G: kertokaa, mitä syötte. Muut kertovat, millaisia olette.
Mitä söitte eilen? Mitä muut voivat sen perusteella päätellä teistä (esim. perhekoko, elämäntilanne, asuinpaikka, luonne, ikä...)? Katsotaan sitten, osuiko kohdalleen.
Aloitan:
aamupala
lasi vettä, vihreää teetä, kaksi palaa ruisleipää + margariinia + kalkkunaleikettä, maustamatonta jugurttia + mysliä, omena
lounas
vettä, täysjyväpastaa ja pestoa, tomaatti
välipala
kuppi kahvia, Elovena välipalakeksi, omena
päivällinen
piimää, kotitekoisia lihapullia, parsakaalia, salaattia
iltapala
kamomillateetä, kauraleipää + juustoa (Oltermanni) + kurkkuviipaleita, viili ja omenasosetta
lisäksi
vettä, lasi omenatuoremehua, n. 10 irtokarkkia
Kommentit (89)
Aamu
Ei mitään
Aamupäivä
6 palaa paahtoleipää, juustoa päällä. Juomaksi maitoa
Päivä
2 palaa paahtoleipää, juustoa päällä. Taas maitoa juomaksi.
Ilta
Vähän jogurttia, pari paahtoleipää, juustoa päällä. Kismet. Juomaksi mehua.
Yö
Nektariini
Vierailija:
Aamu
Ei mitäänAamupäivä
6 palaa paahtoleipää, juustoa päällä. Juomaksi maitoaPäivä
2 palaa paahtoleipää, juustoa päällä. Taas maitoa juomaksi.Ilta
Vähän jogurttia, pari paahtoleipää, juustoa päällä. Kismet. Juomaksi mehua.Yö
Nektariini
Naimisissa paahtoleipätehtailijan kanssa, anoppi juustomestari.
Jos tuo on normaali ruokavalio, kroppa on kovilla ja maha ummesssa.
Olen karppi, tosin jo 40+. Hoikka, asun pääkaupunkiseudulla, parisuhteessa mutta siinä meni pieleen, että lapsi vasta menossa eskariin. Matkustelen paljon, hämmästyttää miten se ruokalistassani näkyi ?
Ruoanlaittoon en todellakaan käytä paljon aikaa. Kinkku-tuorejuustohyytelön tekee vartissa, savulohi oli sunnuntain illalliselta jäänyttä, savustettu kieli Humppilan Kotipalvista lomamatkalla ostettua.
Keitetyt kasvikset keitän aina kaikki samalla kertaa (kattilaan kypsymisjärjestyksessä) usein mukana kiehuu myös perunat muulle perheelle.
Kiitos arvanneille, tää oli kivaa.
Amiksen käynyt, ei ehkä vielä ylipainoinen mutta kohta..... hampaat aika huonona. Ei harrastuksia, bailaa, aina rahat loppu.
Aamupala:
2 ruisleipää + kinkkuleikettä, kahvikupponen.
Lounas rannalla:
1 valmislihapulla, patonkia, kurkkua, säilykepapaijaa, pillimehu, suolakeksejä ja kahvikuppi.
Päivällinen:
Kinkkupastaa, vettä ja tomaattia.
Iltapala:
kaksi kauraleipää kinkulla ja paprikalla.
Aamiainen
- kulhollinen vehnätyynymuroja maidon kanssa
- lasillinen Valion appelsiinimehua
Lounas
- lohta, katkarapurisottoa
- ruisleipää
- salaattia
- vettä
Päivällinen
- pala Lidl:n valmispizzaa
- 3 luumua
- FunLight -lasillinen
Illallinen
- kaksi karjalanpiirakkaa
- persikka
- Strongbow -siideri
ja pitkin päivää monta kupillista kahvia maidolla sekä latté
Oon yo-merkonomi ja töissä päihdealalla, joten en mä nyt ihan aina viitsi bailata. Rahasta nyt on aina pulaa.. 2 lasta, yh.
Tää oli hauska! :)
Vierailija:
aamu puuro+kahvi+vettälounas kasvissosekeitto+2palaa ruisleipää+tomaatteja ja vettä
välipala 2 nektariinia+kahvi
päivällinen salaattia,perunaa ja grillipihvejä
iltapala 2 tummaa leipää ja teetä
Eilen söin:
Ammulla lasi vettä
Päivällä kourallisen pähkinöitä
Illalla kolme tummaa leipää jossa päällä tonnikalaa tomattia ja juustoa
Ja päivän mittaan join kolme litraa vettä.
Anteeksi ihmettelyni, mutta en luullut aikuisten juovan pillimehua! :)
Miksi minä join rannalla pillimehua?
t. 26
Ei ole kuitenkaan itse kovinkaan levinnyt, ehkä hieman pullea. Jokin perusammattikoulutus hänellä on, mutta ei nyt töissä.
Olen anorektikko,entinen bulimikko. Tällä hetkellä ylipainoinen. Tiedostan ongelmani mutta en ole vielä hakenut apua. Enkä vielä tarvitsekaan sitä koska läskiää on.
...jolla on rautainen itsekuri!!
Joko anorektisen laiha tai sitten pullukka - veikkaan kyllä ekaa. Ei osaa nauttia elämästä, kieltää itseltään paljon muitakin hyviä asioita ja on kontrollifriikki.
t. 27
Aamupala: kahvia ja hapankorppua
Lounas: kotikalja ja kanasalaatti
Välipala: suklaapatukka, vichya
Iltapala: hapankorppua, leipäjuustoa ja kotikaljaa
Illallinen ei maistunut kun oli niin kuuma päivä eilen. Yleensä lämmin ruoka lisäksi.
EI ole esikoinen, toinen on tulossa (3 v on jo).
14:lle: minä sanoin matkustelusta. Arvasin noista " etnisistä" jutuista ja muutenkin melko ennakkoluulottomista ruokavalinnoista (mm. kieli). Lisäksi näkee, että sinun ei hirveästi tarvitse miettiä rahapuolta ruokaostoksilla, joten ehkä sitä rahaa jää sitten matkusteluunkin.
Tietysti yhdestä päivästä ei oikein voi sanoa mitään, voihan siihen sattua joku erikoispäiväkin.
Vierailija:
Olen anorektikko,entinen bulimikko. Tällä hetkellä ylipainoinen. Tiedostan ongelmani mutta en ole vielä hakenut apua. Enkä vielä tarvitsekaan sitä koska läskiää on.
Ota yhteys terveyskeskukseesi, jooko.
Olen painanut kaikkea 52 ja 100 kilon välillä. Nyt olen monta vuotta ollut hieman ylipainoinen,mutta pyrin normaalipainoon.
Olen 180cm pitkä.
asun pienehkön kunnan keskuksessa, lapsia kaksi, tällä hetkellä tosiaan kotona. Tykkään laittaa ruokaa, mut välillä laiskottaakin. Opiskelut jatkuu amk:ssa.
mutta vaikeuksia siinä.