Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulipa mieleen miten on mahd. etta yksityisklinikoilla on niin hyva onnstumisprosentti? jos ajatellaan lapsettomuutta mista johtunee

Vierailija
11.08.2007 |

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla ei varsinaisesti ole mitään ongelmaa. Mulla kaksi tuttavaa, jotka hakeutuivat tutkimuksiin kun ei 6 kk yrityksen jälkeen tulleet raskaaksi. Tutkimuksissa ei löytynyt mitään, mutta koska monestikaan ei lapsettomuudelle löydy syytä, niin hoidot aloitettiin. Tuttavani siis valehtelivat, että olivat yrittäneet kauemmin kuin todellisuudessa olivat yrittäneet. Kummatkin pariskunnat urallaan todella hyvin menestyneitä, eivät ole varmasti tottuneet, että kaikki mitä yrittää ei just sillä sekunnilla onnistu.

Halusivat heti ns. järeitä hoitoja eli IVF, toinen tuli ekasta hoidosta raskaaksi ja sai tytön. Toinen raskaaksi ekasta PASista ja saivat tytön ja pojan.

Luulenpa, että nykyään aika paljon hoidetaan sellaisiakin, jotka tulisivat ajan kanssa muutenkin raskaaksi. Silloin tietysti onnistumisprosentit hyviä.

Vierailija
2/3 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee mieleen oman kokemuksen perusteella ainakin sellainen syy, että yksityisillä klinikoilla ollaan erikoistuttu juuri siihen lapsettomuuden hoitoon, hyvät tulokset ovat elintärkeitä että saadaan niitä asiakkaita joten onnistumisen eteen tehdään kaikki mahdollinen. Julkisellahan asiakkaita riittää vaikka tulokset ei niin hyviä olisikaan.

Mulla ei julkisesta puolesta ole sillä lailla kokemusta että olisi koko hoito tehty siellä. Meillä päin keskussairaalassa tehdään hoitosuunnitelma, ultrat ja lääkitykset, sitten mennään yksityiselle punktioon ja alkionsiirtoon. Keskussairaalassa oli sitten mikä gyne milloinkin ultraamassa, lääkäri saattoi kysyä hoitajalta, että paljonkos sitä pregnyliä pitikään pistää että mitä hän nyt kirjoittaa tähän reseptiin... Yksityisellä taas tuli fiilis että siellä tiedetään tasan tarkkaan mitä ollaan tekemässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasoluja ei saatu kypsymään julkisilla hoidoilla.

2 kk myöhemmin yksityisellä punktoitiiin toistakymmentä munasolua. 4 kk myöhemmin olin raskaana ja vauva tuli.

Ei kuulemma ole mitenkään harvinaista, että yksityiselle puolelle hakeutuu onnistuneisiin hoitoihin näitä, joille on julkisella sanottu, että raskaaksi ei voi tulla. Jos olisin sen uskonut tai ei olisi ollut rahaa yksityisiin hoitoihin, olisimme edelleen lapsettomia.