffit tällä viikolla? Esim. milloin vaan? :) --- Ootko Sere muuten menossa Jalometalliin? Me ollaan mietitty, mutta lippujen hinta kyllä vähän tihkasee :/ Ei mentäis muutenkaan kuin perjantaiksi (eikä meikä varmaan edes koko illaksi), mutta helvetskutarallaa kun pitäis maksaa 40¿ yhden päivän lipusta! Eli 80¿ yhteensä miltä molemmilta! :O Voi olla että jää välistä :/ Mutta saa nyt nähdä, olis meillä Sampolle hoitajat kuitenkin.
Moi vaan muillekin pikkuenskoille! o/
Han ja Sampo 6kk+
Heippa kaikille!
Tänään taas päivä meni tosi nopsasti, kun käytiin tytön kanssa ostoksilla ja tavattiin ystävääni poikansa kanssa. Neiti oli ihan tohkeissaan uusista leluista ja vauvaseurasta. =) Tämä onkin mukava viikko kun useampana päivänä on tiedossa kyläilyä tai vieraita tulossa meille. Saapi tyttönen ikäistänsä seuraa ja äiti juttuseuraa aikuisista. =)
Tyttö nukahtikin jo yhdeksän maissa yöunille. Ennen nukkumaan menoa oli aivan uskomattoman suloista, kun tyttö nauroi ääneen ja hekotteli minun hassutellessa. Tosi söpöä tuollainen pikkuisen nauru. =)
Mammis, toivottavasti teidän autoilut sujuu jatkossa paremmin! En tiedä voisiko tämä kuumuus vaikuttaa? Turvakaukalossa kun ainakin meidän tytöllä on tosi kuuma vaikka autossa ilmastointi onkin.
Kesis, tsemppiä sulle imettämiseen. Tosi hienoa kun maitoa riittää! Kyllä Lenni kerkiää kiinteitä maistelemaan ja syömään myöhemminkin. Luota vaan omiin tuntemuksiin ja toimi sen mukaan. =)
Meriheppa, kiva kuulla teistä! =) Mukavasti tuntuu vauva-arki sujuvan sielläkin.
Pi-Ki, toivotaan että teidän tuleva yö sujuu yhtä mallikkaasti kuin viime yönä! Samaa olen joskus itse miettinyt, että joissain tilanteissa iskä on parempi kuin maidolta/ruualta tuoksuva äiti...
Auroran Oliverille onnea isojen enskojen puolelle siirtymisestä! Kiva jos käytte täällä kuitenkin silloin tällöin meitä moikkaamassa. =)
Nyt meinaa omat silmät painua kiinni, joten viisasta lähteä unten maille.
Kauniita unia kaikille pikkuisille ja äideille!
T. iida-linnea ja unissaan tuhiseva tyttönen
Pikainen vierailu.. :)
leenaliinu, pakko kysyä mistä oot ostanu niitä " erilaisia" vanupuikkoja? Oon yrittäny etsiä niitä, mutten ole löytänyt.. :(
Mammis, vastaan tänne tuosta bägi asiasta.. Oon sitä mieltä ettei bägi ole turvallinen ennen kuin se laukaisupatruuna tms. on kokonaan poistettu autosta.
Lainaus Huvituttu sivulta: " Joissakin autoissa etumatkustajan turvatyyny voidaan kytkeä pois päältä, mutta on ilmennyt tapauksia, joissa tyyny on silti lauennut." Ja muillakin sivustoilla pois kytkentää sanotaan riskialtiiksi.. Jos en väärin muista niin sinne järjestelmään voi jäädä joku pieni sähkövaraus, joka sit kolaritilanteessa laukaisee bägin..
Mutta toisaalta ymmärrän myös ettei itkun kuuntelu ole kivaa.. Meillä neitiä ei enää saa (viitsi) siirtää vaikka saisikin. Onneksi on vanha auto ilmastoinnillan. ;)
Nyt tuon konttailijan perään ja aamupuurolle!
Bejpi ja Eveliina 7,5kk
[color=#8B008B]Olipa ihana käydä urheilemassa ja sen jälkeen nauttia PITKÄSTÄ aikaa pitsasta! Nam! Nyt on vähän pyykkejä taas pesty, astianpesukone suhisee, Oona & mies nukkuu ja mamma kukkuu.. ;) Kohta haen kynsiviilat + -lakat ja menen kaunistelemaan varpaitani ja sormiani tonne soffalle kun ei yhtään nukuta.
G: Miten muuten putsaatte lapsukaistenne korvia, siis ihan korvakäytävää? Vai putsaatteko? Itse kun oikein nautin siitä kun pumpulipuikolla putsaan, mutta kauhistuttaa ajatella että tekisin saman Oonalle. Kun on niin liikkuva tapaus että varmasti heiluu.. Oon tähän asti käyttänyt niitä kosteuspyyhkeitä joilla olen putsannut korvan taustat, korvalehdet ja mahd hyvin myös siitä korvakäytävän alusta..
En nyt jorise tämän ihmeempiä.. Kurkistelen taas huomenissa onko kesälaitumet jo päästäneet PikkuEnskoja tänne aalloille turisemaan. Mukavaa viikon alkua kaikille!
Mammis & Oona 4kk [color=red][size=3]♥[/size][/color] [/color]