Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapset ei kuulu kirkkoon voiko silti viedä seurakunnan kerhoon?

Vierailija
10.08.2007 |

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko todella kristitty vai provoatko?

Vierailija:

Miksi oikeasti kristityn täytyy tulla hyväksikäytetyksi?

Vierailija
22/48 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos johonkin yhdistykseen kuuluva maksaisi korkeampaa maksua yhdistyksen palveluista kuin hän, joka ei edes kuulu ao. yhdistykseen, vaan hänelle se palvelu tarjottaisiin ilmaiseksi

tosi kohtuullista joo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan sanaa saa mennä kuuntelemaan lasten kanssa aivan ilmaiseksi kirkkoon, lainata kirjastosta kirjoja jne.

Kannatan Jumalan sanan kuulemista, mutta samalla koko kirkon arvopohjaista osallistumista yhteisesti kaiken toiminnan rahoittamiseen.

Vierailija
24/48 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että olisi toivottanut lapset tervetulleiksi, kuten tekikin. Hävetkää te mukakristityt.

Vierailija
25/48 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siinä on, ettei voi maksaa siinä missä muutkin. Miksi juuri minun pitäisi saada kaikki ilmaiseksi, miksi muiden pitäisi maksaa minun kuluni, miksi minulla olisi erityisoikeus.

Vierailija
26/48 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin maksanutkin kohtuullisen summan, mutta ystävällisesti vain toivotettiin tervetulleeksi kerhoon.

Vierailija
27/48 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pakota sinua maksamaan kirkollisveroa. Se on sinun oma vapaaehtoinen valintasi. Enpä usko että monikaan rahan vuoksi on kuulumatta kirkkoon.

Vierailija
28/48 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moniko vie lapsensa kerhoon sen takia että se on " ilmaista"

Tuskin ketään, kai siinä ihan muut asiat ratkaisee.

Ja tuskin kukaan sellainen vie lastaan kerhoon joka ei itse seurakunnan " oppeja" kunnioita.

Vierailija
29/48 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kukaan ei pakota sinua maksamaan kirkollisveroa. Se on sinun oma vapaaehtoinen valintasi. Enpä usko että monikaan rahan vuoksi on kuulumatta kirkkoon.

Maksan sitä hyvän kehitysaputoiminnan vuoksi, sekä haluan tukea kirkon katastrofitoimintaa ja edelleen lapsiö-, nuoris-, ja diakoniatyötä.

Mutta en todellakaan halua maksaa verojani siksi, että kehitysmaiden lapset jäisivät ilman ja suomalaiset " mulle kuuluu kaikki" mammat kuljettaisivat muksunsa vapaamatkustajina kaikenlaisiin kivoihin kerhoihin ja leireille.

Vierailija
30/48 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

moniko vie lapsensa kerhoon sen takia että se on " ilmaista"

Tuskin ketään, kai siinä ihan muut asiat ratkaisee.

Ja tuskin kukaan sellainen vie lastaan kerhoon joka ei itse seurakunnan " oppeja" kunnioita.

Vierailija
31/48 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin maksan muuten sinne avustusta, vaikken kuulu kirkkoon ja olen ateisti. Hyvittääköhän tämä nyt lapseni kerholusmuilun ;)

Vierailija
32/48 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulua johonkin toisen seurakuntaan, esimerkiksi.

Kaikki eivät asu suurissa kaupungeissa ja lasten kerhojen ym. tarjonta voi olla aika rajallista.

Vierailija
33/48 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein omat lapseni seurakunnan kerhoon 6-vuotiaina. Toinen kävi kerran viikossa ja toinen kaksi kertaa viikossa saamassa esiopetusta. Tämä sen takia, että tuolloin jo lähes kaikki lapset kävivät esikoulua ja tunsin, että omat lapseni jäävät eriarvoiseen asemaan ilman. Mistään muualta en työttömänä sitä esiopetusta 1-2 krt/viikko neljä tuntia kerrallaan saanut. Mitään muuta " kivaa" seurakunnalta emme ole olleet vailla ja tuonkin kerhon olisin mielelläni maksanut.

Vierailija
34/48 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä vein omat lapseni seurakunnan kerhoon 6-vuotiaina. Toinen kävi kerran viikossa ja toinen kaksi kertaa viikossa saamassa esiopetusta. Tämä sen takia, että tuolloin jo lähes kaikki lapset kävivät esikoulua ja tunsin, että omat lapseni jäävät eriarvoiseen asemaan ilman. Mistään muualta en työttömänä sitä esiopetusta 1-2 krt/viikko neljä tuntia kerrallaan saanut. Mitään muuta " kivaa" seurakunnalta emme ole olleet vailla ja tuonkin kerhon olisin mielelläni maksanut.

Olen kuitenkin ollut hallinnollisissa tehtävissä kirkossa 12 vuotta. Ymmärrätkö sinä, että tuon palvelun käyttäminen maksoi hirvittäväsi:

Se maksoi kahden ohjaajan palkkon sosiaalikuluineen, heidän vastuuvakuutuksensa, materiaalit, ohjaajien jatkuvan ammattitaidon ylläpitämisen lasten vahinkovakuutukset jatilan.

Lapsen kustannukset tästä olivat lähelle 10 000 euroa koko vuoden aikana. On reteetä sanoa, ettet ollut muuta vailla, kiva kun et ollut.

Vierailija
35/48 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilenpä että maksat paljon paljon vähemmän. Ja ymmärsitkö? Olisin ollut valmis maksamaan vaikka sen sinun vuotuisen verosi verran tuosta kerhosta. Ja edelleen, olisiko pitänyt jättää lapset ilman esikoulua?

Vierailija
36/48 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä kriitikkomammat eivät kyllä taida itse kirkossa käydä kun häissä ja hautajaisissa.

Joku tuntuu olevan kovin KATEELLINEN LAPSILLE.

Hyvänen aika LAPSILLE.

Minusta tämä on sellainen asia ettei oikesti kannata kauheasti vääntää tästä!

Vierailija
37/48 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tainnut tuo hallintopuolen koulutus unohtua.

Vierailija
38/48 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallikaa lasten tulla minun tyköni......

Vierailija
39/48 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka niin miksi haluaisit? Kysyi joku.. no, onhan tuo valtion kirkko maallistunut aika tavalla, mutta kyllä sieltä kristillisiä arvoja välittyy.

HUOM! Eivät kaikki valtion kirkkoon kuulumattomat ole ateisteja.

Monet kerholaisista tulevat ihan " tapa kristityistä" perheistä.

Vierailija
40/48 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse olikin taas rahasta..

Ei ole tainnut kristilliset arvot välittyä näille " veronmaksajille" , harmi