Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi järkyttävään turvotukseen? Vasta rv 22 menossa...

10.08.2007 |

Eli semmoinen kysymys. Nilkat on kuin kaksi tolppaa, enkä ole edes mitenkään helteestä kuumissani,vaa ihan sisätiloissa töissä ilmastoidussa konttorissa. Veikkaisin, että ainakin kilo, ellei kaksi on ylimäräistä nestettä jaloissa ja muuallakin. Juu, suolaa pitäisi välttää, mutta oliko mitään muita kikkoja? Raskaana ei vissiin saanut mitään luontaistuotevalmisteita käyttää nesteenpoistoon, esim. Nestemin?

Vinkkejä kaivataan! Vielä puolet raskaudesta kuitenkin edessä!!!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikat ja ananas poistavat nestettä. Jostakin kuulin, että vain tuore ananas poistaisi nestettä, mutta oma neuvolakätilömme ei ollut moista kuullut vaan uskoi myös purkki-ananaksen poistavan nestettä.

Itse olen kyllä huomannut, että joku päivä kun oikein reippaasti pistelee mansikoita tai ananasta (tuoretta itse syön) poskeen, saa vessassa juosta tavallista useammin.

Muita vinkkejä... kuten itsekin sanoit, suolan vähentäminen. Itselleni tuli ihan kunnolla turvotusta, kun edellisenä päivänä olin vetäissyt pizzan naamaan. Ja rusas veden nauttiminen poistaa myös nesteitä kehosta.

Toivottavasti löydät helpotusta oloosi.

Vierailija
2/2 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ruoka-aineita tulikin jo, lisäisin vielä tomaatin sekä varsisellerin + vihreän teen, jota ei kylläkään saa juoda viittä kuppia päivässä raskaana ollessa!

Kannattaa muistaa, että toisille 4 litraa vettä päivässä on ihan normaalia, toisille 1.5 litraa on se maksimi. Liika veden nauttiminen kun valitettavasti vain lisää sitä turvotusta =/

Jalkajumppa kannattaa harrastaa, varsinkin jos työpäivä sujuu enemmän tai vähemmän paikallaan istuen. Pyörittele nilkkoja ja pumppaa vuoronperään päkiöitä ja kantapäitä lattiaa vasten aina n. puolen tunnin välein. Lisäksi kunnon jaloittelu kolme-neljä kertaa työpäivän aikana olisi hyväksi + illalla pitempi kestoinen kävelylenkki auttaa ehkäisemään turvotusta tehokkaasti.

Voiteista Hirudoid Fortea kannattaa kokeilla sekä kylmiä kylpyjä jaloille ja jalkojen nostamista ylöspäin!

Jos oikein kamalalta tuntuu, niin tukisukkiakin myydään!

-Allu ja Pupu rv16+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla