Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kissa olla mykkä?

Vierailija
02.08.2012 |

Meidän toinen kissa ei osaa naukua, availee kyllä suutaan, mutta mitään ääntä sieltä ei kuulu. Ei myöskään saa "sähistessään" mitään ääntä aikaan?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän toinen kissa ei osaa naukua, availee kyllä suutaan, mutta mitään ääntä sieltä ei kuulu. Ei myöskään saa "sähistessään" mitään ääntä aikaan?

Mulla on toinen kissa ihan samanlainen. Kuulee kyllä toidella hyvin ja muutkin aistit toimivat. Kehrää ihanasti.Kissat on ollut minulla vajaan vuoden äiti ja poika. Eli äitin en ole koskaan kuullut miukuvan, pari kertaan kuullut avannut suunsa miukunaan, mutta tullut vaan pieni heikko naukaisu.

Vierailija
2/22 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö ihan tosissas?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut mykistä kissoista mutta sille voisi olla markkinoita. Meillä hyvin kovaääninen maukuja, keksii usein keskellä yötä että nytpä pitää päästä saalistamaan: MÄYY! Vaihdetaanko päittäin?

Vierailija
4/22 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kiinnittänyt tuohon huomiota, mutta ystäväni mielestä se oli todella outoa ja hänen mielestään kissa on mykkä. Aloin miettiä onko se oikeasti edes mahdollista.

-ap

Vierailija
5/22 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurrrr...prrrr...nau...miaunau...läpi päivän. Leikattu on. Meinaan tulla hulluksi.

Vierailija
6/22 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kiinnittänyt tuohon huomiota, mutta ystäväni mielestä se oli todella outoa ja hänen mielestään kissa on mykkä. Aloin miettiä onko se oikeasti edes mahdollista.

-ap

se voi olla mykkä. Ihan niinku voi olla kuuro, sokea, halvaantunut jne.

Vierailija
7/22 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä ei sillä voisi olla jokin fysiologinen vamma tai vika, joka on vienyt siltä "puhekyvyn", tai sitten kissa ei vain oppinut pentuna emoltaan "kuinka nau'utaan". Tai voihan se olla sosiaalisesti vetäytynyt ja introvertti, eikä halua kommunikoida ääneen!

Onko mahdollista että se kissa on kuuromykkä? Jos se on vain kasvaessaan huomannut että muut kissat aukovat sillointällöin suutaan, ja se on vain omaksunut tavan aukoa suutaan, ikään kuin sulautuakseen joukkoon.

Vierailija
8/22 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska tyyppi.

Sitä käytettiin jalostuksessa, mutta tiettävästi kaikki jälkeläiset ovat normaaliäänisiä.

Tämä yksi yksilö oli naulakossa.

Vierailija
9/22 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kerran kissa, joka ei koskaan puhunut mitään. Kerran tulin töistä, kun kissa istui sohvalla ja sanoi mau. Yllätyin niin kovasti, että tutkin kissan ja kämpän, että mitä on tapahtunut :D ei mitään erikoista, kissa kai päätti moikata mua. Sen jälkeen ei enää koskaan puhunut mulle, kai se aatteli että tuo akka sekoaa jos sille puhuu, niin ei kannata :D

Vierailija
10/22 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina siihen saakka kunnes katin ollessa 2v. eräs vieras astui tassun päälle. Eipä ollut mykkä vaan sieltä tuli kissaksi kaikki mahdolliset kiroukset ynnä solvaukset. Ei kisu tapauksen jälkeenkään puhelias ollut mutta kyseisen vieraan kyllä muisti myöhemminkin.

Vierailija
11/22 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina naukuessa kuului vaan vaimea "kähh, kähh" siis sellainen kähisevä ääni. Aika reppanahan se oli.

Vierailija
12/22 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on alkanut poikkeileen kissa, joka ilmeisesti ei osaa naukua. Kehrää kyllä ja sihahduksenkin olen kuullut. Näyttää kyllä naukuvalta, mutta ääntä ei tule. Kesy on, mutta leikkaamaton poikakissa, vaikuttaa aika nuorelta.

Vierailija
13/22 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset kissathan ei mau'u keskenään vaan vain pentuina emolle ja aikuisena ihmisille, näin luki jossain.

Vierailija
14/22 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös ,"mykkä"kissa. Saimme sen n.1vuoden ikäisenä,silloin hän oli todella arka ,pelokas niin että pahalta tuntui.nyt se on mitä mukavin kissa . On oppinut luottamaan meihin ,muttei sano mitään. Ja äkkinäisiä liikkeitä ,ääniä kuten ovikello,se säikkyy todella ,! Olisiko sillä jokin todella traumaattinen kokemus,voisiko esim.väkivalta viedä äänen noin. Ihana se on noinkin,kehrää todella senkin edestä mitä ei kissaksi osaa/pysty? Mutta en oikeasti tiedä sen esimmäisestä vuodesta mitään. Olen kuullut että jotkut ovat vaan yht'äkkiä löytäneet äänensä . Niinkuin täälläkin on kerrottu. Pappa

Vierailija
15/22 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aiemmin törmännyt naukumattomaan kissaan. Äskettäin tapasin sellaisen. Kaunis kissa, ei päästä ääntäkään, mutta on sensijaan ilmeikäs ja osaa "kysyä" asioita ilmehtimällä ja katsomalla sitä asiaa mistä haluaa kysyä. 

Vierailija
16/22 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla äänettömällä naukumisella varmaan ole mitään tekemistä mykkyyden kanssa. Mun toinen kissa usein myös maukuu äänettömästi, se ikään kuin tervehtii näin. Toisinaan lähtee ääntä kuin leijonasta ja kuulokin on todella hyvä.

Vierailija
17/22 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä eläinlääkäri osaisi sanoa joskus onko kurkussa ruoto tai hampaissa joku vika tai kipu. Vai onko vaan muuten hiljainen. Kaipa on hiljaisia kissoja.

Vierailija
18/22 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole moisesta kuullut mut kai se on mahdollista. Mikä mua ärsyttää on koirat mitkä räksyttää, haisee pahalle ja kuseksivat hissiin. YÖK!!!

Vierailija
19/22 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs rescue-kissani oli elänyt ensimmäisen vuotensa vain toisten kissojen kanssa. Ei osannut maukua eikä mitään muutakaan kommunikaatiota ihmisten kanssa. Aivan ilmeetön. Vuoden aikana sitten alkoi pikku hiljaa oppia niitä tapoja, jotka muille kissoille ovat aivan normaaleja: silmiin tuijottaminen, oven edessä mielenosoituksellisesti istuminen, ja tosiaan, maukuminen. Ensimmäinen yritys maukua oli aivan surkea ja sävytön piip-ääni, mutta vuosien kuluessa se oppi puhumaan oikein ilmeikästä kissaa.

Vierailija
20/22 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kissaani kyllä naukuivat ja pitivät mitä moninaisempaa ääntä, mutta toisen kissan kun jouduimme nukuttamaan pari viikkoa sitten niin jäljelle jäänyt naukuu ja pulisee nyt kahden edestä. Kissakaveria kun ei ole jonka kanssa keskusteltiin viiksikarvojen asennolla niin nyt emäntätyhmälle pitää selostaa asioita - eikä se kuitenkaan tajua 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi