G: kertokaa, mitä syötte. Muut kertovat, millaisia olette.
Mitä söitte eilen? Mitä muut voivat sen perusteella päätellä teistä (esim. perhekoko, elämäntilanne, asuinpaikka, luonne, ikä...)? Katsotaan sitten, osuiko kohdalleen.
Aloitan:
aamupala
lasi vettä, vihreää teetä, kaksi palaa ruisleipää + margariinia + kalkkunaleikettä, maustamatonta jugurttia + mysliä, omena
lounas
vettä, täysjyväpastaa ja pestoa, tomaatti
välipala
kuppi kahvia, Elovena välipalakeksi, omena
päivällinen
piimää, kotitekoisia lihapullia, parsakaalia, salaattia
iltapala
kamomillateetä, kauraleipää + juustoa (Oltermanni) + kurkkuviipaleita, viili ja omenasosetta
lisäksi
vettä, lasi omenatuoremehua, n. 10 irtokarkkia
Kommentit (89)
Aamupala: 3 täysjyväleipäpalaa, margariinia, oltermannia, tomaattia, pieni rasvaton jugurtti, rasvatonta maitoa
Lounas: lautasellinen pastaa, jossa tomaattia, aurinkokuivattua tomaattia, oliiveja, chevreä
välipala: 2 lautasellista mysliä, jugurtti (ei-rasvaton)
illaksi ollaan suunniteltu pakastepizzaa :-)
Jäin välistä, elikkäs numero 47 :)
aamupala:
vihreää teetä, pari perunalimppuviipaletta oivariinilla
Valion he-vi (hedelmä-vihannesjuoma)
välipala: kahvi maidolla
lounas:
salaattia ja valkosipulikastiketta, vettä
pari keitettyä pientä perunaa, makkarastroganoffia
perunarieska, oivariinia
jälkkäriksi: köyhäritari mansikkabanaanihillolla ja vaniljavaahdolla
välipala: kahvi maidolla
päivällinen:
McFeast Jr. -hampurilainen
omenamehu
iltapala:
Valion he-vi (hedelmä-vihannesjuoma)
hapankorppua oivariinilla
Joko olet luonnostasi tosi hoikka tai sitten aika pullukka. Aika paljon mahtuu kaloreita päivään :). Äiti, alle 25 ruokailutottumuksistasi päätellen, lähihoitaja(?), Vantaalta
Aamupala: lasi laimennettua mehua, muki kahvia, desi jugurttia + punaherukoita, ruispala levitteellä ja kinkulla
Lounas jämiä sunnuntailta: vähän kasvisgratiinia ja naudan suikalelihaa. 4 dl rasvatonta maitoa ja pari pikkutomaattia. Lounaan päälle desi jäätelöä ja taas punaherukoita ;)
Kahvia mukillinen + pala kuivakakkua
Illalla Citymarketin herkkupita (sämpylä, jonkä päällä paprikaa, oliiveja ja jotain juustoa), salaattia, vesirinkeli levitteen kanssa ja maitoa.
Olet noin 27-28v. Joko yksi yli kolmevuotias lapsi tai kaksi lasta noin 2,5v ikäerolla.
Olet käynyt lukion ja jatkanut siitä vielä opiskelua.
Et polta ja olet hoikka. Asut omistusasunnossa.
Muut saa jatkaa.
Ykkösestä tulee mieleen koulutettu kaupunkilaisnainen, lapsiperheen äiti.
Kakkonen asuu ehkä maalla tai ainakin omakotitalossa (ne punaherukat), ehkä äitiyslomalainen.
Molemmat ovat 3-kymppisiä.
Lounas: Usein eineksiä, joku valmisruoka tai käynti ravintolassa.
Välipala: Kahvia, kakkua, ehkä joku hedelmä
Iltapala: Leipää, makkaraa, suolakurkkuja, teetä, suklaata + mitä nyt sattuu löytymään jääkaapista.
eilisen syömingit ja juomingit:
aamulla kahvia maidon kanssa 2 kuppia
1 kipollinen banaanijugurttia
Päivällä pari kuppia kahvia maidon kanssa ja suklaatuutti
Päivälliseksi klo 17 pari viipaletta leipää, päällä margariinia, kinkkua, juustoa
jauhelihamureketta, perunaa ja salaattia
Lisäksi vähän karkkia ja mehua pitkin päivää
Minä söin eilen:
Aamiaiseksi:
Lautasellisen neljän viljan puuroa ja kupin teetä. Töissä join toisen kupin teetä hetkeä myöhemmin. Teen sekaan ehdottomasti maitoa!
Lounaaksi:
Itse tehtyä tonnikalasalaattia. (Salaatissa jäävuorisalaattia, avomaankurkkua, tomaattia, avokadoa, rajuuestoa, tonnikalaa sekä paistettua sipulia, paprikaa ja kesäkurpitsaa)
Välipalaksi kevytjugurtti, vettä ja näkkäri
Illalla naudan pihvi, tomaatteja, puolikas makkara ja kaksi siideriä sekä makuvissyä.
Myöhemmin illalla suolapähkinöitä ja vettä.
on töissä, ei lapsia, pullea tai sitten on hyvät geenit (ei liho ruokavaliosta huolimatta), alle 30-vuotias.
Aamulla pari kuppia kahvia, kauraleipää juustolla.
Välipalana porkkana ja iso lasi vettä.
Ruokana perunoita, paistettuja kantarellejä ja porkkana juomana vettä.
Iltapalaksi viineri, kuppi kahvia ja näkkileipää juustolla.
Lisäksi noin 20 englanninlakua.
7: töissä (kuten kävi ilmi), ei lapsia, mutta parisuhteessa
Olen tosiaan äitiyslomalla, laskettuun aikaan kaksi viikkoa. Kotona on myös esikoinen 3 v. Ikää 34 ja kaikesta herkuttelusta huolimatta normaalisti normaalipainoinen. Varsinainen kotiäiti en ole, aion mennä takaisin töihin jo ennen vanhempainvapaan loppua (mies jää kotiin). Asun kaupungissa, mutta vanhassa omakotitalossa. Ja punaherukkaa alkaa pursuta jo korvistakin, tuli hyvä sato...
Kuusi ja seitsemän ovat nuorehkoja (alle 30), ehkä lapsettomia tai ainakin vain 1-lapsisia työssäkäyviä naisia. Seiskalla on karmea nälkä ja heittelevä verensokeri iltapäivisin ;). Kaupunkilaisia, hoikkia (varsinkin 6, 7 voi olla pullukampikin)
Aamiainen:
Turkkilaista jugurttia, karpaloruohetta, kinkku-tuorejuustohyytelöä, avomaan kurkku ja pari minitomaattia
Lounas:
Keitettyä kukkakaalia, -kesäkurpitsaa, -porkkanaa, savustettua lohta, pari minitomaattia, ituja, auringonkukan siemeniä
Jäkkäriksi pari palaa tummaa suklaata
Illallinen:
kaksi avomaan kurkkua ja tsatsikia, savustettua kieltä
Iltapala:
Pari kourallista herneenpalkoja
Lounas: Jauheliha- kaalikeittoa lautasellinen, 3 lasia piimää, ruisleipäpala, päällä margariinia ja siivu graavilohta.
Välipala: muutama ruokalusikallinen turkkilaista " partamies" jugurttia
Päivällinen 2 grillimakkaraa ja vähän suolakurkkua.
Illalla: siivu itse (leipäkoneessa) leivottua vehnä- kaura leipää, kolmen munan munakas.
aamu puuro+kahvi+vettä
lounas kasvissosekeitto+2palaa ruisleipää+tomaatteja ja vettä
välipala 2 nektariinia+kahvi
päivällinen salaattia,perunaa ja grillipihvejä
iltapala 2 tummaa leipää ja teetä
ja matkustelua harrastava nainen, joka on tajunnut karppauksen (tai sen tyylisen ruokavalion) olevan hyväksi. Hoikka, varmaan pitää muutenkin huolta kunnostaan. Voi olla lapsia, mutta he ovat jo kouluikäisiä. Asuu keksisuuressa kaupungissa, parisuhteessa.
Aamulla ei mitään.
Aamupäivän aikana n. 15 Pirkan vinkkari-karkkia.
Lounaaksi kirjolohikiusausta ja vettä.
Illallinen perunaa ja aurajuustobroileria + jaffaa.
No minkälainen ihminen olen?
Joku veikkasi mua eli kasia opettajaksi, joka olisi kotona lasten kanssa. Ja joku toinen, että olen lomalla.
Olen koulutukseltani todellakin opettaja, mutta en juuri nyt lomalla. Lapsia ei ole, seurustelen. Heh. Aika hyvin noista mun tosi omituisista iltasyömisistä huolimatta.