Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö lapsi pilalle jos pääsee äidin syliin aina halutessaan?

Vierailija
11.08.2007 |

Mulla 1v3kk arka tyttö, ja nyt olen monelta taholta kuullut enemmän ja vähemmän suoraa kommenttia, ettei sitä tarttis aina syliin ottaa jos kädet pystyssä siihen huutaa.

Siis miksei? Mistä kohtaa se menee pilalle?

Ollaan oltu alusta asti kaksin, ja muutakaan syliä tytöllä ei ole.

En mä muuten koe itseäni mitenkään ylisuojelevaksi, kovasti yritän tytölle päiviin sutinaa ja ihmiskontakteja haalia, mutta miksi ihmeessä ihmisiä ärsyttää se, että otan huutavan lapsen syliin (ja itku loppuu siihen)? Mielestäni äidin syli pitäisi olla JUURI SE paikka maailmassa jonne pääsee AINA!?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kanssa arka tyttö, joka varsinkin uudessa tilanteessa haluaa olla sylissä. Sylissä hetken katseltuaan sitten uskaltaa mennä.. Tyttö nyt 2v ja paljon on rohkaistunut viime aikoina, ei aina halua heti syliin. Olen myös ollut alusta asti yksin, tiedä sitten vaikuttaako tuo jotenkin?

Mutta sinuna ottaisin jatkossakin lapsen syliin, ei pitäisi olla keneltäkään pois jos lapsesi saa paljon läheisyyttä. Kyllä lapsi aikanaan " katkaisee napanuoran" . Voit tietysti lyhentää sylissä olo aikaa, laskea lapsen alas kun pahin mennyt ohi, voi kyllä alkaa alusta mutta saattaa toimiakin.

Vierailija
2/4 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähäisestä hellyydestä ja sylittelystä kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä jo oon ollut suruissani että eikö sitä edes pienenä saa sylissä pitää, kun isompana ei sitten kuitenkaan enää halua... :((

Niin ja tyttö ei vielä osaa puhua 5 sanaa enempää, joten jonkinsortin huutaminen/kiljuminen on tällä hetkellä ainoa kommunikointimuoto jos jotain kovin haluaa...

ap

Vierailija
4/4 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA jos äiti on aina ottamassa syliin kun mukula vähän inahtaa (eli ei edes syliin pyydä) niin se ei välttämättä ole hyväksi. Vasinkin jos lapsi esim pyllähtää puistossa, niin ei äidin tartte heti olla kaappaamassa lasta syliin vaan katsoo rauhassa että miten kävi. Yleinsä lapsi jatkaa touhujaan.... ja siinä kehittyy se oma identitetti.