Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellään lähtenyt Panadolista taju?

Vierailija
06.08.2007 |

Äippäpolin lääkäri tuossa taas viime viikolla opasti synnytykseen lähdöstä että sitten jos supistelee niin vielä pitäisi seurailla tilannetta kotona, ottaa kaksi 500 mg Panadolia, käydä lämpimässä suihkussa jne.

Muistuipa nyt mieleen että aikaisemmin joskus useampi vuosi sitten olen ottanut 1000 mg Panadoleja useammalla eri kerralla ja joka kerta on filmi katkennut täysin! Ensimmäisellä kerralla oli flunssainen, kuumeinen olo jne ja otin tuollaisen 1000 mg tabletin, seuraava muistikuva on että heräilin sängystä peiton alta, ei mitään hajua kuinka sinne jouduin tai miten kauan olin uinaillut. Ehkä pelottavinta oli kun jouduin kerran käväisemään sairaalassa tutkittavana erittäin kovan migreenikohtauksen vuoksi. Sain siinä ihan vain tavallisen särkytabletin (samanlainen Panadol 1000 mg) ja seuraavaksi heräsinkin käytävällä sairaalasängystä, käsilaukku ja muut roippeet oli siinä vieressä mutta taaskaan ei mitään hajua kauanko oli mennyt, tai kuinka siihen jouduin, pääsinkö edes itse..?

Onko kenelläkään muulla vastaavasta kokemusta? Mistähän voisi johtua? Panadolinhan pitäisi olla hyvin siedetty ja tuossa normaalissa 500 mg paketissakin on aikuisten annostus 1-2 tablettia. Minulle on jopa reseptillä määrätty 1000 mg Panadoleja joskus mutta en uskaltanut niitä kertaakaan ottaa sattuneesta syystä... Tarkistin vielä että kyseessä on ollut nimen omaan Panadol, ei panacod tai muu, muitakin aineita kuin parasetamolia sisältävä. Yksi 500 mg tabletti minulla auttaa jo hyvin esim. kuukautiskipuihin mutta ei aiheuta mitään kummallisuuksia. Voihan tuossa olla kyseessä useampi yhteensattumakin - tosin tuolla tavalla minulla ei muuten ole lähtenyt taju koskaan. Enpä ainakaan taida tässä asiassa noudattaa lääkärin ohjetta, voi olla jännä paikka jos synnytys alkaa sellaisena päivänä kun olen yksin kotona ja JOS kuitenkin onnistun lääkitsemään itseni tehokkaasti tainnoksiin..:(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinuna en kyllä ottaisi.

Vierailija
2/5 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille täällä mainostetaan tehokkaasti särkylääkettä supistuksiin joka käänteessä niin neuvolassa kuin ä-polillakin. Ehkä kätilöt ja lääkärit haluavat vain varmistaa ettei kukaan mene tukkimaan synnytysosastoa ja vaivaamaan kiireisiä kätilöitä vain kivuliaiden supistusten perusteella ennenkuin aivan varmasti aikoo synnyttää.

-ap- (hieman ironiseen sävyyn)

Niin ja en tässä pohdikaan ottaisko vaiko eikö, muistui vain mieleen tuo omituinen kupsahtelu ja aloin miettiä voiko niin käydä muillekin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaavia kokemuksia, mutta Panacodista :O

Täällä kyselin kerran asiasta ja naurettiin vaan..

Mutta totta on että meen aivan veteläksi ja pilveen panacodista.

Vierailija
4/5 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on aina ollut alhainen verenpaine. OIsko syy siinä sitten...?

Vierailija
5/5 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacodin (siis parasetamoli + codeiini) kodeiini on ihan tymäkkää tavaraa ja saa kyllä hyvin uniseksi. Itse otin kaksi määrättyä tabua viisurin poiston jälkeen useampaan otteeseen ja aina meni pari tuntia nukkuessa sen jälkeen.

Siihen mikä ap:n saa pelkästä parasetamolista tajuttomaksi, en osaa vastata. Aika hurjalta kuulostaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi