*** TOUKOTUHISIJAT VKO 32 ***
Nostetaas uusi viikko alulle :)
Itsellä vasta oviksen odottelua, joten ihan senkin takia taustailen hissukseen...
Mites muut??
-fatmama kp 6/26, yk3-
Kommentit (57)
Tuntuu, että näin alkukierroilla ei tosiaan ole mitään kerrottavaa. Greippimehua kovasti juodaan ja raskausvitamiinejä syödään:)
Joo se on varmasti hankalaa välillä heilutella peittoja, jos mies ei ole paikalla, mutta mitäpä sitä ei toukotuhisijan eteen tekisi;)
Mä en kyllä kestä, jos tämäkin kierto menee mönkään...Ei voi kun ihmetellä niitä, jotka vaan jaksavat kierrosta toiseen. Itselle oli kova isku jo, kun ei heti tärpännyt, vaikka kuinka heiluteltiin peittoja oikeaan aikaan..mutta eihän se ole niin helppoa...
Mulla oli viime kierrossa Clearbluen digitaalinen ovistesti, joka oli tosi selvä. niitä jäi vielä vähän, niin käytän ne nyt. Vaikka tunnen kyllä LH-piikin ja uskon, että se tapahtuu aina siinä 13-14 kp. Ja varmuudeksi kun vielä heiluttelee peittoja viikon verran ennen ja jälkeen, niin on ainakin yritetty.
Piinatilanteessa olevia ei taida vielä olla...Mutta ovisplussia kovasti!!
kp 2/28
Kävin eilen laittamassa tietoni tuonne esittelyyn.
Kolmatta yritetään yk 4 alkoi juuri eilen. Menkkojen loppua
siis odotellaan ja uutta yritystä.
Päätä särkee ja ketuttaa, mutta ehkäpä meille Toukotuhisija
saataisiin. Toiveet on korkeella.
72mama, kp 2/28, yk4
Luulisin, että eleillään nyt oviksenjälkeistä aikaa. Vähäsen tuskastuttaa, että ei tiedä, oliko se ovis jo, mutta on otettu kaikkien kiertopituuksien mukaan kyllä puuhailut miehen kanssa ;) Kp nyt 21/n. 30, joten kohta on katveviikko ja sen jälkeen saakin alkaa jännittää lopputulosta. Onneksi tulee oltua työreissulla silloin, niinpä ei ehkä ehdi ajatella ihan koko ajan sitä mahdollista raskautumista...
ku oottelen vaan et täti jättäis mut jo rauhaan... Siis tää on tosi ärsyttävää ku kestää ja kestää vaan, 4. päivä jo menossa. Oikeestihan mulla on vasta niinsanotusti menossa se 7 päivän tauko ku oon viime torstaina lopettanu pillerit eli nyt jännittää meinaako menkat vaan jatkua ja jatkua... Lueskelin aikani kuluksi (ihanku ei olis muuta tekemistä...) päiväkirjaa kuopuksen yrityksestä/odotuksesta. Voi ku mä aloin kaihota sitä odotusaikaa jo! Se oli jännä juttu ku silloin tärppäs vasta 4. kierrolla ja tavallaan vahingossa. Nimittäin ovislima tuli silloin jo 10. päivänä ja peittoja oli heiluteltu sattumoisin 3 ja 2 päivää sitä ennen. Ei sitä siis ikinä tiedä milloin on otollinen aika. Miehelle oon puhunu ettei otollinen aika oo 2-3 viikkoon mut kuitenkin mielessäni oon suunnitellu et jos ens viikon keskiviikkona sais yritykset käyntiin :-) Yhdessä ollaan päätetty vauvaprojektista mut aattelin et mies ottais rennommin jos luulee et tässä muuten vaan pidetään hauskaa ;-) Ja sitä oon hänelle vakuutellu et muutenkin tykkään touhuta ku vaan vauva-asian takia.
ni oon silti iloinen et kroppa heräs näin nopeesti et kierto pääsi jo alkuun ja on nyt siis kp4/?? Vaikka kuinka suositellaan et oottais luomu-menkkoja ni en malta :-) Melko varma oon silti ettei heti tärppää: ei oo tärpänny aikasemmistakaan yrityksistä heti.
Kirjoittelin eilen päivällä ovistesteistä. Halpatestien ovistesti näytti vasta eilen illalla plussaa. Kävin eilen myös gynellä, ja sain vahvistuksen ovulaatiosta. Kypsä munarakkula oli puhkeamaisillaan vuorokauden sisään. Gyne käski mut mieheni luo pikaisesti.
Kävin hakemassa mieheni toiselta paikkakunnalta kotiin ja peittoja heiluteltiin illalla ja tänään päivällä (ruokiksella ;) heh). Mies lähti nyt takaisin ja huomenna matkaan sinne taas varmistelemaan. Ei voi väittää etteikö yritetä ;)
Ovulaatiokivut tunnen selvästi, pahimmat olivat tänä aamuna. Lima on ollut runsasta. Jätin tässä kierrossa kaikki poppakonstit pois eli raskausvitamiinit ja greippimehun. Ensimmäinenkin (päättyi km) tärppäsi ilman niitä, joten yritetään nyt näin.
Mulla ovulaatio oli viime kierrossa kp24 ja nyt kp13. Yleensä kuitenkin kp18-19. Mistähän moinen heitto johtuu.
Helteistä päivää kaikille ja onnea oviksen bongailuun!
Mariia kp13
... ovis aikaa alkaa olla monilla. Ja yllättävän isoja heittoja oli jollain kp:ssä, milloin ovuloi? Itsellä luulen aina sen olevan samaan aikaan, enkä nytkään ole vielä aloittanut tikutusta. Kannattais varmaan kuitenkin, kun eihän sitä koskaan tiedä jos vaikka päivät heittää. Mun oviksen pitäis tulla vasta maanantaina.
Cittarin tarjous: Valio greippimehut 3prk /4¿. Noh, edelleen on Rybb&Decker halvempi ja siinä on kaloreitakin yli puolet vähemmän. No joo, Rybb on greippijuomaa ei täysmehua, mutta tuntuu silti olvan täyttä tavaraa. Pitää vielä vedellä blandata...
Tässä vaan kaloreita seuraan, että jos litrankin juon päivän mittaan, niin vaikuttaa jo kummasti ;)
Ja limoja tuntuu olevan jo reilusti, että auttaako tuo mehu kuitenkin vai ovuloinko tässä kierrossa jo aikaisemmin??
Kaikki vaan peittoja heiluttelemaan !!! Ihanaa, kun joku (sorry en nyt muista kuka) oli viitsinyt ajaa toiselle paikkakunnalle oviksen vuoksi. Se jos mikä on todellista yrittämistä :))
-fatmama kp 9/26, yk3-
Kyllä huomaa kuinka skeptinen olen tän tärpin suhteen huhtikuisissa, niin oon jo valmiiksi viimepäivinä seurannut tätä toukokuunkin pinoa, et olisin vähän perillä keitä täällä on ja mitä tänne kuuluu... ;)
Tuosta Valion mehusta vs Rybb&Deckeristä: tuo fakta tosiaan että Valion mehu on 100 % täysmehua ja Rybb on mehujuoma. Maalaisjärjellä ainakin luulisi että täysmehu sisältää enemmän greippiä kuin juoma. Kalorit ovat hyvä pointti, mutta en tykkää ajatuksesta että siinä on makeutusaineita, joiden terveellisyydestä oon lukenut jos jonkinmoista epäilyttävää testitulosta. (Mikä nyt tässä elämässä silti on terveellistä.) Valion mehu ei sisällä säilöntäaineita. Lisäksi on kehoitettu kiinnittämään huomiota tuotteiden E-lisäaineiden määrään ja tuossa on Rybb-mehussa on kolme E:tä, Valiossa ei yhtään. Lisäksi joskus vuosia sitten luin ettei Rybb&Decker-mehuja suositella alle 3-vuotiaille. En tiedä onko tuo enää voimassa, mutta sen jälkeen aloin niitä mehuja välttää, vaikka ennen sitä olin niiden suurkuluttaja. Jos pieniltä on kielletty, niin onko ne sitten kenellekään kovin terveellisiä... En mä tosiaan oo mikään terveysintoilija yleisesti, enkä kenellekään paasaa mitään, mut ite käytän mieluiten tuota Valion mehua.
T: toistaiseksi huhtihippusiin kuuluva Annique, kp 28/27-29, yk 5
Mukava, että jaksatte käydä kertomassa kuulumisia, vaikka ulkona on aivan mahtavan ihana helle. Tuosta kahden isomman lapsen ongelmasta kärsitään mekin. Toivotaan vaan kovasti, että eivät yllätä vanhempiaan. Me usein miehen kanssa valvotaan hyvin pitkään ja mennään itse usein keskiyön jälkeenkin nukkumaan, niin lapset ovat jo pari tuntia nukkuneet, kun aloitetaan petipuuhat.
Minulla on itsellä mielikuva, että mun ovis olisi jossakin kp16-18 paikkeilla. Ennen esikoista tunsin oviksen liiankin hyvin kovina viiltelyinä. Mutta onhan tuo voinut vaihtua iän ja lapsien myötä muuhun ajankohtaan, kun en enää sitä tunne kunnolla. Kierto on kuitenkin jotain 32 päivää, joten saatan osua oikeaan. Toivotaan niin, sillä nyt on noita petipuuhia ahkeroitu. Limatkin on ohi, joten tekee mieli nyt vaan aloittaa raskausoireiden tarkkailu. Mulla on nyt kp 19/32.
Miten noissa ovistikuissa, onko niitä mitään sellaista, joka ei olisi kertakäyttöinen. Tuntuu oudolta, että joka päivä laitetaan yksi testi roskiin. Pitkäkiertoisellahan noita kuluu monta paketillista. Mitä suosittelette, jos hankkisin? Onko tuo digitaalinen sellainen moneen kertaan käytettävä?
Äh, en muistanutkaan tässä kierrossa ostaa kuin yhden pönikän greippimehua ja sekin meni ihan alussa. Jospa ei enempää sitten tarvitakkaan. Kauheaa kun on rutinoitunut kaupasta ostamaan vaan aina ne samat tavarat ja poikkeuksia ei meinaa muistaa. Kierrän varmaan kaupan hyllyt omissa mietteissäni ja kädet toimivat refleksiivisesti poimien tietyt tavarat kärryihin. En pidä lainkaan ruokaostosten tekemisestä, joten tuo kuvaus ei ole kaukana todellisuudesta, uskokaapa pois vaan. :)
Mikä on aikaisin vaihe oviksen jälkeen että muuten voi havaita jotain raskausmerkkejä? Onko se se kiinnittyminen ja milloin sellaista voi kuvitella tuntevansa?
Tervetuloa uusille, käykääpä laittamassa tiedot toukotuhisijoiden esittelypinoon. Onnea kaikille oviksenmetsästykseen! Ja meille oviksen ohittaneille peukkuja, että ois tärpännyt ja malttia odotella hyviä uutisia!
Mä en tosiaan noista mehuista tiedä mitään, kun meidän perhe ei niitä koskaan osta/juo. Varmasti ovat Valion mehut parempia/terveellisempiä, mutta itse kun juon vaan oviksen aikaan niin ei kai sillä väliä mitä se on. Rybissä on ainakin enemmän hedelmälihaa ;)
Ja olen tarkan markan ihminen, ostan aina halvinta (mikä ei ole aina hyvä juttu), mutta kun nyt on tiukka rahatilanne.... :(
Jepsis, täällä on ainakin mukava ilmapiiri, kun kävin taustailemassa 3-kuumeilijoissa, niin huh huh mitä tekstiä siellä on....
Toivottavasti ketään ei äklötä mitkään limajutut... ja mistäs muusta täällä puhutaankaan kuin oireista? Ei minun mies ainakaan ole kiinnostunut limoista sun muista oireista. Tänne on hyvä " purkaa" ja saada vertaistukea :)
Nyt kyllä helteet painaa päälle, joten on pakko lähteä lasten kanssa uimarannalle. Palataan!!
-fatmama kp 10/26 yk3-
Täällä oli ovis eilen. Tein eilen päivällä vielä positiivisen ovistestin ja illalla näytti jo negaa. Oviskivut loppuivat myös kuin seinään, eli uskon munasolun todella irronneen eilen päivällä. Oli muuten tasan 24h ekasta ovisplussasta kun kivut loppuivat ja testi oli taas nega. Onneksi pupuiltiin ennen ja juuri irtoamisen hetkellä. Ja nyt vain toivotaan parasta. Se digitaalinen testi on kyl ihan huippu! Suosittelen kaikille.
Astarte. ymmärrän paremmin kuin hyvin vaikeudet ajoittaa pupuilut juuri oviksen aikaan. Olishan niitä vauvoja ehkä vähän helpompi tehdä jos voisi pupuilla koko aika ;) Tsemppiä teille yritykseen.
Neppis08, toivotaan ettei pudota tästä kuukausi pinosta ja saadaan ensi toukokuussa tuhisevat nyytit syliin! Plussa onnea sinulle!
Poltsille myös plussasäteitä, ja pitkää pinnaa piinailuun. Perässä tullaan.
Suzie74 toivotaan että tärppää heti! Ihanaa kun olet kirjoittanut päiväkirjaa kuopuksen yrittämisestä. Mietin juuri pitäisikö itsekin aloittaa. Olisi varmaan hauskaa lukea sitä vuosien jälkeen.
Fatmama05, eikös se tarkoita että ovulaaatiopäivät alkaa olla heti käsillä kun limaa alkaa näkymään.
Annique, toivottavasti pysyt huhtihippusissa, plussaonnea sinne ja paljon :).
_tädää_ Jostain lehdestä juuri luin, että Donna niminen sylkitesti ei ole kertakäyttöinen. Valmistaja antaa sille kahden vuoden takuun ja testiä voi käyttää niin monta kertaa kuin haluaa. Hinta kai jotain 55 euroa apteekissa, muistaakseni. Olen kyllä lukenut että sillä on aluksi vaikea tulkita tuloksia. Digitaalinen ovistesti kestää sen seitsemän ovistikun verran, jotka tulee mukana. Eikä siihen pysty ostaa vaan lisää testitikkuja. Hölmöä. Itse olen myös ollut aiemmin pitkäkiertolainen (tässä kierrossa poikkeus), ostin tavallisia liuska ovistestejä ja yhden digitaalisen testin. Ekana testasin liuskoilla ja kun alkoi tuntumaan ovulaatiolta ja liuskojen viivat vähän tummumaan, kokeilin digitaalista ja ovishan se oli.
Mutta nyt syömään, palataan taas
Mariia kp14, dpo1
Eikös kiinnittyminen tapahdu 6-7 vrk hedelmöittymisestä, joten jos olet herkkä ihminen voit alkaa tuntea siitä jo jotain oireilua, oletan.
Korjatkaa viisaammat....
Tulen vastahakoisesti mukaan tänne toukokuisiin, kun ei edellisessä kierrossa napannu :( Hassua, kuinka kierto on nyt lyhentyny, ku on alettu yrittää lasta. Ennen kun se oli aina vähintään 28-29, joskus vaikka 5 pvä pidempikin, niin nyt on jo kaks kertaa peräkkäin (kaks kertaa ollaan yritettykin) ollu vaan 27. Ennen ei oo ikinä ollu niin lyhyt! No eipähän tartte oottaa niin pitkään, silleen ihan hyvä. Noilla kahella ekalla kertaa vaan pääs yllättään ovis aikasin, ja sitten ei tahtonu uskoa, että se olis jo päivää, kahta aiemmin. Kaipa se täytyy tällä kertaa uskoa, jos alkaa limat näyttää siltä, että NYT! En oo ikinä kyllä ovista testannu, vuodosta sen tunnistan. Muita merkkejä se ei oo koskaan itsestään antanut. Nyt vaan en oo oikein tosiaan uskonu mitä vuoto kertoo, mutta näin kolmannella kerralla koitan virheestä viisastua.
Nyt siis kp1, ja varmaan alkaa masua pipata pian. Eilen jo pientä vuotoa, mutta nyt tänään se sit oikeesti alkoi. Tylsää, nää alkupäivät on niin inhottavia. No parin viikon päästä taas pääsee " tositoimiin" , tai siis ehkä tällä kertaa jo vähän vajaan parin viikon päästä. Oisko vauvakuume saanu hormonit jyllään niin, että kierto voi sen takia lyhentyä? Onko muilla käynyt näin?
Kysyisin minäkin tosta greippimehusta. Limoja tulee kyllä ihan reippaanpuoleisisti muutenkin, mutta ajattelin ihan mielenkiinnosta kokeilla. Niin että miten paljon sitä pitäis juoda? Ja ihanko heti menkkojen alkupäivistä, vaiko riittääkkö jos vasta niitten loppuessa alkaa juoda?
Vähän selailin tätä pinoa, ei tainnu olla vielä piinapäiviä. No nehän sitte oliski edellisen kuun pinossa, eikä täällä. Ei muuta, ku kaikille vaan hauskaa pupuilua ;o)
bee83 kp 1/27(-29?), yk3
Mä oon tässä kierrossa vasta aloittanut tuon greippimehun juomisen. Aloitin vasta kp6 ja se taisi olla liian myöhäistä, vaikka joinkin melkein litran päivässä sitä. En huomannut että limat olis olleet mitenkään erityiset, edelliskuussa oli runsaammat. Oon kuullut että heti ekasta kiertopäivästä pitäisi aloittaa litkiminen.
Testasin tänä aamuna negan. En silti luovu toivosta ennenkuin täti tulee.
Ja kiinnittäkäähän huomiota Buranan vaikutukseen! Itse olen niitä napsinut tähän mennessä päänsärkyyn just oviksen aikoihin ja kuvittelisin että se on yksi syy ettei ole tärpännyt. Voihan se olla silti muustakin kiinni, mutta tuo voi olla yksi syy. Tuo Burana oli mulle ainakin ihan uus tieto. Huhuh!
T: Annique kp 29/27-29, yk 5
Kiitokset :) Täytyypä sitten koittaa, vaikuttaako se. Jospa käväsen kaupasta hakemassa heti tänään. Ja hyvä, ei sun kannatakaan luopua toivosta, kun ei vielä oo menkat alkanu! Plussatuulia sulle +++++
Eipä sitten kukaan osannut auttaa minua alkuviikon vaivoissani, höh. No se selvis, hiivaahan se sit oli (luulisin.. yleensä en siitä kärsi, mut kait se sitten tää kuumuus on..). Nyt sitten kuurilla koitan parannella, mut ottaa aivoon, kun just ois ovulaatio (tai viim huomen, tunnen sen aikas hyvin: menkkamaisia kipuja) ja en tie oisko huomenna jo liian myöhäistä, tänään taas ei oikein innostais tuo seksi ja on kiirustakin.. Voihan vinitto!
Ja enpä sitten tiedä oisko nyt hyvä aika yrittääkään, kun oli viimeyön tuo kuuri ja vaikuttaa pari seuraavaa päivää.. et vaikuttaakohan jotenkin raskautumiseen??? ..vaikka voihan sitä raskaanakin ollessa käyttää.. Kunhan mietiskelen.. No jos sit huomiseen siirretään yritys ja katsotaan kuin käy..
Mariia83:lle tärppionnea, kun kerta ovulaatio onnellisesti ohitse ;)
Tädäälle kiitokset listan toteutuksesta ja ylläpidosta!
Nyt en muuta höpöttele vaan meen pojan seuraksi hetkeks leikkimään tuonne lattian tasoon, kera kahvikupposen :)
Emmuli kp 13/26-30
Nyt on kp 22 ja raskausoireita on alkanut ilmestyä ainakin korvien väliin ;) Luulen, että ovis oli viikonloppuna ja pari päivää sen jälkeen alkoi ihan mieletön väsymys. Lisäksi luulen haistavani kaikkea todella tarkasti, en ole ennen ollut niin hajuherkkä. Nälkä on koko ajan, autossa tulee poikkeuksellisen nopeasti huono olo ja nyt tuntuu vähän siltä, että nänneihin sattuisi vähäsen....
Saa nyt nähdä, keksinkö kaiken päästä. Vielä reilun viikon verran pitää jaksaa odotella tätiä (tai siis tädin tulematta jättämistä) :)
Onko muita samoissa kiertopäivissä?
Poltsi, täältä tullaan ihan perässä. Kp nyt kait mulla 20/32, jos en jossakin vaiheessa seonnut laskuissa. Ei vielä mitään tunnu missään erityistä. :)
Fatmamalle, että taitaa mun oviksesta olla vasta 3 päivää, joten jos mä vaikka odottelisin oireita sitten joskus ensi maanantaina. Eiks se ollut niin, että kaksosraskauksissa oireet tuntuu aiemmin? Mulle riittäisi vaan kyllä yksikin kerrallaan. ;) Viikonloppu ollaan onneksi reissussa, joten jos silloin pystyisi ajattelemaan muita juttuja ja aika kuluis nopeammin. Ensi viikolla sitten piinaillaan.
Mariialle kiitokset Donna-vinkistä. Tutkin vähän oisko se hyvä juttu. Ehkä vielä ekaksi haluan yrittää ilman tuollaisia poppaskonsteja.
Mun yhden litran mehun juomisella ihan kierron alussa ei ollut mitään vaikutusta. Limat oli ihan samanlaiset, joten enempi suosittelen juomaan, jos haluaa vaikutusta mehusta. Jospa tällaisesta epäonnistuneesta testistä on opetukseksi muille. :)
Ja joku kiitteli listasta (en muista kukas oli, sori), vaatimattomasti kiittelen kiitoksista. Joku loppukuulainen saapi sitten jossakin vaiheessa jatkaa tosiaan päivitystä, kun mun la on peräti ekana toukokuuta.
Kaunista ilmaa on luvassa edelleen. Ottakaa leppoisasti viikonloppuna, niin jaksatte iltasella miehen kanssa harrastaa sänkyjumppaa. Toivottavasti tärppää mahdollisimman monella. Tervetuloa myös uusille toukokuisille!
[color=blue]Silloin kun yritettiin esikoista, niin olin tuntevinani vaikka mitä raskausoireita joka kuukaus, aina enenevissä määrin. Ja joka kerta tuli nega. Sitten kun oikesti olin raskaana, niin rintojen arkuus oli tasan ainoa oire (sitäkin oli kyllä aikaisemmissa kierroissa). Kaikki oireet alkoivat tulla vasta plussan jälkeen, eli palelu ja väsymys ym. pikkuoireet. Pahoinvointi alkoi viikolla 7.
En tiedä, en oikein jaksa kuumeilla niin paljoa. Välillä aina muistaa, että yritetään toista lasta ja välillä taas ei. Esim. nyt viikonloppuna oli mukavaa ostaa pari siideriä ja juoda ne kun esikoinen on mennyt nukkumaan. Ekaa yrittäessä olin ensin pari kuukautta täysin juomatta. Sen jälkeen join vaan ennen ovista ja lopulta en enää katsonut mikä aika kierrosta on menossa. Meni kuiteskin melkein vuos ennen kuin tärppäsi. Nyt lopetan juomisen sitten kokonaan kun tulee se plussa. Yritän elää mahdollisimman tavallista elämää, muuten stressaa liikaa.
Mie en tiedä, onko ovis jo ollut vai ei. Oon tehnyt ovistestejä ja ne näytti jonkun verran plussaa jo kp 9-10. Sen jälkeen onkin ollut ihan puhdasta negaa. Näinköhän se ovis on sitten vasta tulossa... Testitkin meinaa loppua kesken. Toisaalta ihan sama, seksiä on noin kerran kolmessa päivässä, joten sen pitäisi riittää raskautumiseen. Tietty sen verran ovistestit auttaa, että jos ei oikeasti tee mieli, niin ei ole pakko, jos testi näyttää negaa. Vaikka en mitenkään superisti kuumeilekaan, niin on silti kiva, että on edes mahdollisuus tulla raskaaksi. Tulee pitkä kuukausi odotella, jos ei ole edes puuhastellut oviksen aikaan.
Mutta plussatuulia teille kaikille, varsinkin esikoista toivoville!
Tytteli-83
Sama siis se, että mies kaukana. En ole enne oviksia testaillut mutta nyt tilasin sen Clearbluen digitaalisen. Olipas aikas hintava, mutta kun ovat täällä valitelleet muiden testien tulkintavaikeuksia.
Ovikseen lienee vielä yli viikko tms, mutta pakko alkaa testailla ja sitten mies tekemään täsmäiskuja tänne kaukomaille. Asumme arkipäivät työn vuoksi eri paikkakunnilla. No on kyllä hyvä syy matkustaa niin saadaan se toukotuhisija ja voidaan muuttaa koko perhe kasaan taas. Odotusajan ajattelin sinnitellä yksin asuen, kun on niin kiintoisa työ.
Mä olen tilaillut huutiksesta vaikka mitä ihania vaatteita..auttaa vähän jaksamaan tätä vauvakuuuuuumetta.