Sain mielestäni vapaan kasvatuksen, kysykää jos kiinnostaa
Uusi yritys kun meni vahingossa ketjuun eikä omaksi aloitukseksi eli
täällä on tämä aihe niin tapetilla että tämä vapaan kasvatuksen nyt jo aikuinen kukkanen voi vastailla jos jotakuta kiinnostaa
Kommentit (3)
toisaalta olen tyytyväinen kasvatukseeni, varsinkin kun olin pienempi, mutta toisaalta haluaisin jotain ehkä muuttaakin (sen jälkeen kun olin noin 10, olivat vanhempani todella kiireisiä, uusi yritys, ei aikaa lapsille jne.)
Itsetuntoni on osaksi aika hyvä, uskallan tehdä erilaisiakin ratkaisuja, enkä ole sidottu " vallitseviin tapoihin" siinä määrin kuin muut, mutta minua kiusattiin koulussa yläasteella aika rankasti ja sen takia olen myös hieman arka joissakin tilanteissa
Eroa toisiin oli kyllä, meillä ei ollut siivouspäiviä, ruoka-aikoja jne. Jos joku lapsista ei syönyt jotain ruokaa sitä ei hänelle laitettu. Äiti saattoi kokkailla yhdelle aterialle monta eri ruokalajia. Sain mennä ja tulla jo pienestä pitäen, ei tarvinnut jäädä kotiin juuri vaikkapa ruoka-ajan takia jos silloin juuri halusin mennä kaverin luo. Sain puukon 5-vuotiaana kun toisia lapsia suurinpiirtein totuteltiin vielä saksiin... Kaikenlaista muutakin eroa oli, tuossa lyhyesti
T:ap
mutta toiveissa on. Uskoisin että tulee riippumaan lapsen persoonallisuudesta se, kuinka paljon käytän vapaata kasvatusta vai jotain muuta. Vielä kun ei ole lapsia niin hankala sanoa varmaksi, kokemus voi muuttaa kaiken. Näin etukäteen haluan kyllä kasvattaa lapseni vapaan kasvatuksen mukaan.
Toisten lapsista on jonkun verran kokemusta, aluksi oli hankala tosiaan asettaa rajoja, mutta ei enää niinkään. En tietenkään toisten lapsiin sovella vapaata kasvatusta, jos vanhemmat itse eivät sitä käytä, siis jos hoidan toisten lapsia tms.
T:ap
Vanjilla:
Ja jos on niin aiotko kasvattaa myös heidät vapaan kasvatuksen periaatteilla. Onko sinun vaikea asettaa rajoja lapselle, jos olet päättänyt tehdä niin?
Ja jos on niin aiotko kasvattaa myös heidät vapaan kasvatuksen periaatteilla. Onko sinun vaikea asettaa rajoja lapselle, jos olet päättänyt tehdä niin?