Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko ystäväni mielestäsi kohtuuton?

Vierailija
16.10.2008 |

Tilanne oli tällainen. Siskoni myi lastensa vanhat kaksostenrattaat ystävälleni. Rattaat olivat kahdessa perheessä käytetyt, noin 5 vuotta vanhat. Kankaat olivat hyvässä kunnossa, ja mukana oli hyväkuntoinen jalkapeitto ja sadesuoja. Hinta 15 euroa.

Kerroin ystävälleni, että rattaissa on kaksi vikaa. Toiset valjaat ovat rikki ja tavarakorin neppari on rikki. Kun kaverini irrotti kankaat pesua varten, hän huomasi myös, että selkänojien pahvituista toinen oli katki ja toinen menossa katki. Tätä emme tienneet siskoni kanssa.

Kaverini soitti minulle ja sanoi olevansa pettynyt vaunuihin ja halusi laskea hintaa kymmeneen euroon. Minusta 10 euroa on pilkkahinta kaksostenrattaista, vaikka niissä olisi vikaakin. Lupasin kuitenkin kysyä asiaa siskoltani. Hän sanoi, että ihan sama, ottakoon vaikka ilmaiseksi jos ei ole 15 euroa varaa maksaa.

En halunnut ruveta asiasta riitelemään, koska en halua pilata välejämme, mutta mulla meni päivä pilalle, ja seuraava päiväkin. Kuka tässä oli kohtuuton? Oliko kohtuutonta vaatia alennusta jo halvasta hinnasta vai olisiko ollut kohtuutonta vaatia maksamaan 15 euroa.

Pitäisikö 15 euroa maksavien rattaiden mielestäsi olla priimakunnossa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos ystäväsi oletti saavansa EHJÄT rattaat 15 eurolla, ja ne olivatkin rikki, on ihan kohtuullista pyytää alennusta.

Vierailija
2/23 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten on kohtuullista pyytää hyvitystä ( näin tekisit itsekin kaupassa ) VAIKKAKIN myitte ne halvalla, mutta selkänoja on kohtuullisen TÄRKEÄ osa vaunuista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä olis kaverina kehdannut mitään alennuksia pyytää. Ihme räähkä.

Vierailija
4/23 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosi kuka olettaa, että 15 eskolla saa sellaiset vaunut, jotka ei olisi mistään rikki?? Sitäpaitsi kukaanhan ei tiennyt rikkinäisestä selkänojasta. Mä kävisin hakemassa vaunut pois ja antaisin rahat takaisin, jos ei kehtaa koko summaa maksaa eli ns. purkaisin kaupan. Kehtaakin valittaa..

Vierailija
5/23 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista mitään.

Vierailija
6/23 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos 15 € on liikaa, niin voi tuoda rattaat takaisin.

Vierailija
7/23 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 eurosta tai edes 15:stä. Olisin sanonut, että pidä sitten ilmaiseksi.

Vierailija
8/23 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rattaista vaikka lapsille mäkiauto tai anna ilmaiseksi jollekin joka niitä tarvitsee...

Vierailija
9/23 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin, että kaksostenrattaat maksavat uutena aika paljon, nuokin varmaan 500 euroa. Kaverini sanoi, että ei nuo maksaisi, koska eihän niissä ole kääntyvää työntöaisaakaan. Niin, ne maksaisikin sitten 800 euroa, sanoin. Just tuo asenne mua ärsyttää suunnattomasti! Jos haluaa kääntyvän heittoaisan ja priimakuntoiset rattaat, ostakoon kaupasta juuri sellaiset kuin haluaa. Jos saa käytettynä, pitää vaatimustasoa laskea.

15 euroa + kaupan laatu = mahdoton yhdistelmä.

AP

Vierailija
10/23 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla kovin tottunut käsittelemää elämässä väistämättä eteen tulevia pettymyksiä. Opettele ensin vaikka jokin rauhoittava hengitystekniikka. Noin pienen asian ei saisi antaa viedä mielenrauhaansa, kysehän oli kaikenkaikkiaankin vain 15 eurosta.

Vierailija
11/23 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kyse lastenrattaista.

Käytetyn hinnalla ei saa uudenveroista.

Vierailija
12/23 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon on juuri ongelmani. En pysty sanomaan ihmisille asioita suoraan, vaan sitten niitä pyörittelen vain yksin mielessäni ja puran kiukkuani mieheeni ja lapsiini. Saatan jäädä vatvomaan tällaisia pikkujuttuja vuosiksi, mutta edessäpäin teeskentelen ettei mikään ole hätänä. Mitä minun pitäisi tehdä?

Rahanmenetys mua ei tässä haittaa vaan tuo asenne.

Vierailija
13/23 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaakin tinkiä viiden euron takia.

Äkkiäkös tuollaiset uudet pahvit leikkaa ja sujauttaa paikalleen.

Mitä ihminen kuvittelee saavansa 15 eurolla?

Pyydä rattaat takaisin ja käske etsiä jostain muualta toiset 15 eurolla.

Vierailija
14/23 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi voit sanoa että osta sitten kaupasta jos ei kelpaa.

Vierailija
15/23 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 euroa ei ole summa eikä mikään. Jos ostaa käytettyä ja noin alhaiseen hintaan vieläpä, silloin ei voi saada priimaa. Minusta on täysin naurettavaa alkaa soittelemaan sinulle jostain 5 eurosta. Olisit antanut kaverillesi siskosi puhelinnumeron, sopikoot keskenään asian. Miksi sinun pitää toimia välittäjänä? Itse tein juuri näin kun kälyni halusi ostaa toiselta kaveriltani vauvanvaatteita, joissa olikin sitten jotain valitettavaa. Sanoin kälylleni, että minä en niitä vaatteita myynyt, minä en ala asiaa selvittelemään, tässä on puhelinnumero, soita itse ja sovi asia.

Vierailija
16/23 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hän oletti saavansa sinun puheittesi mukaan hyväkuntoiset vaunut, mutta ilmaantuikin lisävikoja, joista ET ollut tietoinen siskosi kanssa. Itse ostajana harmittaisi ainakin sunnattomasti tuollainen huijaus. Hinnan alennus on ok, jos vielä haluaa vaunut (minä en ostaisi, vaan palauttaisin, vaikka edulliset ovatkin...)

Vierailija
17/23 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niitä voi antaa ilmaseksi tarvitsevalle, niin ei sitte tarvi kuunnella narinaa vioista jälkeenpäin. Pointtihan on kuitenkin "myyjälle" se, että pääsee ylimääräsestä roinasta eroon.

Vierailija
18/23 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti odottavan tuotteen olevan uudenveroinen.

Haloo, järkikin sano, että jos rattaat myydään 15€: lla niin niissä on todennäköisesti enemmän vikaa kuin ehjää!

Vierailija
19/23 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan sanonut että pidä ilmaiseksi ja maksanut 15 euroa myyjälle, jonka jälkeen vannonut että en enää välitä ko. henkilölle yhtään mitään. Hankkikoot romunsa mistä huvittaa.

Siis kuka vinkuu jostain vitosesta? Voi helvetti sentään...

Vierailija
20/23 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hän oletti saavansa sinun puheittesi mukaan hyväkuntoiset vaunut, mutta ilmaantuikin lisävikoja, joista ET ollut tietoinen siskosi kanssa. Itse ostajana harmittaisi ainakin sunnattomasti tuollainen huijaus. Hinnan alennus on ok, jos vielä haluaa vaunut (minä en ostaisi, vaan palauttaisin, vaikka edulliset ovatkin...)