Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on vaikiaa!!

12.08.2007 |

Mulla vissiin kroppa sekas kokonaan! Eka ovat myöhäs tätiliinit 13 päivää ja nyt sit tiputellu jo 9:ttä päivää!!Onks muilla tälleen lainkaan ollut?

Kaippa mun on gynelle mentävä ..Ei taida babyn teko onnistuu alkuunkaan . Tää taitaa luovuttaa...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teepä varmuuden vuoksi raskaustesti. Mulla oli normaali menkat ja sitten jatkui tiputellen monta päivää. Mä tein ovistestin joka näytti viivoja liian aikaisin. Ihmettelin sitä ja tein raskaustestin joka näytti positiivista. No mä tilasin lääkärin kun tilanne oli sen verran ihmeellinen ja siellä sitten selvisi että mulla oli kohdunulkopuolinen raskaus. Tosin se voi olla että sulla on vaan joku hormoonihäikkä.

Vierailija
2/3 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli muutama vuosi sitten samanlainen tilanne kuin ed. kirjoittajalla ja sulla eli myöhästyneet menkat ja sitten vuotoa ja tiputtelua joka ei ottanut loppuakseen ja lisäksi outoja alavatsatuntemuksia. Kotiraskaustestit näyttivät kaikki negatiivista, vaikka raskaus oli mahdollinen (yritystä oli). Lääkäri ultrasi ja diagnosoi hormonihäiriön, kun kerran testit olivat olleet negatiivisia. Pieleen meni. Viikon väärän hoidon jälkeen (keltarauhashormonikuuri) vuotoa vaan jatkui. Soitin lääkärille joka säikähti kuultuaan että vuoto jatkuu lääkityksestä huolimatta ja käski äkkiä verikokeisiin jotka osoittivat selvän positiivisen r-testituloksen! Diagnoosi oli kohdunulkoinen raskaus. Mutta kuten sanottu minulla sitä ei pystytty toteamaan ultraäänessä eikä virtsatesteissä, vaikka olisi pitänyt. Sinun tapauksessa menisin viipymättä lääkäriin ja vaatisin verestä tehtävän raskaustestin. Voi tietysti olla, että sinun tapauksessa kyse tosiaan on jostain epämääräisestä hormonihäiriöstä, mutta lähtisin kuitenkin poissulkemaan myös kohdunulkoisen raskauden mahdollisuutta oireittesi perusteella.

Toinen vaihtoehto voi olla, kuten minulla viime kierrossa, hyvin varhainen keskenmeno, ts. hedelmöitys on tapahtunut mutta alkio ei ole kiinnittynyt kohdun seinämään. Tunnistin ovulaation merkkien perusteella ja lisäksi ovistestillä. Lieviä raskausoireita (ja myös hyvin selviä, kuten maidon valuminen rinnoista!) alkoi jo 3 pv hedelmöittymisestä ja jatkui n. viikon kunnes loppuivat kokonaan. Ovulaatiosta vuodon pitäisi alkaa viim 18 pv kuluttua, useimmiten 14 pv päästä. Jos kuukautiset eivät ala tämän aikarajan sisällä, on raskaus hyvin todennäkinen. No, minulla ei alkanut ja raskaustestit (virtsasta) olivat selvästi negatiiviset, mutta edellä kuvaamastani kokemuksesta viisastuneena menin veritesteihin kun kuukautiset olivat myöhässä yli viikon. Tässä vaiheessa tiesin, etten ollut raskaana ainakaan normaalisti, koska oireet olivat kadonneet (olen herkkä tuntemuksille ja hormoneille ja yleensä olen aika hyvin perillä kropastani) ja pelkäsin taas kohdun.ulkoista raskautta. Onneksi r-testitulos oli negatiivinen ja lääkäri totesi kertomukseni perusteella, että todennäköisesti kyseessä oli hedelmöittyminen ja epäonnistunut kiinittyminen, jotka sekoittivat kroppani hormonitoiminnan.

Virtsatesteistä vielä, että niiden toiminta perustuu immunologiseen reaktioon ja on tapauksia, joille testit eivät yksinkertaisesti näytä koskaan oikein. Siksi on aina syytä tutkia Hcg (raskaushormoni) verestä, jos raskauden mahdollisuus on olemassa ja kuukautiset myöhässä tai epänormaalia vuotoa. Mutta kuten sanottu, on hyvä että menet joka tapauksessa lääkäriin niin saat mielenrauhan ja tarvittaessa oikean hoidon. Hyvää vointia sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meen tänään gynelle!! Apuaa...noh, ehkä selviää sitten:/. Veritesti oli negaa taannoin.