Lomareissulta palattu ja tyypillisen Marimamman tuntomerkkeihin voidaan nyt lisätä
uusi merkki: MINISELKÄREPPU!
Oltiin reissussa mm. Tansakan Legolandiassa, Ruotsia kiertäen ja voi kun nämä Suomimamman prototyypit paistoivat jo kaaaaaauas:
-löysä Maripaita
-löysät lyhyet sortsit
-tukevat schollit
-mainitsemani miniselkäreppu
-punaiseksi värjätty kananpersekampaus
-roikkuvat korvikset tyyliin muovianannakset
-ylipaino
-kireä ilme
Kommentit (50)
Tuollainen nainen voitaisiin pistää tietosanakirjaan ja viereen nuoli " suomalainen nainen" :
Tosin, että ihan kaikilla ei ole kynittyä päätä. Usein näkyy myös maantienharmaa polkkatukka.
Ja tietysti silmälasit.
Miten joku aikuinen kehtaa laittaa päälleen sellaisen, ihan 10-vuotiaan teini-tytön asuste.
En voi myöskään ymmärtää. Vyölaukutkin on kyllä kamalia.
Sen kun valitsee tyyliin sopivan kankaan - vaikka nahkan ;) ja viikkaa kassin sinne pieneen olkalaukkuun, niin ei tule maitopurkeista ongelmaa... mulla on usein kolmekin tiukkaan viikattua kangaskassia käsiveskassa just in case.
Teidän sisälukutaidoissanne on kyllä pahasti parantamisen varaa.
tävää, joten tarvitsen kädet heidän tavaroiden kantamiseen.
Iso reppu vastaavasti on hankala ruuhkajunassa, nostella nyt sitä sitten sinne hyllylle. Pienempi reppu vastaavasti mahtuu hyvin syliin ja siellä saa pidettyä junassakin puhelimen niin, että saa kännystä mp:n päälle.
t. yksi silmälasit ja lyhyet hiukset omaava äiti
Vierailija:
suomalaisen tunnistaa maailmalla. Silmälasit ja kananperse riittävät kyllä! Lisäksi se kireä ilme yleensä vahvistaa kansalaisuusepäilyn ennen kuin suomenkielinen tiuskiminen alkaa kuulua.
Täydellinen kuvaus ap:n viestissä! :)
Mä näin semmosen minirepun, joka oli nallekarhuksi muotoiltu... Aikuisella naisella! :))))))
Kylla miniselkareppuja nakyy taallakin paikallisilla, erittain tyylitietoisilla aideilla leikkipuistoissa! Ne ovat katevia lasten kanssa puuhaillessa. Monet ovat joko mustaa tai ruskeaa nahkaa ja kankaiset nayttavat olevan usein joko merkkia Samsonite tai Mandarina Duck.
Muutoin paikalliset aidit eivat kylla tayta noita AP:n listaamia kriteereja vaan tyylia voisi kuvailla ehka sanoilla " huolettoman elegantti" .
mitenkä ihmiset pukeutuvat. Tietysti voi olla että minulla on muutakin elämässä kun seurata joidenkin marimammojen pukeutumista. Ja ei, en ole itse sellainen.
" vitun huomiota" muiden pukeutumiseen? Hehän saattavat hyvinkin pukeutua juuri niin kuin sinä ;-)
Itse olen reissuillani tullut siihen tulokseen että tyylitietoisen / ei tyylitietoisen keskivertoäidin rajan voi vetää Euroopassa tuohon Etelä-Saksan kohdalle. Pohjoisen mammat ovat epänaisellisia, raskastekoisia ja ylipainoisia ja täyttävät nuo AP:n listaamat merkit, siis myös muut kuin vain suomalaiset (saksalaiset, britit, norjalaiset...).
Tyylikkäät ja hyvinhoidetut äidit löytyvät akselilta Ranska-Italia-Espanja.
Tämä siis noin karrikoidusti yleistäen sanottuna. Poikkeuksia tottakai löytyy suuntaan ja toiseen.
Mielestäni tuossa pukeutumisessa ei ole mitään pahaa, rennolta kuulostaa. Itse en ole edes törmännyt " marimammoihin" , varmaan juuri siksi kun en kyyli toisten pukeutumista. terv. 37
Voisko näistä päätellä, että suomalaisista äideistä vain ylipainoiset, ei niin ulkonäköorientoituneet, hieman keskivertoa käytännöllisemmät vievät lapsiaan huvittelemaan paikkoihin, joista lapset pitävät? Itsekeskeisemmät mammat lomailevat ns. aikuisten paikoissa, mieluiten ilman lapsiaan?
Oliko sinulla silmälasit ja miten hiuksesi oli laitettu? Entäs jalkinepuoli jne.
Ulkomaisesta ne voivat vaikuttaa tosi erilaisilta ja siinä mielessä poikkeavilta. Just joku tuli Pariisista ja sanoi, että joka naisella oli siellä kultaiset kengät.
Komppaan täysillä. Tänä kesänä Keski-Euroopassa lomaillessa näitä hirvityksiä aina päiväällä kaupungilla näki. Tunnisti kaukaa. Onneksi keskityimme lomalla iltaelämään, joten näistä pääsi aika vähällä. Miksi muuten ne silmälasit, ja aina aivan helvetin rumat kaiken lisäksi? Itse kompuroisin mieluummin vaikka mitään näkemättä kuin sellaiset päähäni laittaisin.
Vierailija:
Itse kompuroisin mieluummin vaikka mitään näkemättä kuin sellaiset päähäni laittaisin.
Joku väitti, että osuu ja uppoaa moneen. Minä kommentoin tuossa jo aiemmin. Minulla ei ole reppua, eikä Marimekkoja, eikö scholleja. Voi kai sitä silti kommentoida ja olla eri mieltä ap:n kanssa?
Entäpä, jos päätät kotimatkalla poiketa kaupassa? Kannatko maidot perheelle siinä tyylikkäässä olkalaukussa vai raahaatko mieluummin muovikassia? Taidatkin vain kulkea autolla...
Laiskan av-mamman tunnistaa marilaukusta ;)