Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ ENSIKOT viikoilla 33 ja 34 +++

12.08.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]

[color=FF69B4]Adette

[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita

Yritystä takana: Syyskuusta 2005

Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4

kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle

hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.

[color=FF69B4]AnnaLeena78

[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31

Asustellaan etelä-suomessa.

Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.

Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana.

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.

[color=FF69B4]Aqua80

[color=CD1076]Ikä:molemmat vm-80

Yritys alkoi 02/06 ja tutkimukset nyt loppukeväästä. Mulla on nyt kierron kartoitus menossa ja miehen pitäis simppanäyte viedä tutkittavaksi, kunhan saisi aikaiseksi. Ultrattaessa mulla oli toinen munasarja rakkulaisen näköinen, mutta kuulemma ei kannata vielä yhden ultran perusteella sanoa mitään (?)

[color=FF69B4]Buumi73

[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minussa on vikana kohonnut FSH-hormoni. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI. Ensimmäinen tehtiin toukokuussa, tuloksena nega, ja toinen ICSI edessä syyskuussa.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Ikä: molemmat 29

Yritys aloitettu: 09/05

Hoidot ja tutkimukset: Itselläni pco-tyyppiset munasarjat, jotka aiheuttavat ongelmia oviksessa. Kaikki veriarvot on kuitenkin ok. Mies on tutkittu eikä mitään vikaa löytynyt. Clomeilla on saatu ovis tulemaan joka kierrossa, mutta muuta tulosta ei sitten olekaan näkynyt.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Inssiä ei päästy tekemään kevään 2007 aikana, syynä ovuloimattomuus. Nyt kesä taukoa ja syksyllä toivottavasti nopeasti tositoimiin. Menopurit ja Clomit odottavat kaapissa klinikoiden kesätauon päättymistä.

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella

puolella.

[color=FF69B4]hapö2

[color=CD1076]Ikä: molemmat -78

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: " tositoimiin" 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.

Hoito: yksi inssi touko-kesäkuussa ja sitten ICSI

[color=FF69B4]hellikki

[color=CD1076]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35

Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan

Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.

Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.

[color=FF69B4]hyntty-

[color=CD1076]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23

Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla

Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07.

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076] Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin

2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Siemenneste erinomaista.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07. Tokasta inssissä kemiallinen raskaus.

[color=FF69B4]käärö

[color=CD1076]Ikä: minä 24 ja mies 27

Kotipaikka: Pohjois-suomi

Yritys aloitettu 06/04

Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Miehen simppatestin tulos normaali.

[color=FF69B4]mamabear

[color=CD1076] Ikä: Minä 26v, mies 25v

Mistä: Etelä-Suomesta

Yritys aloitettu: 2/05

Tutkimukset aloitettu: 4/06 -> simpoissa paljon kaikessa vikaa, suurin vika vasta-aineet (89/98%)

Hoidot: 1. ICSI 2/07 + (km), alkioita ei saatu pakkaseen

[color=FF69B4]-marge-

[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 11/06. Simpat ok, kierronkartoitus mahdollisimman pian. Clomit ja puregon kokeiltu, ei sopineet (sekoittivat tuotannon täysin). 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle puolelle, yksityisen vastausta odotellaan.

[color=FF69B4] Menina76

[color=CD1076]Ikä: mies vm.77, minä vm.76

Yritystä takana: Elokuusta 2003

Hoidot: clomit tosi monessa kierrossa - toimineet oikein hyvin, pari kertaa mukana pregnyl. SSG:n tulos epäselvä mutta laparoskopiassa todettiin että putket on nätisti auki. 5 inssiä tehty joista yksi km 02/06. Mulla lievä pco, miehellä jonkin verran vasta-aineita spermassa mutta pesussa on aina saatu loistavia näytteitä. Eli kovasti epäilyttää että joku vielä toistaiseksi pimennossa oleva asia raskautumista vaikeuttaa. Nyt odotellaan kovasti menkkoja, seuraavaan kiertoon tehdään eka IVF (lyhyt kaava).

Metot olleet käytössä kohta kai vuoden, ovat ainakin tasanneet kiertoja mutta tuskin silti ovuloin pelkästään niiden kanssa.

[color=FF69B4]Mushu

[color=CD1076]Ikä: molemmat vm -79

kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu 07/05

hoidot ja tutkimukset: pillerien jälkeen kiertoja käynnisteltiin 1 1⁄2 v. Proveralla, labroja ja hormonitasomäärityksiä verestä. erikoislääkäri totes pco:n 02/07 ja kiertoa tasaamaan lugesteron. Kaksi clomikiertoa kokeiltiin, pco rauhoittumassa,(oik.puoli normaali), miehelle lähete uimaritestiin. 08/07 siirryttiin lugesteroniin ja lähete(tulossa) infertiliteettipoliklinikalle.

[color=FF69B4]nellamaija

[color=CD1076]Ikä: minä -76 ja mies -74

Asuinpaikka: Keskemmällä Suomea

Yritystä takana: maaliskuusta -06

Tutkimukset: Minulla endometrioosia (myös munasarjoissa), miehellä simpat ok, mutta vasta-aineita. Lisätutkimukset elokuussa -07

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.

[color=FF69B4]Nuutti77

[color=CD1076]Ika: Molemmat vm77

Asuinpaikka: Yhdysvallat

Yritysta:06/06

tutkimukset: Miehella jonkin verran epanormaaleja uimareita, mutta ei pitaisi olla esteena raskautumiselle. Mun tutkimukset vaiheessa, tahan mennessa kilpirauhasarvot ja prolaktiini ok.

[color=FF69B4]Oon@77

[color=CD1076]Ikä: 30 ja 37

Pillerit jätetty pois 12/04

Tutkimukset: Mulle ultria, endoepäilyjä ja kaikenlaista sekavaa. Toistaiseksi kaikki kuitenkin näyttää normaalilta. Mies ei vielä suostu hoitoihin.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.

[color=FF69B4]sannuli-80

[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi

Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta

Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004

Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.

Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.

[color=FF69B4]s-k-

[color=CD1076] Ikä: molemmat 23, mies muutaman kuukauden nuorempi

Kotipaikka: Oulun seutu

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: simppatesti (vastausta ei vielä tiedossa), ultra, jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en)

[color=FF69B4]tuutimari

[color=CD1076]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.

Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.

Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).

Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.

Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin, jos ei vielä sittenkään tulosta ole tullut.

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FF69B4]20_vilmiina_05

[color=CD1076]Minulla ikää 26 ja miehelläni 32.

[color=FF69B4]YksityinenAsia

[color=CD1076]Ikä: Minä -71 ja mies -69

Sijainti: Yhdysvallat

Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 ja nyt ihan tosissaan tutkimuksissa ja hoidoissa toukokuusta 07

Hoitoja: Tutkimuksissa kaikki kunnossa, miehellä myös. Ongelmana miehen ejakuloimattomuus yhdynnässä. Edessä kolme inseminaatiota alkaen kesä-heinäkuussa 07

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.

[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79

Kotoisin: Pohjois-Suomesta

Yritys aloitettu: tammikuussa 2005

Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.

Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)

LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿

[color=CD1076]Bianco

[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07

[color=CD1076]Tuittu78

[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.

[color=CD1076]trixie2

[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07

[color=CD1076]kille75

[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07

[color=CD1076]Tuiskutiusku

[color=FF69B4]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.

Hoito: ICSI huhtikuussa

[color=CD1076]-piggeliina

[color=FF69B4]Ikä: 32v, mies 31v

Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta

Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001

Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.

[color=CD1076]Vannis

[color=FF69B4]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)

hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF 04/07, 3. IVF plussa.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~[/color]

[color=CD1076]Juliaana-82[/color]

[color=FF69B4]Ikä: vm -82, mies -78

Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan

Yritys aloitettu 04/06

Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini. Myös Clomit oli tarkoitus aloittaa, mutta yllätysplussa tulikin ennen sitä.[/color]

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~[/color]

[color=CD1076]Naksu[/color]

[color=FF69B4]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampere

Yritys aloitettu: 09/2005

Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi > ivf suunnitteilla JO vkolle 26! Ja siitä plussa!

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasi alkaa temppuilemaan noi värit, mutta eivätpä tienneet kenen kanssa ovat tekemisissä! Mulle ei ryppyillä! ;) En vaan ymmärrä miksi ne välillä sekoilee vaikka koodit näyttäisi olevan ihan oikein (ja samoin tuo size tuolla alussa jota en saa poistettua).

Mutta siis, jatkakaamme tähän pinoon seuraavat pari viikkoa!

Ja vielä linkki edelliseen pinoon

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=74&m=10915493&p=1&tmo…

Vierailija
2/71 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan omaa napaa tällä kertaa, sori... Olo on tosi turvonnut ja köpö, ja soittelin äsken klinikalle josta sanottiin että nyt lähet kotiin lepäämään ja pistät jalat kattoa kohti. Punktio on vasta keskiviikkona, mutta ilmeisesti follien määrästä johtuen turvotus alkaa olla aika maksimaalista...

Meillä ei ole kotona nettiä, joten voi olla että pääsen kertomaan punktio- ja siirtokuulumiset teille vasta ensi viikolla.

Voikaa hyvin enskat,

kuulemisiin :)

T.Menina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen helteinen moikkaus!

Killa: Kiitoksia taas kovasti listan päivittelystä ja. Seuraavalla päivitys kierroksella voisi noita minun hoitaja hieman täsmentää eli inssi 06/07, nega ja ensimmäinen ICSI 08/07.

Menina: Kovasti tsemppiä oloihin ja onnea punktioon!!

Pikainen on: tätiä voisitte hätistellä tännepäin. Keskiviikkona olisi pistoshoidon suunnittelu aika klinikalle ja vuodon pitäisi alkaa ennen sitä, joten tiukalle menee. Hitto jos tämä nyt venähtää niin koko homma siirtyy tietysti eteenpäin paitsi koulun alku =O

Vilkutukset o/ vielä kaikille!

-hapö-

Vierailija
4/71 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt sitten alkoivat hikisissä merkeissä ja täällä odotellaan kanssa tätsää, niin kuin joku muukin. Taisi olla Hapö? Jos se sinne ilmaantuu, niin lähetä seuraavaksi tänne! Perjantaiksi pitäisi sen tänne löytää! ;)

Itse asiassa olen todennut, että ei oikeastaan kannattaisi mitään puuhastella ovisaikaan luomukierroissa, koska nyt mua ahdistaa jo tämäkin lievä piinailu. Oli todella helppo edellinen kierto, kun ei ollut mitään toiveita. Ihmeellinen ahdistus täällä siis jatkuu, kun tuntuu että ei millään jaksaisi taas pettymyksiä... :( Mutta " pakko" kai se on vaan taas koittaa kerätä voimia seuraavaan yritykseen. Ehkäpä se siitä...

Keiju: huomasin nyt vasta tuon sun viestin, joten muutan sitten seurtaavaan listaan! Kiva, että siellä asiat etenee ja ties vaikka tuo taloprojekti auttaisi asiaa! :)

Nuutti: no olipa hyvä, että tuomio sitten ollutkaan niin kova simppojen suhteen! Aika kuuma teillä siellä...

Yksis: mä olen kanssa lääkäreitten kanssa eri mieltä irrotuspiikin pistoajasta... Eka inssihän mulle tehtiin ihan liian myöhään ja muniksesta ei ollut enää jälkeäkään 38 tuntia piikin jälkeen. Tokassa inssissähän mä pistin pokkana oman arvioni mukaan, vaikka ovistesti ei ollut näyttänyt positiivista (mulla siis nekin käytössä ja olisi pitänyt pistää kun siinä +) eli alle 24 tunnin kuluttua tehtiin inssi ja rakkula näytti kuulemma siltä, että just alkaa puhjeta. Ja siitähän sitten melkein onnistuttiinkin. Vähän jännittää miten seuraavalla kerralla käy tuon ajoituksen...

Äh, meinasin kirjoitella oikein huolella, mutta mies onkin jo tulossa kotiin joten pitää alkaa ruokaa valmistella. Palaillaan siis taas!

Killa

Vierailija
5/71 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepa taas aktivoituneet oikein urakalla¿Töitä on tullut taas tehtyä, ensiksi päivät töissä ja kotona koneella jatkoa! Tänään sitten se täysi hulapaloo alkoi töissä ja melkein kaikki lomalaisetkin ovat jo palailleet¿

Monella teistä on ollut mietteissä matka tai joillakin jo varattu (hiukan kateellinen deselle ;)). Täytyy myöntää, että täällä on tullut myös elettyä hiukan ¿säästellen¿ eli haaveena olisi myös matka hiukan kauemmaksi, tuossa kevättalvella. Ja ajatuksissa on kieltämättä ollut se, että vauva olisi juuri silloin masussa ja tietenkin kaikki ne riskit mitä silloin voisi sattua ja tapahtua. Mutta niin kuin Yksis sanoi, ei sitä elämää voi jättää elämättä vain sen takia, että jos sattuu onnistumaan. Ja eihän se elämä lopu siihen lapseenkaan =) Asiat järjestyy aina! Ja aina voi avata sen autonoven, jos oksupoksu yllättää :)

Meninalle kovasti tsemppiä! Toivotaan että olo hiukan helpottaisi ja punktio menee hyvin =)

Hapölle häädän tättärää, kun sitä täällä tuli kestittyä taas ihan kiitettävästi¿Pidän peukkuja, että täti hoksaa nyt kaartaa paikalle, ettei kaikki suunnitelmat mene uusiksi!

Killalle kiitos päivittelyistä, on jo monta kertaa pitänyt noita omia hiukan tarkentaa, mutta jos sitten seuraavaan saisin näin;

hoidot ja tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu, kierronkartoitus tehty ja arvot ihan hyvät. Simpat ok. Kokeiltu clomit ja puregon, ei apuja ovikseen, 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle, syksyllä eka ivf.

Aftis, puhuit Killalle tuosta ivf:n järjestelyistä ja sen aihauttamasta ahdistuksesta¿Täällä myös pienoinen paniikki, kuinka tämän asian nyt hoitaa! Työskentelen lasten kanssa ja siellä täytyy olla fyysisesti läsnä, en voi siis tehdä töitäni ¿illemmalla¿. Pelkästään tuleva lääkärikäynti aiheutti työvuorojen vaihtoa, kun en saanut sitä työajan ulkopuolelle¿Täytyy tietenkin muistaa, ettei mikään työ ole niin korvaamatonta, mutta kyllä ressiä kieltämättä pukkaa, kun omista menoista aiheutuu muille järjestelyä¿

Joko Dese on aloittanut työrupeaman? Täällä myös voin yhtyä noihin sanoihin, kun tämä kaikki turhauttaa¿Tuumasin la miehelle, kun ajelimme pienelle reissulle, että miksei meitä voi jo onni kohdata, kun on yrittänyt elää kaikin puolin ¿nuhteetonta¿ elämää. Pitää vain yrittää kääntää kaikki positiiviseksi (vaikka se onkin niin vaikeaa), enempää ei anneta kuin jaksaa kantaa...

s-k, joko siellä on mieli hiukan noussut? Kyllä se täti ja negan testaaminen vaan vetää matalaksi¿Ei siihen taida oikein kovettua koskaan. *haleja sinne* Siellähän mukavat uudet tuulet puhaltaa, kun vaihtuu työpaikka¿=)

Vilkutuksia Brookelle, toivotaan että siellä olisi tiedossa hevosvauvan odotusta =)

OmaanNapaan kuuluu tädin vieralua...Se se siis oli, kun veti mielen niin matalaksi ja alakuloiseksi viime viikolla! Tättärää se kurvasi paikalle. Noh, nyt taas jo parempi olo ja jännitys kasvaa, kun lekuri lähenee!

Haleja kaikille, ottakaa kaikki irti tästä lämmöstä :)

-marge-

Vierailija
6/71 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksis ¿ elähän vielä luovuta. Saattaapi hyvinkin olla vielä mahkuja =) Mulla on vähän samat fiilarit sen suhteen kun ei voi itse vaikuttaa mihinkään. Jonkun muun tapaan täällä julistaudun vähän kontrollifriikiksi ja olisin mielelläni oman elämäni herra asiassa kuin asiassa. Ehkä tämä on sitten sitä ¿todellisen¿ elämän opettelua, ettei kaikkea niin vaan hallitakaan...

dese ¿ kiitos ivf tsempeistä. Jännittää ihan hirmuisesti, mutta katsotaan miten tämän enskan käy!

Killa ¿ mä kans jossain vaiheessa mietin, että täytyypä jättää suunnitelmiin väljyyttä että ¿jos¿ olisinkin silloin ja silloin raskaana. No, jossain vaiheessa sitten päätin, että eihän sitä voi vain odotella ja nyt sitten kävi niin, että olen buukannut itselleni koko syksyn ihan täyteen kaikenlaista hommaa (uutta koulutusta, uusia juttuja töissä, järjestötoimintaa yms.) ja nyt kaikki kaatuu päälle kun tulikin tämä ivf. Eipä siis mitään, nyt jää sitten aika monta hommaa välistä mm. sairaslomien takia....=)

s-k: pahottelut negasta!

Menina ¿ miksi se orgalutran oli hankalampi pistettävä? Isompi neula?

Mushulle jaksamista clomittomaan odotteluun!

Moikka Buumi, Brooke ja Oon@. Keijulle onnea taloprojektiin!

hapö - eikö ahdistakin kaikki työ ja opiskelukiireet!! Itsella sama tilanne, sain myös opiskelupaikan syksyksi ja sekin pitäisi aloittaa tämän kaiken hässäkän keskellä. Ehkä saan ne töissä uskomaan että olen siellä ¿koulussa¿ kun olen jatkuvasti poissa =) Samoissa siis mennään sekä hoidon että koulun/työn suhteen =)

Killa ¿ voit lisätä mun esittelyyn, että Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, 4 kiertoa clomeja, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Ensimmäinen ivf-hoito aloitetaan 08/07. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

marge ¿ juu, näinhän se on että että ei sitä korvaamaton töissä ole. Ja uskonkin, ettei ongelmia työn suhteen tule, mutta sen suhteen, että miten pienessä työyhteisössä selitän ne pitkät poissaolot ¿ minä kun en paljon ole sairaana ollut....täytyy kehitellä erinäisiä ¿flunssia¿ tässä lähiaikoina =)

ON: Se alkaa sitten huomenna, piikittely!! Hui. Täti suvaitsi saapua tänään. Odottelin sitä jo eilen mutta tänään vasta halusi saapua paikalle. Nyt on sitten viimeissä reeneissä käyty (sohvaperunaelämä alkaa =) ja kaikki rahat kannettu apteekkiin. Huomenna illalla vatsanahkaan isketään ensimmäiset 150 iu gonal-f:ää ja perjantaina ultra. Huiiiii kun pelottaa. Eilen jo tärisin asian kanssa niin, että mies sanoi, että kuinkahan tässä käy kun ei ole piikin piikkiä laitettu ja rouvalla on jo nyt nuppi ihan sekaisin =)

t. Afternoon kp1

Vierailija
7/71 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti olette ehtineet viikonlopun aikana... en kerinnyt koko viikonloppuna ollenkaan koneelle kun oli niin hurjasti kaikenlaista. Lauantaina oltiin taas kavereilla pelaamassa biljardia ja mustahan on kehittymässä ihan biljardihai (tai ehkä nyt ei sentään, mutta pallo ainakin välillä menee minne pitää). Loppuviikonloppu kierrettiin sitten talonäyttelyissä... jälleen kerran siis harkitaan oman talon ostoa, mutta niin monta lertaa ollaan jo pistetty pakki päälle että saapa nähdä tuleeko tästä unelmasta tälläkään kertaa totta... jotenkin vaan se huikea laina pelottaa (kontrollifriikki taas asialla), mutta olishan se toisaalta niin hienoa.

Buumi on ollut ahkerana... vyöhyketerapiaa ja osteopatiaa eli kaikki keinot käytössä ja niinhän se pitääkin ;) Toivottavasti saatte pian taas kotiinkin tietskan.

Meninalle hyvää lepuutusta ja punktiota ja siirtoa vaikket tätä taida lukeakaan ennen kuin jälkikäteen... Toivottavasti kaikki menee nappiin!

Oonalle kiitos myötäelämisestä... ovis meni siellä sitten harakoille, mutta kuten itsekin totesit ei elämä ole yhdestä kierrosta kiinni. Se on kyllä kummallista toi ihmisten uteleminen ¿ ihan kuin kenenkään perhesuunnittelukuviot kellekään kuuluisi, ainakaan työpaikalla... grrrrr!

Hapökin se siellä piinailee mun puolesta, kun olen päättänyt etten piinaile... kummasti ei ole mitään oireitakaan, kun niitä ei itselleen tekemällä tee... en siis edelleenkään ole antanut itselleni lupaa jos, ehkä, kun vaihteeseen. Sulla on siellä ICSI aluillaan ¿ jännää!

Killa on palannut lomalta töihin. Suurkiitos meidän pinosta huolehtimisesta... ihanaa kun joku ehtii, jaksaa ja osaa! Mä olen ratkaissut tän hoitoahdistusasian päättämällä että kun raskautuminen tässä kierrossa on epätodennäköistä en uhraa sille asialle ajatustakaan ja piinailen vasta sitten kun on aihetta... Kovaahan se on aina joka kuukausi pudota korkealta ja kovaa, se joka muuta väittää ei ole itse kokenut samaa. *halaa* Mä olen päättänyt ens viikolla lääkärissä kysyä siitä irrotuspiikin pistosta ja ajattelin ehdottaa sille, että kokeiltais 24h ennen eikä 36h... jos ei suostu eikä onnistu todella hyvin perustelemaan kantaansa taidan tehdä samoinkuin sinä eli ottaa ohjat omiin käsiin ;)

Brooke, mitenkäs se tiineystarkastus meni? Toivottavasti oli tamma kantavana... Sielläkin on nenä tukevasti kohti uutta ICSIää ja toivottavasti tällä kertaa olisi teidän vuoro! *halaa*

Mushulle kiitos halista *halaa takaisin* tuli tarpeeseen :) Joko olet itse löytänyt kaivosta ylös?

Ihanaa Nuutti, että noi teidänkin simppatulokset selvisi ja tuli vahvistus siihen, että kyllä niillä lapsia pitäisi saada aikaan :) Kylläpä oli ihanaa kuulla hyvät uutiset... olet ollut mielessä, kun kerran olet mun ameriikansisko :)

Keijulla on tutkimukset edessä... hienoa! Ja mielialakin tuntui olevan hyvä, mikä sen parempaa.

Margekin on pistäytynyt... mulla yks syy tähän piinailemattomuuteen on se, että viime kierrossa tein ihan kaiken oppikirjan mukaan... ei alkoholia, kevyttä liikuntaa, vältin yrttiteetä ja vihreetä teetä ja kofeiinia ja söinkin vain raskauden aikana suositeltavia ruokia ja silti, negahan se sieltä pätkähti. Mies sitten sanoi jo tän kierron alökaessa, että josko ottais vähän rennommin ja katsois mitä siitä seuraa ;) Tätsä on siellä kyläilemässä ja sehän tarkoittaa taas uutta mahdollisuutta... jee!

Aftiskin siellä piinailee mun puolesta ja kannustaa uskomaan onnelliseen loppuun... lämmin kiitos myötäelämisestä! *halaa* Mä nyt oon vähän ongelmaksi asti kontrollifriikki... kaikki asiat pitää aina miettiä etukäteen ja ottaa huomioon ihan kaikki asiat, jotka vaan mitenkään voi mennä pieleen... ja tässä asiassahan se ei tunnetusti auta. Huomenna pääset purkamaan apteekinpussin sisältöä vatsanahkaan ¿ tsemppiä, täällä peukutetaan kovasti hoidon onnistumisen puolesta! :)

Halauksia ja vilkutuksia kaikille muille enskoille, Deselle ja Diinalle ja, ja.... *vilkuttaa*

ON: Ei siis edellenkään mitään kummempia kuulumisia... oireita olen kieltäytynyt kuulostelemasta ja pistänyt ne vähät mitä ei voi olla huomaamatta pregnylin ja clomien piikkiin. Huomasin elien kauhukseni, että lääkäri onkin varattu vasta oletetulle kp2:lle ja rupesin tietty miettimään että missataanko me nyt se kierto jos se lääkäri on kp2 eli ehdinkö vielä aloittamaan lääkityksen (ja löytyykö niitä lääkkeitä siihen hätään apteekista)... Kuten huomaatte ¿ katse on jo seuraavassa kierrossa ja hyvä niin.

Yksis

Vierailija
8/71 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki iski vasten kasvoja satakymmenen lasissa, kun täälläkin työt alkoi kahden kuukauden lomailun jälkeen. Sen verran tiukille on paluu töihin ottanut, etten yksinkertaisesti ole jaksanut viikkoon palstailla edes kevyesti taustaillen.

Nyt kun hellekin helpottaa, niin pikkuhiljaa pyrin palautumaan ihanaan joukkoonne. Anteeksipyyntö siis heti tähän kärkeen, ettei musta ole juurikaan kommentoimaan viime viikon kirjoituksia -hyppään siis taas liikkuvaan junaan. Mielessä olette kyllä olleet joka päivä :)

Napapiirin Uutisia: kropan toiminta yllätti taas, sillä edellinen kierto jäi huippulyhyeksi, vain 25 päivää. Koska mitään syytä piinailuun ei ollut (tottatosiaan Killa, olikin ihanan rela kierto), tämä olikin enemmän kuin toivottua; päästiin kuin päästiinkin aloittamaan hoito tähän uuteen kiertoon. Tänään on jo kp numero kuusi ja eilen aloitin taas Puregonin piikittelyn. Toscana kutsuu vasta loppukuusta, joten tsänssit inssiin ovat hyvät. Mutta sen verran Siperia on viime kuukausina opettanut, etten suunnittele liikaa etukäteen, vaan päivä kerrallaan eletään. Elokuun inssipinoonkin aion hypätä mukaan vasta kun katetri on saatu vedettyä ulos :)

Yksis pääsi kans inssiin, hieno juttu! Ja Meninalle tsemppaukset huomiseen punktioon. Killalle kiitos ja kumarrus listaemon duunin menestyksekkäästä hoitamisesta -mihinhän ilman sua jouduttais...

Vilkutukset vielä kaikille enskoille \o/

Vierailija
9/71 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menina: Toivottavasti punktio meni hienosti!

hapö2: Toivotaan, että menkat on alkaneet!

Killa: Hus täti sinnepäin! Ja minun kohdalle voisi lisätä, että 2. ICSI 10/07

Afternoon: Mukavia piikittelypäiviä ;)

Aurinkoisia elokuunpäiviä kaikille enskoille!

ON. Tänään oli seuraavan hoidon (ICSI) suunnittelukäynti ja lääkäri yllätti kertomalla, että voidaan aloittaa heti seuraavasta kierrosta, joka siis alkaa hetkenä minä hyvänsä. Sitten kp 21-23 kapselia nahan alle jarruksi, menkat, Puregon-piikityksen aloitus, pregnyl ja toimenpideviikko 40 eli lokakuun ensimmäinen viikko näillä näkymin! Puregon annostusta pienennetään edellisestä, jotta saataisiin vähemmän, mutta laadukkaampia soluja.

Terkkuja hymyilevältä Mamabearilta!

Vierailija
10/71 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme päivää töitä takana ja nyt jo kaipaan viikonloppua. Jotenkin sitä aina vaan ihmettelee, kuinka lapsilla voi riittää energiaa päivästä toiseen ja itse väsyy sen energiamäärän katselemiseen ja kuuntelemiseen. Onneksi tällä viikolla on voinut aloittaa silleen pehmeästi...

Mitenkäs Meninan vointi? Niin ja tänäänhän on keskiviikko ja punktiopäivä. Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin. Kerrothan kuulumisia, kun ehdit ja pääset taas koneelle.

Häpö, ei kai se täti nyt tällä kertaa ole voinut pettää? Mitenkäs teillä meni lääkärikäynti? Onko suunnitelmat selvillä?

Killa: Onko piinailuahdistus jo hellittänyt?

Marge: Koskas se teidän lääkäri on? Minä lahopää olen ihan unohtanut. Ei kai siihen enää kovin pitkää aikaa ole, vai? On se kumma, kuinka monet meistäkin on elämäänsä säästelleet sitä mahdollista plussaa ajatellen. Hyväähän se vaan tekee jatkaa elämää normaalisti, mutta kyllä se pienen pieni Toivo korvissa aina välillä kuiskii, että mitäs jos juuri silloin...

Afternoon, mitenkäs on piikit uponneet? bdbdbd

Yksis, alias bilishai: Millaisia taloja olette katselleet? Ilmeisesti teillä on tarkoituksena asustella siellä sitten pitkälle tulevaisuuteen. Kyllähän se lainan ottaminen kauhistutti ja edelleenkin kauhistuttaa, kun ajattelee kuinka paljon sitä on. Varsinkin jos vielä kääntää summan mummon markoiksi. Hui! Mutta eipä täällä mikään ilmaista ole, joten ollaan sitten naimisissa pankinkin kanssa. En osaa kyllä sanoa mitään tuohon lääkityksen aloittamisasiaan. Toivottavasti joku muu osaa jeesata.

Hellikki: Kiva kuulla sinustakin! Piikit siis uppoavat silläkin ja inssi odottaa. Hyvä, hyvä. Tsemppiä työpäiviin!

Mulla on taas päänvaivaa, johon kaipaisin jonkinlaisia neuvoja. Lueskelen täällä vauvasivuilla satunnaisesti muitakin palstoja, mutta odottavia enskoja käyn lukemassa epäsäännöllisen säännöllisesti. Onhan siellä vanhoja tuttuja, joiden kuulumisia haluaa seurata. No, nyt kävi sitten kuitenkin niin, että tunnistin sieltä erään läheisen ihmisen (siis ihan oikeassa elämässä läheisen). Hän on raskaudessaan jo pitkällä eli mitään sellaista salaisuutta ei ole paljastunut, mutta kyllähän sitä itsekin sellaisia asioita täällä kirjoittelee, joita ei välttämättä julkisesti huutele, ei edes läheisimmille ystäville tai perheelle. " Ongelma" on siis se, että pitäisikö mun kertoa tälle henkilölle tästä tunnistamisesta? Kun jotenkin on sellainen olo, että vakoilen hätä ja hänen elämäänsä, mikäli luen niitä viestejä hänen tietämättään. Voi olla, että teen taas kärpäsestä härkäsen, mutta kuitenkin. Jotenkin on vaan huono omatunto, kun tiedän hänestä ja hänen puolisostaan sellaisia asioita, joita hän ei ole minulle itse kertonut.

ONapa on siellä missä sen pitääkin. Ei siis mitään ihmeellistä. Ovis tuli ja meni vajaa viikko sitten eikä hirveästi jaksettu sen eteen nähdä vaivaa. Jostain syystä koko makkaritouhu tuntuu tällä hetkellä vähän toisarvoiselta. Ei vaan ole fiilistä. Toivottavasti tilanne korjaantuu, koska kyllähän tällainen matalalento millä tahansa elämän alueella vaikuttaa myös kaikkeen muuhun. Ainoa asia, joka nyt on erityisen positiivista, on puuttuvat superPMS-oireet. Viimeksihän ne alkoivat heti oviksesta, mutta nyt olo on kaikin puolin ihan ok.

Huiskutukset! \0/

~dese

Vierailija
11/71 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväisin eilen joogassa pitkästä aikaa ja kyllä tekikin hyvää... nyt pitää kyllä ottaa itseään niskasta kiinni ja ruveta taas joogaamaan säännöllisesti :)

Dese kyseli neuvoja... kinkkinen tilannehan tuo on, mutta jos oikeasti on kyse läheisestä ihmisestä kannattaisi asia varmasti ottaa puheeksi. Ainakin itsestä tuntuu siltä, että jos joku läheinen minut täältä tunnistaisi haluaisin siitä tietää ja toisaalta asiasta puhuminenhan saattaa jopa avata aivan uusia ovia teidän välillänne. Tee kuitenkin kuten parhaalta tuntuu... Juu, kyllä me ollaan täällä ihan kohtuullisen pysyvästi ja taloakin ollaan ostettu jo useampi vuosi. Homma on nyt taas tapetilla, kun löytyi alue, mistä talon voisi saada kohtuulliseen hintaan ja ehkäpä siis ihan uudenkin... rakentamiseksi sitä ei varsinaisesti voi kutsua, kun omalle vastuulle jää vaan maalien, laattojen ja kaapinovien valinnat, mutta kuitenkin jotakin siihen suuntaan... Ei siis mitään hervottomia linnoja olla ajeteltu (kaikkihan ne täällä siis isoja on) mutta sellaista jossa on 3-4 makkaria, joista yhdestä saisi työhuoneen ja neliöitä jossakin 200m2 molemmin puolin, mutta katsotaan mihin päädytään vai päädytäänkö taas odottamaan vuosi...

Hellikille tervetuloa takaisin! Mukavaa kuulla, että siellä on piikittelyt hyvässä vauhdissa... minä kp:nä aloitat pistämään inssiä varten? Kp5 Puregonilla?

Mamabearilläkin on syytä hymyyn... ICSI on lähdössä käyntiin oletettua nopeammin. Onnittelut!

Vilkutukset Killalle, Brookelle, Aftikselle, Hapölle, s-k-lle, Margelle ja Meninalle (hali kaikille *halaa*) ja myös kaikille niille jotka jäivät tässä hötäkässä mainitsematta...

ON: Ei uutta auringon alla...

Yksis

Vierailija
12/71 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan heti oma napaisen tilityksen eli tädistä ei näy jälkeäkään! Tämänpäiväinen lääkäriaika on siirretty huomen aamulle mutta luulenpa että joudun sitä siirtämään edelleen. Viikonloppuna ja alkuviikosta oli menkka oireita havaittavissa mutta nyt nekin ovat kadonneet. Eli saapa nähdä tuleeko tästä icsi hoidosta mitään. Alku metreillähän tässä vasta mennään mutta usko horjuu nyt jo tosi pahasti =( . Oli sumujen lisäksi tero kuurikin popsittavana mutta ei näköjään vaikutusta.

Aftis: Onnittelut opiskelupaikasta! Tuota ¿koulu asioiden hoitamista¿ on tullut käytettyä jo työpaikalta livistämiseen =) saa nähdä kauanko uskovat! Voi hitsi olisimme menneet kyllä tosi samoissa mutta kun tuo täti ei tänne näköjään suvaitse saapua. Kovasti täällä pidän peukkuja että kaikki menisi siellä hyvin loppuun asti ++++++ puhallusta!

Yksis: Täällä myös aika ajoin käydään, taloesittelyissä haaveilemassa se on mukavaa puuhaa. Toivottavasti unelma talo löytyi!Todennäköisesti me olisimme ruvenneet rakentamaan taloa ellen olisi tuonne kouluun ängennyt.

Marge oli myös pistäytynyt vilkutusta ja hieno juttu että hoidot sielläkin lähestyvät.

Hellikki: Siellähän ollaan kohti inssiä kovasti menossa, peukut ovat täällä pystyssä!!

mamabear: Hienoa että pääsette heti tosi toimiin. Tekin olette ilmeisesti pitkällä icsi:n kaavalla liikkeellä? Tiedätkös mitä eroa on kapseli- ja sumu jarrulla? Tai lähinnä mitä eroa kummat määrätään, vai onko lääkäristä kiinni? Täällä sumuteltu (synarela) jo 14 päivää eikä menkkoja vaan kuulu..

dese: Kyllä se täti vaan petti =( . Toi tunnistus asia käy itselläkin aina välillä mielessä, kun on tullut kirjoiteltua välillä aika henkilökohtaisia asioita. Luulenpa että itse haluaisi tietää jos joku minut täältä tunnistaa. Tunnistaako? Toisaalta on helpompi kirjoitella ja pohdiskella asioita siinä uskossa ettei ole tullut tunnistetuksi koska tämä lapsettomuus on ainakin minulle hyvin arkapaikka.

Ei tainnut tästä paljon apua olla eli tee niin kuin parhaaksi näet =)

Vilkutusta o/ vielä kaikille muillekin, sekä mukavat viikon jatkot!

-hapö-

Vierailija
13/71 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksis ¿ kuulostaa kivalta tuo talon etsintä =) Vaikka rahaa siinä kyllä palaa. Itse olen seuraillut jo kauhuissani noita etelä-suomen hintoja kun täällä meillä maalla vielä saa talon ihan ¿sopuhintaan¿. Kiitos tsempeistä =)

hellikki siellä pistelee kans ¿ minkälaista annosta pistät?

mamabear ¿ kiitos, piikittely tuntuu nyt jotenkin ahdistavammalta kuin puoli vuotta sitten....mikähän siinä on. Ehkä uutuudenviehätys on kadonnut =) Kiva että teidänkin hoito voidaan aloittaa jo seuraavan kiertoon. Kapseli? Mikäs se on?

dese: tänään meni pistäminen jo ihan ok, mutta eilen sen ensimmäisen piikin kanssa oli jotenkin ihan pallo hukassa. Ennen pistin puregonia ja tämä gonal-kynä olikin vähän erilainen. Panikoin siinä sitten hetken ennenkuin sain kaikki kohdalleen ja piikin vatsamakkaraan =) Ei vielä oireita ¿ niitä odotellessa. Töissä varoitin lähimpiä työkavereita, että kannattaa väistää jos rupeaa toimistotarvikkeet lentämään =)

Mulle kävi samoin kerran, että tunnistin täältä yhden tutun. En kertonut siitä hänelle, eikä hän vieläkään sitä tiedä. Ja luulen, että mut on kans täältä aika helppo bongata, mutta kukaan ei ole ainakaan vielä tunnustanut tuntevansa =) Sitä paitsi, ne jotka asiasta tietävät, taitavat tietää nämä mun ajatukset muutenkin =). Mutta nyt en osaa antaa neuvoa pitäisikö kertoa vai ei.

hapö ¿ no voih. Minne se täti nyt katosi!! Täältä heti määräys saapua luoksesi!! Ois ollut niin kiva piinailla samoilla metreillä, vaikka....saattaahan se vielä onnistua jos mulle tuleekin joku superpitkä pistosrupeama =). Juu, vähän kuin vahingossa tuli tuonne kouluunkin haettua ja nythän sinne olisi sitten mentävä. Aion kyllä käyttää sitä tekosyynä nyt useampaan kertaankin tässä lähiaikoina =)

ON: piikittely siis käynnissä, perjantaina ultra. Jännittää.....En tiedä pääsenkö koneelle viikonloppuna, joten palailen asiaan sitten viimeistään ensi viikolla.

Afternoon

Vierailija
14/71 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten lomat takanapäin ja ensi kesän lomat edessäpäin odottamassa. Turhan pitkä aika vaan on..

En oo pinoja lukenu loman aikana,kun koneen ääressä en oo ollu. Joten jätän kommentoinnin suosiolla pois ja hyppään omaan napaan.

Paitsi Naksua piti onnitella hienoista ultrakuulumisista! Siellä se pikkanen kasvaa äitin lämpöisessä massussa, rakkautta jo saaden ja siitä voimia keräten.

Sen verran jos Killa ens pinoon päivität,että aukiolotutkimus tehty ja tuubat auki.

Niin kävimme suunnittelukäynnillä VL:ssä ja olihan aivan ihana lääkäri. Mies sai paljon asioita tietoonsa ja tietoa hoidoista. Lääkärin mielestä meillä on hoitovaihtoehtona inssi, koska mitään selvää vikaa ei oo löytyny muuta kuin tuo mun mahdollisesti harvempi ovulointi, nytkin kyllä (kp10) ultratessa näkyi 16,5mm folli ja limis oli hyvä. Tähän kiertoon saatiinkin ohjeeks tiivis puuhastelu ja elämästä nauttiminen ilman ressiä, heh, helpommin sanottu ku tehty. Lähettiin sitten klinikalta clomi ja pregnyl-reseptit kourassa, koska nuihin ovistesteihin en sitä plussaa saa, sain piikin sitten irrottamaan. Pääsin harjoittelemaan pistämistä(piikkikammo on kova) ja mahamakkarassa komeilee hieno mustelma, kun neulan poisveto oli turhan hidas ja varovainen..ens kiertoon suunnittelimme inssiä, vielä pitää tarkentaa miehen mielipide, mutta näin nyt suunniteltu.

Katotaan tää kierto kun lääkäri sano, että aukiolotutkimuksen jälkeen moni raskautuu kun tuubat on " pesty" . Mutta sitten laitetaan toiveet inssiin.

En tosin voi kuvitella, että meille tehtäis inssi! siis meille, oon tähä asti luullu ettei mies ikinä suostu lähtee mihinkään ja me vaan luomuillaan aikamme..koska tuo klinikalle menokaan ei ollut tae siitä, että hän hoitoihin suostuu, lähti ensin vaan kuulosteleen ja kuunteleen, mutta kaippa se lääkäri sai hänetkin vakuutettua, että hoidot kannattaa näin pitkän(reilut 3 vuotta) yrityksen jälkeen.

Jännityksellä syksyä odotellen ja kaikille vilkutuksia ja heilutuksia heilutellen josko mä tästä vähän aktivoituisin syssymmällä

Käärö kp12/28

Vierailija
15/71 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hapö2 ja Afternoon: Zoladex-kapseli siis laitetaan vatsanahkaan jarruksi ja ajaa sumujen asian, mutta huomattavasti yksinkertaisemmin :) Vaikutus kestää sen kolmisen vai nelisen viikkoa eikä tarvitse poistaa. Semmoisella isolla neula/ruiskun tapaisella se laitetaan eikä tunnu nipistystä suuremmalta. En ole kuullut, että kapselia käytettäisiin muilla klinikoilla, kuin meidän ja se johtuu kuulemma hoitajamme mukaan hinnasta, koska se on kalliimpi kuin sumut.

Menkat tosiaan alkoi kolmelta yöllä järkyttävin kivuin :( Onneksi lääkitys oli tehokas ja auttoi muutamassa minuutissa. Täytynee mennä ottamaan uusi satsi.

Vierailija
16/71 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulenpa nyt teidän puolelle vähän tunkeilemaan...

Menina: Toivottavasti punktio meni hyvin, mahtavan saaliin olet tainnut kasvatella!

Killa: Voi, kunpa tuo ahdistus menisi pois! Pikainen plussa seuraavasta inssistä sulle tilattu nyt!!! :)

Marge: Toivottavasti jatkossa saat lekuriajat järjestettyä helpommalla... On se kurjaa kun kaiken muun lisäksi joutuu miettimään vielä tuollaisia!

Aftis: Siellä on jo piikittelyt täydessä käynnissä, jeeeeee!! Tsemppiä sinne!! Ja onnea huomiseen ultraan!

Yksikselle myös tsempitykset!!! Jännittää teidän puolesta!!!

Mamabearillakin ocsi edessä ¿ teillähän on ahkera hoitopino!!! Hieno juttu!

Dese: Tuosta kaverin tunnistamisesta... Minä kertoisin. Itselläni on käynyt niin, että eräs tuttava luki kirjoituksiani ¿salaa¿, tai siitä mulle kertomatta ja kieltämättä se kolahti. Kaikillehan nämä sivut on tarkoitettu, mutta minusta se salaa lukeminen on väärin... Tosin sun tilanteesi on eri, kun olet itse tunnistanut tämän henkilön, mun tapauksessa olin kyllä kertonut nimimerkkini, mutta hän ei sitten jatkossa sitä, että kävi lukemassa... Kinkkisiä juttuja, mutta minä kertoisin.

Hapö: Mikäs tilanne teillä olikaan, onko plussa tässä kierrossa mahdollinen? Tuo menkkaoireiden tuleminen ja sitten katoaminen sai vaan ¿hälytyskellot¿ täällä soimaan... Noinhan se mulla meni! :)

Käärö: Hienoa että siellä asiat etenee, toivottavasti mies suostuu hoitoihin lähtemään!!! Hyvä mieli tuli kun luin sun kuulumiset, niin se vaan etenee!! :)

Täällä aika matelee! :) Neuvolassa käyty, tosin sydänääniä ei kuulunut mikä sai vähän huolestumaan... Kovin aikaistahan se oli kuunnellakaan (nyt 8+6). Mutta siis täällä edetään nyt sitten sitä " tylsää" alkuraskautta, kovasti jo masun kasvua (muutakin kuin turvotusta) odotellen ;). Pahoinvointi on ajoittain kovaakin, mutta tätähän on odotettukin - ja toivon tosissaan että te ihan jokainen tulette pian perässä!! Mahtavaa porukkaa ootte ja ikävä on!!

Vierailija
17/71 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksu: toivotaan, että sun tekemä tilaus mulle toimitetaan ajallaan! ;) Koita vaan vielä kestää odotella muutama viikko niin sieltä ne äänet löytyy! :)

Käärö: no kiva että sielläkin hommat etenee! :) Mä pohdin oman miehen suhteen aika samoja, kuin sinä ja yllätys on ollut että se on ollut ihan tosissaan mukana näissä hoidoissa! Viime yönäkin se herätteli mua myöhään nukkumaan tullessaan kyselläkseen, että koska meillä taas se lekuri onkaan ja koska on aika ruikkia purkkiin! ;) Mutta ties vaikka teidän ei inssiin tarvitsisi mennäkään, vaan plussa yllättäisi ennen sitä!

Aftis: no on jännät paikat siellä! Toivottavasti pääset pian kertomaan ultrakuulumiset! :)

Hapö: voi harmi! Miten kävi, joko tätstä saapui? Tosi harmillista että on tuollaista temppuilua! :S Oliko se niin, että mitään saumaa luomuihmeeseen ei ollut?!

Hellikki: jee, siellä ollaan taas tositoimissa! Toivotaan, että ehditte inssiin ennen reissua ja miksette ehtisi! :) Ihanalta kuulostaa Toscanan reissu!

Yksis: jaksamista piinailuun! Koska sulla nyt se testipäivä taas olikaan? Kuulostaa ihan multa noi sun ajatukset; mä kanssa aina mietin jo seuraavaa kiertoa, vaikka viellä tulos ei ole varma! ;) Mutta tosiaan, kuten oot sinäkin huomannut, ei kontrollifriikeille ole ole helppoa tää lapsettoman elämä!

Dese: mä kannattaisin myös tuota kertomista asian osaiselle. Itsestä tuntuu ihan kammottavalta ajatus, että joku olisi mut tunnistanut, mutta ei kertoisi! En mä nyt täällä mitään varsinaisia salaisuuksia ole kertonut, mutta sellaisia kyllä joita ei moni tuttu tiedä. (Olisi ihan kiva tietää, jos joku on tunnistanut! Nyt on hyvä hetki tunnustaa! ;) ) Olen sen verran yksityiskohtia kuitenkin elämästäni kertonut, että uskon olevani tunnistettavissa, jos sopivasti sattuu. Itse tekisin varmaan niin, että joko kertoisin tai jättäisin jatkossa lukematta näitä pinoja, joissa tuo tuttu kirjoittelee, kun jotenkin en osaisi kuvitella lukevani tutun viestejä hänen tietämättään. Itse välillä kirjoitan tänne kuin päiväkirjaan, enkä itse haluaisi kenenkään päiväkirjaa lukea. Siinä kertomisessa vaan tietty olisi se ongelma, että sitten pitäisi " tunnustaa" itsekin täällä kirjoittelevansa ja mahdollisesti kertoa oma nikkinsä. En nimittäin ehdoin tahdoin haluaisi kellekään kertoa, koska se taas tarkoittaisi että tämä tuttu varmasti tulisi lukemaan kuulumisia. Vaikea tilanne!

Oma napa: tätsää odottelen huomenna tai viimeistään ylihuomenna. Ja toivonkin oikein että tulisi, kun maanantaina on sitten se ultra taas. Ihan normit menkkaoireet.

Huiskutuksen täältäkin taas kaikille, joita ei erikseen tullut mainittua! o/

Killa

Vierailija
18/71 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aftis, siellä piikettely on päässyt vauhtiin! Toivotaan, että poissaolot töistä saat seliteltyä¿Saako udelle, että mitä lähdet opiskelemaan? Lisää omaa alaa? Tsempit ultraan =)

Mites Yksis menee? Hyvä, jos saat lekurille sitten puhuttua siitä irrotuspiikin ajankohdasta! Vaadit, jos ei ole suostuvainen ja jos ei niinkään, niin sitten omiin käsiin =) Onhan se jo paljon, kun taloon valitsee kaappien ovia, tapetteja jne. Oma hommansa, eli voisi jo kutsua rakentamiseksi ;) Täällä haaveissa oman kodin rakentaminen, vaikkei tässä olekaan vielä asuttu kuin vuosi ja viihdytään hyvin, mutta kyllä kauhistuttaa työn määrä! Tähän tehtiin pientä remppaa, ja hommaa silti oli...

Hellikille voimia lomalta paluuseen, mukavaa taas kuulla sinusta =) Ja siellä mennään jo kovaa kyytiä inssiin päin! Toivotaan, että menee siis suunnitelmien mukaan¿

Dese, meillä lekuri olis maanantaina! Lasken päiviä, kuin lapsi jouluun¿Mutta on tätä odotettukin. Helmikuussa lähti lähete ja nyt jos toimiin päästään =)

Moni jo vastaili tuohon ystävän/läheisen tunnistamiseen ja samoilla linjoilla olen. Kertoisin myös itse hänelle. Täällä kun todellakin tulee kertoiltua sellaisia asioita, joita ei välttämättä kaikille puhu. Omalla kohdallani tiedän, että muutama ihminen minut tunnistaa, mutta ovat sellaisia joille pystyn kyllä puhumaan samat asiat ja tunteet¿Mutta kyllä haluaisin tietää, jos joku muukin minut on täältä bongannut!

Hapölle haleja, on se kumma tuo akka! Ei ymmärrä pysyä poissa, kun tarvitsisi ja silloin kun pitäisi ilmestyä, vedettää täysillä¿Pidän peukkuja!

Ihana kuulla Käärö, että mies on lämmennyt! Ja muutenkin nyt suotuisat olosuhteet omasta takaa¿Toivotaan, että piikittely lähtee sujumaan.

Naksu-raksulle terkkujaaaa! Voi hyvin ja paksusti ;)

Toivottavasti Meninalla on kaikki mennyt hyvin¿Terkkuja :)

ON; Ihmeellistä kipuilua mahassa, kun kävin juoksemassa...Tärähdys tuntui ja ihan sattui oikealle alavatsaan¿Muutenkin tällä viikolla ollut ihme juilimista ja vihlontaa. Nyt siis menossa kp10. Voikohan siellä kasvaa taas muniksia koko sarja? Muuten ei ihmettä, vkloppua odotellessa =)

Vilkutuksia myös muille :)

-marge-

Vierailija
19/71 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollut kiirettä, mutta onneksi on perjantai... haaveet talokaupoista on nyt taas haudattu ainakin vuodeksi eteenpäin ja taidetaan tästä lähteä etsimään taloa vuokrattavaksi...

Voi hapö, toivottavasti se täti on nyt vihdoin löytänyt paikalle ja pääsette hoidossa eteenpäin... *halaa* Unelmatalo kyllä löytyi tai unelma ja unelma, mutta rahoittaminen eli talolaina olisi tullut kohtuuttoman kalliksi (asumiskulut olisivat kolminkertaistuneet) ja vetäydyttiin sitten projektsita ainakin toistaiseksi...

Mitenkäs Aftiksen ultra meni? Toivottavasti kaiki oli kunnossa ja kasvamassa runsaasti muniksia eikä yhden yhtä kystaa...

Ihanaa kuulla että Käärölläkin asiat edistyvät huikeaa vautia ja mikä hienointa, että mieskin on mukana...

Toivottavasti Mamabearin kivut ovat jo hellittäneet...

Ihanaa Naksuliini, että jaksat täällä käydä meitä tervehtimässä! Käyn kyllä säännöllisesti kurkkimassa sun kuulumisia tuolla plussanneissa lapsettomissa... Toivottavasti pahaolokin alkaa kohta hellittää... onhan se rankkaa kun oksu lentää ;) Tiistaina on taas tuomionpäivä, vaikka eipä tuo kyllä juuri jännitä. Keskiviikkona sitten taas lääkäriin ja uuteen kiertoon :)

Killa, ei ole helppoa ei kontrollifriikillä... mutta kuten jo todettukin en ole antanut itseni kyllä yhtään piinailla... testipäivä on tiistaina, jos ei tätiä ole sitä ennen näkynyt, mutta eiköhän tuo viimeistään tiistaiaamuna pyyhällä paikalle... Toivottavasti sun hoitoahdistus on hellittämään päin!

Margelle tsempityksiä ja vilkutuksia ja hyvää viikonloppua :)

Ja vilkutuksia kaikille muillekin enskoille ja oikein hyvää viikonloppua!

T. Yksis

Vierailija
20/71 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=olive]Huomenta kaikille Enskattarille.

Täällä surffailen jo aamutuimaan mahakipujen pitäessä hereille. Kyllä, täti kaahasi paikalle. Pääsenpähän maanantaina sitten soittamaan tutkimusaikaa itselleni.

Aurinkoista viikonloppua,

Keiju kp 1/28 (-30)[/color]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme