Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska vatsa alkoi näkyä ensimmäisessä raskaudessa?

12.08.2007 |

Hei!

Täällä ensimmäistä odottelen, rv 9+6. Lähtöpaino 57kg, pituus 164cm.

Jännittelen täällä, että koskahan tuo masu alkaa näkymään? Koska teillä alkoi? Olen kuullut että joillakin saattaa alkaa vasta jossain rv17 kohdilla, neuvolan vihkosessa puhuttiin rv11...

Itse olen turvoksissa, siis näyttää mahan kohdalta lähinnä että olen jo paljon paljon pidemmällä, mutta tiedän se olevan vain turvotusta. Vatsa itsessään ei ole vielä liiemmin kasvanut, vaikka neuvolatäti sanoikin kohdun pyöristyneen mukavasti.

Kaipaisin toisten kokemuksia! : )

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt viikolla 21+6 ja edelleenkään ei kukaan tiedä, että olen raskaana jos en siitä mitään sano. Kun turvotus lähti tossa joskus viikolla 15 niin sen jälkeen massu on vain vähän pyöreä. Kova se kylläkin on. En ole mitenkään erityisen lihava vaan vatsani on luonnostaan aikas litteä. Nyt on vasta pientä pyöristymistä tullut. Jonakin päivänä massu tuntuu kyllä valtavalta ja toisena taas aika pikkuinen kumpu. Monilla on isompi näillä viikoilla. Vaikka mua ei kyllä ollenkaan houkutakkaan se loppuraskauden iso massu kun ei liikkumaan pysty! :)

Vierailija
2/9 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itselle se turvonut masu alkoi näkyä ehkä joskus rv 8, miehelle, rv 10. Asiasta tietämättömät tulivat onnittelemaan muistaakseni joskus viikolla 16-17. Jälkeenpäin kuulin, että jo reilusti tätä ennen, ehkä n. viikolla 13, yksi kaveriporukka oli arvuutellut että olenko raskaana vaiko vaan lihonut. Tällöin oli vielä talvi ja vaatetta aina reilusti päällä. Mulla tosin masu ensin turposi ja sitten kasvoi alussa aika hurjaa tahtia, sf-mitta kulki yläkäyrien yläpuolella, josta on sitten raskauden edetessä tullut nätisti normaalikäyrille. Ekat mammahousut jouduin ostamaan jo siinä rv 10 paikkeilla. Onnea sinulle odotukseen ja masun kasvatteluun!

Pumpsu 40+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelänlomalla rv 20 masua ei vielä näkynyt mutta seuraavien viikkojen aikana alkoi näkyä. Pienemmillä aikaisemmin, itse olen pitkähkö ja muutenkin " vankkaa tekoa" !

Vierailija
4/9 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus viikolla 14 jouduin käyttämään mammahousuja ja työkaveri kysyi, että olenko raskaana. Vatsa oli koko raskauden ajan aika iso, sf-mitta huiteli yläkäyrän yläpuolella. Silti vauva oli syntyessään pieni ja siro. Nauti masustasi, minäkin tein niin :)

Vierailija
5/9 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis viikolla 17, kohta 18, eikä minusta kukaan mitään huomaa. Vähän masu pömpöttää, mutta käytän tunikoita, niin ei kukaan mitään tajua.

T: Toukomaa

Vierailija
6/9 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...viikkoja 10+5 ja näytän vaan lihoneeni paljon. Vatsa on turvonnut ihan tuolta reilusti navan yläpuoleltakin ja kun navan kohdalla on muutamia " entisiä makkaroitakin" , niin on vaikea sanoa, mikä on vauvamahaa, mikä turvotusta ja mikä entisiä kiloja. Innolla odotan, että alkaisi näyttää oikealta vauvamasulta!

Vierailija
7/9 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt rv 16+1, kyllä tää maha jo aika selvästi näkyy (jos ei vaatteilla vartavasten peitä), oikeestaan ehkä viime viikon aikana kasvoi ja muokkautui paljon. Aiemmin näytti vaan että on tytölle olut ja makkara kesällä maistunut..turposin melko paljon jo joskus viikolla10..Ei enää silloin monet housut mahtuneet. Mitään mammahousuja en oo kyllä ostanut ainakaan vielä, oon vaan käyttänyt väljä+matalavyötäröisiä housuja.

Mutta mikäs se tuo sf-mitta olikaan mistä jotkut puhui? Ei mua ainakaan oo vielä mitään mittailtu.... muuta ku painoa.. (tutun kuuloinen sana tuo sf-mitta on kyllä, mut ei nyt sytytä...ei näin aloittelijalla oo viel termit hallussa.)

Vierailija
8/9 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikot nyt 16+4 ja vasta aivan viimeisen viikon aikana on maha alkanut tulla esiin. Tosin näyttää vieläkin siltä kuin olisin vaan syönyt kesällä hyvin. Mun maha alkaa pyöristyä heti kylkiluiden alta ja on siis sellainen laakean mallinen. Ilmeisesti sekin vaikuttaa, että mulla on kohtu kallistunut taakse päin. Yksi kaverini valisti mua, että Tanja Saarelalla oli ollut myös näin ja teki vielä seitsemännellä kuulla alusvaatekuvauksia. :-)

Lily

Vierailija
9/9 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt masu jo selkeä pömppi...johtuu myös osaksi kuumuudesta ja turvotuksesta...