Angelina Jolie kertoo vihanneensa tyttärensä Shilohin imetystä
En jaksa arvostaa moista äitiä, anorektikko, S/M harrastaja ennen Brad Pittiä sekä ei puhu isälleen. Miksi tällainen nainen saa adoptoida lapsia ?
Lainaus iltpapäivälehdestä:
Angelinalla oli imetysongelmia
11.8.2007 19:37
Kuvankaunis näyttelijä Angelina Jolie kertoo vihanneensa tyttärensä Shilohin imetystä. Angelina imetti tytärtään 2005, kun tähti filmasi A Mighty Heart -elokuvaa.
- Olin raskaana, kun filmasimme elokuvaa. Sitten sain Shilohin, imetin ja kuvasin elokuvaa. Imetyksen aikana olin hyvin uupunut. Se oli paljon raskaampaa kuin vauvan odottaminen.
Jolie imetti tytärtään lopulta vain muutaman kuukauden, vaikka imetystä suositellaan jatkettavan, kunnes vauva on noin kaksivuotias.
- Imetin vain muutaman kuukauden. En pidä paikallaan istumisesta, itse asiassa vihaan sitä. Kävelinkin ympäriinsä, kun imetin tytärtäni.
IS
Kommentit (38)
Varsinkin ensimmäistä kahta kuukautta, kun makasin (muussa asennossa imetys ei onnistunut) aina kaksi tuntia kerrallaan imettämässä, vessatti, oli nälkä... sitten vauva nukkui/oli tyytyväinen tunnin ja taas 2 tuntia tissillä. Mietin että syönkö vai nukunko...
Oma hömöyshän se oli, kun uskoin kätilön ja imetysoppaiden sanat siitä, että lapsi päästää rinnasta irti kun vatsa on täysi. Ja tarjoa aina toista rintaa, jos vielä on nälkä. Eli sessiot oli tunti per rinta. Ai niin ja jouduin pitämään pyyhettä suussani, rintaan sattui niin että pelkäsin purevani kieltäni. Ja imemisote oli OIKEA.
En minäkään imetyksestä nauti, se on verrattavissa vaipan vaihtoon. Molempia teen, koska kuuluvat vauvan hoitoon, ei ne omaksi iloksi ole.
Etenkin adoptoidut sellaiset. Nykyinen ahdistunut olotila taitaa johtua juuri siitä ristiriidasta, ettei hänen entinen elämäntapansa ja nykyinen elämäntilanteesna oikein kohtaa? Nythän on paljon vaikeampi (lasten ja miehen takia) harrastaa ainakaan bi-SM-seksiä ja kroppakin on voinut " kärsiä" raskaudesta. Myöskään tuo levoton elämänasenne ei ole paras mahdollinen lähtökohta vakiintumiselle... Onneksi en ole hän! Toivottavasti hän onnistuu repäisemään itsensä irti julkisuudesta ja löytää lopulta rauhan, jo lastenkin takia.
Minua ärsyttävät julkkisäidit, jotka " hehkuvat äitiyden onnesta" ja muuta sellasta. Hyvä asia, että joku sanoo niin kuin asiat ovat. Imetys ei ole kaikille pelkkää euforiaa.
Joidenkin vauvojen kohdalla näin voikin olla (oma esikoinen oli lähellä tätä). Kuopus sen sijaan olisi rinnalla ympäri vuorokauden jos voisi, aivan valtava imemistarve hänellä (ei kuitenkaan huoli tuttia) ja pulauttelee sitten älyttömiä määriä. Silti kasvaa erinomaisesti, painokäyrä ollut nouseva syntymästä asti. Kyllä stressaa kun ei tiedä milloin oikea nälkä, milloin vain imemistarve.
Jokaisella on alkuun ongelmia ja kun pari kuukauttaa sinnittelee, alkaa imetys yleensä sujua jo paremmin.
Ja mitä isommaksi lapsi tulee, sen helpompaa se yleensä on (toki on välillä rintaraivareita, kieltäytymistä jne), mutta pääsääntöisesti näin.
se inho imettämistä ei ainakaan minulla johdu vaikeudesta vaan inhosin sitä itse tapahtumaan, en voinut sietää kun vauva roikkuu jatkuvasti rinnassa kiinni.. Niin ja olen joutunut yhtä lasta imettämään 9kk, joten kokemusta on ihan tarpeeksi..
onpa ihana kuulla et näin moni eu pitänyt imetyksestä..... turhaan olen syyllistänyt itseäni... että ei kukaa muu..
En pitänyt imetyksestä. Tykkään SM-seksistä, vaikka nykyiseen suhteeseni se ei kuulu. Välit isääni eivät ole kovin lämpimät.
Ehkä minut pelastaa se, etten ole anorektikko? :D
Onkohan jutun kirjoittajalle sattunut joku kömmähdys tms. koska kirjoittaa, että imetystä olisi hyvä jatkaa, kunnes vauva on KAKSIVUOTIAS. Jep, sinne asti vaan... Tosin vauvastakaan enää tuossa vaiheessa kyse.
Mutta itse olen sitä mieltä, että hyvä, että joku sanoo rehellisesti. En itsekään tykännyt imetyksestä. Imetin esikoista alta 2 kk ja kuopusta päälle 2 kk.
Psyykkinen sairaushan tuo anoreksia on ja lisäksi jos ei voi olla paikallaan imetysaikaa on piuhat sekaisin.
Järjen valo siihen imetykseen tulee tässä. Ruokitaan max 30 minuuttia kerralla, siinä ajassa lapsi on saanut riittävästi ruokaa. Yleensä siihen meni 10-15 minuuttia ja mitä suuremmaksi lapsi kasvoi sen nopeammin ruokailu sujui.
Imetys on vinksahtanut raiteiltaan niiltä jotka pitää lasta rinnalla tuntikausia tai vuorokaudet ympäriinsä, luonnonvastaista se on.
Lapsen kuuluu saada syliä ja läheisyyttä muutoinkin kuin imemällä rintaa. Vauva oppii pian seurustelemaan ja nauttii läheisyydestä eikä vaadi rintaa suuhunsa koko ajan.
Jos lapsen opettaa olemaan rinnalla pitkiä aikoja saa syyttää siitä itseään ei lasta.
OK-lehti repi haastattelun omasta päästään. OIKEASTI Angelina lopetti imettämisen vasta pari kuukautta sitten.
Jos ette ole huomanneet niin hyvin monet Angelinaan (ja muihinkin julkkiksiin) liittyvät jutut on vedetty hatusta.
http: //www. celebrity-babies. com/2007/08/angelina-joli-3. html
Suomessa ei kannata varsinkaan Iltasanomien juoruja uskoa ollenkaan. Ne ottavat usein juttunsa esim. Ok-lehdeltä, jonka tiedetään keksivän haastatteluja omasta päästään. Heillähän oli mukamas oikea haastattelu Angelinalta myös koskien hänen juuri adoptoitua poikaansa Venäjältä ja kuten tiedätte, tuo adoptio ei koskaan tapahtunut.
Muiden tietojen perusteella en pidä mitenkään tasapainoisena ihmisenä ja ihmettelen suuresti, kuinka haluaa ja voi adoptoida lapsia tuollaista tahtia. Vakiintuisi paikalleen edes ensin, mutta kauhea muuttorumba käynnissä koko ajan....
Akkahan oli " avustusmatkalla" (hänen avustukset sellaisia, että 5 minuuttia ollaan jossain ja hotelliin lepäämään) ja orpokodissa ihastui ihanaan vaaleaan lapseen (silloin ei ollut vielä Shilohia) ja rouva päättikin, että tämän lapsen haluan ja valkkasi itselleen siitä lapsen. Mutta kun Venäjällä sentään on lakikin, ettei lapsia noin vain oteta, joten akka ei saanut lasta heti mukaansa, joten unohti koko adoptioaikeensa.
OKSETTAVA LEHMÄ!! Ostelee lapsia, jotta voi koreilla lapsillaan!
Vierailija:
Heillähän oli mukamas oikea haastattelu Angelinalta myös koskien hänen juuri adoptoitua poikaansa Venäjältä ja kuten tiedätte, tuo adoptio ei koskaan tapahtunut.
Luuletko, että SINÄ oikeasti tiedät totuuden? Minusta ihmiset, jotka suhtautuvat noin hirveällä paatoksella julkkiksiin, ovat hieman huvittavia. Aivan kuin heistä ja heidän elämästään saisi realistisen kuvan lehtiä lukemalla.
Sinäkö kunnioitat tuota lehmää, joka on kertonut haluavansa oikein sateenkaariperheen, kaikki lapset eri maista ja käyttänyt huijariadoptiotoimistoja, yksi johtaja istuu jo vankilassa.
Vierailija:
Luuletko, että SINÄ oikeasti tiedät totuuden? Minusta ihmiset, jotka suhtautuvat noin hirveällä paatoksella julkkiksiin, ovat hieman huvittavia. Aivan kuin heistä ja heidän elämästään saisi realistisen kuvan lehtiä lukemalla.
toi shiloh tuntuu muutoinkin olevan piikki angelinan lihassa näin vuosien jälkeen tuosta artikkelista.. Angelina ei pidä tyttärestänsä kun on etuoikeutettu niihin adoptoituihin verrattuna kun syntyi hyvään perheeseen ja se tyttö pukeutuu poikien vaatteisiin
Hui, kauhistus, äkkiä 3 lastani pois minulta! ;)