Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä välissä kerkiätte kuntoilemaan..?

Vierailija
07.08.2007 |

Tyhmä kysymys tyhmältä, mutta minulle on salakavalasti kertynyt nyt jo huimat 13kg ylimääräistä tässä kotona ollessani, ja haluaisin ne todellakin pois!

Lapset on jo 3v ja 2v, eivätkä enään viihdy rattaissa (eikä ole tuplarattaitakaan), joten lenkille lähtö lasten kanssa on lähes mahdotonta. Mies taas painaa pitkää päivää ja lähtee 06.00 aikoihin töihin ja tulee n.12h päästä kotiin, enkä viitsisi sen jälkeen sanoa, että jääpäs ukko lapsia vahtiin niin mää lahden lenkille/jumppaan/jne. Ja kun sitten lapset on saatu nukkuun ja on myöhä ja syksyn myötä pimeäkin, niin ei tee kauheasti mieli lähteä tonne ulos kävelylle..

Tietysti sisälläkin pystyy esim. lihastreeniä tekemään, mutta tarvisin myös lenkkejä kunnon kohentamiseksi.

Onko kokemuksia esim. crosstrainerista, kannaatko ostaa?

Vinkkejä muilta laihduttajilta, kiitos! :)

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoahan se onkin, jos se neuvola olisi vain 2 km:n päässä, mutta kun sinne on se 20 km! Samoin kauppaan ja muuallekin! Eikä tästä minnekään lähde lasten kanssa kävellen tai pyöräillen, tuota ohimenevää tietä pitkin saavat rekat ja autot ajella 100:aa(((. Onpa siinä meillä tosiaan ihana pyörätie!!! Eikä täällä landella muita teitä tässä meidän lähellä mene, vaan tuolle tielle on aina mentävä jos jonnekin halajaa.

Olisihan se helppoa jos salille tosiaan olisi pari kilsaa vaan. Sinne vaan fillarilla, sitten puoli tuntia salilla ja taas takas. Mutta kun ei onnistu!

Ainut mitä mä pystyn tekemään, on että meen iltamyöhään pyörälenkille tai juoksen jossain pellolla. Tosi innostavaa välillä...:((.

Vierailija
42/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lukenut tenttiin crossaria ja kuntopyörää käyttäen. Suosittelen! Omaksuminen tuntui ainakin yhtä tehokkaalta kuin normaalissa pänttäämisessä, mutta tämä ei tietysti sovi herkästi häiriintyvälle, jos kotona ei ole crossaria tai pyörää.

43

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän salilla jäähdyttelyyn sellaista " nojatuolikuntopyörää" . Siinä voisi olla mukavaa lueskella samaan aikaan :) (Jos sellainen olisi siis kotona)

Vierailija
44/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksikö ei voisi jättää lapsiaan nukkumaan puoleksi tunniksi yksin kotiin, kun menee lenkille? Siihen ei pitäisi tarvita selityksiä, jokainen vastuullinen vanhempi tajuaa ne itsekin. Mutta tässä rautalangasta väännettynä joitakin esimerkkejä:

Vaikka lapsesi YLEENSÄ nukkuisivatkin kuin tukit läpi yön, saattaa herkkäunisempi hetki tulla eteen yllättäen. Voit vain kuvitella lapsen hätää, kun äitiä ei olekaan missään :(

Lapselle voi esim. puhjeta vatsatauti tai korvatulehdus yllättäenkin, ja yleensä ne alkavat juuri öisin. Vieläkin kamalampaa olisi, jos lapsesi saisi kurkunpääntulehduksen yksinään ollessaan. Se on vaarallista ja rankkaa äidin sylissäkin koettuna, puhumattakaan yksin :-/

Entä sitten onnettomuusriskit? Vaikka molemmat lapsesi olisivatkin pinnasängyissä eivätkä itse pääsisi koheltamaan poissaollessasi, voi kotisi syttyä palamaan esim. telkkarista (tai naapurista) milloin vain. Pienet lapset eivät osaa YKSIN toimia palohälytyksen lauetessa.

Sekin on huonolla tuurilla mahdollista, että juuri sillä aikaa kotiinne iskee murtovaras. Kuka lapsiasi suojelee ja soittaa poliisit?

Ymmärtäisin, että hakisit lehden tms. nopeaa lastesi nukkuessa. Mutta että joku jättää pienet lapsensa yksin kotiin puoleksi TUNNIKSI vain lenkkeilynsä takia, sitä on vaikea käsittää. Eikö mikään muu järjestely onnistuisi?

Vierailija
45/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukastut/kaadut ja menetät tajuntasi? Pahoinpitely? Raiskaus? tms. Kuka tietää, että sinulla on lapsia yksin kotona?

Vierailija
46/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten salilla olen lueskellut :)

43

Vierailija
47/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aivan sama, vaikka vien illalla roskapussin ja jään suustani kiinni naapurin kanssa, hyvin se vartti vierähtää siinäkin. En siis ole paikalla jos lapsi sattuu heräämään. Kyllä, se on varmaan traumaattinen kokemus jos lapsi herää eikä äiti satu sillä SEKUNNILLA olemaan paikalla. Vaan kun noita heräämisiä ei satu koskaan, niin siihen luotan myös silloin, kun vien sitä roskapussia tai kipaisen lenkillä.

Enkä koe edes olevani huono äiti, kun nautin tuosta max puolen tunnin pyrähdyksestä. En koe myöskään olevani huono äiti, kun vien roskapussin ja pölisen naapurin kanssa pihassa vartin verran. Enkä koe olevani huono äiti, jos nautin pitkästä kuumasta suihkusta enkä ole lasteni vieressä heti kun pieni älähdys kuuluu.

Sehän sen sijaan on TÄYSIN hyväksyttävää, eikö niin, että löllömammat mussuttaa puistossa munkkia ja rupattelee toisen mamman kanssa eikä reagoi pitkiin aikoihin, jos oma muksu kaatuu tai putoaa jostakin. Tätä näkee puistoissa päivittäin, että äitin huomio on ihan jossakin muualla kuin lapsessa ja kestää vaikka kuinka kauan ennenkuin mamma lyllertää paikalle. Ties mitä voi sattua - lapselle.

Toki minä voin kaatua vaikka tuossa omassa suihkussa ja kuolla siihen paikkaan. Kukaan ei takuulla tule vuorokauteen meitä kyselemään. Lenkillä kaatuessa on aika suuri todennäköisyys että joku huomaa.

Nuo tulipalot ja ryöstäjän tulemiset juuri sillä hetkellä kun olen poissa... hoh hoijaa, olipa mielikuvitus valloillaan. Voihan se meteoriittikin tietty tippua talomme päälle, tai voi tulla maanjäristys, enkä ole auttamassa...

Saatan olla huonoa mainosta yksinhuoltajille, ikävää jos näin on.

t. se lenkkeilijä-yh

Vierailija
48/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tentittävät romskut voisivat hyvin upota salillakin... Tämä voi olla syksyllä varsin arvokasta lukutapaa minullekin :)

Vierailija
49/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella, että lenkillä tapaturma iskee isommalla todennäköisyydellä kuin kotona suihkussa.

Jos olet tajuton, niin varmasti sinut löydetään pian. Mutta niin kauan kun et ole tajuissasi, miten kukaan voi arvata, että sinulla on lapsia kotona.

Eikä tässä kukaan esittänyt, että lapsen luona pitäisi olla sillä SEKUNNILLA. Mutta esim. 20min on peloissaan itkevälle lapselle aika pitkä aika.

Vierailija
50/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tosiaan sopivat paremmin yhdistettäväksi liikuntaan, kun ei ole paineita tehdä tarkkoja muistiinpanoja. Elmo ei taida kuulua minkään yliopiston vaatimuksiin, sehän sopisi vallan erinomaisesti crossarin kanssa. :)

43

Morre:

Esim. tentittävät romskut voisivat hyvin upota salillakin... Tämä voi olla syksyllä varsin arvokasta lukutapaa minullekin :)

Vierailija
51/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos taloudelliset/maantieteelliset syyt estävät lapsiparkkien hyödyntämisen, miksi et harrasta tehokasta sisäliikuntaa? Itse teen niin, jos puoliso on poissa. En voisi kuvitella poistuvani noin pitkäksi aikaa mistään syystä.

Jos et kuuntele mammojen neuvoja (vaikka syytä olisi), laita edes lappu taskuun ja siihen osoitteesi ja tieto, että kotona on lapsia. Ainoa oikea vaihtoehto olisi tietysti olla hylkäämättä lapsia.

43

Vierailija
52/52 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet HUONO ÄITI!

Voit yrittää selitää asiaa vaikka miten, mutta se ei poista sitä tosiseikkaa, että olet heitteillejättäjä ja jos sossu saisi tietää, asiaan puututtaisiin.

Kaikista käsittämättömintä tässä asiassa on se, että sinä itse tiedät tekeväsi väärin, mutta silti jatkat entiseen malliin :O Oma etu menee lasten edelle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä