¤¤¤Helteiseen Loppuviikkoon SyyS-04¤¤¤
Aloitetaanpa uusi pino, niin pysytään kärryillä:)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=67&m=10957425&p=1&tmo…
Kommentit (33)
Hiki virtaa, muttei valiteta. Pukkasi mulle vaan tällaisen kevyen kesäflunssan, kolmatta päivää flunssainen olo. Tämä on näitä flunssia, joissa olo on epämääräisesti kipeä, muttei kunnolla.
Mukava kuulla Kerpunkin kuulumisia! Liikunnallisia lapsosia teillä :)
Vennakin menee kerhoon. Loppukevään " Venna ei pääse mihinkään ja on mamman kanssa kotona koko vuoden" -paniikin jälkeen kerhoja olisi nyt 2x2h ja 1x3h, eri kerhot siis. Pähkäilyn jälkeen päädyin perumaan tuon 2x2h iltapäiväkerhon ja sen tilalle otetaan muskari. Nyt on sitten maanantaina muskari, ke-aamupäivällä kerho ja pe-aamupäivä puistossa. Puistoa voi lisätä jos Venna kovasti viihtyy.
Jatu, meille on käymässä niinkuin teidän pojalle aikoinaan: Vennan paras kaveri muuttaa pois :( Onneksi vain toiseen kaupunginosaan, mutta silti heitämme hyvästit yhteisille puistoaamuille. Ollaan jo nyyhkitty etukäteen tätä asiaa. Meistä äideistäkin on tullut hyvät ystävät. Ja nyt meillä on vielä lähes samanikäiset tyttövauvatkin. Onneksi tämä kaveri käy samaa kerhoa Vennan kanssa koko vuoden.
Lempo, ihanaa, vapaapäivä!! Pidän peukkuja, että uusi hoitopaikka tulee nopeasti tutuksi ja turvalliseksi. Hurja rutistus oli teillä jo noitten korva-nenä-kurkkuongelmien kanssa :(
Vaikka mitä kommentoitavaa olisi vielä, mutta pitää mennä syömään. Imettäjällä on kooooova nälkä. Ja vennalla myös.
- tea -
Niin, viikonloput ovat aina pikaisia. Ne menevät niin pikaiseen ohi. Ja tarkoitus on vaan pikaisesti käväistä täällä palstailemassa, ettei ihan vallan tipahda pois kärryiltä.
Ihanaa, että Nekku ja Nasu viihtyvät keskenään. Se sai minut aidosti iloitsemaan :)
Muutapa en juuri pinoista muistakaan. Niin kiireesti lukaisin ne lävitse. Tuntuu, että aina on kiire, tekeepä mitä vaan. Saisikohan jostain ostettua vuorokauteen tunteja lisää? Tai liikenisikö keneltäkään ylimääräisiä tänne päin?
Töissä on ollut kiirettä. Se on tämän helteen kanssa ollut kyllä vallan mahdoton yhtälö. Mutta en valita kuumuudesta, kun koko kesän olen sitä kaivannut.
Ollaan lähdössä käymään mökillä pikapikaa -taas tämä pikaisuus:(.... mutta kun vapaita on rajoitetusti, niin ei voi jäädä järven rantaan fiilistelemään yhtään pidemmäksi aikaa. Esikoinen pitää samalla hakea pois mummolasta, koska maanataina alkaa KOULU!!!! Ja se meinaa sitä, että syksy saapuu... glups!
Voikaa hyvin! Ja nauttikaa kesän / alkusyksyn helteistä!
Mimmu ja lapset x3
Lukemista:
Milleniumlasten äideille:
http://vanhemmat.mll.fi/lapsi_kasvaa_ja_kehittyy/7-9vuotias.php?dir=/la…
Heinä06-lasten äideille:
http://vanhemmat.mll.fi/lapsi_kasvaa_ja_kehittyy/1-2vuotias.php?dir=/la…
Ja meille kaikille (pikkasen etukäteen):
http://vanhemmat.mll.fi/lapsi_kasvaa_ja_kehittyy/3-4vuotias.php?dir=/la…
Nyt jatkamaan järjestelemistä: Huomenna illalla pukkaa vieraita tupa täyteen ;) Koitan palailla myöhemmin.
T@hti
Olen varmistanut ettei pallelluta pitämällä uunia päällä ;-)) Juu,on hikistä hommaa leipominen tällä säällä!
Pojalla oli synttärit osa:pihakaverit.Kivaa oli lapsosilla :-) Harmittaa vaan kun yhdet pojat peruuntu ihan viimehetkellä.Äiti kuitenki sano et pojat niin tahtos tulla et jos voisivat toisena päivänä..tulevat sit maanantaiana.Eipä muuten mut ois saaneet mennä samalla sotkulla kaikki!
KEsäflunnsa on kurja,Tea :-( Typylläkin nenä valuttaa,ei tuo kipeä ole mut välillä saa niistää..Harmi kun kaverit muuttaa!
Kerppu rehvataan vaan :-) Olin sulle ihan tekstaamassa mut aloin sit höpisee puitotädin kans ni jäi...
Meillä muuten nyt kesänaikana on pojun kans elo vähä helpottanu :-) Toivonkipinäks vain kun elo on ollu niin samanlaista meillä ja teillä.
Vai onko typyn kanssa vaan niin hankalaa et poika ei enää tunnu missään ;-)) Neiti uhmis on ihan toivoton.Esim.tänään pihalla:Poika halus keinua ja hypätä siitä,typy halus pyöriä kiikussa.Sanottii et vuorotellen..no,neitokainen huus suoraa huutoa aina pojan vuorolla.Hän kun ei odota,eikä vuorottele!Et helppo elämä...
Tänään synttäreiden jälkeen meni sokerihumailainen poika joukko ulos.Kohta soi ovikello ja siellä yksi hyvin likainen poika sanoo et voisko joku tulla auttamaan kun meidän poika on katolla eikä pääse alas..Syvä huokaus!Taas!poika on hyvin ketterä kiipeilemään ja kovasti kiipeeää-varsinkin ylös!Isi meni sitten apuun.Tämä sanantuoja oli hyvin likainen siksi että pojat oli ottanu tomukylpyjä eli liikkuvat,hikiset pojat olivat pöllyttäneen kuivaa hiekkaa minkä olivat pystyneet :-/ Nyt mies yrittää saada saunassa tuosta meidän lapsukaisesta puhdasta.
Ja taas käy mielessä että mihinhän se koulumatkalla kiipeää..
Lähden tekemään lämpösiä leipiä...Ja uuni kuumaksi ;-))
jatu
Mun piti palata kommentoimaan ja kertomaan meidän kuulumisia. Mutta ei onnistunu :( Oon taas laittanu itelleni ihan liian kovat tavoitteet siivoamisen suhteen eikä valmista tuu, vaikka aamusta iltaan oon touhunnu :( Paljon oon toki saanu aikaan, mutta vielä ois kovasti hommaa.
Huo-ka-us.
Taas panee miettimään, miten syskystä selvitään, kun mies on metällä ja mä vaadin iteltäni mahottomia.
Äsh,
T@hti
Tänään kävimme naapurissa synttäreillä. Siellä on aina niin kovin siistiä ja kaikki järjestyksessä, että kotiin tullessamme tuntui, kuin kaikki olisi aivan hujan hajan. Oikeasti siivosin eilen, mutta tiptop-huushollin ja vahattujen lattioiden rinnalla...
Ei kai sitä tavallaan sille mitään voi, että itsellensä asettaa tavoitteita ja tehtäviä. Onhan sitä sitten aivan mahtava olo, kun kaiken saa tehtyä. Sinulla T@hti, vain on iso talo siivottavana ja neljä lasta pyörimässä, joten tekemistä varmasti riittäisi jokaiselle minuutille.
Jo esikoisen vauva-ajasta lähtien olen toteuttanut Wahlberilaista " tekemisen näkemistä" . Olen ohjeistanut itseni sillä tavalla, että lasten pitää saada nähdä kotityöni, siivoamiset, pyykkien ripustamiset ym. Näin ollen kotitöitä ei voi tehdä esim. lapsen päiväunilla ollessa tai nukkuessa, vaan silloin täytyy kayttää aika esim. netissä surffailemiseen ;)
Tänään sentään leiponut,
Saamuska♥
Pikaisesti kirjoittelen.
Tossa reilu pari tuntia sitten kotiuduttiin reissusta.
Kivaa oli. Lapset tykkäs. Lämmintä piisasi. Mökki oli kuin sauna ja itse en oikein saanut sen takia öisin nukuttua. Mökki oli ihan kiva. Olisi tietenkin voinut olla hieman lähempänä Pärnutä (mökiltä sinne oli noin 23km). Yhtenä päivänä käytiin tallinnassa ostoksilla ja eläintarhassa kun Veeti sinne niin kovasti halusi. Veetin suosikki eläin on kroko. Sai kroko pehmolelunkin joka nyt on niin rakas.
Veetillä on hieman kuumetta. Raukka ollut tänään ihan kuumeessa ja väsynyt. Laivalla otettiin hytti ja Veeti siellä nukkuikin melkein koko matkan. Mentiin viking linellä.
Nyt on kamala pyykki vuori odottamassa. Venlan autoistuimen kankaat juuri pesin kun ne meni reissun aikana aivan likaisiksi.
En muista yhtään mitä piti kommentoida.
Pakko lähteä Venlaa nukuttamaan. Veeti on jo nukkumassa.
Koitan laittaa sähköpostiin kuvia reissusta.
Öttis, Veeti ja Venla
Minulle on varmistunut, etten pidä helteestä. Paljon vähempi riittäisi. Tänään ehdotin miehelle, että ajeltais vaan ilmastoidulla autolla pitkin päivää. No päädyttiin kuitenkin puun varjoo, muttei uimaan. Huomenna mennää uimahalliin, kun lapset tahtoon.
Tälläisillä keleillä toivoisin myös, että olisimme jo muuttaneet. Muutekin asia vie ihan liikaa ajatuksia, kun mitään ei voi tehdä, mutta tahtois. Ajelimme katsomaan lasten uutta päiväkotia. Tilat tuntuvat melko isoilta. Pk:n pihalla oli jotain parakkeja, joissa vissiin on viime vuonna ollut lapsiryhmiä evakossa. Hurjilta näyttivät ne mörskät. Lasten päiväkoti on muuten liikuntapainotteinen, mitä ikinä se lapsilla tarkoittaa.
T@hti, ota rennosti.
Saamuska, hienosti olet kohottanut kuntoa.
Ayap, mulle tuli kyynel silmään, suloinen Pyörsky. Otso tulee mielellään teille kyläilemään, eikä haittaa vaikka olette mökillä, hän voi tulla myös sinne.
Kerppu, oli kiva kuulla kuulumisia. Minua alkoi kiinnostaa se kelluntapaita. Mistä niitä saa ja mihin hintaa? Kovin taitavia ja liikunnallisia lapsia teillä.
Ulkoa kuuluu kamala meteli, koululaiset juhlivat. Huh, tämä on yksi asia josta pääsen eroon. Nämä " juhlat" ovat niin rasittavia. Muutenkin alan näkemään nykyisessä asuinpaikassa vain huonoja puolia ja uudessa vain hyviä. Näin se ihminen totttuu muutokseen.
Taidan vielä mennä haaveilemaan perennoista, sisutuksista ja autoista.
Toivottavasti ei ole liian kuuma nukkua.
Pile
Eilen ilma seisoi, ratikkaan tukehtui, hiki valui pitkin selkää, reisiä, vyötäröä jne. Varjossa oli ok. Tänään vilvoiteltiin Luukissa rannalla aamupäivä, oli kivaa. Iltapäivä oltiin kummitytön kesäjuhlissa jotka oli myös kivat. Puolivarjossa on heidän piha, joten ei ollenkaan liian kuuma. Tänään muutenkin kävi pieni tuulenhenkäys, rannalla märkänä varjossa tuntui jopa viileältä:) Lapset oli nyt illalla ihan väsyneitä, pienempi ei enää jaksanut kuin huutaa. Jonnekin rannalle ehkä suunnataan huomennakin, jso ei ole liian pilvinen sää (luvassa ukkostakin).
Pile, mietkinkin, että oletko täysin muuttohommien, pihakasvien ja kylppärin laattojen lumoissa, etkä ehdi kirjottaa:)
Kelluntauikkareita olen nähnyt urheilukaupoissa, olikohan jotain 30e. Me onnettomat unohdettiin kellukkeet ja kaikki kotiin tänään, joten huomenna täytyy muistaa jos rannalle lähdetään.
Lähden miettimään nukkumaanmenoa. On vaan nyt NIIIIN kuuma sisälläkin...
T: Ynis
Hyvin osui tuo mun pinon otsikko ilmeisesti, kun on ainakin jossain päin ollut syysmammoilla hellettä:) Täällä oli eilen sopivan vilpoinen sää, tänään taas aika lämmin. Ihan hikinen olin kun töihin polkasin.
Meidän kotona ei taaskaan pääse näille sivuille, siksi kirjoittelu jäänyt vähemmälle.
Onnihan on siis nuhassa ollut tällä viikolla. To ja pe en sitten vienyt tarhaankaan kun mulla oli to vapaa ja perjantaina iltavuoro, joten äiti hoiti sitten pari tuntia Onnia kun sattui olemaan sillä vapaapäivä. En minä tietenkään jokaisen nuhan takia voi olla viemättä tarhaan mutta nyt tehtiin näin. On nukkunut luvattoman huonosti yötkin tällä viikolla mutta viime yön nukkui vihdoin kokonaan heräämättä ja mikä parasta - omassa sängyssään 8 asti. Oli ilta kuuden aikaan nukahtanut hetkeksi isänsä syliin eilen! Ihan ainutkertaista. Päiväunet on taas ollut kuvioissa nyt nuhaisena kun aamut on alkanu niin aikaisin. Kahtena päivänä peräkkäin heräs sitten pissat housuissa - molemmilla kerroilla mummun ja papan sängyssä! Jospa tässä nyt pääsee taas normaali rytmiin ilman päikkyjä kun tänään nukkui pidempään.
PUPIlaisille kysymys, kun en täällä töissä pääse sähköpostiin. Mikä on vadelmien maksimikoko:D? Oikeesti mun puskissa on ihan hillittömän isoja vadelmia ja mä mietin (en uskaltanut maistaa:-) ), että onkohan ne edes hyviä. Sattuvat olemaan paitsi aurinkosemmalla puolella kuin toinen puska ja lisäksi sen puolen naapuri paskattaa koiransa pihalle, eli taitavat saada vähän lannoitettakin. YÖK, oksettaa koko ajatus. Oikeasti mietin vaan, että pitääkö noille vadelmapuskille tehdä jotain joskus??? Huomaatte, etten tiedä asiasta mitään, kun näin tyhmiä kyselen.
Ehkä lisää asiaan sitten joskus sähköpostiin. Olen ihan innoissani mun kukoistavista kukkapenkeistä nimittäin. Ja nyt kun tiedän, mikä kukka on mikäkin, ajattelin syksyllä sitten vähän järjestellä niitä uudelleen.
Saamuskalle hatunnosto! Hienosti olet jaksanut kuntoilla! Vaikka minä olen aina jonkin verran urheillut, lenkkeillyt hölkätenkin, en ikinä ole tuntia jaksanut juosta. En tiedä, mistä se kiikastaa. Alkukesästä oli hyvä vauhti päällä kun rullaluistelin paljon mutta sekin jäi, kun pyöräilen töihin aina. Punttisalillakaan en ole tarpeeksi päässyt käymään ja tuntuu, että nyt tarvis aloittaa kunnolla taas, ettei vuoden kova työ mene hukkaan.
T@hti: Annapas armoa itsellesi! Kotityöt ei koskaan katoa minnekään, joten ei niillä kannata itseään piinata.
Minä alan olla ihan kypsänä meidän epäjärjestykseen, joka on vallinnut jo tovin. Mies jatkoi lomallaan jo viime syksynä aloitettua hommaa, ikkunoiden pielispuut pitää vaihtaa ja niissä on hirveä homma. Ensin pitää lakata laudat pariin kertaan ja sehän se tarkkaa puuhaa on, ettei tule rantuja ja ettei jää pöly tms. jälkiä, kun lakkahan kiiltää. Eikä entiset laudat lähde ihan ottamalla vain pois. Sitten sitä romua on levällään koko ajan, roskaa siellä täällä yms yms. Työkalupakkikin on ollut pari viikkoa keittiön lattialla! Mutta en valita, tuo homma kun pitää saada tehtyä ja voiton puolella se jo on.
Ostettiin muuten eilen keittiöön vihdoin uusi pöytä ja tuolit kuudelle hengelle. Löytyi vihdoin mieluinen eikä liian kallis. Eri asia, millä maksetaan se...
Kerpustakin oli kiva kuulla pitkästä aikaa!!! Hieno homma, että Sassalla on jo kaikki ruuat ruokavaliossa ja erityisen hienoa kuulla, että miehellä ja sulla menee hyvin!!! Kerrassaan ihana kuulla!!!
Nyt tämä pölötys menee jo turhan pitkäksi.
T-P
Vaikka tänään ei ole edes ollut kova helle.
Ostettiin tänään lapsille sähköhammasharja. Kyllä tulee pestyä niin omat kuin lastenkin hampaat paremmin. Tuli oikein hyvä omatunto, meinaan olen ollut niin huono pesemään omia ja lasten hampaita. Erityisesti Valma antaa pestä tosi huonosti. Tänään halus pestä kaksi kertaa. Minusta on loistavaa, että harjassa on ajastin joka ilmoittaa " kivalla" laululla että milloin on leuan vaihto ja milloin voi lopettaa.
Huusin huuto.netistä Valmalle toisen istuimen. Siis siihen autoon, jota ei edes vielä ole (Ayappi, voi olla, että saat pian puhelun). No, myyjä sanoi, että istuimen voi laittaa myös kasvot menosuuntaan. Vähän epäilin, mutta uskoin. Kun sitten haettuani tavasin kiinnitysohjeita, niistä selvisi, että olin oikeassa. En jaksa ruveta mihinkään kaupan purkuun. Ja siskoni lupautui ottamaan istuimen. Harmittaa, vaikka sille nyt tuleekin käyttöä. Nyt pysyn vain tutussa merkissä ja mallissa. Eikä tässä nyt edes ole mikään hoppu.
Pupille kysymys: HongKongissa (siis siinä halpiskaupassa) myydään perennoja, onko ne ihan yhtä hyviä kuin puutarhakaupoissa?
Huomenna taas töihin ja taas olemme lähempänä asunnon luovutusta.
Pile
Vettä on tullut ihan sikana, mutta on kyllä ollut niin hiostavaa, että olen puoliksi sulanut mössöksi:) Iltapäivällä alkoi taas aurinkokin paistaa.
Mulla on laukku pakattu, ihan täynnä on. Onneksi saan osan työpapereista pois työkavereille, olen vaan kuormajuhtana Tallinnaan saakka.
PuPi-asioihin. Vadelmista en osaa sanoa mitään. Perennoista sen verran, että kyllä niissä laatu vaihtelee, mutta tuskin silleen, että minkään yksittäisen kaupan taimet ois just surkeita. Ihan ok näköisiä taimia oli honkkarissa, kun itse viimeksi katsoin. Minä olen siirtynyt lähes kokonaan Plantagenin asiakkaaksi, vaikka siellä iso osa taimista on Saksalaista alkuperää. En enää jaksa vertailla hintoja ja kierrellä eri valikoimia kattelemassa. Plantagen on mun paratiisi:) Suhteellisen edullinenkin on, verrattuna vaikka meitä lähempänä olevaan Taimimaahan, tai mikä onkaan.
Lähden viimeistelemään pakkaamiset ja sitten nukkumaan...
T: Ynis
Kolemaalta? ;) siis KoleAMMALta :)