Tuulimuna taas (?)
Mitä merkkejä teillä muilla tuulimunaraskauden kokeneilla on ollut? Mulla ois nyt rv 5+5, mutta eilen tein kotona uuden raskaustestin kun ei tuntunut enää niin raskaanaolevalta. Testiviiva oli haaleampi kuin viikkoa aikasemmin kun plussasin. Kaiken lisäksi eilen ja tänään on tullu ruskeaa, jopa tummanruskeaa tuhrua. Ei mitään kipuja. Tarkoittaakohan tämä tuulimunaa?
Mulla oli ihan vastaava km viime elokuussa, eli plussa ei alkanut vahvistua ja ruskeaa tuhrua vaan tuli pari vk ennenkuin vihdoin tuli n. menkkoihin verrattava vuoto, ei mitään sen runsaampaa. Kävin sen jälkeen gynellä, mutta silloin kohtu oli jo ihan tyhjä eli sitä ei silloin diagnosoitu tuulimunaksi, mutta epäiltiin että ois ollu tuulimuna.
Onko muilla ollut peräkkäisiä tuulimunia? Onko mun munasolut kaikki niin huonoja vai missä mättää? 2 lasta on siis jo ennestään, mutta viime onnistuneesta raskaudesta on jo 7 vuotta.
Mulla on aika alkuraskauden ultraan ensi viikolla, mutta pelkään että se muuttuupi tuulimunadiagnoosiksi jos ei runsaampaa vuotoa tule sitä ennen.
masentunut Eewokki
Kommentit (2)
runsas vuoto alko heti tuhruttelusta seuraavana päivänä. Ja tänään tuo km on gynelläkin todettu. Ehkä ei sittenkään ollut tuulimuna kun verinen vuoto alko noin nopeesti, mutta sitä ei pysty sanomaan eikä sillä mitään väliä enää oliskaan. Onneks ei tartte mitään jälkitoimia vaan kohtu tyhjentynyt itsestään. Joten mulle toi tuhru on kaks kertaa ollut huono merkki ja tulen pelkäämään sitä kuollakseni jos vielä raskaudun.
Pakko tulla, itsekin kun skeptinen ollut samalla tavalla raskauden suhteen, niin sanomaan että älä kuitenkaan heitä kirvestä vielä kaivoon, sulla voi olla hyvinkin normaali raskaus. Itselläni oli tuulimuna joka todettiin helmikuussa, ainut merkki oli rv.10+1 tullut ruskea rakeinen tuhruvuoto! Tulin sitten uudestaan raskaaksi heti tuon jälkeen ja ruskeaa rakeista tuhrua alkoi tulla taas, nyt jo rv.5+ ja olin aivan varma että tuulimuna on taas, tosin ihmettelin miten niin aikaisin alkaa tuhrutella kun edellinen sujui kuin normaaliraskautena sinne yli 10 viikon. Pari viikkoa sitten olin jo ihan lannistunut kunnes ultraan menin, aivan varmana siitä että lykkäävät tyhjennyslääkkeet ja käyn jälleen saman helvetin lävitse. Mutta yllätys olikin suuri kun kohdussa näkyikin elävä sikiö. Itselläni tällä kertaa ruskea tuhru on johtunut kaksosuudesta, toinen sikiö ei ole jaksanut kehittyä ja vuotelee pois ajan kanssa. Ja kuulemma veristäkin vuotoa voi tulla reippaasti kun vuotaa pois, mutta kuulemma ei yleensä vaikuta elävän sikiön pysymiseen (kun on kaksi eri sikiöpussia). Eli rauhassa vain sinne ultraan, tiedän kyllä mikä mahdottomuus se on tietämättömyyden kourissa ja peloissa.
Ja tuo tekemäsi raskaustesti, eihän ne samanmerkkisetkään välttämättä aina näytä samanvahvuista viivaa, vaikka tekisi ne peräkkäinkin.
Tsemppiä sulle ja tulehan kertomaan kuulumisistasi!!
*helene 7+4*