Miksi provisiopalkkaista myyntityötä ei arvosteta?
Ei silti että toisten arvostuksella olis jotain väliä, mutta itse olen tehnyt vakuutusedustajan, mainostoimittajan ja automyyjän työtä, viimeisintä jo kohta kaksikymmentä vuotta.
Noihin mihinkään työhön ei ole ollut jonossa tulijoita ja silti palkka työtä tekemällä ihan kohtuullinen ja noilla pärjää. Mikä noissa ammateissa niin pelottaa? Se kun muut ei arvosta?
Kommentit (5)
koska nykyään niin paljon myydään ala-arvoista kamaa ja vielä kehdataan hehkuttaa sitä. Ja kun sitä tekee provisiopalkalla, voi olla varma, että myyjän omatunto ei kolkuta, vaikka mitä tahansa potaskaa möisikin.
En oikein osaa sanoa, mutta siinä olet oikeassa, että myyjänä pärjäävä saattaa tienata ihan hyvin. Ehkä juuri siksi, kun sitä ei arvosteta, joten ei ole jonossa tulijoita. USA:ssa roskakuskitkin kai tienaavat nykyään hyvin, sillä sitä ei arvosteta ja hommaan ei siten saa tuosta vaan porukkaa.
ä tuote että sillä eläisi ja ehkä rikastuisikin
Ja tietenkään kukaan ei voi itse myöntää olevansa sellainen pakkomyyjä. Mutta sellaisia vaan kuitenkin on ja paljon.
tunteja viikossa toki 40-43h, palkkaa vuodessa 40-50te, tilinauhat tosiaankin eri suuruisia.
Kukaan ei myönnä olevansa pakkomyyjä enkä minäkään, pienellä paikkakunnalla kun saa sillä menetelmällä saman asiakkaan vain kerran - ostavat ehkä mutta toista kertaa eivät tule. Haluan että asiakkaalla on se vapaus päättää ja siksi ehkä ovatkin asiakassuhteet säilyneet ainakin omalla kohdalla. Jonkun joskus menettää kun ei tee kauppaa väkisin, mutta vuosi tai kaksi niin palaavat.