~~ Elokuisten torstai ~~
Huomenta ja suuren suuret onnittelut RAPUÄIDILLE, FALZILLE JA HERTZILLE vauvauutisten johdosta!!! Väki vähenee täällä palstalla, enää on kourallinen tuttuja palstailijoita matkassa.
Laitan tässä minäkin näitä plussia, jotta virittäydytään positiivisiin tunnelmiin:
+ Esikoinen menee tänään mummon ja papan kanssa kesäteatteriin, saan hieman omaa aikaa.
++ Olen ollut tosi reipas. Varasin loosin kirpputorilta, jonne vien esikoisen pieniä vaatteita ja kenkiä myytäväksi. Olen aamusta silittänyt jo ison pinon myyntiin meneviä vaatteita.
+++ Enää tasan kaksi viikkoa kun saan oman nyyttini syliin. Leikkauspvä 24.8.
Ihanaa hellepäivää kaikille!
Kommentit (21)
Täytyy itsekin laittaa kuulumisia ettei väki käy liian vähiin kun kaikki siirtyvät jo vauva-puolelle. Itse kuulun loppukuulaisiin (mikä sana ;) joten pari viikkoa tässä vielä varmaan vierähtää kevyesti (tai vähemmän kevyesti).
Tyttö meni aamupäiväksi hoitoon ja itse odottelen että mies saisi vääntäydyttyä sängystä ylös jotta pääsen imurin kanssa heilumaan ennenkuin lämpömittari näyttää liian kovia asteita. Iltapäivisin ei tahdo nyt helteillä riittää energiaa yhtään mihinkään joten näin aamupäivästä pitäisi yrittää saada jotain aikaiseksi.
Mitään synnytykseen viittaavaa ei täälläkään ole vähään aikaan ollut. Viikonloppuna tuli säännöllisiä vihlaisuja puoli päivää mutta sen jälkeen on ollut hyvinkin hiljaista. Sormet on kuin paksut makkarat ja nilkat tursuilee mutta muuten menee ihmeen hyvin. Ehkä sitä osaa nyt toisen kanssa jo odotella maltillisemmin kuin ensimmäisen kun tietää että tulee se sieltä jossain vaiheessa kuitenkin ;)
Neuvolassa kävin viimeksi alkuviikosta mutta en jaksa enää muistaa lukemia. Paineet on edelleen alhaiset ja kaikki muuten normaalia että mikäs tässä on odotellessa.
Helteisiä päivän jatkoja kaikille kanssatuskailijoille!
Jav@ 37+3
Täällä ollaan hyvissä voimissa ja yhdessä koossa. :-) Huomenna ois la ja tuntuu kuin ei raskaana olisikaan. Toki masu on valtava ja hieman kömpelö on olo, mutta muuten ei ole vaivoja.
Eilen pesin 50-60 senttisiä vaatteita vauvalle ja kohta laitan ne nätisti pinoon hoitopöydän alle. Sairaalakassi on viittä vaille valmiiksi pakattu ja muutenkin koti alkaa olemaan valmis vauvaa varten.
Tänään vois käydä taas pienellä lenkillä. Tosin siellä on niin kuuma ettei pitkälle viitsi lyllertää.
Aikaisemmissa raskauksissa en ole päässyt laskettuun aikaan asti (lapset syntyivät rv 39+6 ja rv 36+1) ja jotenkin tuntuu, että tämä raskaus menee pari viikkoa yli lasketun ajan. Tosin eihän sitä koskaan tiedä....
Supistuksia kaikille niitä kaipaaville ja jaksamista!
T: Ona rv 39+6
..pikaisesti käyn onnittelemassa Falzia ja Kiurunkannusta pikku nyssäköistä...kovasti noita vauvauutisia täällä ollaan ooteltu ja alkaahan niitä sitten taas ropsahdella =) Käykäähän vauvautuneet kirjoittelemassa synnytyskertomuksia ku vauvanhoidolta ehditte..täällä ollaan kiitollisia kaikesta mikä vie omat ajatukset pois tästä arjesta.. =)
Omppumamma:miten ihmeessä sulla riittää virtaa!?! Pikkusen kateellisena lueskelen ku olit jo kaheksan aikoihin noin paljo saanu aikaseksi...ite en edes kylkeäni jaksanu kääntää..
@piiu@: Teillähän aikasin koulut on alkaneet...meillä ne alkaa ens viikolla ja vähän jännittää ku miehellä pukkaa heti ulkomaan reissua maanantaina lähtee, että mitenköhän selviän noitten koululaisten kans, ku toista täytyy kuskatakki...mutta varmaan ihanaa ku saa olla edes hetken itekseen...
Ja eiku neuvolaan..jos vaan löytyy jostain jokku kengät jalkaan..ei oikein kehtaa avojaloinkaan mennä...tulenpa sitten taas neuvolakuulumisien, plussien ja valivalien kans...
Nani76 ja Vilperi 38+5 (la 18.8)
Aika pikanen käynti oli..varmaan kymmenen minsaa meni..
No..
painoa oli tullu taas kilo per viikko :(
Turvotusta siis löytyy TODELLAKIN
RR: 125/83
sf-mitta: 33,5cm (noussu viikossa 3cm...taitaa tuon yhen takapuoli tehdä mittaajille kepposiaan..)
hemppa: ei mitattu
Pissa puhdas
sydänäät ok..
eli ei mitään uutta...ens viikolla uudestaan..turvotuksista ei muutako seurataan ettei toksemiaa tule...pitää muistaa juoda vettä jota jo muutenki killitän litratolkulla ja ihmettelen (muka) mihin se jää ku pissa ei paljon tule...ei kuulemma oikein maha mitään...
Olotila tosiaan ei ole mitä hehkein...kaupassa täytys mennä käymään..ruokaa porukalle...ei kyllä taas huvita yhtään mikään...
niitä plussia kait joutus keksimään ku ite ne tänne vänkäsinki...
+ ainaki päivän lähempänä synnytystä
++ lapsi voi hyvin
+++ ööö...ne vauvauutiset aamulla piristi (vaikkei ne omia ollukkaan)
Parempi vetäytyä takavasemmalle tulee mullaki muuten valivalitekstiä..jos sen kauppareissun jälkeen mieli ois ilosempi...
Voikaa hyvin!
Nani taas
tai onhan tässä laskettuun aikaankin vielä kaksi viikkoa,mutta olo on niin ihmeen kevyt ja hyvä.olen itsekin ihan kummissani. tietysti tyytyväinen olotilaani,mutta on se nyt silti merkillistä =)
joskus vihloo ja supistelee,mutta niin ettei sitä voi laskea.
kuumalla tietysti nukkuu huonosti ja kylkeä käännän sata kertaa yössä, muttei se nyt niin ihmeellistä ole.
äsken kävelin neuvolaan ja takaisin suhteellisen reippaasti vielä yhteensä 4km,ja olo on konsanaan kun ei olisikaan raskaana.
koittanut sopia kalenterin mahdollisimman täyteen menoja jotta päivät pysyvät virkeinä ja erilaisina. joka päivä tietty jotain kotihommia, mutta on todella virkistävää nähdä lapsettomia ja lapsellisia tyttökavereitaan mahdollisimman usein ja päästä juoruamaan =) terapiaa!
meillä poika 4v on hoidossa tämän kuun ja jatkaa sitten 2-3pv kuussa syyskuusta lähtien. yritän kuitenkin päivisin levätä ja kerätä voimiakin, niitä varmasti taas tarvitaan,jotta pää pysyy selväjärkisenä vauvan kanssa alkuunsa. esikosta kun olin aikamoisessa sumupilvessä =) toki asiaan oli osuutta että oli se ensimmäinen.
neuvolassa siis käyty rv 38+0
paino: +350g/vk 55kg lähtö,nyt 61kg +6kg alusta
turvotus: ei ollenkaan
rr: 99/62 kokoajan matalalla,nyt hivenen vielä matalammalla mitä alussa
pissa: puhdas (ollut kokoajan)
hb: 118 (alussa 126, laski välillä 113 nyt siis rauta syönyt niin noussut)
tarjonta: rt
syke: 135
liikkuu kun mikäkin aina ja kokoajan
sf mitta: 29 (ollut monen monta viikkoa sama, siitä olin ultrassa viikko sitten,vauva kuitenkin kasvanut normaalisti ja oli rv37 n.2,7kg)
neuvolantäti sanoi pään olevan alhaalla.mitään keilapallo fiilistä ei silti ole,eikä ollut esikoisestakaan missään vaiheessa,ei paina mihinkään suuntaan ei ylös eikä alas, öisin ainoastaan kylkiin.
kaikki hyvin ja olo kevyt,näillä mennään,toivottavasti ei enää kauan kuitenkaan =)
neitiniiskunen rv 38 (poks) la 23.8
Siirrytäänkö me sitten jossain vaiheessa tuonne vauvat palstalle kirjoittelemaan vai miten tämä homma toimii?
Kertoisikohan joku teistä, kun varmasti kuitenkin tietää, että miten äidinmaitoa voi säilöä jääkaappiin ja kauanko se siellä säilyy?
Meillä imetys lähtenyt vähän puolitahmeasti käyntiin, mutta niin kait se aina kaikilla ensimmäisen kanssa?
Eilen oltiin siis äitipolilla ja passittivat kotiin, niinkuin pelkäsinkin. No, sain ajan ensi keskiviikolle (silloin 40+0) ja saan mennä suoraan synnytyssaliin tipalle. Kohdunsuu oli 1,5 cm auki ja kanavaa jäljellä 1,5 cm, joten eihän tämä tarvitsisi paljoakaan syntyäkseen...
Tosi paljon ONNEA Rapuäidille, Falzille ja kaikille muillekin, joiden nimimerkkejä en nyt kykene muistamaan, synnyttäneitä on ollut nyt parin päivän aikana paljon. Porukka vähenee ja kohta " elokuiset" on pelkkä muisto vaan...
Nuo plussat oli kiva ajatus:)
+Sain loputkin marjat pensaista tänään pakastimeen
++Enää 6 pv ja saamme nähdä tämän potkunyrkkeilijän
+++Tuntuu, että kaikki vaivat paranivat(jos ei lasketa sormien turvotusta) kun sai ton käynnistyspäätöksen=)
Meilläkin isot lapset lähti kouluun tänään ja vain tuo nuorimmainen on kotona, aika kummallista kun on näin rauhallista. Nyt kahvin keittoon!
Leijonaemo ja leijonanpentu 39+1 la 15.8
Piti tulla vastaamaan Nanille, kun kyseli mistä mä saan niin paljon virtaa touhuta kaiken maailman kotihommia heti aamutuimaan. No, mä olen ollut aina aamun virkku, illan torkku. Heräsin tänäänkin jo ennen viittä ja olen parhaimmillani aamupäivän ajan. Iltapäivällä rupeaa sitten väsyttämään, nytkin taidan mennä pikku päikkäreille.
Tulin äsken ostoskeskuksen alesta, ostin H & M:stä ihanan harmaan trikoisen äitiysmekon 7 eurolla! Malli oli sellainen, että käy myöhemminkin, kun toivottavasti palaudun entisiin mittoihini :/
Vähän mua jännittää pysyykö tämä vaavi sisällä 24.8. asti, jolloin on sovittu sektio. Eilen iltapäivällä meinaan supisteli kipeästi kuusi kertaa tunnin ajan ja puukkoja sateli alakertaan koko illan...
t. -Omppumamma rv 37 + 2-
Ja ONNEA vauvansa saaneille minunkin puolestani!
Yhtenä kappaleena täällä ollaan, eikä mitään merkkejäkään ole, ettenkö jatkaisi samaan malliin... La oli siis eilen. Viime viikolla vihloi paljon enemmän kuin tällä viikolla. Vaikka olo onkin muuten ok, niin tämä kuumuus kyllä rasittaa. Viime yökin meni " niin sun näin" , kun mikään asento ei ollut hyvä. Äsken simahdin esikoisen viereen hetkeksi (onneksi hän nukkuu kunnon päiväunet vielä) uintireissumme päätteeksi. Onneksi täällä pääsee merenrantaan (ja autoon!) vähän vilvoittumaan.
Itselläni maito ei riittänyt esikoisen imetysaikaan, vaan melkein alusta asti annoimme myös Nania. Tuli vain mieleen, kun joku otti asian puheeksi. Imetys oli siitä syystä itselleni aika stressaavaa ja yritin ja yritin. Koskaan imetys ei sujunut tuosta vaan - ei vauvalta eikä minulta - eli että olisin suunnilleen lennossa voinut paitani avata tai touhuta yhtään mitään muuta samalla. Imetin todellakin viimeiseen pisaraan asti, joka tuli neljä kuukautta synnytyksen jälkeen. Vaikka sanotaan, ettei kyseessä ole " sukuvika" , niin ainakin omalla äidilläni oli aikoinaan samoja vaikeuksia. Aloin jo kyllästyä ohjeisiin " kyllä se siitä, kun vain jaksat istua ja imettää" !
Jaahas, kolme plussaa, hm:
+ taas ollaan päivä lähempänä synnytystä
+ kampaaja loihti lyhyemmän ja ihanan vilpoisen hiustyylin minulle eilen (uusi lookini huvittaa myös esikoista)
+ mies tulee ihan kohta kotiin ja ottaa osan huushollin vetovastuusta
Hannele9 rv 40+1
Poika syntyi sunnuntaina 5.8. rv 38+2. Pari päivää ja yötä olikin ollut jo supisteluja. Mitat 50 ja 3600. Oikein rauhallisen oloinen poika, vaikka osaakin oikeuksiaan vaatia.. Ja tietenkin ihana. Kotiuduimme tänään, kun halusin varmistua, että biliarvot pysyvät kunnossa. Ja tällä kertaa ei siis jouduttukaan valohoitoon. Ihanaa olla kotona. Isosisko on vuoroin auttavainen, vuoroin mustis.
Käyn myöhemmin päivittämässä tietoja/lukemassa uutisia, mutta nyt olen vielä hieman väsähtänyt. Supistelut ennen ja jälkeen synnytyksen ovat verottaneet yöunia aika lailla..
Nyt täytyy mennä.
Västis ja poika, lähes 4vrk
Ja vauvauutisiahan täältä taas sai lukea =)
Västis: Oikein paljon onnea pikkuprinssin syntymän johdosta...niinhän siinä kävi kuten sunnuntaina ounastelin ku palstalta hiljenit =) mää nyt jäin sun kyydistäs, vaikka kuinka toivoin että päästäis samaan syssyyn synnärille...ja nyt tää näyttää sille vaikka viikkoja on näyttäny erittäin synnytykseen lähtevälle että tämä herra vaan ei täältä tuukkaan ihan ajallaan (tai ihme on jos tulee ennen la:ta) Mutta ihan valmis kyllä alan jo " pikkuhiljaa" olemaan, menee hermot näitten suppreiden ja kipujen kans...Toivottavasti tämä synnytys sujui sulla edellistä " paremmin" ...Onnellista perhe-elämää kahden lapsosen kanssa! Perässä tullaan...kait
Omppumamma: Niin vähän arvelinki...itellä on just toisinpäin niin että oikein ärsyttää...aamut mulla aina ollu vaikeita..illalla ei väsytä (siis normaalisti) ollenkaan..arkena meillä miehen kanssa meneeki monesti yhteenki asti ja aamulla kuiteski seittemältä kello soi...Äiti on mulle monesti sanonu että miten te aikuiset ihmiset nukutte niin pitkään (viikonloppuisin) mutta mää en yksinkertaisesti herää ennen kymmentä ilman herätyskelloa...mielelläni olisin toisrytminen..
Hannele9: mulla on kans ollu ongelmia tuon imetyksen kanssa...oon sitte niin kateellinen niille joilla se onnistuu...kaikki mahdollinen neuvo on aina tervetullutta...esikkoa imetin tosi vähän, se ei vaan onnistunu..kuopusta imetin puoli vuotta jollon maito vaan loppu (ja silloinkaan en täysimettäny, ku maitoa ei riittäny ja aluksi en keskosuuden takia saanukkaan täysimettää, olikohan osansa siinäki vaikka pumppua silloin käytin maidon tulon tasaamiseksi)
Pitää mennä tuo suklaapiirakka kuorruttamaan...sainpas jotaki tänään aikaseksi...
Niitä kovempia supparituulia kiitos =)
Nani edelleen..
Onnea Västis valtavasti!
Neuvolassa käyty =/
Painoa +900g viikko
Turvotus aikamoinen
Pissassa Proteinia täytyy tikutella kotona
Paineet onneksi hyvät vain vähän nousua
Sf laskenut 2cm eli 31 oli nyt. Vaavi laskeutunut kivasti
Sydämensykkeet hyvät ja liikkeet myös
Päänsäryn ja näköhäiriöiden + tuon pissajutun takia sain lähetteen äitiyspolille. On raskausmyrkytyksen oireita ilmassa. Sanoivat että illalla tai yöllä mennä jos olo huononee. Muutoin aika on aamulla. Toivottavasti kaikki on ok. Onneksi nuo viikot on jo niin pitkällä että sen puoleen ei ole huolta.
Oikein tuskastuttavan hiostava ja kuuma ilma vaikka aurinko ei paista yhtään. Ukkostakin ilmassa. Otan parit panadolit ja toivon että tämä jomotus menee ohi.
Sain neuvolasta mukaan Baby Sevenin DVD:n Täytyy illalla katsella millainen se on. Joku uusi juttu oli se.
Ei nyt plussia tähän hätään..
Mukavaa päivää!
Stella rv 38+6 la 17.8.
Neuvolassa käyty viimeisen kerran, sillä terveydenhoitaja ei antanut enää seuraavaa aikaa.
Verenpaine 117/70
Pissa puhdas
Turvotusta vähän
Paino laskenut 100g, yhteensä painoa tullut 13,8kg
Tarjonta RT
Ja tosi alhaalla on vauva
Sf-mitta 35,5
Eilen alkoi menkkamainen jomotus mahassa, tänään supistellut huomattavasti enemmän kuin ennen, verilimaisuutta tullut joten uskon että viikonlopun aikana viimeistään vauva tulee ulos, toivottavasti :)
Vauvali03 Rvkoja 41
Tänään siis olisi tuo laskettuaika, mutta mikään ei viittaa siihen, että tänään vielä lähtö tulisi. Kotona siis kärvistellään ja odotetaan, että päästäis jo tositouhuihin.
Neuvolassa kävin tänään, jossa tehtiin kaikki rutiinit. Ensi viikolla taas uusi aika, mutta toivottavasti sinne ei enää tarvitse ainakaan yksin mennä.
Onneksi ei aika kuitenkaan käy pitkäksi, kun esikoinen pitää liikkeessä ja laajennuksen takia on kaikenlaista hommaan.
Nyt täytyy lähteä vielä tyttöä viemään mummolaan, kun vinkuu sinne leikkimään.
Vointeja!
cola 40+
Onnittelut vauvauutisista, piristävät päivää:)
Tänne ei kummempia, ulkoiltu tänään ja nyt ilta taidetaan öhöttää vain sisällä.
Isäntä onneks tekee huomiselle tuolla ruokaa ja poikakin on keksinyt leikkimistä vähäksi aikaa.
Imettäminen täälläkin ollut ongelmana, joten vähän jänskättää miten toisen kanssa lähtee menemään, tuleeko maitoa miten. Olen päättänyt etten tressaa asian kanssa, jos ei maitoa tule ni annan sit korviketta, enkä rupea taistelemaan tissien kanssa.
Plussia....
+ yksi päivä taas menty etiepäin...
++ ihana mieheni on jaksanut kärttyisää vaimoansa nyt viime päivät
+++ Ollut muuten ihan suht hyvä päivä kokonaisuudessaan jaksamisen kannalta
Huomenna oiskin jo perjantai:)
Iivokki 40+6 ja huomenna paukkuu 41+
Arvasin kyllä että näin käy kun laskettu aika lähenee, niin supistukset ja kivut katoaa eikä vauvalla oo enää mitään kiirettä ulos.
Eka pidätellään ja nyt ku sais tulla niin ei kun ei...
Muksutki olis sopevasti ny mun porukoiden kans reissus, niin olis hyvä lähtee ponnistelemaan. Ei tarvis hoitopaikasta murehtia.
Kuuma on täälläkin, vaikka ei edes aurinko paista. Mittari näyttää 27 astetta. Onneksi välillä on vähä satanu niin ilma on aina hetkeksi raikastanu.
Marmut ja Einari 39+4 (menkkojen mukaan 41+3, mutta taitaa toi toinen laskettu aika olla lähempänä totuutta. )
Meillä päivä mennyt mukavasti. Aamulla oli esikoisen kouluneuvola. Kaikki oli hienosti vaikka kovin oli neiti hiljainen. Selässä jokin juttu jota pitää seurata vuosittain mutta muuten ei mitään huomautettavaa. Selvisi myös että neidin parhaat kaverit ovat samalle luokalle tulossa mikä on kiva juttu.
Sitten oltiin shoppailemassa Itiksessä. Tarttui aikamoinen kasa vaatetta lapsille matkaan ja itselle kaksi imetys t-paitaa ja toppia. Kovasti oli reippaina lapset ostoksilla ja innoissaan kun pääsivät vielä siihen trampoliinihässäkkään hyppimään.
Ostosreissun jälkeen piipahdin lasten kanssa vielä pariksi tunniksi uimarannalle. Mies ei jaksanut lähteä kun oli niin kuuma. Mukavasti vilvoitti kun kävi vähän pulikoimassa. Siltä reissulta äsken kotiuduttiin.
Olo ollut tänään oikein hyvä ja eilisestä poiketen vauvakin on jaksanut liikuskella reippaammin. Tukiliivi on nyt jatkuvassa käytössä sillä huomasin tossa päivänä muutamana että selkä illalla tosi kipeä jos ei ole päällä ollut. Pystyssä olo sai tosin nyt aikaan että pukamat on taas aivan tajuttoman kipeät. Synnytystä tässä vain odotellaan. Tosin ei tarvitse kyllä nyt viikonloppuna syntyä kun mies lähtee huomenna reissuun ja tulee la tai su kotiin miten nyt ehtii.
Imetyksestä oli puhetta. Minä kuulun niihin onnellisiin jolla ei ole ollut sen kanssa varsinaisesti mitään ongelmia. Jos ongelmiksi ei lasketa sitä että kuopus oli niin suuri kokoinen että oma maitoni ei ahkerasta imetyksestä huolimatta riittänyt aluksi vaan jouduttiin antamaan korviketta. Tosin pojan ollessa reilu 3kk pääsin täysimetykseen eikä poika sen koommin enää pulloa huolinutkaan. Siskollani sen sijaan oli suuria vaikeuksia esikoisensa kanssa. Sai imetettyä tyttöä vain 4kk saakka ja siihen homma tyssäsi sitten kokonaan. oli hänelle kova paikka. Vaan toisen kanssa sujuikin jo ihan toiseen malliin ja poika ei saanut koskaan pulloa ja edelleen on imetyksellä vaikka ikää jo reilu 2½v. Siskoni sanoi että imettää nyt se ekan epäonnistumisenkin edestä sitten tätä toista lastaan.
Vaan nyt katsomaan missä meidän pojan viikarit ovat kun ei ääntä enää kuulu.
aliisa ja ylläri rv 38+3 (la 20.8.)
Onnea Västis!!!!!! Ihanaa kuulla näitä piristäviä uutisia omaa odotellessa.
Minäkin ihmetellen, että mitäs tän kuun jälkeen kun on vauvat maalimassa. Kai sinne vauvapalstalle sit siirrytään, vai?
Ihana kuulla (ja hieman kadekkin), että on pirteitäkin mammoja meidän joukossa. Ite oon ollu puolikuollut tän kuumuuden takia, katoin just mittarista et meiän kämpäs on lämpöä sisällä 28 astetta, huh huh, ei mikään ihme et oon hikoillu yhtämittaa klo 17.00 jälkeen. Viimeyönä kun ei raikasta ilmaa tullut sisään lainkaan, vaikka kaikki lävet talosta oli auki. Mutta ei muuta kun on vaan jaksettava.
+ taas yksi päivä takana ja synnytys lähempänä
+ miehellä seuraavat 3 päivää lomaa, seura tekee hyvää =)
+ söin tänään tosi hyvän sitruunamuffinssin
Nyt yritetään taas selvitä huomiseen ja toivotaan et ne supistelut alkais toden teolla.
Jaksamisia ja suppareita (niitä ihan oikeita ja toimivia) jokaiselle
MamaAfrika 39+3
hurjan paljon onnea kaikille vauvauutisia tuoneille.
kyl mä jotenkin vaan arvelin et rapuäitille se poika tulossa olisi.
ite täällä ollaan ihan täys pyöreenä edelleen. ei supisteluja paitsi napakoita kovettumisia. koko ajan hikoilee nyt kun nää ihanat hiostavat helteet päällä. mei ei tullut tänään ees vettä 8-16 kun joku hiton putkiremontti, ei ees suihkuun päässyt ennen kun 16.30, onneks sentään ennen kun lähettiin pikkuveikan synttäreille. nyt vois mennä taas ennen nukkumaanmenoa. olo on kyl samal levoton ja väsyny. aikasta helposti saan yöllä unta. vessaan on kyl pakko nousta 2-3 kertaa kun heti kun rakko täys niin kovettuu masu ja painaa niin paljon. myös kun kylkeä kääntää niin pitää ns. vyöryä.
huomista jännitän et ei kait nyt päätä sit lähteä tulemaan kun mun tukihenkilö(siis äitini tulos mukaan synnytykseen,ollu kahen vanhemmanki synnytyksis ja kun meitä on 5 lasta niin ihan asintuntija on mukana)niin siis äitini lähtee huomiseks päiväks 3 h ajomatkan päähän hesasta mun pikkuveljen inttiin kun sil on valanvannomistilaisuus, et ei sit kyl kerkiä laitokselle mukaan.
sisko on hälytysvalmiudes auton kans ja taksi myös otettu huomioon.
no ihan saletti oon et yli taidetaan olla sittenkin menos tämän kans vai onhan tohon laskettuun viel muutama päivä et en viel vanno. sit vasta ens tiistaina.
vanhin poika 5v lähtee huomen päiväks- pariksi isomummun mökille.
ihanaa lapsille jos on näin kuuma et saa uida ja järven rannal muutenki vilposampaa . nuorempi 2,5v. jää kotiin. näil helteil onkin työ saada hänet nukkumaan kun vipeltäs vaan mut äiti ei oikeen yllä samaan vauhtiin.
aina kun kyljellään makoillut ja sit pitäis nousta ylös niin tosi hankalaa on kun sattuu tonne alas kun vauvan pää jo kiinnittynyt sinne. kävely ollu eilen taas ankkkaa.
toi + juttu kiva. jos vaik joka päivä tai aina silloin kun kirjottaa kuulumia keksis noi positiiviset asiat.
+ olo on siedettävä siihen nähden et on näin kuuma ja viimesillään raskaana,ei turvotusta , eikä masu tunnu edes niin valtavalta
+ihana kun on viel kesä ja valoisaa
+saa nauttia tästä tunteesta kun vauva myllää tul sisällä, komea masupallo joka kyl kerää katseita liikkues yleisil paikoilla.
voikaapa hyvin masukkaat elokuiset ja jakautuneet nauttikaa ihanista mussukoistanne. perässä tullaan.
äippä ja masuasukas 39+3
Kyllä me muutkin pian perässä tullaan..
Täälläpä ei mitään uutta, tuntuu tuo synnytys toisaalta edelleen kovin kaukaiselta asialta, toisaalta välillä mietityttää kovastikin..
Mitään oireita siitä, että vauva olisi piankin tulossa, ei ole.. Kohdunsuulla ollut vihlontakin vähentynyt.. Supisteluja, edes niitä pieniä ei ole ollut sitten toissa päivän.. Toisaalta, mikäpä tässä nauttiessa tästä raskaudesta kun lapsilla alkoi koulu ja mies töissä.. Saa olla päivät ihan yksin ajatustensa kanssa tai tapailla ystäviä.. Nautin siis olostani.. Ainakin yritän.. Vaivana närästys ja liitoskivut, mutta nehän eivät ole mitään ylitse pääsemätöntä.. Joten positiivisin mielin uuteen päivään!
Piiu ja masu rv 37+6, la 24.8