Masentunut: Kauanko olet ollut s. lomalla?
Minä vuoden alusta ja sairaus vaan pahenee, lääkkeitä ei löydy, terapeuttia on vaikea löytää jne.
Menee varmaan loppu vuosi s. lomalla. Kunpa joskus saisin työkykyni ja elämäni takaisin
Kommentit (6)
tosin jossain vaiheessa aletaan hakemaan työkyvyttömyyseläkettä, jos lääkärit ovat sitä mieltä, ettei kuntoutus (terapia+lääkkeet) tuota tuloksia. Mutta tosiaan sairasloma voi jatkua kuukausia, vuosia.
Voimia sinulle ja perheellesi! Päivä kerrallaan!
miehen serkku taas ei päässyt koskaan takaisin töihin, on nyt 55v eläkeläinen.
Ja kaikkea tältä väliltä olen kuullut ja nähnyt. Paljon riippuu myös onko lääkitystä.
Nyt olen ollut töissä jo taas kohta vuoden, kiva oli palata töihin kun oli toipunut.
Sairaus voi muuttua psykoottiseksi, joka aiheuttaa harhoja - kuulla, nähdä ja ennen kaikkea LUULLA harhoja. Toisin sanoen ihminen " irtautuu" omasta kehostaan, ei ole enää laisinkaan oma itsensä, eikä kykene ajattelemaan järkevästi.
Siis erittäin vaarallista!
Koita löytää apua, jottei tilanne pahentuisi.
Paljon voimia sinulle!
Olen ollut työttömänä. kolme kertaa äitiyslomalla/vanhempainrahalla ja nytkin kotihoidontuella, mutta koskaan en ole sairauteeni sairaslomaa ottanut. Ikinä en ole kyllä päivätöissä vielä ollutkaan.
Lisäksi minulla on niin pahoja ahdistuskohtauksia (jolloin tulee myös ulosteet housuun) etten todellakaan ole työkunnossa vaikka haluaisinkin. TODELLA!
ap