Ymmärrätkö aikuista perheenäitiä, joka antaa
isänsä valita perheelle uuden asunnon, koska isä lainaa ostoon rahaa? Naisen aviomiehellä ei ole sananvaltaa eikä omistusta tulevaan asuntoon.
Itseäni huolestuttaisi, miten pitkään aviomies viitsii seurailla tilannetta, missä vaimon isä on perheen 'pää'.
Kommentit (13)
Pariskunnan ajatuksia en tiedä, tiedän vain mitä naisen isä on kertonut tilanteesta. Mutta huolettaa, voiko tuo oikeasti toimia.
ap
Saako teillä pankki päättää, missä asunnossa asutte?
Ja perintö on suojattu niin, että ei mene puolisoille tai puolison sukuun.
Muuten ei määräillä, mutta nuo on rajat.
lainaa niin ei tietenkää saa päättää.. Ihme nössö pari jos ei laita isälle rajoja, meillä ei tulis kuuloonkaa, eikä mieheni tollasee etes suostus!
Ei myönnä välttämättä rahaa sataan neliöön Eirassa, vaan vain kaksioon Maunulassa.
Ei myönnä välttämättä rahaa sataan neliöön Eirassa, vaan vain kaksioon Maunulassa.
on. Eikä pankkiiri käy esittelyssä sitä asuntoa valitsemassa. Ei meillä ainakaan ole koskaan käynyt :)
Ottaako sen vaimon isä huomioon perheen toiveet, esim. alueen? Jos ihan itsevaltiaana päättää, niin sitten en ymmärrä enkä siihen itse edes suostuisi.
Sen ymmärrän, että isä haluaa valvoa sijoistustensa perään, mutta liika on liikaa. Ehkä vanhemmat eivät tajua, minkä karhunpalveluksen he tekevät lastensa perheille?
Tosin ajatus on isäni rahavarat huomioiden ihan hypoteettinen.
Eikä minuakaan oikein innostaisi moinen riippuvuus omista vanhemmistani. Mielummin asuisin vaikka vuokralla pienessä kerrtostaloasunnossa itsenäisesti oman perheen tuloilla elellen.
ainoalle lapselleen tarjota aika korkeaakin elintasoa.
Mutta sitten jos sattuu olemaan hieman narsistinen henkilö, joka ei kykene asettumaan yhtään sen toisen asemaan, ei tulos välttämättä ole ihan hyvä.
No me olemme erilaisia, minua vaivaisi, jos minä joutuisin tuohon asemaan. Omat vanhempani ja appivanhempanikin ovat meitä tukeneet taloudellisesti, mutta aina 'ehdoitta'. Olemme saaneet lahjoja, joiden perään ei ole kyselty. Eikä kukaan kuvittele, että kotimme olisi jonkun muun kuin omamme.
Ja tosiaan, kyseinen isä nimenomaan käy esittelyissä valitsemassa asuntoa, joka ei siis tule hänen nimiinsä. Eli ei vain aseta rajoja.
ap
Yhdessä tapauksessa isukki maksaa eikä sano mistä pitää ostaa, mutta jos olet ostamassa väärästä paikasta niin isukki ei maksa. Näin ollen lapsi saa itse päättää haluaako isin hyväksynnän ja rahat asuntoon vai pitääkö oman pään.
... jonka leipää syöt. Niin se on.