Miten te pienten lasten vanhemmat jaksatte toissa? Itse aloitin toissa elokuun alusta ja olen aina kotiin paastyani niin vasynyt ettei silmat meinaa pysya auki.
Nuorempi lapsi, 1,5-vuotias heräilee vielä öisin ja nyt hoidon alettua on nukkunut tosi levottomasti ja herännyt useita kertoja per yö.
Iltaisin rättiväsyneenä nukkumaan heti kun on saanut lapset nukkumaan ja aamulla väsyneenä ylös.
Kommentit (24)
Kotona olin totaalisesti yksin
eikä ollut valmista ruokaa eikä lastenhoitoapua kuten nyt
päiväkoti on loistava
ja saa syödä ja juoda kahvit rauhassa työpaikalla
ja kivat työkaverit kaupanpäälle---
ps.
että nro 2 ja nro 6- ei kaikilla ole kotirouvana olokaan luxusta...
mutta kyllä se siitä lähtee sujumaan. Töihin paluu (tai uuden työn aloittaminen) on aina rankkaa, varsinkin jos yöt iovat vielä katkonaisia. Itse menin töihin reilu vuosi sitten (tuolloin lapset 1,5v ja 3,5v) ja alku oli kaikille hankalaa ja raskasta. Olin puoli vuotta töissä ja hain sitten opiskelemaan - ja pääsin. Nyt sitten on " oikeasti" rankkaa, kun suorittaa työn ohessa erikoistumisopintoja. Onneksi saan käyttää työaikaa opintojen suorittamiseen niin ei mene kohtuuttoman rankaksi. Ja hengissä tästäkin selvitään. En olisi lasten kanssa kotona ollessani kuvitellutkaan, että tähän kaikkeen vielä kykenisin... ;) Ei työelämän valitseva äiti ole mikään luuseri tai huono äiti! Voimia sinulle!
eli nuku varastoon..